Barum Czech Rally Zlín, prestižní soutěž zařazená do evropského a českého šampionátu, definitivně uzavře premiérovou sezonu Peugeot Total Rally Cupu 2017. Ve dnech 25. – 27. srpna tak vzejde pohárový vítěz. K prvenství má nakročeno Filip Mareš, ale jeho hlavní konkurent Simon Wagner není bez šancí na zvrat. Barum Czech Rally je totiž dlouhým, nevyzpytatelným a náročným závodem, kde se může stát cokoli.
Na startu Barum Czech Rally Zlín se objeví pět pohárových posádek, tedy nejvíce v sezoně. Vozů Peugeot 208 R2 je ovšem přihlášeno hned 19, tvoří tak téměř polovinu startovního pole tradičně nabité třídy 6. Dva hlavní aktéry souboje o pohárové prvenství dělí před startem jedenáct bodů. Filipa Mareše a Simona Wagnera však zároveň čekají tvrdé souboje v hodnocení ERC U27, Barum rally může mnohé napovědět i k vývoji MČR, kde oba jezdci figurují na čele hodnocení 2WD i třídy 6.
Filip Mareš a Jan Hloušek zamíří do Zlína potřetí. Nejen v pozici lídrů českého šampionátu 2WD, ve Zlíně budou bojovat i o body do ERC Junior U27, kde jim prozatím patří čtvrtá příčka za Ingramem, Huttunenem a Zawadou. V Polsku obsadili v této kategorii druhé místo.
„Už se těším na Barumku a doufám, že tam budeme ještě konkurenceschopnější než před nedávnem v Polsku. Zlínská soutěž je jednoznačně vrcholem sezony, zdobí ji vždy krásná atmosféra a my ji hodláme využít ve svůj prospěch. Ve Zlíně chceme patřit k nejrychlejším. Věříme, že můžeme bojovat o čelní pozice nejen v MČR, ale také v ERC Junior,“ doufá pilot ACCR Czech Teamu, Filip Mareš.
Evropskou konfrontaci nedávno při Rally Rzeszow podstoupil i Simon Wagner. Barum rally navíc pro něj bude v jeho letošním působení v MČR prvním závodem, se kterým už má z předešlého roku nějaké zkušenosti. Ve Zlíně se sice již loni objevil, bohužel v průběhu RZ7 odstoupil. Zajímavostí je, že se na Barum rally utká nejen s pohárovými konkurenty, ale poměří síly i s bratrem Julianem.
„Loni jsme sice museli brzy odstoupit, přesto znám většinu zkoušek ze seznamovacích jízd. Zlínské erzety jsem si loni zamiloval a už se těším, jak uvidím všechny nové úseky, které letos pořadatelé do harmonogramu zařadili. Kvalita startovního pole bude nezpochybnitelná. V Polsku jsme však rovněž dokázali, že nám rychlost nechybí a věřím, že to potvrdíme i na Barum rally. Poprvé v sezoně absolvujeme před startem i test, což bude jistě dalším přínosem pro naše výkony,“ říká před startem Simon Wagner, kterého bude už tradičně navigovat Gerald Winter.
Černým koněm Peugeot Total Rally Cupu by se na Zlínsku mohl stát Matěj Kamenec. Do závodu půjde nejen se skalpem Filipa Mareše v Rally Pačejov, ale také se zkušenostmi z loňského pohárového startu na Barumce. Také v jeho případě se nic nemění na pozici spolujezdce, kde mu bude číst „noty“ Adam Jurka.
„Jsem moc rád, že můžeme právě na Barum rally startovat. Dlouhé rychlostní zkoušky jsou mé oblíbené a už teď se na ně moc těšíme. Povzbuzeni jsme i vývojem sezony ve sprintrally. Pokud pominu Rally Most, kde nás zradila technická závada, jsou naše výsledky nad očekávání. A Pačejov byl pro nás návratem do bojů o celkové umístění v RSS. Co se týká ambicí, nějaké velké rozhodně nemám. Ve Zlíně se sejde opravdu plejáda špičkových pilotů a odhadovat, jaké časy budeme zajíždět, si netroufám. Pojedeme si zkrátka to své, jako celou sezónu a uvidíme, kam se časy zařadíme,“ naznačuje Matěj Kamenec.
Ale nesmíme zapomenout ani na domácího jezdce Tomáše Pospíšilíka. Toho čeká už čtvrtý start na Barum rally, s Jiřím Hovorkou na místě spolujezdce.
„Barumka je mým domácím závodem, má krásné a hodně těžké rychlostní zkoušky. Připravovali jsme se jako na každý jiný závod, i když tentokrát jsme více testovali. Máme za sebou dva delší testy a už se na vrchol sezony těšíme. Chceme zabojovat o co nejlepší výsledek,“ říká Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu bude na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého bude navigovat Lukasz Sitek.
„Start na Barum rally bude pro mě znamenat debut v seriálu ERC. Po dvou letech v prostředí soutěží nás čeká nejintenzivnější závodní víkend kariéry. Postavíme se nejen velmi kvalitní konkurenci, ale výzvou budou i těžké asfaltové rychlostní zkoušky. Jménem všech našich partnerů zveme fanoušky do Zlína k účasti na svátku rallysportu,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
„Je velmi zajímavé sledovat vyrovnané výkony Mareše a Wagnera, které předznamenaly již předchozí závody, a které potvrzují vysokou úroveň a vyrovnanost soutěžících. Jednou tahá za delší konec provázku Wagner, podruhé je to Mareš. Už teď se těším na vrchol sezóny na Barumce a našim závodníkům držím palce,“ hodnotí souboj špičkových jezdců Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice. „Při napínavé podívané, jakou je letošní Peugeot Total Rally Cup jsme hrdí, že společnost GEFCO může být jejím partnerem a k dobrým výsledkům závodníků tím pádem také trochu přispívá,“ dodává spokojeně.
Nedílnou součástí prezentace Peugeot Total Rally Cupu bude tradiční zázemí, tentokrát v servisním areálu v Otrokovicích. Jeho součástí bude simulátor, nejrychlejší jezdec bude moci získat motorový olej Total, další dva atraktivní předplatné partnerských tiskovin. S promotérem Gekon Racing je dlouhodobě spojena i výtečná káva Dallmayr, produkty pivovaru Rohozec, dostupné budou i časopisy TopGear, Speed, Rally a Auto4drive. Pro nejmenší budou připraveny nafukovací balónky, pexeso a elektrické autíčko All4car.
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.