Kolotoč závodů Juniorského mistrovství Evropy pokračuje začátkem srpna v polském Rzeszówě, kam vyráží i posádka ACCR Czech teamu Dominik Brož – Petr Těšínský. Mladí junioři mají letos za sebou dva závody a turnovská posádka na obou bodovala. Na Azorských ostrovech to bylo 6. místo a na „Kanárech“ místo sedmé. V průběžném hodnocení je dvojice Brož – Těšínský na deváté příčce. Nyní se schyluje k boji o další body. Dějištěm závodu se stávají polské tratě a česká posádka to má do centra rally „pouhých“ 660 km. V porovnání s portugalským, respektive španělským ostrovem, kde se jely úvodní soutěže, je Rally Rzeszów takřka za komínem.
Od „Kanárů“ po polský závod uplynula tříměsíční pauza, ale Dominik Brož v ní nijak nezahálel. Spolu s Petrem a Peugeotem 208 R2 se postavili na start Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, kde všechny posádky důkladně prověřilo proměnlivé počasí. Dominik měl ve třídě 6 celkem 24 soupeřů a první etapu dokončil na 8. příčce. V sobotní etapě se dokázal čerstvě jedenadvacetiletý jezdec posunout o tři místa ve třídě výš, ale v závěrečné erzetě se nevešel na trať zkoušky a lehce havaroval.
V Polsku to bude ryze asfaltová soutěž. Na posádky čeká ve čtvrtek 3. srpna kvalifikační zkouška a slavnostní start. V pátek je na programu pět rychlostních zkoušek, kdy zejména první dvě, které se jedou dvakrát, dají jezdcům víc než zabrat. Posuďte sami - RZ Grudna s délkou 23,83 km a RZ Pstrągowa měří 24,56 km. Jen v podvečer si posádky „oddychnou“ na městské super speciálce, která měří pouhých 4,05 km. Druhá etapa má v harmonogramu šest měřených zkoušek, kdy nejdelší erzeta má 22,55 km. Celkem tedy na soutěžní posádky čeká 11 RZ v délce 214,63 km. Česká posádka Dominik Brož – Petr Těšínský dostala od pořadatelů startovní číslo 39 a do závodu se přihlásilo celkem 13 juniorů.
„Tříměsíční pauzu jsme si zpestřili startem v Hustopečích a hlavně první etapa byla docela očistec. Nám ovšem nešlo o body do hodnocení domácího mistráku, takže jsme nejeli pod tlakem a je jen škoda, že se nám nepodařil tento závod úspěšně dojet až na rampu. Nyní se připravujeme na třetí Juniorskou soutěž a velmi se na ni těšíme. Jedná se o nový závod, tudíž zde nebude žádná výhoda v znalosti trati pro posádky, které bodují do naší kategorie ERCJ U27. Tentokrát vyrazíme do závodu s naším loňským vozem, tedy Fordem Fiesta R2. Neznamená to, že by byl Peugeot odstaven na druhou kolej, neboť právě s 208 R2 pojedeme zlínskou Barum rally. Fiesta prošla důkladným prověřením, neboť na Rally Pačejov si ji pronajal Pavel Heřman. V nabité třídě 6 obsadil Pavel pěkné 9. místo. Auto absolvovalo celou soutěž bez problémů, čímž nám nahradilo test funkčnosti některých komponentů. Doma jsme tudíž fiestu pouze zkontrolovali a připravili jí na polskou rally. Do Rzeszówa se velmi těšíme. Tato soutěž je nedaleko českých hranic a i díky pestrému startovnímu poli očekávám větší zájem českých fanoušků. Místní erzety jsou velmi zajímavé a měly by nám vyhovovat. V mezidobí mezi soutěžemi jsme s Petrem nezaháleli a pracovali jsme na zdokonalování rozpisu. Věřím, že tato příprava se podepíše na výsledku. Držte nám palce, aby se nám podařilo i potřetí v této sezóně bodovat,“ uvedl krátce před odjezdem do Polska Dominik Brož.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?