Barum Czech Rally Zlín, prestižní soutěž zařazená do evropského a českého šampionátu, definitivně uzavře premiérovou sezonu Peugeot Total Rally Cupu 2017. Ve dnech 25. – 27. srpna tak vzejde pohárový vítěz. K prvenství má nakročeno Filip Mareš, ale jeho hlavní konkurent Simon Wagner není bez šancí na zvrat. Barum Czech Rally je totiž dlouhým, nevyzpytatelným a náročným závodem, kde se může stát cokoli.
Na startu Barum Czech Rally Zlín se objeví pět pohárových posádek, tedy nejvíce v sezoně. Vozů Peugeot 208 R2 je ovšem přihlášeno hned 19, tvoří tak téměř polovinu startovního pole tradičně nabité třídy 6. Dva hlavní aktéry souboje o pohárové prvenství dělí před startem jedenáct bodů. Filipa Mareše a Simona Wagnera však zároveň čekají tvrdé souboje v hodnocení ERC U27, Barum rally může mnohé napovědět i k vývoji MČR, kde oba jezdci figurují na čele hodnocení 2WD i třídy 6.
Filip Mareš a Jan Hloušek zamíří do Zlína potřetí. Nejen v pozici lídrů českého šampionátu 2WD, ve Zlíně budou bojovat i o body do ERC Junior U27, kde jim prozatím patří čtvrtá příčka za Ingramem, Huttunenem a Zawadou. V Polsku obsadili v této kategorii druhé místo.
„Už se těším na Barumku a doufám, že tam budeme ještě konkurenceschopnější než před nedávnem v Polsku. Zlínská soutěž je jednoznačně vrcholem sezony, zdobí ji vždy krásná atmosféra a my ji hodláme využít ve svůj prospěch. Ve Zlíně chceme patřit k nejrychlejším. Věříme, že můžeme bojovat o čelní pozice nejen v MČR, ale také v ERC Junior,“ doufá pilot ACCR Czech Teamu, Filip Mareš.
Evropskou konfrontaci nedávno při Rally Rzeszow podstoupil i Simon Wagner. Barum rally navíc pro něj bude v jeho letošním působení v MČR prvním závodem, se kterým už má z předešlého roku nějaké zkušenosti. Ve Zlíně se sice již loni objevil, bohužel v průběhu RZ7 odstoupil. Zajímavostí je, že se na Barum rally utká nejen s pohárovými konkurenty, ale poměří síly i s bratrem Julianem.
„Loni jsme sice museli brzy odstoupit, přesto znám většinu zkoušek ze seznamovacích jízd. Zlínské erzety jsem si loni zamiloval a už se těším, jak uvidím všechny nové úseky, které letos pořadatelé do harmonogramu zařadili. Kvalita startovního pole bude nezpochybnitelná. V Polsku jsme však rovněž dokázali, že nám rychlost nechybí a věřím, že to potvrdíme i na Barum rally. Poprvé v sezoně absolvujeme před startem i test, což bude jistě dalším přínosem pro naše výkony,“ říká před startem Simon Wagner, kterého bude už tradičně navigovat Gerald Winter.
Černým koněm Peugeot Total Rally Cupu by se na Zlínsku mohl stát Matěj Kamenec. Do závodu půjde nejen se skalpem Filipa Mareše v Rally Pačejov, ale také se zkušenostmi z loňského pohárového startu na Barumce. Také v jeho případě se nic nemění na pozici spolujezdce, kde mu bude číst „noty“ Adam Jurka.
„Jsem moc rád, že můžeme právě na Barum rally startovat. Dlouhé rychlostní zkoušky jsou mé oblíbené a už teď se na ně moc těšíme. Povzbuzeni jsme i vývojem sezony ve sprintrally. Pokud pominu Rally Most, kde nás zradila technická závada, jsou naše výsledky nad očekávání. A Pačejov byl pro nás návratem do bojů o celkové umístění v RSS. Co se týká ambicí, nějaké velké rozhodně nemám. Ve Zlíně se sejde opravdu plejáda špičkových pilotů a odhadovat, jaké časy budeme zajíždět, si netroufám. Pojedeme si zkrátka to své, jako celou sezónu a uvidíme, kam se časy zařadíme,“ naznačuje Matěj Kamenec.
Ale nesmíme zapomenout ani na domácího jezdce Tomáše Pospíšilíka. Toho čeká už čtvrtý start na Barum rally, s Jiřím Hovorkou na místě spolujezdce.
„Barumka je mým domácím závodem, má krásné a hodně těžké rychlostní zkoušky. Připravovali jsme se jako na každý jiný závod, i když tentokrát jsme více testovali. Máme za sebou dva delší testy a už se na vrchol sezony těšíme. Chceme zabojovat o co nejlepší výsledek,“ říká Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu bude na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého bude navigovat Lukasz Sitek.
„Start na Barum rally bude pro mě znamenat debut v seriálu ERC. Po dvou letech v prostředí soutěží nás čeká nejintenzivnější závodní víkend kariéry. Postavíme se nejen velmi kvalitní konkurenci, ale výzvou budou i těžké asfaltové rychlostní zkoušky. Jménem všech našich partnerů zveme fanoušky do Zlína k účasti na svátku rallysportu,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
„Je velmi zajímavé sledovat vyrovnané výkony Mareše a Wagnera, které předznamenaly již předchozí závody, a které potvrzují vysokou úroveň a vyrovnanost soutěžících. Jednou tahá za delší konec provázku Wagner, podruhé je to Mareš. Už teď se těším na vrchol sezóny na Barumce a našim závodníkům držím palce,“ hodnotí souboj špičkových jezdců Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice. „Při napínavé podívané, jakou je letošní Peugeot Total Rally Cup jsme hrdí, že společnost GEFCO může být jejím partnerem a k dobrým výsledkům závodníků tím pádem také trochu přispívá,“ dodává spokojeně.
Nedílnou součástí prezentace Peugeot Total Rally Cupu bude tradiční zázemí, tentokrát v servisním areálu v Otrokovicích. Jeho součástí bude simulátor, nejrychlejší jezdec bude moci získat motorový olej Total, další dva atraktivní předplatné partnerských tiskovin. S promotérem Gekon Racing je dlouhodobě spojena i výtečná káva Dallmayr, produkty pivovaru Rohozec, dostupné budou i časopisy TopGear, Speed, Rally a Auto4drive. Pro nejmenší budou připraveny nafukovací balónky, pexeso a elektrické autíčko All4car.
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?