Po dlouhé letní přestávce pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích u našich severních sousedů na Rally Rzeszow. Na náročný asfaltový závod se vydala i kompletní sestava ACCR CZECH TEAMu, která zde dokázala vybojovat výborný výsledek, když zvítězila v hodnocení týmů.
V okolí Řešova na jihovýchodě Polska na pomezí se Slovenskem a Ukrajinou panovalo o prvním srpnovém víkendu extrémně teplé počasí, které ruku v ruce s náročnou tratí řádně prověřilo schopnosti posádek. České posádky se ve velmi silné konkurenci rozhodně neztratily.
Tahouny české reprezentace se tentokráte staly posádky vozů s jednou poháněnou nápravou. Výborný výkon předvedli Filip Mareš s Honzou Hlouškem, kteří po celý závod zajížděli špičkové časy a nakonec vybojovali druhou příčku v hodnocení ERC Junior U27. „S výsledkem jsem samozřejmě spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu i spolujezdci, odvedli jsme skvělou práci. Auto fungovalo bez nejmenších problémů. Naším cílem bylo skončit na stupních vítězů a to se nám podařilo. Už se těším na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme ještě konkurenceschopnější,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš.
Druhou posádkou, která přinesla cenné body do hodnocení značek a podílela se na vítězství, byla dvojice Dominik Brož – Petr Těšínský. Ti tentokráte museli vzít zavděk starším Fordem Fiesta R2, jehož menší výkon byl na rychlých polských tratích znát. Posádka se navíc v první etapě příliš nesvezla kvůli haváriím soupeřů, i tak dokázala v hodnocení ERC Junior U27 vybojovat body za šesté místo. „Byly to hodně zvláštní závody. V první etapě bylo hodně přerušení a přestávek kvůli haváriím. Ve druhé etapě, kde jsme se mohli konečně svézt, tak zase zlobila převodovka, takže pro nás bylo nejdůležitější dojet až do cíle. Nakonec se nám to podařilo a vybojovali jsme cenné body. Doufám, že na domácím závodě už budeme moci startovat s Peugeotem,“ řekl Dominik Brož.
Naopak Jan Černý odjížděl z Polska zklamaný. Po neúspěších na předchozích dvou soutěžích se mu sice tentokrát podařilo spatřit cílovou rampu, před soutěží si však věřil na lepší umístění než na dvanáctou příčku v absolutní klasifikaci. „V Řešově jsme chtěli být rychlí a být na stupních vítězů, nakonec jsme poslední. Neměl jsem správný rozpis a díky tomu jsem neměl ani správnou jistotu. Normálně mám tento typ rychlostních zkoušek rád, ale tady jsem si vůbec nevěřil. Víme, kde se stal problém a to je důležité. Teď se musíme pořádně připravit na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme rychlejší a silnější,“ neskrýval zklamání Jan Černý.
Výborný týmový výsledek znamenal nejen vítězství v hodnocení ERC Teams, ale také posun na celkovou čtvrtou příčku v celkovém hodnocení týmů. Seriál mistrovství Evropy bude pokračovat již koncem srpna na tradiční Barum Czech Rally Zlín. I na domácím podniku se představí ACCR CZECH TEAM v plné síle a pokusí se zaútočit na ještě lepší umístění.
Klára Sobotková Media a komunikaceAUTOKLUB České republiky
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.