Šumperský jezdec nerad opouští závodní sedačku a volant, a tak ani v pauze mezi Juniorským mistrovstvím Evropy nijak nezahálel. Po dvou ostrovních soutěžích na Azorech a Kanárech byla dvouměsíční přestávka, kterou si Karel spolu s Ondřejem Krajčou vyplnili českým trojlístkem, neboli závody v Hustopečích, Radouni a Mladé Boleslavi.
Rally mezi vinicemi rozjela posádka v červeném Peugeotu 208 R2 výborně a v první etapě, i díky třem nejrychlejším časům, se dostala do vedení ve třídě i v kategorii 2WD. O výsledku však rozhodl defekt v poslední zkoušce první etapy, který Karla s Ondrou srazil hluboko do výsledkového pole. V sobotní etapě se kluci dokázali posunout z 10. místa na šestou příčku v cíli. „Musím smeknout před pořadateli klobouk, neboť závod byl perfektně organizačně připravený a to včetně seznamovacích jízd, které jsme zvládali v pohodě, včetně pauz na jídlo. Samotná rally pro nás začala dobře, když jsme byli nejrychlejší na úvodních dvou zkouškách a tím jsme se dostali do čela třídy i dvoukolek. Pak ale přišla pneumatiková loterie a my lehce ztratili. Přesto jsme se třetím nejrychlejším časem v etapě dostali po 5. RZ opět do čela klasifikace. Dobře se vyvíjející soutěž zhatil defekt na poslední zkoušce páteční etapy a my jej museli měnit přímo na zkoušce. Tím jsme hodně ztratili a bylo prakticky po závodě. Sobotní etapu jsme jeli již na pohodu bez tlaku na výsledek,“ ohlédl se za první soutěži ze zmiňovaného trojboje Karel Kupec
To Radouňská rally byla o něčem jiném, byť se tento závod započítával do ČMPR. Zde se Karel s Ondrou tlačili ve výsledcích hodně vysoko, a ikdyž zde startovalo deset čtyřkolek, podařilo se jim urvat jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Výsledkem potom bylo celkové čtvrté místo. „Do Radouně jsme jeli s cílem zapracovat na rozpisu a také proto, abychom nevypadli ze závodního rytmu. Na tuto soutěž jezdím rád od doby, co jsem zde v minulosti startoval v Poháru. Tratě krásné a k naší spokojenosti přispěl i fakt, že jsme bojovali o přední místa se silnějšími vozy,“ uvedl šumperský jezdec.
Zatím posledním startem v Česku, kde se Karel s Ondrou představili, byla Rally Bohemia. Zde moravská posádka startovala s Opelem Adam R2. V silné třídě 6 bylo v Mladé Boleslavi 13 posádek. Karel s Ondrou po dvou zkouškách vedli třídu i kategorii 2WD, ale přišly problémy s brzdami a tím i propad ve výsledcích. V cíli byli Kupec s Krajčou nakonec klasifikováni na 3. místě ve třídě i kategorii 2WD a 20. místě absolutně. „V Boleslavi jsme startovali letos podruhé s Opelem. Cílem bylo prověřit změny, které jsme provedli na autě po závodě v Krumlově. Tyto změny byly pro nás velkým posunem. Vstup do závodu opět perfektní a dva nejrychlejší časy vnesly pohodu do vozu. Poté ale přišla špatná volba pneu a tím i propad ve výsledcích mimo bednu. Navíc se přidaly i problémy s brzdami. Do konce rally se nám podařilo vyhrát celkem pět erzet a právě na poslední zkoušce celého závodu jsme porazili i Nora Furusetha a tím se dostali na celkové třetí místo ve dvoukolkách,“ přiblížil zatím poslední start Karel Kupec.
Teď ovšem veškeré přípravy směřují opět k Juniorskému mistrovství Evropy, konkrétně k Rally Rzeszów. Polská soutěž startuje 3. srpna a nejrychlejší posádka bude na cílové rampě dekorována o dva dny později. Na jezdce čeká celkem 11 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap v celkové délce 214,63 km. Pořadatelé připravili pro posádky opravdu perličky v podobě těžkých a dlouhých rychlostních zkoušek. Tři erzety mají délku více než 20 km a vždy se jedou dvakrát. Karel s Ondrou by rádi navázali na Rally Islas Canarias, kde v kategorii Juniorů obsadili skvělé 3. místo. „Do Polska se velmi těšíme. Nové a neznámé tratě nám vyhovují a věřím, že hodně potrápíme soupeře, nejenom ve třídě RC4, ale také v kategorii Juniorů. Jelikož máme odzkoušené oba závodní vozy, tak až po absolvování seznamovacích jízd se rozhodneme, zda pojedeme s Opelem nebo Peugeotem. Vše bude záviset na charakteru trati. „Pažouta“ znám dokonale, ale i s Opelem je krásné svezení. Chci absolvovat závod stoprocentně koncentrován a plně se soustředit na výsledek. Přijďte nás povzbudit,“ láká své příznivce na soutěž v Polsku Karel Kupec.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?