Kolotoč závodů Juniorského mistrovství Evropy pokračuje začátkem srpna v polském Rzeszówě, kam vyráží i posádka ACCR Czech teamu Dominik Brož – Petr Těšínský. Mladí junioři mají letos za sebou dva závody a turnovská posádka na obou bodovala. Na Azorských ostrovech to bylo 6. místo a na „Kanárech“ místo sedmé. V průběžném hodnocení je dvojice Brož – Těšínský na deváté příčce. Nyní se schyluje k boji o další body. Dějištěm závodu se stávají polské tratě a česká posádka to má do centra rally „pouhých“ 660 km. V porovnání s portugalským, respektive španělským ostrovem, kde se jely úvodní soutěže, je Rally Rzeszów takřka za komínem.
Od „Kanárů“ po polský závod uplynula tříměsíční pauza, ale Dominik Brož v ní nijak nezahálel. Spolu s Petrem a Peugeotem 208 R2 se postavili na start Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, kde všechny posádky důkladně prověřilo proměnlivé počasí. Dominik měl ve třídě 6 celkem 24 soupeřů a první etapu dokončil na 8. příčce. V sobotní etapě se dokázal čerstvě jedenadvacetiletý jezdec posunout o tři místa ve třídě výš, ale v závěrečné erzetě se nevešel na trať zkoušky a lehce havaroval.
V Polsku to bude ryze asfaltová soutěž. Na posádky čeká ve čtvrtek 3. srpna kvalifikační zkouška a slavnostní start. V pátek je na programu pět rychlostních zkoušek, kdy zejména první dvě, které se jedou dvakrát, dají jezdcům víc než zabrat. Posuďte sami - RZ Grudna s délkou 23,83 km a RZ Pstrągowa měří 24,56 km. Jen v podvečer si posádky „oddychnou“ na městské super speciálce, která měří pouhých 4,05 km. Druhá etapa má v harmonogramu šest měřených zkoušek, kdy nejdelší erzeta má 22,55 km. Celkem tedy na soutěžní posádky čeká 11 RZ v délce 214,63 km. Česká posádka Dominik Brož – Petr Těšínský dostala od pořadatelů startovní číslo 39 a do závodu se přihlásilo celkem 13 juniorů.
„Tříměsíční pauzu jsme si zpestřili startem v Hustopečích a hlavně první etapa byla docela očistec. Nám ovšem nešlo o body do hodnocení domácího mistráku, takže jsme nejeli pod tlakem a je jen škoda, že se nám nepodařil tento závod úspěšně dojet až na rampu. Nyní se připravujeme na třetí Juniorskou soutěž a velmi se na ni těšíme. Jedná se o nový závod, tudíž zde nebude žádná výhoda v znalosti trati pro posádky, které bodují do naší kategorie ERCJ U27. Tentokrát vyrazíme do závodu s naším loňským vozem, tedy Fordem Fiesta R2. Neznamená to, že by byl Peugeot odstaven na druhou kolej, neboť právě s 208 R2 pojedeme zlínskou Barum rally. Fiesta prošla důkladným prověřením, neboť na Rally Pačejov si ji pronajal Pavel Heřman. V nabité třídě 6 obsadil Pavel pěkné 9. místo. Auto absolvovalo celou soutěž bez problémů, čímž nám nahradilo test funkčnosti některých komponentů. Doma jsme tudíž fiestu pouze zkontrolovali a připravili jí na polskou rally. Do Rzeszówa se velmi těšíme. Tato soutěž je nedaleko českých hranic a i díky pestrému startovnímu poli očekávám větší zájem českých fanoušků. Místní erzety jsou velmi zajímavé a měly by nám vyhovovat. V mezidobí mezi soutěžemi jsme s Petrem nezaháleli a pracovali jsme na zdokonalování rozpisu. Věřím, že tato příprava se podepíše na výsledku. Držte nám palce, aby se nám podařilo i potřetí v této sezóně bodovat,“ uvedl krátce před odjezdem do Polska Dominik Brož.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.