V silné sestavě nastoupí otrokovický tým K.I.T. racing na start 47. Barum Czech Rally Zlín 2017. Tři jezdci budou soupeřit v kategorii soudobých vozidel a návrat za volant soutěžního vozu, byť jen při Barumce, avizuje šéf týmu, kterého uvidíme mezi Historiky.
Od roku 2014 startuje pravidelně na zlínské rally ryze domácí posádka Radim Vavřík s Tomášem Plachým. Společně si dojeli pro dvě 3. místa. Nejprve to byla „bedna“ při premiéře, kdy s Hondou Civic VTi v roce 2014 obsadili bronz. O rok později se klukům nedařilo, ale vše si vynahradili v loňském ročníku, kdy jako nejlepší česká posádka obsadila třetí místo ve třídě 3. V letošní sezoně se Radim Vavřík zatím moc nesvezl, ale místní soutěž si rozhodně nechce nechat ujít. Do rally vyrazí s Mitsubishi Lancer EVO IX a společně s Tomášem Plachým poveze startovní číslo 64. „Do rally se vracím po téměř roční pauze a už start na slovenské Rally Lubeník, kde na místě spolujezdce bezchybně zaskočil Jakub Oral, potvrdil, že to nebude nic jednoduchého. Přece jen, jak člověk v závodním autě pravidelně nesedí, rychle ztrácí všechny návyky. Ale o to bude start na Barum rally větší výzva. Pojedeme jako v posledních ročnících s Tomášem Plachým, novinkou bude lancer deváté evoluce stáje KIT Racing Vlastíka Neumanna. Už máme za sebou jeden test, do Barumky ještě plánujeme další dva, aby vše bylo stoprocentní a cítili jsme se v autě komfortně. Ale o nějakých ambicích a cílech nechci mluvit. Budeme si chtít Barumku hlavně užít a samozřejmě ji budeme chtít, stejně jako loni, pokořit. Erzety doznaly řadu změn, některé se pojedou proti minulým ročníkům opačně, proto bude důležitý rozpis, při jehož tvorbě je Tomáš vždy velkou oporou. Právě přesný rozpis bude jedním ze základních kamenů případného solidního výsledku," říká před Barum rally Radim Vavřík, jenž je zařazen do nabité třídy 3, kde je přihlášeno devatenáct vozů.
Stejný počet startů na Barumce má i ostřílený Lumír Firla. Je až s podivem, že jezdec z Orlové se pravidelně pohybuje na českých rally od roku 2004, ale ve Zlíně se do soutěžní kombinézy nasoukal pouze třikrát. Dvakrát Lumír zdolal erzety v Subaru Impreza, v roce 2015 z toho bylo 5. místo ve třídě 3 a v roce 2013 ve stejné třídě dokonce místo čtvrté. Premiérový start v roce 2012 je spojen s Mitsubishi a i tady viděl jezdec cíl, tentokrát byl šestý. V letošním roce si ovšem statistiku v produkčních vozech nevylepší. Lumír s Markem Topičem budou startovat v jedné z nejnabitějších tříd rally, kde je 42 posádek. „Nejenom pro své fanoušky jsem připravil na blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017 malé překvapení. Zatím co na závodech rallysprintové série usedám do Mitsubishi Lancer EVO IX, na Barumce to bude Peugeot 208 R2. Důvod změny je prostý. Finanční rozpočet mi nedovoluje s ohledem na zbývající část sezóny, zapůjčit si osvědčené Mitsubishi a přitom se chci populární soutěže účastnit. Proto rád využiji nabídku K.I.T. racing a do závodu vyrazím s dvoukolkou. Pro mne to bude premiéra, neboť s vozem s poháněnou jednou nápravou jsem v rally doposud nestartoval. Par svezení jsem zažil na okruzích, ale tady se jednalo hlavně o zadokolky. Svezení v novém voze se nebojíme, půjde jen o to, jak rychle se s vozem sžijeme. Pochopitelně před Barumkou proběhne test. Cíle do rally si nedáváme žádné, přeci jen kluci, kteří využívají tuto techniku, jsou někde jinde, ale určitě je rádi potrápíme,“ avizoval změnu vozu Lumír Firla. Posádka Firla – Topič dostala od pořadatelů startovní číslo 83.
Premiéru na zlínských tratích si letos odbude slovenský jezdec Tomáš Minarovič. Českým divákům se posádka Minarovič – Baran na Subaru Impreza STi N15 představila letos při Agrotec rally Hustopeče, kde v sobotní etapě vyjela 4. místo ve třídě 3. Do Barumky se ovšem slovenská dvojice zakousne v Peugeotu 208 R2 se startovním číslem 89. Zatím co Tomáš okusí atmosféru zlínské rally poprvé, Róbert Baran nastoupí letos do soutěže po šesté. A jedna perlička k Róbertovi – čtyřikrát četl noty Silvestru Mikuláštíkovi, ale ani jednou společně nedorazili do cíle, to se popradskému spolujezdci podařilo až vloni, když Jaromíra Tomaštíka dovedl v Subaru Impreza S12 WRC k 1. místu ve třídě 13.
A na závěr asi to nejlepší… V létech 1992 – 2007 jsme mohli vídat jméno Vlastimila Neumanna ve startovních listinách českých i zahraničních soutěží. Fryštácký jezdec vystřídal postupně Lancii Delta Integrale, Škodu Favorit, Opel Astra, Hondu Civic, Toyotu Celica GT – Four i WRC, Ford Escort RS Cosworth a i tady okusil specifikaci WRC, až kariéru zakončil za volantem Mitsubishi. Ze soutěžního jezdce se stal majitel týmu a v rally se pohybuje stále. Na tratě erzet Barum rally se vydal celkem pětkrát a paradoxně, cíl soutěže nespatřil ani jednou. Letos chce Vlastimil Neumann konečně prolomit smůlu a k tomu si vybral Ford Escort RS Cosworth zařazeného mezi Historiky s číslem H14. „Chtěl bych pozvat všechny motoristické fanoušky na automobil, který v plné kondici sahal po mnoha vavřínech na světových soutěžích před 23 lety. Jelikož si toto období dobře pamatuji a chtěl jsem si splnit klukovský sen, jeden originál Fordu Escort RS Cosworth z anglických dílen jsem zakoupil. Tento Escort má sportovní minulost, neboť s ním jezdil Massimo „Miki“ Biasion a v roce 1994 s ním obsadil konečné 6. místo v MS. Auto bude v původních barvách, neboť dát jej do jiných barev, tím by auto ztratilo patinu a atraktivitu. Perličkou bude spolujezdec, kterým nebude nikdo jiný než František Blahout, což je legenda mezi jezdci i spolujezdci. Franta ve své kariéře usedal i do Escortu a v podstatě celý život se věnuje rally a motoristickému sportu. A jelikož se mi líbí stará auta, prozradím něco z pod pokličky v naší dílně. Zde připravujeme Mitsubishi Lancer EVO III, který je rovněž originál a s tímto krasavcem bychom rádi vyrazili na domácí soutěže Historiků. S Fordem by bylo jistě taky krásné svezení, ale jelikož se zaměřujeme na vozy se třemi diamanty ve znaku, přece jen na EVO III máme více náhradních dílů. Ford chci ukázat a ti, kteří si jej pamatují, rádi zavzpomínají,“ prozradil vše o atraktivním voze letošní Barum rally Vlastimil Neumann.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).