Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) vyhráli pro značku ŠKODA potřetí v řadě domácí Rally Bohemia. Po pěti vítězstvích v letošní sezóně v pěti odjetých soutěžích mistrovství České republiky (MČR) již nikdo nemůže tovární posádku týmu ŠKODA Motorsport bodově předstihnout.
Kopecký tohoto vítězství dosáhl před tisícovkami nadšených fanoušků a zaměstnanců automobilky ŠKODA. Zaznamenal sedm nejrychlejších časů a dosáhl dominantního triumfu s náskokem více než jedné minuty.
V sobotu večer Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) jasně demonstrovali svoji rychlost, když třetí rychlostní zkoušku zajeli o 22 sekund rychleji než jejich nejbližší soupeř, kterým byla posádka ve složení Václav Pech jun./Petr Uhel (Ford Fiesta R5). V sobotu panovaly náročné podmínky, jelo se na částečně mokrém povrchu. Jan Kopecký/Pavel Dresler na konci první etapy měli náskok ve vedení 37,3 sekundy a za vítězství v prvním dni Rally Bohemia získali do hodnocení šampionátu 15 bodů.
Dominance úřadujících mistrů České republiky pokračovala na Rally Bohemia i v neděli, kdy se svým soupeřům dále vzdalovali. Na konci dne přidali na své konto dalších 15 bodů za nedělní vítězství a dalších 30 bodů za celkové vítězství, což znamená příděl 60 bodů do celkového hodnocení českého šampionátu. Posádka tak v cíli v Mladé Boleslavi oslavovala nejen jasné a neohrožené vítězství v Rally Bohemia, ale také zisk svého třetího titulu mistrů republiky (Autoklub České republiky ho ještě nepotvrdil). „Je to skvělý den, nejenže jsme před mnoha zaměstnanci ŠKODA vyhráli další rally, ale také jsme vybojovali letošní titul,“ komentuje úspěch nadšený Jan Kopecký. V letošní sezóně vyhráli ve všech pěti odjetých soutěžích. Protože se do hodnocení mistrovství České republiky (MČR) započítává pět nejlepších výsledků a zbývá odjet již jen dvě soutěže, nemůže nikdo posádku Kopecký/Dresler překonat.
„Jan a Pavel jsou jednoznačně nejlepší posádkou mistrovství České republiky. Spolu s vítězstvím na Italské rally Sardinia v kategorii WRC 2 zažívají fantastickou sezónu. Gratuluji celému týmu ŠKODA k tomuto skvělému výsledku,“ komentuje účinkování týmu šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.
Hlavním soupeřem Kopeckého byl Václav Pech junior (Ford Fiesta R5), který skončil druhý, za ním se umístil Jan Černý s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Miláček domácích fanoušků Roman Kresta, dřívější tovární jezdec ŠKODA v mistrovství světa, při svém návratu do mistrovství České republiky obsadil s dalším vozem ŠKODA FABIA R5 pátou příčku.
Od Rally Šumava Klatovy v dubnu 2015, kdy byla poprvé nasazena, nebyla nová ŠKODA FABIA R5 v kombinaci s posádkou Jan Kopecký/Pavel Dresler v mistrovství České republiky nikým poražena. V národním šampionátu společně vyhráli bez přerušení 15 soutěží.
Konečné výsledky Rally Bohemia (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:34.23,3 h.2. Pech jun./Uhel (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.09,5 min.3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.37,0 min.4. Szeja/Szeja (PL/PL), Ford Fiesta R5, +1.45,7 min.5. Kresta/Starý (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +2.06,7 min.
Číslo dne: 3Třetí vítězství v řadě na Rally Bohemia znamená třetí titul mistra České republiky v rally pro dvojici Kopecký/Dresler (ještě není potvrzeno Autoklubem České republiky).
Autor: ŠKODA Motorsport
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.