Šumperský jezdec nerad opouští závodní sedačku a volant, a tak ani v pauze mezi Juniorským mistrovstvím Evropy nijak nezahálel. Po dvou ostrovních soutěžích na Azorech a Kanárech byla dvouměsíční přestávka, kterou si Karel spolu s Ondřejem Krajčou vyplnili českým trojlístkem, neboli závody v Hustopečích, Radouni a Mladé Boleslavi.
Rally mezi vinicemi rozjela posádka v červeném Peugeotu 208 R2 výborně a v první etapě, i díky třem nejrychlejším časům, se dostala do vedení ve třídě i v kategorii 2WD. O výsledku však rozhodl defekt v poslední zkoušce první etapy, který Karla s Ondrou srazil hluboko do výsledkového pole. V sobotní etapě se kluci dokázali posunout z 10. místa na šestou příčku v cíli. „Musím smeknout před pořadateli klobouk, neboť závod byl perfektně organizačně připravený a to včetně seznamovacích jízd, které jsme zvládali v pohodě, včetně pauz na jídlo. Samotná rally pro nás začala dobře, když jsme byli nejrychlejší na úvodních dvou zkouškách a tím jsme se dostali do čela třídy i dvoukolek. Pak ale přišla pneumatiková loterie a my lehce ztratili. Přesto jsme se třetím nejrychlejším časem v etapě dostali po 5. RZ opět do čela klasifikace. Dobře se vyvíjející soutěž zhatil defekt na poslední zkoušce páteční etapy a my jej museli měnit přímo na zkoušce. Tím jsme hodně ztratili a bylo prakticky po závodě. Sobotní etapu jsme jeli již na pohodu bez tlaku na výsledek,“ ohlédl se za první soutěži ze zmiňovaného trojboje Karel Kupec
To Radouňská rally byla o něčem jiném, byť se tento závod započítával do ČMPR. Zde se Karel s Ondrou tlačili ve výsledcích hodně vysoko, a ikdyž zde startovalo deset čtyřkolek, podařilo se jim urvat jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Výsledkem potom bylo celkové čtvrté místo. „Do Radouně jsme jeli s cílem zapracovat na rozpisu a také proto, abychom nevypadli ze závodního rytmu. Na tuto soutěž jezdím rád od doby, co jsem zde v minulosti startoval v Poháru. Tratě krásné a k naší spokojenosti přispěl i fakt, že jsme bojovali o přední místa se silnějšími vozy,“ uvedl šumperský jezdec.
Zatím posledním startem v Česku, kde se Karel s Ondrou představili, byla Rally Bohemia. Zde moravská posádka startovala s Opelem Adam R2. V silné třídě 6 bylo v Mladé Boleslavi 13 posádek. Karel s Ondrou po dvou zkouškách vedli třídu i kategorii 2WD, ale přišly problémy s brzdami a tím i propad ve výsledcích. V cíli byli Kupec s Krajčou nakonec klasifikováni na 3. místě ve třídě i kategorii 2WD a 20. místě absolutně. „V Boleslavi jsme startovali letos podruhé s Opelem. Cílem bylo prověřit změny, které jsme provedli na autě po závodě v Krumlově. Tyto změny byly pro nás velkým posunem. Vstup do závodu opět perfektní a dva nejrychlejší časy vnesly pohodu do vozu. Poté ale přišla špatná volba pneu a tím i propad ve výsledcích mimo bednu. Navíc se přidaly i problémy s brzdami. Do konce rally se nám podařilo vyhrát celkem pět erzet a právě na poslední zkoušce celého závodu jsme porazili i Nora Furusetha a tím se dostali na celkové třetí místo ve dvoukolkách,“ přiblížil zatím poslední start Karel Kupec.
Teď ovšem veškeré přípravy směřují opět k Juniorskému mistrovství Evropy, konkrétně k Rally Rzeszów. Polská soutěž startuje 3. srpna a nejrychlejší posádka bude na cílové rampě dekorována o dva dny později. Na jezdce čeká celkem 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap v celkové délce 214,63 km. Pořadatelé připravili pro posádky opravdu perličky v podobě těžkých a dlouhých rychlostních zkoušek. Tři erzety mají délku více než 20 km a vždy se jedou dvakrát. Karel s Ondrou by rádi navázali na Rally Islas Canarias, kde v kategorii Juniorů obsadili skvělé 3. místo. „Do Polska se velmi těšíme. Nové a neznámé tratě nám vyhovují a věřím, že hodně potrápíme soupeře, nejenom ve třídě RC4, ale také v kategorii Juniorů. Jelikož máme odzkoušené oba závodní vozy, tak až po absolvování seznamovacích jízd se rozhodneme, zda pojedeme s Opelem nebo Peugeotem. Vše bude záviset na charakteru trati. „Pažouta“ znám dokonale, ale i s Opelem je krásné svezení. Chci absolvovat závod stoprocentně koncentrován a plně se soustředit na výsledek. Přijďte nás povzbudit,“ láká své příznivce na soutěž v Polsku Karel Kupec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.