Kolotoč závodů Juniorského mistrovství Evropy pokračuje začátkem srpna v polském Rzeszówě, kam vyráží i posádka ACCR Czech teamu Dominik Brož – Petr Těšínský. Mladí junioři mají letos za sebou dva závody a turnovská posádka na obou bodovala. Na Azorských ostrovech to bylo 6. místo a na „Kanárech“ místo sedmé. V průběžném hodnocení je dvojice Brož – Těšínský na deváté příčce. Nyní se schyluje k boji o další body. Dějištěm závodu se stávají polské tratě a česká posádka to má do centra rally „pouhých“ 660 km. V porovnání s portugalským, respektive španělským ostrovem, kde se jely úvodní soutěže, je Rally Rzeszów takřka za komínem.
Od „Kanárů“ po polský závod uplynula tříměsíční pauza, ale Dominik Brož v ní nijak nezahálel. Spolu s Petrem a Peugeotem 208 R2 se postavili na start Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, kde všechny posádky důkladně prověřilo proměnlivé počasí. Dominik měl ve třídě 6 celkem 24 soupeřů a první etapu dokončil na 8. příčce. V sobotní etapě se dokázal čerstvě jedenadvacetiletý jezdec posunout o tři místa ve třídě výš, ale v závěrečné erzetě se nevešel na trať zkoušky a lehce havaroval.
V Polsku to bude ryze asfaltová soutěž. Na posádky čeká ve čtvrtek 3. srpna kvalifikační zkouška a slavnostní start. V pátek je na programu pět rychlostních zkoušek, kdy zejména první dvě, které se jedou dvakrát, dají jezdcům víc než zabrat. Posuďte sami - RZ Grudna s délkou 23,83 km a RZ Pstrągowa měří 24,56 km. Jen v podvečer si posádky „oddychnou“ na městské super speciálce, která měří pouhých 4,05 km. Druhá etapa má v harmonogramu šest měřených zkoušek, kdy nejdelší erzeta má 22,55 km. Celkem tedy na soutěžní posádky čeká 11 RZ v délce 214,63 km. Česká posádka Dominik Brož – Petr Těšínský dostala od pořadatelů startovní číslo 39 a do závodu se přihlásilo celkem 13 juniorů.
„Tříměsíční pauzu jsme si zpestřili startem v Hustopečích a hlavně první etapa byla docela očistec. Nám ovšem nešlo o body do hodnocení domácího mistráku, takže jsme nejeli pod tlakem a je jen škoda, že se nám nepodařil tento závod úspěšně dojet až na rampu. Nyní se připravujeme na třetí Juniorskou soutěž a velmi se na ni těšíme. Jedná se o nový závod, tudíž zde nebude žádná výhoda v znalosti trati pro posádky, které bodují do naší kategorie ERCJ U27. Tentokrát vyrazíme do závodu s naším loňským vozem, tedy Fordem Fiesta R2. Neznamená to, že by byl Peugeot odstaven na druhou kolej, neboť právě s 208 R2 pojedeme zlínskou Barum rally. Fiesta prošla důkladným prověřením, neboť na Rally Pačejov si ji pronajal Pavel Heřman. V nabité třídě 6 obsadil Pavel pěkné 9. místo. Auto absolvovalo celou soutěž bez problémů, čímž nám nahradilo test funkčnosti některých komponentů. Doma jsme tudíž fiestu pouze zkontrolovali a připravili jí na polskou rally. Do Rzeszówa se velmi těšíme. Tato soutěž je nedaleko českých hranic a i díky pestrému startovnímu poli očekávám větší zájem českých fanoušků. Místní erzety jsou velmi zajímavé a měly by nám vyhovovat. V mezidobí mezi soutěžemi jsme s Petrem nezaháleli a pracovali jsme na zdokonalování rozpisu. Věřím, že tato příprava se podepíše na výsledku. Držte nám palce, aby se nám podařilo i potřetí v této sezóně bodovat,“ uvedl krátce před odjezdem do Polska Dominik Brož.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?