Přední posádky letošního premiérového ročníku Peugeot Total Rally Cupu v České republice opanovaly Rally Bohemia. Filip Mareš s Janem Hlouškem dominovali na soutěži s centrem v Mladé Boleslavi mezi vozy s jednou poháněnou nápravou (2WD), druhé místo obsadili Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter. Stejné bylo i umístění ve třídě 6.
V Mladé Boleslavi se objevili na startu čtyři jezdci registrovaní do Peugeot Total Rally Cupu – domácí zástupci Filip Mareš a Tomáš Pospíšilík, dále Rakušan Simon Wagner. Čtvrtým „do party“ byl Polák Arkadiusz Lechoszest, jenž pojímá starty v Česku ve smyslu sbírání cenných zkušeností. České špičce „dvoukolek“ zatím zůstává vzdálen.
Filip Mareš a Simon Wagner naplnili od úvodních kilometrů všechny předpoklady, šanci na honorovanou první čtveřici si v první etapě držel i Tomáš Pospíšilík. Úvod vyšel ve dvoukolkách nejlépe Kupcovi, ale jezdci s Peugeoty 208 R2 využili jeho zaváhání v RZ3 a převzali otěže závodu do svých rukou. V náročných podmínkách třetího testu využil dobré volby pneumatik k excelentnímu času Mareš, naopak Wagner nebyl s použitými pneumatikami spokojen a připsal si citelnou ztrátu. V odpoledním servisu činil vzájemný rozdíl 18 vteřin, Pospíšilíkovi patřila průběžná šestá příčka.
Ani v závěrečných dvou sobotních testech si Mareš s Wagnerem nic nedarovali, každý byl nejrychlejší v jedné z rychlostních zkoušek. V konečném důsledku na tom ovšem byl lépe Mareš, jenž svůj náskok dokázal navýšit na 23,5 sekundy. Pospíšilík zůstával šestý, Lechoszestovi patřila ve „dvoukolkách“ dvanáctá pozice.
„Bohužel jsme vůbec nezvolili dobře pneumatiky. Ale i tak si souboj s Filipem užíváme. A slibuji, že budu bojovat až do samotného konce závodu. Věřím také, že si naši už tradiční bitvu užívají i fanoušci,“ popsal v cíli první etapy Simon Wagner.
Druhý den začal pro jezdce Peugeot Total Rally Cupu na testu Radostín. Mezi Marešem a Wagnerem startující Landa ovšem havaroval, což mělo za následek přerušení RZ. Rakouskému jezdci tak byl posléze přidělen sportovními komisaři čas jeho rivala. Mareš však následně na dvou testech v blízkosti Mladé Boleslavi Wagnera opět pokořil a jeho náskok narostl na téměř 28 sekund. Definitivně rozhodl druhý průjezd Radostínem, kde si Mareš nakročil k dalšímu prvenství v hodnocení 2WD a třídy 6. A dvě boleslavské zkoušky na tomto rozložení sil už nic nezměnily.
„Naše nasazení bylo opět díky Simonovi a Karlovi Kupcovi hodně vysoké. Od začátku sezony se jede na špičce dvoukolek velmi rychle. Když chce člověk bojovat o první místo, musí ze sebe vydat maximum. A to platí i pro Bohemii, kterou považuji za domácí závod. O pořadí cupu i dvoukolek určitě mnohé napověděla už třetí zkouška. Rozhodli jsme se, že na ní zkusíme zabrat, měli jsme dobře obuto. I když to vše klaplo, posunuli jsme se do čela a následně si vedení už udrželi. Právě volba gum byla na Bohemii, vyjma závěrečné sekce, strašně těžká. Sledovali jsme radary, dostávali jsme informace o stavu cest. Nebylo to jednoduché, ale nám se víceméně volba dařila a celkově jsme si Bohemii maximálně užili. V takových zrádných podmínkách, na blátě, jsme se s peugeotem ještě nikdy tak rychle nesvezli,“ okomentoval vítězné tažení Filip Mareš, který aktuálně vede klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu o jedenáct bodů před Wagnerem.
„Nyní nás asi v rámci testu čeká start v Pačejově, pak se vydáme k dalšímu juniorskému podniku ERC do Rzeszova, abychom prázdninové období následně zakončili vrcholem sezony a Peugeot Total Rally Cupu na Barumce,“ doplnil Mareš.
Wagnerovi optimálně nevyšla volba gum nakonec ani ve druhé etapě. Rakouský juniorský šampion tak na Mareše tentokrát nestačil. Přesto opět potvrdil své kvality a rychlost.
V úvodu soutěže nebyl příliš spokojen s volbou pneumatik ani Tomáš Pospíšilík. Valašskému jezdci ovšem nebylo souzeno poprat se o podium ve dvoukolkách, když v RZ6 (která byla nakonec zrušena) havaroval.
Kromě Mareše s Wagnerem tak z pohárových účastníků spatřili cíl Rally Bohemia pouze Arkadiusz Lechoszest s Lukaszem Sitkem, kteří ve dvoukolkách obsadili desátou příčku.
„Už od první soutěže se mezi jezdci Peugeot Total Rally Cupu odehrávají napínavé a divácky atraktivní souboje. Věřím, že budou v tomto duchu pokračovat i na zlatém hřebu rallyové sezony - na Barum Rally. Ve Zlíně nabídneme fanouškům zajímavý program, a proto bych je chtěl tímto srdečně pozvat,“ dodává Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Peugeot Total Rally Cup – Rally Bohemia – třída 6:
1. Mareš - Hloušek (Peugeot 208 R2) 1:44:00,9
2. Wagner - Winter (Peugeot 208 R2) + 29,5
8. Lechoszest - Sitek (Peugeot 208 R2) + 10:30,9
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:
24. - 26. 3. Valašská rally 19. - 20. 5. Rallye Český Krumlov 16. - 17. 6. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 1. - 2. 7. Rally Bohemia Mladá Boleslav 25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.