Tři vozy Renault přivezl Minařík racing do dějiště pátého závodu velkého českého mistráku v rally do Mladé Boleslavi. S nadsázkou by se dalo říci, že všem třem posádkám stačil rozpis pouze na první etapu. Závěrečná zkouška sobotní části Rally Bohemia se totiž stala konečnou pro Milana Obadala, Vlastimila Daňhela i Petra Krajču.
Jako první vyrazil do závodu, který měl ve dvou etapách celkem 11 rychlostních zkoušek, Milan Obadal se spolujezdcem Vladimírem Osičkou. Pro valašskou posádku byl opět připravený Renault Clio R3 ve třídě 5. Bohemku ovšem Milan nebude považovat za pohodovou soutěž, neboť ihned v úvodu soutěže dostal penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly, a to díky prasklému drážkovému řemenu na přejezdu. Do toho přišla i špatná volba pneumatik, a když se posádka rozjela, přišel dvojitý defekt na 5. Rychlostní zkoušce. Jelikož si kluci vezli v autě pouze jednu pneumatiku, znamenalo to konec v soutěži.
O kousek dál se svezl „hostující“ Vlastimil Daňhel s Richardem Lasevičem. Pro tuto zkušenou dvojici dovezl slušovický tým Renault Clio Sport spadající do třídy 8. Náročná trať ovšem byla i v tomto případě nad síly posádky a v průběhu páté rychlostky poškodil Vlastimil pravé přední kolo včetně nápravy o kámen, čímž pro něj rally skončila. „Po Krumlovu moje druhá srdcovka. Po smolném výpadku v Hustopečích jsem se hodně těšil na krásné tratě Libereckého kraje. I díky velmi dobré práci Richarda Laseviče jsme dobře potrénovali na soutěž a těšili se na sobotní start. Na seznámení s autem jsme se párkrát svezli na shaku, což si myslím, splnilo svůj účel. Start na náměstí nás přivedl na bláznivou městskou erzetu, kterou nikdo ze soutěžáků a ani já nemusí. Když se taková RZ dělá, tak to chápu jako propagaci rally pro širokou veřejnost a pak má taková akce smysl. Zde bych rád organizátory rally pochválil za báječnou diváckou kulisu, takže moje hodnocení městské zkoušky je kladné. Následovaly další vložky, které patří ke klasikám rally sportu v Čechách - Chloudov a Zlatá, neboli Návarov. Nejistota v předpovědi počasí nás donutila vzít do kufru dvě mokré pneu. Bohužel ačkoli se nakonec naše obavy naplnily a voda na Zlaté v podobě průtrže mračen přišla, časy na přejezd stanovené organizátorem rally nám neumožnily výměnu. Časy na přejezd byly tak našponované, že jsme neustále v hustém provozu rekreantů permanentně porušovali předpisy, abychom stihli dojezdové časy do kontrol. Samozřejmě jsme tím veřejnosti nefandící rally dávali pádný argument, aby nás konečně ze zákona zakázali. Průtrž mračen na Zlaté jsme přežili a nakonec první sekci dokončili. Do druhé sekce jsme nastoupili s odhodláním doklouzat se do cíle první etapy. Bohužel ve druhém průjezdu uklouzané Zlaté jsme trefili kámen tak nešikovně, že to odnesla poloosa a ohnuté rameno, takže pro nás soutěž skončila pod kapkami nekončícího deště. Rád bych poděkoval týmu a mechanikům za vzornou přípravu vozu a spolujezdci za profesionální vedení během celého našeho účinkování v soutěži,“ uvedl Vlastimil Daňhel.
Ve třídě byl Daňhelovým soupeřem i Petr Krajča. Jezdec z Želechovických pasek zůstal věrný osvědčené sestavě, a tudíž slyšel v Renaultu Clio Sport diktát z úst Honzy Houště. I tady byla pro posádku poslední zkouška první etapy zároveň poslední zkouškou celé soutěže.
„Rally Bohemia pro nás byla velkou neznámou. Vydali jsme se ve čtvrtek směr Mladá Boleslav s naším velkým konkurentem Michalem Vaňharou a jeho novou spolujezdkyní Kájou Jugasovou. Cesta probíhala dle plánů a my přijeli do Boleslavi včas a mohli se od 18 hodin věnovat tréninkům. Ve čtvrtek jsme tréninky ukončili velmi pozdě, ale neměnilo to nic na tom, že jsme v pátek vyjížděli z penzionu už v 6:50 hod. Bylo to velmi náročné a tak jsem musel v autě prohlásit, že kvůli KÁVĚ udělám cokoliv J a tak jsme museli hodně často zastavovat na benzince. Tréninky dopadly dobře a já jsem se mohl začít věnovat oblíbenému obtahování rozpisu. Sobotní etapu jsme začali v tempu tak, abychom byli co nejblíže Michalovi. Na RZ 3 jsme si vezli v kufru prořezané měkké pneu, ale bohužel jsme je nestihli přehodit, protože příjezd do ČK byl opravdu na minutu přesně a ještě k tomu tam jel vlak L. Na téhle RZ jsme zažili počasí, které jsem ještě nikdy na rally nezažil. Start byl na suchu, poté přišla průtrž mračen, stěrače nestíhaly, poté vysvitlo slunce a před cílem opět nás zastihla obrovská průtrž. Auto nechtělo jet ani do kopce, protože přišly obrovské přívaly vody. V servise jsme přezuli na kompletně mokré pneu, na RZ 4 už auto naštěstí sedělo a bylo to parádní svezení. Na RZ 5 jsme po projetí prvního radiobodu zahlédli Milana Obadala odstaveného mimo trať, po chvilce jsme spatřili také Vlasťu Daňhela, jak byl také odstavený. Bylo nám jasné, že už jsme jen my, poslední Minaříkovo želízko v ohni. Po projetí radiobodu č.2, kdy se skákalo přes hlavní cestu, se nám ve třetí zatáčce zasekla trojka a nešlo ani vyřadit. Auto jsme odstavili i my a já zkontaktoval mechaniky s tím, že stojíme všichni za sebou jako ve vláčku. Převodovka je u našeho Clia asi na konci své životnosti. Uvidíme, jak velký zásah do závodního rozpočtu to bude. Snad se nám podaří zajistit finance na opravu a náš harmonogram závodů nebude ohrožen,“ popsal dění na Boleslavsku Jan Houšť.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.