Filip Mareš s Janem Hlouškem, startující v barvách Autoklub Peugeot Rally Talentu, nenašli ani na Rally Bohemia v kategorii 2WD přemožitele a po vítězství v Českém Krumlově a Hustopečích tak zkompletovali cenný „hattrick“. Se svým tradičním soutěžním vozem Peugeot 208 R2, připravovaným týmem Gekon Racing, si na domácích tratích počínali skvěle a vedoucí pozici kontrolovali již od první sekce závodu. Skvělé 15. místo absolutně současně také znamenalo vítězství ve třídě 6, v MČR Juniorů a především pak v předposledním klání Peugeot Total Rally Cupu.
Ani tentokrát nebyli soutěžáci ušetření od rozmarů počasí a stejně jako v Hustopečích, i zde vstoupila do hry pneumatiková loterie: „Hned na začátku závodu jsme s volbou pneumatik trochu zaváhali a nezbylo nám tak, než první RZ v ulicích Mladé Boleslavi absolvovat v horku a suchu, na mokrém obutí. Zkoušku jsme více méně jen projeli a věřili, že se volba vyplatí na následujících RZ. Na dvojce to sice ještě nebylo ono, na nejdelší RZ jsme ale chytili správné tempo a podařilo se nám zde na naše soupeře vyjet slušný náskok. Také ve druhé sekci jsme se parádně svezli a zejména druhý průjezd RZ Zlatá nám myslím zůstane dlouho v paměti,“ okomentoval přesvědčivé vítězství v první etapě semčický jezdec Filip Mareš.
Na tratích nedělní etapy čekaly na posádky po nočním dešti opět náročné a často velmi kluzké podmínky. To ale příliš nevadilo Filipovi s Honzou. Ti druhý den začali stejně, jako zakončili ten první, tedy vítězstvím v RZ. „Nechtěli jsme nic ponechat náhodě, a proto jsme se hned od rána snažili navázat na naše tempo ze soboty. Podmínky na trati byly ale opravdu ošemetné a zejména sjezd v závěru první nedělní RZ to byla klouzačka. Přesto se nám podařilo vyjet další cenné vteřiny náskoku. Až v průběhu poslední sekce závodu jsme bohužel zjistili, že soupeři dostali na této RZ kvůli havárii Dana Landy přidělený náš čas, což nakonec ovlivnilo etapové výsledky,“ vylíčil s nepatrným povzdechem jezdec Autoklub Peugeot Rally Talent. Ani tento fakt ovšem nic nezměnil na průběžném vedoucím postavení mladé posádky. Filip s Honzou si naopak v dalším průběhu soutěže ještě pojistili své vedení a v cíli domácího závodu tak mohli po zásluze slavit velmi cenné vítězství. „Je to úžasný pocit. Třetí vítězství v řadě mezi dvoukolkami, teď navíc na domácí soutěži a před tolika našimi fanoušky. Chtěl bych poděkovat nejen jim, ale také celému týmu, v čele s našimi špiony, kteří mají na výsledku i tentokrát velkou míru zásluhy. Celý tým odvedl na bohemce skvělou práci,“ zhodnotil sympaticky Filip Mareš průběh 44. ročníku Rally Bohemia. Díky vítězství si posádka upevnila vedoucí pozici v průběžném bodování 2WD, třídy 6 a v neposlední řadě také v Peugeot Total Rally Cupu. Především si ale, díky své letošní 100% bilanci, s předstihem zajistila titul v MČR Juniorů a obhájila tak tento post z předchozí sezóny.
Krátké zhodnocení letošního úspěšného vystoupení přidal také manažer Autoklub Peugeot Rally Talent, Stanislav Kafka: „Pátým vítězstvím v hodnocení Juniorského mistrovství v řadě za sebou získala naše posádka mistrovský titul pro letošní rok. Nejenom posádce, ale celému týmu bych chtěl poděkovat za letošní dosavadní výkony a pogratulovat k juniorskému titulu.“
TrueCam MČR v rally bude pokračovat o posledním srpnovém víkendu vrcholem domácí soutěžáké sezóny, a to Barum Czech Rally Zlín. Děkujeme partnerům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent, kterými jsou Peugeot ČR, Total ČR, Gekon racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.
Autor: Autoklub České republiky
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.