Součástí letošní Barum Czech Rally Zlín bude premiérově jízda pravidelnosti vozidel s elektrickým a hybridním pohonem. Mezi aktuální trendy ve světě automobilismu patří v posledních letech zkoumání možností alternativních pohonů, které by mohly v budoucnu nahradit spalovací motory. Barum rally chce s tímto proudem držet krok, proto se organizátoři rozhodli v rámci klasické rally uspořádat rovněž tuto soutěž. Ve světě již nějakou dobu existuje Světový pohár FIA Alternative Energies Cup, kterému se Green Rally v mnohém podobá.
„Jízda pravidelnosti v rámci Green Rally je určena výhradně pro posádky s vozidly, která mají platnou registraci pro provoz na veřejných komunikacích. Jedná se o plně elektricky poháněné vozy a hybridní vozidla s kombinovaným spalovacím a elektrickým pohonem. Pro diváky je to jedinečná příležitost vidět v akci techniku, s níž se jako běžní uživatelé budou v blízké budoucnosti setkávat stále častěji,“ uvedl Ing. Jan Regner, ředitel Green Rally.
Green Rally se pojede ve dvou dnech, v sobotu 26. srpna a v neděli 27. srpna 2017. Nejde o klasickou rally, nýbrž o jízdu pravidelnosti, při které posádky absolvují některé z klasických rychlostních zkoušek Barum rally, okořeněnou o speciální úkoly. V sobotu povede trať pouze po jedné trase v Březové, kde posádky pojedou dvě kola. V neděli bude těchto zkoušek hned šest. V dopoledním programu jsou to Březůvky, Biskupice a Luhačovice, kde proběhne společné focení všech závodníků, prohlídka Luhačovic a návštěva wellness v hotelu Alexandrie, následovaná obědem ve Francouzské restauraci na stejném místě. V odpolední části další tři tratě Březůvky, Bohuslavice a Synot Auto.
Diváci se mohou těšit na průjezd těchto vozidel také na zlínském náměstí Míru, kde je naplánován cíl, který proběhne těsně před dojezdem hlavního pole Barum Czech Rally Zlín. Další informace naleznete na webové stránce www.greenrally.cz
Důležité datumy Green Rally:
Uzávěrka přihlášek: neděle 6. srpna v 18 hodin
Publikování seznamu přihlášených: pondělí 14. srpna v 18 hodin
Administrativní přejímka: sobota 26. srpna v 16:30 – 17:30 hodin (Zlín, náměstí Míru - radnice, místnost č. 131)
Slavnostní start rally: sobota 26. srpna v 18 hodin (Zlín, náměstí Míru – před radnicí)
Cíl Green Rally: neděle 27. srpna v 15:20 hodin (Zlín, náměstí Míru – před radnicí)
Rozdílení cen: neděle 27. srpna v 15:45 hodin (Zlín, náměstí Míru - před radnicí)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.