Otestovat sebe, vůz i celý tým a co nejlépe se tak připravit na třetí kolo FIA ERC Junior U27, to bude hlavním důvodem účasti posádky Autoklub Peugeot Rally Talent na letošní Rally Pačejov. Filip Mareš s Honzou Hlouškem zvítězili mezi “dvoukolkami“ v posledních třech podnicích MČR a jako průběžně vedoucí posádka se zcela jistě nebudou chtít ztratit ani při svém ojedinělém startu v Rallysprint sérii. Více než o výsledek ale tentokrát půjde o co možná nejlepší přípravu na další klání Mistrovství Evropy, které se koná jen několik dnů po Pačejově u našich severních sousedů, poblíž polského města Rzeszów.
Rychlostní zkoušky v okolí Pačejova jsou svým charakterem podobné těm polským a využití startu k přípravě na tuto soutěž se tedy i s ohledem na vhodný termín přímo nabízí. „O startu v Pačejově jsme uvažovali od počátku sezóny a nakonec jsme mu dali přednost před klasickým předsoutěžním testem,“ říká Filip a pokračuje: „Primárně nám ale tentokrát nepůjde o výsledek, jako spíše o rozjetí a odzkoušení různých variant nastavení našeho Peugeotu před startem v Rzeszówě. V souladu s pravidly juniorského mistrovství hodláme v závodě použít jen dvě směsi pneumatik bez možnosti řezání a co nejlépe tak simulovat podmínky, které nás čekají při závodě v Polsku. Chceme využít i faktu, že se bude jednat o náš první start v Pačejově. Rychlostní zkoušky jsou pro nás neznámé, což představuje ideální příležitost k navyknutí si zpět na systém seznamovacích jízd o dvou průjezdech,“ prozrazuje plány pro start v Pačejově Juniorský mistr ČR z let 2016 i 2017.
Filipova slova o pojetí startu v Pačejově jakožto přípravy na Rally Rzeszów, potvrzuje také manažer týmu Stanislav Kafka: „Start v Pačejově bude pro posádku probíhat přesně podle evropských regulí. Dva seznamovací průjezdy, obchodní palivo od běžné čerpací stanice a pneumatiky, které svou směsí odpovídají povoleným v ERC Junior. Doufáme, že zvolená forma testu nám pomůže nejenom v Polsku při dalším soutěžním víkendu, ale i na následujícím podniku českého mistrovství – na Barum rally. Zde půjde prvotně o body do ERC, velice důležité bude ale současně i hodnocení českého mistrovství a Peugeot Total Rally Cupu. Celý tým se proto chce co nejlépe připravit na odlišnosti mezi předpisy ERC a národním šampionátem. Cílem je uspět ve všech hodnoceních a tomu podřizujeme náš start v Pačejově.“
38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. Července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech. Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů a posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje se startovním číslem 29 na dveřích svého tradičního soutěžního náčiní Peugeot 208 R2.
Děkujeme partnerům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, kterými jsou Peugeot ČR, Total ČR, Gekon racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.