Barum Czech Rally Zlín, prestižní soutěž zařazená do evropského a českého šampionátu, definitivně uzavře premiérovou sezonu Peugeot Total Rally Cupu 2017. Ve dnech 25. – 27. srpna tak vzejde pohárový vítěz. K prvenství má nakročeno Filip Mareš, ale jeho hlavní konkurent Simon Wagner není bez šancí na zvrat. Barum Czech Rally je totiž dlouhým, nevyzpytatelným a náročným závodem, kde se může stát cokoli.
Na startu Barum Czech Rally Zlín se objeví pět pohárových posádek, tedy nejvíce v sezoně. Vozů Peugeot 208 R2 je ovšem přihlášeno hned 19, tvoří tak téměř polovinu startovního pole tradičně nabité třídy 6. Dva hlavní aktéry souboje o pohárové prvenství dělí před startem jedenáct bodů. Filipa Mareše a Simona Wagnera však zároveň čekají tvrdé souboje v hodnocení ERC U27, Barum rally může mnohé napovědět i k vývoji MČR, kde oba jezdci figurují na čele hodnocení 2WD i třídy 6.
Filip Mareš a Jan Hloušek zamíří do Zlína potřetí. Nejen v pozici lídrů českého šampionátu 2WD, ve Zlíně budou bojovat i o body do ERC Junior U27, kde jim prozatím patří čtvrtá příčka za Ingramem, Huttunenem a Zawadou. V Polsku obsadili v této kategorii druhé místo.
„Už se těším na Barumku a doufám, že tam budeme ještě konkurenceschopnější než před nedávnem v Polsku. Zlínská soutěž je jednoznačně vrcholem sezony, zdobí ji vždy krásná atmosféra a my ji hodláme využít ve svůj prospěch. Ve Zlíně chceme patřit k nejrychlejším. Věříme, že můžeme bojovat o čelní pozice nejen v MČR, ale také v ERC Junior,“ doufá pilot ACCR Czech Teamu, Filip Mareš.
Evropskou konfrontaci nedávno při Rally Rzeszow podstoupil i Simon Wagner. Barum rally navíc pro něj bude v jeho letošním působení v MČR prvním závodem, se kterým už má z předešlého roku nějaké zkušenosti. Ve Zlíně se sice již loni objevil, bohužel v průběhu RZ7 odstoupil. Zajímavostí je, že se na Barum rally utká nejen s pohárovými konkurenty, ale poměří síly i s bratrem Julianem.
„Loni jsme sice museli brzy odstoupit, přesto znám většinu zkoušek ze seznamovacích jízd. Zlínské erzety jsem si loni zamiloval a už se těším, jak uvidím všechny nové úseky, které letos pořadatelé do harmonogramu zařadili. Kvalita startovního pole bude nezpochybnitelná. V Polsku jsme však rovněž dokázali, že nám rychlost nechybí a věřím, že to potvrdíme i na Barum rally. Poprvé v sezoně absolvujeme před startem i test, což bude jistě dalším přínosem pro naše výkony,“ říká před startem Simon Wagner, kterého bude už tradičně navigovat Gerald Winter.
Černým koněm Peugeot Total Rally Cupu by se na Zlínsku mohl stát Matěj Kamenec. Do závodu půjde nejen se skalpem Filipa Mareše v Rally Pačejov, ale také se zkušenostmi z loňského pohárového startu na Barumce. Také v jeho případě se nic nemění na pozici spolujezdce, kde mu bude číst „noty“ Adam Jurka.
„Jsem moc rád, že můžeme právě na Barum rally startovat. Dlouhé rychlostní zkoušky jsou mé oblíbené a už teď se na ně moc těšíme. Povzbuzeni jsme i vývojem sezony ve sprintrally. Pokud pominu Rally Most, kde nás zradila technická závada, jsou naše výsledky nad očekávání. A Pačejov byl pro nás návratem do bojů o celkové umístění v RSS. Co se týká ambicí, nějaké velké rozhodně nemám. Ve Zlíně se sejde opravdu plejáda špičkových pilotů a odhadovat, jaké časy budeme zajíždět, si netroufám. Pojedeme si zkrátka to své, jako celou sezónu a uvidíme, kam se časy zařadíme,“ naznačuje Matěj Kamenec.
Ale nesmíme zapomenout ani na domácího jezdce Tomáše Pospíšilíka. Toho čeká už čtvrtý start na Barum rally, s Jiřím Hovorkou na místě spolujezdce.
„Barumka je mým domácím závodem, má krásné a hodně těžké rychlostní zkoušky. Připravovali jsme se jako na každý jiný závod, i když tentokrát jsme více testovali. Máme za sebou dva delší testy a už se na vrchol sezony těšíme. Chceme zabojovat o co nejlepší výsledek,“ říká Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu bude na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého bude navigovat Lukasz Sitek.
„Start na Barum rally bude pro mě znamenat debut v seriálu ERC. Po dvou letech v prostředí soutěží nás čeká nejintenzivnější závodní víkend kariéry. Postavíme se nejen velmi kvalitní konkurenci, ale výzvou budou i těžké asfaltové rychlostní zkoušky. Jménem všech našich partnerů zveme fanoušky do Zlína k účasti na svátku rallysportu,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
„Je velmi zajímavé sledovat vyrovnané výkony Mareše a Wagnera, které předznamenaly již předchozí závody, a které potvrzují vysokou úroveň a vyrovnanost soutěžících. Jednou tahá za delší konec provázku Wagner, podruhé je to Mareš. Už teď se těším na vrchol sezóny na Barumce a našim závodníkům držím palce,“ hodnotí souboj špičkových jezdců Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice. „Při napínavé podívané, jakou je letošní Peugeot Total Rally Cup jsme hrdí, že společnost GEFCO může být jejím partnerem a k dobrým výsledkům závodníků tím pádem také trochu přispívá,“ dodává spokojeně.
Nedílnou součástí prezentace Peugeot Total Rally Cupu bude tradiční zázemí, tentokrát v servisním areálu v Otrokovicích. Jeho součástí bude simulátor, nejrychlejší jezdec bude moci získat motorový olej Total, další dva atraktivní předplatné partnerských tiskovin. S promotérem Gekon Racing je dlouhodobě spojena i výtečná káva Dallmayr, produkty pivovaru Rohozec, dostupné budou i časopisy TopGear, Speed, Rally a Auto4drive. Pro nejmenší budou připraveny nafukovací balónky, pexeso a elektrické autíčko All4car.
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?