Po dlouhé letní přestávce pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích u našich severních sousedů na Rally Rzeszow. Na náročný asfaltový závod se vydala i kompletní sestava ACCR CZECH TEAMu, která zde dokázala vybojovat výborný výsledek, když zvítězila v hodnocení týmů.
V okolí Řešova na jihovýchodě Polska na pomezí se Slovenskem a Ukrajinou panovalo o prvním srpnovém víkendu extrémně teplé počasí, které ruku v ruce s náročnou tratí řádně prověřilo schopnosti posádek. České posádky se ve velmi silné konkurenci rozhodně neztratily.
Tahouny české reprezentace se tentokráte staly posádky vozů s jednou poháněnou nápravou. Výborný výkon předvedli Filip Mareš s Honzou Hlouškem, kteří po celý závod zajížděli špičkové časy a nakonec vybojovali druhou příčku v hodnocení ERC Junior U27. „S výsledkem jsem samozřejmě spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu i spolujezdci, odvedli jsme skvělou práci. Auto fungovalo bez nejmenších problémů. Naším cílem bylo skončit na stupních vítězů a to se nám podařilo. Už se těším na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme ještě konkurenceschopnější,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš.
Druhou posádkou, která přinesla cenné body do hodnocení značek a podílela se na vítězství, byla dvojice Dominik Brož – Petr Těšínský. Ti tentokráte museli vzít zavděk starším Fordem Fiesta R2, jehož menší výkon byl na rychlých polských tratích znát. Posádka se navíc v první etapě příliš nesvezla kvůli haváriím soupeřů, i tak dokázala v hodnocení ERC Junior U27 vybojovat body za šesté místo. „Byly to hodně zvláštní závody. V první etapě bylo hodně přerušení a přestávek kvůli haváriím. Ve druhé etapě, kde jsme se mohli konečně svézt, tak zase zlobila převodovka, takže pro nás bylo nejdůležitější dojet až do cíle. Nakonec se nám to podařilo a vybojovali jsme cenné body. Doufám, že na domácím závodě už budeme moci startovat s Peugeotem,“ řekl Dominik Brož.
Naopak Jan Černý odjížděl z Polska zklamaný. Po neúspěších na předchozích dvou soutěžích se mu sice tentokrát podařilo spatřit cílovou rampu, před soutěží si však věřil na lepší umístění než na dvanáctou příčku v absolutní klasifikaci. „V Řešově jsme chtěli být rychlí a být na stupních vítězů, nakonec jsme poslední. Neměl jsem správný rozpis a díky tomu jsem neměl ani správnou jistotu. Normálně mám tento typ rychlostních zkoušek rád, ale tady jsem si vůbec nevěřil. Víme, kde se stal problém a to je důležité. Teď se musíme pořádně připravit na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme rychlejší a silnější,“ neskrýval zklamání Jan Černý.
Výborný týmový výsledek znamenal nejen vítězství v hodnocení ERC Teams, ale také posun na celkovou čtvrtou příčku v celkovém hodnocení týmů. Seriál mistrovství Evropy bude pokračovat již koncem srpna na tradiční Barum Czech Rally Zlín. I na domácím podniku se představí ACCR CZECH TEAM v plné síle a pokusí se zaútočit na ještě lepší umístění.
Klára Sobotková Media a komunikaceAUTOKLUB České republiky
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.