Kolotoč závodů Juniorského mistrovství Evropy pokračuje začátkem srpna v polském Rzeszówě, kam vyráží i posádka ACCR Czech teamu Dominik Brož – Petr Těšínský. Mladí junioři mají letos za sebou dva závody a turnovská posádka na obou bodovala. Na Azorských ostrovech to bylo 6. místo a na „Kanárech“ místo sedmé. V průběžném hodnocení je dvojice Brož – Těšínský na deváté příčce. Nyní se schyluje k boji o další body. Dějištěm závodu se stávají polské tratě a česká posádka to má do centra rally „pouhých“ 660 km. V porovnání s portugalským, respektive španělským ostrovem, kde se jely úvodní soutěže, je Rally Rzeszów takřka za komínem.
Od „Kanárů“ po polský závod uplynula tříměsíční pauza, ale Dominik Brož v ní nijak nezahálel. Spolu s Petrem a Peugeotem 208 R2 se postavili na start Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, kde všechny posádky důkladně prověřilo proměnlivé počasí. Dominik měl ve třídě 6 celkem 24 soupeřů a první etapu dokončil na 8. příčce. V sobotní etapě se dokázal čerstvě jedenadvacetiletý jezdec posunout o tři místa ve třídě výš, ale v závěrečné erzetě se nevešel na trať zkoušky a lehce havaroval.
V Polsku to bude ryze asfaltová soutěž. Na posádky čeká ve čtvrtek 3. srpna kvalifikační zkouška a slavnostní start. V pátek je na programu pět rychlostních zkoušek, kdy zejména první dvě, které se jedou dvakrát, dají jezdcům víc než zabrat. Posuďte sami - RZ Grudna s délkou 23,83 km a RZ Pstrągowa měří 24,56 km. Jen v podvečer si posádky „oddychnou“ na městské super speciálce, která měří pouhých 4,05 km. Druhá etapa má v harmonogramu šest měřených zkoušek, kdy nejdelší erzeta má 22,55 km. Celkem tedy na soutěžní posádky čeká 11 RZ v délce 214,63 km. Česká posádka Dominik Brož – Petr Těšínský dostala od pořadatelů startovní číslo 39 a do závodu se přihlásilo celkem 13 juniorů.
„Tříměsíční pauzu jsme si zpestřili startem v Hustopečích a hlavně první etapa byla docela očistec. Nám ovšem nešlo o body do hodnocení domácího mistráku, takže jsme nejeli pod tlakem a je jen škoda, že se nám nepodařil tento závod úspěšně dojet až na rampu. Nyní se připravujeme na třetí Juniorskou soutěž a velmi se na ni těšíme. Jedná se o nový závod, tudíž zde nebude žádná výhoda v znalosti trati pro posádky, které bodují do naší kategorie ERCJ U27. Tentokrát vyrazíme do závodu s naším loňským vozem, tedy Fordem Fiesta R2. Neznamená to, že by byl Peugeot odstaven na druhou kolej, neboť právě s 208 R2 pojedeme zlínskou Barum rally. Fiesta prošla důkladným prověřením, neboť na Rally Pačejov si ji pronajal Pavel Heřman. V nabité třídě 6 obsadil Pavel pěkné 9. místo. Auto absolvovalo celou soutěž bez problémů, čímž nám nahradilo test funkčnosti některých komponentů. Doma jsme tudíž fiestu pouze zkontrolovali a připravili jí na polskou rally. Do Rzeszówa se velmi těšíme. Tato soutěž je nedaleko českých hranic a i díky pestrému startovnímu poli očekávám větší zájem českých fanoušků. Místní erzety jsou velmi zajímavé a měly by nám vyhovovat. V mezidobí mezi soutěžemi jsme s Petrem nezaháleli a pracovali jsme na zdokonalování rozpisu. Věřím, že tato příprava se podepíše na výsledku. Držte nám palce, aby se nám podařilo i potřetí v této sezóně bodovat,“ uvedl krátce před odjezdem do Polska Dominik Brož.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.