Barum Rally – to je název, který nese většinu nápisů na pohárech u Valoušků.
Jasně, v rodinné sbírce uvidíte poháry z mistrovství světa, z Itálie a dalších koutů Evropy, ale při pohledu na cenné trofeje z Barumky, jakoby se Pavlovi Valouškovi staršímu mihla jiskra v oku. Vzestupy a pády. Tratě této slavné rally Valouškům lemují téměř práh rodinné firmy, přesto dokázal Valda jun. několikrát jeho fanoušky potrápit v podobě divokých odstoupení. Jako vítr však vlétli do posledních tří sezón spolu s Veronikou Havelkovou. Nejen že spolu vybojovali titul slovenských šampionů, ale v těžkých chvílích v podobě ztraceného závodu se vzepřeli a dotáhli Fabii R5 do cíle na parádním čtvrtém místě.
Teď je tu ale rok 2017 a jméno Pavel Valoušek jun. se objevuje na startovní listině Barum Czech Rally Zlín již po patnácté. S výjimkami je to Valdův nejčastěji obsazený podnik v jeho kariéře. Letos to bude opět ve špičkové Škodě Fabia R5 připravovanou zlínskou stájí Keane Motorsport. Jak vidí Valda své ambice? “Ve Zlíně se opět sejde parádní sebranka špičkových pilotů z Čech i z Evropy. My se nechceme dívat na čelo přes několik jmen, na druhou stranu zůstáváme při zdi. V Evropě se jede velké tempo od startu. Těžko předvídat, je to o psychice. My se cítíme skvěle a letos do sebe věci zapadly jako skládačka. Startujeme v parádním týmu, se skvělým autem a je to naše domácí hřiště doma. Přípravy byly náročné, ale musím říct, že i to jsme si užívali. Stojí za námi noví i stálí partneři a z toho máme velkou radost.”
Při svém patnáctém startu dostali Valda s Verčou startovní číslo 11 a neváhali toho využít: “Letos jsme pro fanoušky připravili nejen podpisovky, ale taky trička, náramky a hlavně jedinečný design Fabie. Pavel vždy zastával podporovat mladé talenty a šli jsme trošku jinou cestou. Design navrhl a připravil ve spolupráci s produkčním studiem Vandraq, sedmnáctiletý Mirek Houšť, kterého možná znáte jako Keane Design. Naše důvěra se nám vrátila v podobě špičkového designu. Během 14 dní se mu podařilo dát dohromady tohle dílo, posuďte sami. Ve stejném duchu jsou naše podpisovky, ale taky již zmíněný merch v podobě fans triček a náramků. Dále v našem servisním zázemí budeme mít předváděcí produkty firmy Nerf Nitro, což ocení zejména ti nejmladší fanoušci. V barvách této značky také startujeme a Fabie R5 má působit jako hodně rychlá hračka na reálné trati,” dodává Pavel Valoušek starší.
Valda odstartuje za pár dní do své patnácté Barumky, ale Verča to má trošku jinak: “Jasně, já znám rallyové závody asi pět let, z toho je tohle moje čtvrtá barumka a nejde ani popsat ,jak moc se těším. Jsem sice od Prahy, ale tohle prostředí je mí doslova domácí. Vždycky se musím smát, když si chodí fanoušci, kamarádi a známí pokecat za Valdou až do stanu. On je tady hvězda. Na druhou stranu pro tohle všechno je to pro mě právě ta nejtěžší rally. K chybě zde není daleko a spolujezdec se na místních erzetách musí soustředit na 110%, jinak je zle. Máme nějaký trénink ze Slovenska, takže do toho skočíme už na moravské lávce, kde se jede kvalifikace. První kilometr této trati je pro mě ten z minulosti vůbec první vedle Valdy, takže k tomuto místu mám velký vztah.”
A proč padla volba právě na Fabii R5? “To je jednoduché. My nejsme v pozici, kdy si můžeme nějak vybírat, ale v tomto případě musím znovu říct, že jsem opravdu nadšený ze spolupráce se zlínským týmem Keane Motorsport vedeným Miroslavem Houštěm jun. Měli volnou Fabii R5, takže jsme neváhali ani vteřinu a udělali jsme všechno, abychom barumku odjeli právě v tomhle autě. Fabia má špičkový motor, skvěle funguje na limitu. Jak my říkáme, je to strop :-)”.
Barumka startuje páteční kvalifikací, pokračuje slavnostním startem a noční speciálkou. Následují dvě hodně náročné etapy a závod končí opět na nám. míru v neděli odpoledne. Ať už plánujete vyrazit na jakoukoliv část Barumky, dávejte na sebe pozor, fanděte všem a ukažte kamerám Eurosportu, že tohle je ta nejlepší rally v Evropě. Nenechte se odradit divočákama, poslouchejte pořadatele, sledujete Rally4Now a doporučujeme jako svačinu saláty pana Varmuži a jeho firmy Delimax!
Zdroj: Valda Rallysport Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.