Otestovat sebe, vůz i celý tým a co nejlépe se tak připravit na třetí kolo FIA ERC Junior U27, to bude hlavním důvodem účasti posádky Autoklub Peugeot Rally Talent na letošní Rally Pačejov. Filip Mareš s Honzou Hlouškem zvítězili mezi “dvoukolkami“ v posledních třech podnicích MČR a jako průběžně vedoucí posádka se zcela jistě nebudou chtít ztratit ani při svém ojedinělém startu v Rallysprint sérii. Více než o výsledek ale tentokrát půjde o co možná nejlepší přípravu na další klání Mistrovství Evropy, které se koná jen několik dnů po Pačejově u našich severních sousedů, poblíž polského města Rzeszów.
Rychlostní zkoušky v okolí Pačejova jsou svým charakterem podobné těm polským a využití startu k přípravě na tuto soutěž se tedy i s ohledem na vhodný termín přímo nabízí. „O startu v Pačejově jsme uvažovali od počátku sezóny a nakonec jsme mu dali přednost před klasickým předsoutěžním testem,“ říká Filip a pokračuje: „Primárně nám ale tentokrát nepůjde o výsledek, jako spíše o rozjetí a odzkoušení různých variant nastavení našeho Peugeotu před startem v Rzeszówě. V souladu s pravidly juniorského mistrovství hodláme v závodě použít jen dvě směsi pneumatik bez možnosti řezání a co nejlépe tak simulovat podmínky, které nás čekají při závodě v Polsku. Chceme využít i faktu, že se bude jednat o náš první start v Pačejově. Rychlostní zkoušky jsou pro nás neznámé, což představuje ideální příležitost k navyknutí si zpět na systém seznamovacích jízd o dvou průjezdech,“ prozrazuje plány pro start v Pačejově Juniorský mistr ČR z let 2016 i 2017.
Filipova slova o pojetí startu v Pačejově jakožto přípravy na Rally Rzeszów, potvrzuje také manažer týmu Stanislav Kafka: „Start v Pačejově bude pro posádku probíhat přesně podle evropských regulí. Dva seznamovací průjezdy, obchodní palivo od běžné čerpací stanice a pneumatiky, které svou směsí odpovídají povoleným v ERC Junior. Doufáme, že zvolená forma testu nám pomůže nejenom v Polsku při dalším soutěžním víkendu, ale i na následujícím podniku českého mistrovství – na Barum rally. Zde půjde prvotně o body do ERC, velice důležité bude ale současně i hodnocení českého mistrovství a Peugeot Total Rally Cupu. Celý tým se proto chce co nejlépe připravit na odlišnosti mezi předpisy ERC a národním šampionátem. Cílem je uspět ve všech hodnoceních a tomu podřizujeme náš start v Pačejově.“
38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. Července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech. Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů a posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje se startovním číslem 29 na dveřích svého tradičního soutěžního náčiní Peugeot 208 R2.
Děkujeme partnerům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, kterými jsou Peugeot ČR, Total ČR, Gekon racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.