Šumperský jezdec nerad opouští závodní sedačku a volant, a tak ani v pauze mezi Juniorským mistrovstvím Evropy nijak nezahálel. Po dvou ostrovních soutěžích na Azorech a Kanárech byla dvouměsíční přestávka, kterou si Karel spolu s Ondřejem Krajčou vyplnili českým trojlístkem, neboli závody v Hustopečích, Radouni a Mladé Boleslavi.
Rally mezi vinicemi rozjela posádka v červeném Peugeotu 208 R2 výborně a v první etapě, i díky třem nejrychlejším časům, se dostala do vedení ve třídě i v kategorii 2WD. O výsledku však rozhodl defekt v poslední zkoušce první etapy, který Karla s Ondrou srazil hluboko do výsledkového pole. V sobotní etapě se kluci dokázali posunout z 10. místa na šestou příčku v cíli. „Musím smeknout před pořadateli klobouk, neboť závod byl perfektně organizačně připravený a to včetně seznamovacích jízd, které jsme zvládali v pohodě, včetně pauz na jídlo. Samotná rally pro nás začala dobře, když jsme byli nejrychlejší na úvodních dvou zkouškách a tím jsme se dostali do čela třídy i dvoukolek. Pak ale přišla pneumatiková loterie a my lehce ztratili. Přesto jsme se třetím nejrychlejším časem v etapě dostali po 5. RZ opět do čela klasifikace. Dobře se vyvíjející soutěž zhatil defekt na poslední zkoušce páteční etapy a my jej museli měnit přímo na zkoušce. Tím jsme hodně ztratili a bylo prakticky po závodě. Sobotní etapu jsme jeli již na pohodu bez tlaku na výsledek,“ ohlédl se za první soutěži ze zmiňovaného trojboje Karel Kupec
To Radouňská rally byla o něčem jiném, byť se tento závod započítával do ČMPR. Zde se Karel s Ondrou tlačili ve výsledcích hodně vysoko, a ikdyž zde startovalo deset čtyřkolek, podařilo se jim urvat jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Výsledkem potom bylo celkové čtvrté místo. „Do Radouně jsme jeli s cílem zapracovat na rozpisu a také proto, abychom nevypadli ze závodního rytmu. Na tuto soutěž jezdím rád od doby, co jsem zde v minulosti startoval v Poháru. Tratě krásné a k naší spokojenosti přispěl i fakt, že jsme bojovali o přední místa se silnějšími vozy,“ uvedl šumperský jezdec.
Zatím posledním startem v Česku, kde se Karel s Ondrou představili, byla Rally Bohemia. Zde moravská posádka startovala s Opelem Adam R2. V silné třídě 6 bylo v Mladé Boleslavi 13 posádek. Karel s Ondrou po dvou zkouškách vedli třídu i kategorii 2WD, ale přišly problémy s brzdami a tím i propad ve výsledcích. V cíli byli Kupec s Krajčou nakonec klasifikováni na 3. místě ve třídě i kategorii 2WD a 20. místě absolutně. „V Boleslavi jsme startovali letos podruhé s Opelem. Cílem bylo prověřit změny, které jsme provedli na autě po závodě v Krumlově. Tyto změny byly pro nás velkým posunem. Vstup do závodu opět perfektní a dva nejrychlejší časy vnesly pohodu do vozu. Poté ale přišla špatná volba pneu a tím i propad ve výsledcích mimo bednu. Navíc se přidaly i problémy s brzdami. Do konce rally se nám podařilo vyhrát celkem pět erzet a právě na poslední zkoušce celého závodu jsme porazili i Nora Furusetha a tím se dostali na celkové třetí místo ve dvoukolkách,“ přiblížil zatím poslední start Karel Kupec.
Teď ovšem veškeré přípravy směřují opět k Juniorskému mistrovství Evropy, konkrétně k Rally Rzeszów. Polská soutěž startuje 3. srpna a nejrychlejší posádka bude na cílové rampě dekorována o dva dny později. Na jezdce čeká celkem 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap v celkové délce 214,63 km. Pořadatelé připravili pro posádky opravdu perličky v podobě těžkých a dlouhých rychlostních zkoušek. Tři erzety mají délku více než 20 km a vždy se jedou dvakrát. Karel s Ondrou by rádi navázali na Rally Islas Canarias, kde v kategorii Juniorů obsadili skvělé 3. místo. „Do Polska se velmi těšíme. Nové a neznámé tratě nám vyhovují a věřím, že hodně potrápíme soupeře, nejenom ve třídě RC4, ale také v kategorii Juniorů. Jelikož máme odzkoušené oba závodní vozy, tak až po absolvování seznamovacích jízd se rozhodneme, zda pojedeme s Opelem nebo Peugeotem. Vše bude záviset na charakteru trati. „Pažouta“ znám dokonale, ale i s Opelem je krásné svezení. Chci absolvovat závod stoprocentně koncentrován a plně se soustředit na výsledek. Přijďte nás povzbudit,“ láká své příznivce na soutěž v Polsku Karel Kupec.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?