Šumperský jezdec nerad opouští závodní sedačku a volant, a tak ani v pauze mezi Juniorským mistrovstvím Evropy nijak nezahálel. Po dvou ostrovních soutěžích na Azorech a Kanárech byla dvouměsíční přestávka, kterou si Karel spolu s Ondřejem Krajčou vyplnili českým trojlístkem, neboli závody v Hustopečích, Radouni a Mladé Boleslavi.
Rally mezi vinicemi rozjela posádka v červeném Peugeotu 208 R2 výborně a v první etapě, i díky třem nejrychlejším časům, se dostala do vedení ve třídě i v kategorii 2WD. O výsledku však rozhodl defekt v poslední zkoušce první etapy, který Karla s Ondrou srazil hluboko do výsledkového pole. V sobotní etapě se kluci dokázali posunout z 10. místa na šestou příčku v cíli. „Musím smeknout před pořadateli klobouk, neboť závod byl perfektně organizačně připravený a to včetně seznamovacích jízd, které jsme zvládali v pohodě, včetně pauz na jídlo. Samotná rally pro nás začala dobře, když jsme byli nejrychlejší na úvodních dvou zkouškách a tím jsme se dostali do čela třídy i dvoukolek. Pak ale přišla pneumatiková loterie a my lehce ztratili. Přesto jsme se třetím nejrychlejším časem v etapě dostali po 5. RZ opět do čela klasifikace. Dobře se vyvíjející soutěž zhatil defekt na poslední zkoušce páteční etapy a my jej museli měnit přímo na zkoušce. Tím jsme hodně ztratili a bylo prakticky po závodě. Sobotní etapu jsme jeli již na pohodu bez tlaku na výsledek,“ ohlédl se za první soutěži ze zmiňovaného trojboje Karel Kupec
To Radouňská rally byla o něčem jiném, byť se tento závod započítával do ČMPR. Zde se Karel s Ondrou tlačili ve výsledcích hodně vysoko, a ikdyž zde startovalo deset čtyřkolek, podařilo se jim urvat jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Výsledkem potom bylo celkové čtvrté místo. „Do Radouně jsme jeli s cílem zapracovat na rozpisu a také proto, abychom nevypadli ze závodního rytmu. Na tuto soutěž jezdím rád od doby, co jsem zde v minulosti startoval v Poháru. Tratě krásné a k naší spokojenosti přispěl i fakt, že jsme bojovali o přední místa se silnějšími vozy,“ uvedl šumperský jezdec.
Zatím posledním startem v Česku, kde se Karel s Ondrou představili, byla Rally Bohemia. Zde moravská posádka startovala s Opelem Adam R2. V silné třídě 6 bylo v Mladé Boleslavi 13 posádek. Karel s Ondrou po dvou zkouškách vedli třídu i kategorii 2WD, ale přišly problémy s brzdami a tím i propad ve výsledcích. V cíli byli Kupec s Krajčou nakonec klasifikováni na 3. místě ve třídě i kategorii 2WD a 20. místě absolutně. „V Boleslavi jsme startovali letos podruhé s Opelem. Cílem bylo prověřit změny, které jsme provedli na autě po závodě v Krumlově. Tyto změny byly pro nás velkým posunem. Vstup do závodu opět perfektní a dva nejrychlejší časy vnesly pohodu do vozu. Poté ale přišla špatná volba pneu a tím i propad ve výsledcích mimo bednu. Navíc se přidaly i problémy s brzdami. Do konce rally se nám podařilo vyhrát celkem pět erzet a právě na poslední zkoušce celého závodu jsme porazili i Nora Furusetha a tím se dostali na celkové třetí místo ve dvoukolkách,“ přiblížil zatím poslední start Karel Kupec.
Teď ovšem veškeré přípravy směřují opět k Juniorskému mistrovství Evropy, konkrétně k Rally Rzeszów. Polská soutěž startuje 3. srpna a nejrychlejší posádka bude na cílové rampě dekorována o dva dny později. Na jezdce čeká celkem 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap v celkové délce 214,63 km. Pořadatelé připravili pro posádky opravdu perličky v podobě těžkých a dlouhých rychlostních zkoušek. Tři erzety mají délku více než 20 km a vždy se jedou dvakrát. Karel s Ondrou by rádi navázali na Rally Islas Canarias, kde v kategorii Juniorů obsadili skvělé 3. místo. „Do Polska se velmi těšíme. Nové a neznámé tratě nám vyhovují a věřím, že hodně potrápíme soupeře, nejenom ve třídě RC4, ale také v kategorii Juniorů. Jelikož máme odzkoušené oba závodní vozy, tak až po absolvování seznamovacích jízd se rozhodneme, zda pojedeme s Opelem nebo Peugeotem. Vše bude záviset na charakteru trati. „Pažouta“ znám dokonale, ale i s Opelem je krásné svezení. Chci absolvovat závod stoprocentně koncentrován a plně se soustředit na výsledek. Přijďte nás povzbudit,“ láká své příznivce na soutěž v Polsku Karel Kupec.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.