Přestávka mezi juniorskými závody mistrovství Evropy byla hodně dlouhá a tak všechny tři posádky ACCR CZECH TEAMu využily toto mezidobí ke startům v rámci českého šampionátu. Pauza se však přiblížila ke konci – již koncem tohoto týdne totiž seriál pokračuje na Rally Rzeszow.
Na oblíbenou soutěž u našich severních sousedů se vydají všechny tři reprezentační posádky. Nejvyšší ambice bude mít opět dvojice Jan Černý – Petr Černohorský, která bude startovat s osvědčeným vozem Škoda Fabia R5. „V Rzeszowě jsem ještě nestartoval, takže nevím, co přesně od této soutěže očekávat. Doufám ale, že bude hodně podobná českým tratím. Na prvních dvou soutěžích evropského šampionátu jsme neměli příliš štěstí, takže pro nás bude důležité hlavně dojet do cíle a získat nějaké body. Na posledních závodech v České republice jsme předvedli řadu pěkných výkonů a věřím, že je dokážeme zopakovat i v Polsku,“ řekl před odjezdem do Polska Jan Černý.
Zatím nejlépe si z českých posádek v rámci mistrovství Evropy vede dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která je, hlavně díky bronzu z Azores Airlines Rallye, na šestém místě v hodnocení ERC Junior U27. A poslední dosažené výsledky v rámci českých šampionátů naznačují, že posádka je na polské vystoupení řádně připravena. „Po Rally Islas Canarias jsme odjeli několik závodů v České republice, týden před Rzeszowem jsme v rámci testu startovali i na Rally Pačejov. Doufám, že naše nastavení podvozku bude fungovat i v Polsku, protože tratě vypadají, že budou podobné těm českým. Myslím si, že by mi tento typ rychlostních zkoušek mohl vyhovovat a věřím, že zajedeme dobrý výsledek,“ prozradil Filip Mareš, který se představí se svým obvyklým Peugeotem 208 R2.
Třetí posádkou ACCR CZECH TEAMu na startu budou Dominik Brož a Petr Těšínský. Těm se zatím v průběhu sezóny příliš nedařilo, častokrát je provázely technické problémy. Přesto se oba do Polska těší. „Bude to hodně těžké, konkurence v mistrovství Evropy je hodně velká a soupeři jsou skutečně rychlí. Od Rally Islas Canarias jsme startovali jen na jedné soutěži v České republice, zbytek času jsme věnovali důkladné přípravě jak vozu, tak i posádky. Netroufám si odhadovat, jaký výsledek budeme schopni v Polsku zajet, ale pokusíme se vybojovat co nejvíce bodů.“
Rally Rzeszow se uskuteční ve stejnojmenném městě na jihovýchodě Polska již o nadcházejícím víkendu, kdy na posádky čeká během dvou etap 11 rychlostních zkoušek o celkové délce 214 kilometrů. Celá soutěž se koná nedaleko hranic se Slovenskem a není příliš vzdálená ani pro české fanoušky. Vzhledem k nabité startovní listině určitě neprohloupí ti, kteří se o prvním srpnovém víkendu vydají do okolí Rzeszowa podpořit pětici českých posádek, které se na start soutěže postaví.
Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.