Barum Czech Rally Zlín, prestižní soutěž zařazená do evropského a českého šampionátu, definitivně uzavře premiérovou sezonu Peugeot Total Rally Cupu 2017. Ve dnech 25. – 27. srpna tak vzejde pohárový vítěz. K prvenství má nakročeno Filip Mareš, ale jeho hlavní konkurent Simon Wagner není bez šancí na zvrat. Barum Czech Rally je totiž dlouhým, nevyzpytatelným a náročným závodem, kde se může stát cokoli.
Na startu Barum Czech Rally Zlín se objeví pět pohárových posádek, tedy nejvíce v sezoně. Vozů Peugeot 208 R2 je ovšem přihlášeno hned 19, tvoří tak téměř polovinu startovního pole tradičně nabité třídy 6. Dva hlavní aktéry souboje o pohárové prvenství dělí před startem jedenáct bodů. Filipa Mareše a Simona Wagnera však zároveň čekají tvrdé souboje v hodnocení ERC U27, Barum rally může mnohé napovědět i k vývoji MČR, kde oba jezdci figurují na čele hodnocení 2WD i třídy 6.
Filip Mareš a Jan Hloušek zamíří do Zlína potřetí. Nejen v pozici lídrů českého šampionátu 2WD, ve Zlíně budou bojovat i o body do ERC Junior U27, kde jim prozatím patří čtvrtá příčka za Ingramem, Huttunenem a Zawadou. V Polsku obsadili v této kategorii druhé místo.
„Už se těším na Barumku a doufám, že tam budeme ještě konkurenceschopnější než před nedávnem v Polsku. Zlínská soutěž je jednoznačně vrcholem sezony, zdobí ji vždy krásná atmosféra a my ji hodláme využít ve svůj prospěch. Ve Zlíně chceme patřit k nejrychlejším. Věříme, že můžeme bojovat o čelní pozice nejen v MČR, ale také v ERC Junior,“ doufá pilot ACCR Czech Teamu, Filip Mareš.
Evropskou konfrontaci nedávno při Rally Rzeszow podstoupil i Simon Wagner. Barum rally navíc pro něj bude v jeho letošním působení v MČR prvním závodem, se kterým už má z předešlého roku nějaké zkušenosti. Ve Zlíně se sice již loni objevil, bohužel v průběhu RZ7 odstoupil. Zajímavostí je, že se na Barum rally utká nejen s pohárovými konkurenty, ale poměří síly i s bratrem Julianem.
„Loni jsme sice museli brzy odstoupit, přesto znám většinu zkoušek ze seznamovacích jízd. Zlínské erzety jsem si loni zamiloval a už se těším, jak uvidím všechny nové úseky, které letos pořadatelé do harmonogramu zařadili. Kvalita startovního pole bude nezpochybnitelná. V Polsku jsme však rovněž dokázali, že nám rychlost nechybí a věřím, že to potvrdíme i na Barum rally. Poprvé v sezoně absolvujeme před startem i test, což bude jistě dalším přínosem pro naše výkony,“ říká před startem Simon Wagner, kterého bude už tradičně navigovat Gerald Winter.
Černým koněm Peugeot Total Rally Cupu by se na Zlínsku mohl stát Matěj Kamenec. Do závodu půjde nejen se skalpem Filipa Mareše v Rally Pačejov, ale také se zkušenostmi z loňského pohárového startu na Barumce. Také v jeho případě se nic nemění na pozici spolujezdce, kde mu bude číst „noty“ Adam Jurka.
„Jsem moc rád, že můžeme právě na Barum rally startovat. Dlouhé rychlostní zkoušky jsou mé oblíbené a už teď se na ně moc těšíme. Povzbuzeni jsme i vývojem sezony ve sprintrally. Pokud pominu Rally Most, kde nás zradila technická závada, jsou naše výsledky nad očekávání. A Pačejov byl pro nás návratem do bojů o celkové umístění v RSS. Co se týká ambicí, nějaké velké rozhodně nemám. Ve Zlíně se sejde opravdu plejáda špičkových pilotů a odhadovat, jaké časy budeme zajíždět, si netroufám. Pojedeme si zkrátka to své, jako celou sezónu a uvidíme, kam se časy zařadíme,“ naznačuje Matěj Kamenec.
Ale nesmíme zapomenout ani na domácího jezdce Tomáše Pospíšilíka. Toho čeká už čtvrtý start na Barum rally, s Jiřím Hovorkou na místě spolujezdce.
„Barumka je mým domácím závodem, má krásné a hodně těžké rychlostní zkoušky. Připravovali jsme se jako na každý jiný závod, i když tentokrát jsme více testovali. Máme za sebou dva delší testy a už se na vrchol sezony těšíme. Chceme zabojovat o co nejlepší výsledek,“ říká Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu bude na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého bude navigovat Lukasz Sitek.
„Start na Barum rally bude pro mě znamenat debut v seriálu ERC. Po dvou letech v prostředí soutěží nás čeká nejintenzivnější závodní víkend kariéry. Postavíme se nejen velmi kvalitní konkurenci, ale výzvou budou i těžké asfaltové rychlostní zkoušky. Jménem všech našich partnerů zveme fanoušky do Zlína k účasti na svátku rallysportu,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
„Je velmi zajímavé sledovat vyrovnané výkony Mareše a Wagnera, které předznamenaly již předchozí závody, a které potvrzují vysokou úroveň a vyrovnanost soutěžících. Jednou tahá za delší konec provázku Wagner, podruhé je to Mareš. Už teď se těším na vrchol sezóny na Barumce a našim závodníkům držím palce,“ hodnotí souboj špičkových jezdců Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice. „Při napínavé podívané, jakou je letošní Peugeot Total Rally Cup jsme hrdí, že společnost GEFCO může být jejím partnerem a k dobrým výsledkům závodníků tím pádem také trochu přispívá,“ dodává spokojeně.
Nedílnou součástí prezentace Peugeot Total Rally Cupu bude tradiční zázemí, tentokrát v servisním areálu v Otrokovicích. Jeho součástí bude simulátor, nejrychlejší jezdec bude moci získat motorový olej Total, další dva atraktivní předplatné partnerských tiskovin. S promotérem Gekon Racing je dlouhodobě spojena i výtečná káva Dallmayr, produkty pivovaru Rohozec, dostupné budou i časopisy TopGear, Speed, Rally a Auto4drive. Pro nejmenší budou připraveny nafukovací balónky, pexeso a elektrické autíčko All4car.
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.