Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) vyhráli pro značku ŠKODA potřetí v řadě domácí Rally Bohemia. Po pěti vítězstvích v letošní sezóně v pěti odjetých soutěžích mistrovství České republiky (MČR) již nikdo nemůže tovární posádku týmu ŠKODA Motorsport bodově předstihnout.
Kopecký tohoto vítězství dosáhl před tisícovkami nadšených fanoušků a zaměstnanců automobilky ŠKODA. Zaznamenal sedm nejrychlejších časů a dosáhl dominantního triumfu s náskokem více než jedné minuty.
V sobotu večer Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) jasně demonstrovali svoji rychlost, když třetí rychlostní zkoušku zajeli o 22 sekund rychleji než jejich nejbližší soupeř, kterým byla posádka ve složení Václav Pech jun./Petr Uhel (Ford Fiesta R5). V sobotu panovaly náročné podmínky, jelo se na částečně mokrém povrchu. Jan Kopecký/Pavel Dresler na konci první etapy měli náskok ve vedení 37,3 sekundy a za vítězství v prvním dni Rally Bohemia získali do hodnocení šampionátu 15 bodů.
Dominance úřadujících mistrů České republiky pokračovala na Rally Bohemia i v neděli, kdy se svým soupeřům dále vzdalovali. Na konci dne přidali na své konto dalších 15 bodů za nedělní vítězství a dalších 30 bodů za celkové vítězství, což znamená příděl 60 bodů do celkového hodnocení českého šampionátu. Posádka tak v cíli v Mladé Boleslavi oslavovala nejen jasné a neohrožené vítězství v Rally Bohemia, ale také zisk svého třetího titulu mistrů republiky (Autoklub České republiky ho ještě nepotvrdil). „Je to skvělý den, nejenže jsme před mnoha zaměstnanci ŠKODA vyhráli další rally, ale také jsme vybojovali letošní titul,“ komentuje úspěch nadšený Jan Kopecký. V letošní sezóně vyhráli ve všech pěti odjetých soutěžích. Protože se do hodnocení mistrovství České republiky (MČR) započítává pět nejlepších výsledků a zbývá odjet již jen dvě soutěže, nemůže nikdo posádku Kopecký/Dresler překonat.
„Jan a Pavel jsou jednoznačně nejlepší posádkou mistrovství České republiky. Spolu s vítězstvím na Italské rally Sardinia v kategorii WRC 2 zažívají fantastickou sezónu. Gratuluji celému týmu ŠKODA k tomuto skvělému výsledku,“ komentuje účinkování týmu šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.
Hlavním soupeřem Kopeckého byl Václav Pech junior (Ford Fiesta R5), který skončil druhý, za ním se umístil Jan Černý s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Miláček domácích fanoušků Roman Kresta, dřívější tovární jezdec ŠKODA v mistrovství světa, při svém návratu do mistrovství České republiky obsadil s dalším vozem ŠKODA FABIA R5 pátou příčku.
Od Rally Šumava Klatovy v dubnu 2015, kdy byla poprvé nasazena, nebyla nová ŠKODA FABIA R5 v kombinaci s posádkou Jan Kopecký/Pavel Dresler v mistrovství České republiky nikým poražena. V národním šampionátu společně vyhráli bez přerušení 15 soutěží.
Konečné výsledky Rally Bohemia (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:34.23,3 h.2. Pech jun./Uhel (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.09,5 min.3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.37,0 min.4. Szeja/Szeja (PL/PL), Ford Fiesta R5, +1.45,7 min.5. Kresta/Starý (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +2.06,7 min.
Číslo dne: 3Třetí vítězství v řadě na Rally Bohemia znamená třetí titul mistra České republiky v rally pro dvojici Kopecký/Dresler (ještě není potvrzeno Autoklubem České republiky).
Autor: ŠKODA Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.