Po dlouhé letní přestávce pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích u našich severních sousedů na Rally Rzeszow. Na náročný asfaltový závod se vydala i kompletní sestava ACCR CZECH TEAMu, která zde dokázala vybojovat výborný výsledek, když zvítězila v hodnocení týmů.
V okolí Řešova na jihovýchodě Polska na pomezí se Slovenskem a Ukrajinou panovalo o prvním srpnovém víkendu extrémně teplé počasí, které ruku v ruce s náročnou tratí řádně prověřilo schopnosti posádek. České posádky se ve velmi silné konkurenci rozhodně neztratily.
Tahouny české reprezentace se tentokráte staly posádky vozů s jednou poháněnou nápravou. Výborný výkon předvedli Filip Mareš s Honzou Hlouškem, kteří po celý závod zajížděli špičkové časy a nakonec vybojovali druhou příčku v hodnocení ERC Junior U27. „S výsledkem jsem samozřejmě spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu i spolujezdci, odvedli jsme skvělou práci. Auto fungovalo bez nejmenších problémů. Naším cílem bylo skončit na stupních vítězů a to se nám podařilo. Už se těším na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme ještě konkurenceschopnější,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš.
Druhou posádkou, která přinesla cenné body do hodnocení značek a podílela se na vítězství, byla dvojice Dominik Brož – Petr Těšínský. Ti tentokráte museli vzít zavděk starším Fordem Fiesta R2, jehož menší výkon byl na rychlých polských tratích znát. Posádka se navíc v první etapě příliš nesvezla kvůli haváriím soupeřů, i tak dokázala v hodnocení ERC Junior U27 vybojovat body za šesté místo. „Byly to hodně zvláštní závody. V první etapě bylo hodně přerušení a přestávek kvůli haváriím. Ve druhé etapě, kde jsme se mohli konečně svézt, tak zase zlobila převodovka, takže pro nás bylo nejdůležitější dojet až do cíle. Nakonec se nám to podařilo a vybojovali jsme cenné body. Doufám, že na domácím závodě už budeme moci startovat s Peugeotem,“ řekl Dominik Brož.
Naopak Jan Černý odjížděl z Polska zklamaný. Po neúspěších na předchozích dvou soutěžích se mu sice tentokrát podařilo spatřit cílovou rampu, před soutěží si však věřil na lepší umístění než na dvanáctou příčku v absolutní klasifikaci. „V Řešově jsme chtěli být rychlí a být na stupních vítězů, nakonec jsme poslední. Neměl jsem správný rozpis a díky tomu jsem neměl ani správnou jistotu. Normálně mám tento typ rychlostních zkoušek rád, ale tady jsem si vůbec nevěřil. Víme, kde se stal problém a to je důležité. Teď se musíme pořádně připravit na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme rychlejší a silnější,“ neskrýval zklamání Jan Černý.
Výborný týmový výsledek znamenal nejen vítězství v hodnocení ERC Teams, ale také posun na celkovou čtvrtou příčku v celkovém hodnocení týmů. Seriál mistrovství Evropy bude pokračovat již koncem srpna na tradiční Barum Czech Rally Zlín. I na domácím podniku se představí ACCR CZECH TEAM v plné síle a pokusí se zaútočit na ještě lepší umístění.
Klára Sobotková Media a komunikaceAUTOKLUB České republiky
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.