Přední posádky letošního premiérového ročníku Peugeot Total Rally Cupu v České republice opanovaly Rally Bohemia. Filip Mareš s Janem Hlouškem dominovali na soutěži s centrem v Mladé Boleslavi mezi vozy s jednou poháněnou nápravou (2WD), druhé místo obsadili Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter. Stejné bylo i umístění ve třídě 6.
V Mladé Boleslavi se objevili na startu čtyři jezdci registrovaní do Peugeot Total Rally Cupu – domácí zástupci Filip Mareš a Tomáš Pospíšilík, dále Rakušan Simon Wagner. Čtvrtým „do party“ byl Polák Arkadiusz Lechoszest, jenž pojímá starty v Česku ve smyslu sbírání cenných zkušeností. České špičce „dvoukolek“ zatím zůstává vzdálen.
Filip Mareš a Simon Wagner naplnili od úvodních kilometrů všechny předpoklady, šanci na honorovanou první čtveřici si v první etapě držel i Tomáš Pospíšilík. Úvod vyšel ve dvoukolkách nejlépe Kupcovi, ale jezdci s Peugeoty 208 R2 využili jeho zaváhání v RZ3 a převzali otěže závodu do svých rukou. V náročných podmínkách třetího testu využil dobré volby pneumatik k excelentnímu času Mareš, naopak Wagner nebyl s použitými pneumatikami spokojen a připsal si citelnou ztrátu. V odpoledním servisu činil vzájemný rozdíl 18 vteřin, Pospíšilíkovi patřila průběžná šestá příčka.
Ani v závěrečných dvou sobotních testech si Mareš s Wagnerem nic nedarovali, každý byl nejrychlejší v jedné z rychlostních zkoušek. V konečném důsledku na tom ovšem byl lépe Mareš, jenž svůj náskok dokázal navýšit na 23,5 sekundy. Pospíšilík zůstával šestý, Lechoszestovi patřila ve „dvoukolkách“ dvanáctá pozice.
„Bohužel jsme vůbec nezvolili dobře pneumatiky. Ale i tak si souboj s Filipem užíváme. A slibuji, že budu bojovat až do samotného konce závodu. Věřím také, že si naši už tradiční bitvu užívají i fanoušci,“ popsal v cíli první etapy Simon Wagner.
Druhý den začal pro jezdce Peugeot Total Rally Cupu na testu Radostín. Mezi Marešem a Wagnerem startující Landa ovšem havaroval, což mělo za následek přerušení RZ. Rakouskému jezdci tak byl posléze přidělen sportovními komisaři čas jeho rivala. Mareš však následně na dvou testech v blízkosti Mladé Boleslavi Wagnera opět pokořil a jeho náskok narostl na téměř 28 sekund. Definitivně rozhodl druhý průjezd Radostínem, kde si Mareš nakročil k dalšímu prvenství v hodnocení 2WD a třídy 6. A dvě boleslavské zkoušky na tomto rozložení sil už nic nezměnily.
„Naše nasazení bylo opět díky Simonovi a Karlovi Kupcovi hodně vysoké. Od začátku sezony se jede na špičce dvoukolek velmi rychle. Když chce člověk bojovat o první místo, musí ze sebe vydat maximum. A to platí i pro Bohemii, kterou považuji za domácí závod. O pořadí cupu i dvoukolek určitě mnohé napověděla už třetí zkouška. Rozhodli jsme se, že na ní zkusíme zabrat, měli jsme dobře obuto. I když to vše klaplo, posunuli jsme se do čela a následně si vedení už udrželi. Právě volba gum byla na Bohemii, vyjma závěrečné sekce, strašně těžká. Sledovali jsme radary, dostávali jsme informace o stavu cest. Nebylo to jednoduché, ale nám se víceméně volba dařila a celkově jsme si Bohemii maximálně užili. V takových zrádných podmínkách, na blátě, jsme se s peugeotem ještě nikdy tak rychle nesvezli,“ okomentoval vítězné tažení Filip Mareš, který aktuálně vede klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu o jedenáct bodů před Wagnerem.
„Nyní nás asi v rámci testu čeká start v Pačejově, pak se vydáme k dalšímu juniorskému podniku ERC do Rzeszova, abychom prázdninové období následně zakončili vrcholem sezony a Peugeot Total Rally Cupu na Barumce,“ doplnil Mareš.
Wagnerovi optimálně nevyšla volba gum nakonec ani ve druhé etapě. Rakouský juniorský šampion tak na Mareše tentokrát nestačil. Přesto opět potvrdil své kvality a rychlost.
V úvodu soutěže nebyl příliš spokojen s volbou pneumatik ani Tomáš Pospíšilík. Valašskému jezdci ovšem nebylo souzeno poprat se o podium ve dvoukolkách, když v RZ6 (která byla nakonec zrušena) havaroval.
Kromě Mareše s Wagnerem tak z pohárových účastníků spatřili cíl Rally Bohemia pouze Arkadiusz Lechoszest s Lukaszem Sitkem, kteří ve dvoukolkách obsadili desátou příčku.
„Už od první soutěže se mezi jezdci Peugeot Total Rally Cupu odehrávají napínavé a divácky atraktivní souboje. Věřím, že budou v tomto duchu pokračovat i na zlatém hřebu rallyové sezony - na Barum Rally. Ve Zlíně nabídneme fanouškům zajímavý program, a proto bych je chtěl tímto srdečně pozvat,“ dodává Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Peugeot Total Rally Cup – Rally Bohemia – třída 6:
1. Mareš - Hloušek (Peugeot 208 R2) 1:44:00,9
2. Wagner - Winter (Peugeot 208 R2) + 29,5
8. Lechoszest - Sitek (Peugeot 208 R2) + 10:30,9
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (4/5):
1. Mareš 90, 2. Wagner 79, 3. Pospíšilík 27
Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:
24. - 26. 3. Valašská rally 19. - 20. 5. Rallye Český Krumlov 16. - 17. 6. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 1. - 2. 7. Rally Bohemia Mladá Boleslav 25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?