Po dlouhé letní přestávce pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích u našich severních sousedů na Rally Rzeszow. Na náročný asfaltový závod se vydala i kompletní sestava ACCR CZECH TEAMu, která zde dokázala vybojovat výborný výsledek, když zvítězila v hodnocení týmů.
V okolí Řešova na jihovýchodě Polska na pomezí se Slovenskem a Ukrajinou panovalo o prvním srpnovém víkendu extrémně teplé počasí, které ruku v ruce s náročnou tratí řádně prověřilo schopnosti posádek. České posádky se ve velmi silné konkurenci rozhodně neztratily.
Tahouny české reprezentace se tentokráte staly posádky vozů s jednou poháněnou nápravou. Výborný výkon předvedli Filip Mareš s Honzou Hlouškem, kteří po celý závod zajížděli špičkové časy a nakonec vybojovali druhou příčku v hodnocení ERC Junior U27. „S výsledkem jsem samozřejmě spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu i spolujezdci, odvedli jsme skvělou práci. Auto fungovalo bez nejmenších problémů. Naším cílem bylo skončit na stupních vítězů a to se nám podařilo. Už se těším na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme ještě konkurenceschopnější,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš.
Druhou posádkou, která přinesla cenné body do hodnocení značek a podílela se na vítězství, byla dvojice Dominik Brož – Petr Těšínský. Ti tentokráte museli vzít zavděk starším Fordem Fiesta R2, jehož menší výkon byl na rychlých polských tratích znát. Posádka se navíc v první etapě příliš nesvezla kvůli haváriím soupeřů, i tak dokázala v hodnocení ERC Junior U27 vybojovat body za šesté místo. „Byly to hodně zvláštní závody. V první etapě bylo hodně přerušení a přestávek kvůli haváriím. Ve druhé etapě, kde jsme se mohli konečně svézt, tak zase zlobila převodovka, takže pro nás bylo nejdůležitější dojet až do cíle. Nakonec se nám to podařilo a vybojovali jsme cenné body. Doufám, že na domácím závodě už budeme moci startovat s Peugeotem,“ řekl Dominik Brož.
Naopak Jan Černý odjížděl z Polska zklamaný. Po neúspěších na předchozích dvou soutěžích se mu sice tentokrát podařilo spatřit cílovou rampu, před soutěží si však věřil na lepší umístění než na dvanáctou příčku v absolutní klasifikaci. „V Řešově jsme chtěli být rychlí a být na stupních vítězů, nakonec jsme poslední. Neměl jsem správný rozpis a díky tomu jsem neměl ani správnou jistotu. Normálně mám tento typ rychlostních zkoušek rád, ale tady jsem si vůbec nevěřil. Víme, kde se stal problém a to je důležité. Teď se musíme pořádně připravit na Barum Czech Rally Zlín, kde doufám, že budeme rychlejší a silnější,“ neskrýval zklamání Jan Černý.
Výborný týmový výsledek znamenal nejen vítězství v hodnocení ERC Teams, ale také posun na celkovou čtvrtou příčku v celkovém hodnocení týmů. Seriál mistrovství Evropy bude pokračovat již koncem srpna na tradiční Barum Czech Rally Zlín. I na domácím podniku se představí ACCR CZECH TEAM v plné síle a pokusí se zaútočit na ještě lepší umístění.
Klára Sobotková Media a komunikaceAUTOKLUB České republiky
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.