Posádka Břetislav Enge - Lucie Engová na Škodě 130 LR podruhé zvítězila v absolutní klasifikaci Rally Bohemia Historic, a to pouze o dvě desetiny sekundy před Stanislavem Budilem – Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Model Škoda 130 LR si tak připsal na Bohemii již čtvrté vítězství v MČR HA v řadě.
Liberecký Břetislav Enge již poněkolikáté potvrdil, že je specialistou na Rally Bohemia, a s dcerou Lucií na místě spolujezdkyně obhájili své vítězství z loňska. Závod měl velmi dramatický průběh. Těsný souboj mezi bývalým okruhovým mistrem Evropy Břetislavem Engem a Stanislavem Budilem trval celý víkend a nic nebylo jasné doslova až do posledních metrů soutěže. Břetislav Enge měl na poslední rychlostní zkoušce Staroměstská v Mladé Boleslavi krizovou situaci a na chvíli se dokonce ocitl na travnatém břehu vedle tratě. V cíli mu však ještě dvě desetiny sekundy z původního několikasekundového náskoku zbyly k dobru. Díky tomu tak stále platí, že Rally Bohemia Historic v rámci Mistrovství České republiky od svého vzniku v roce 2014 ještě nepoznala jiný vítězný vůz než Škodu 130 LR.
Třetí místo s pouze pětisekundovou ztrátou na vítěze si z Mladé Boleslavi odvezli po velké stíhací jízdě další z favoritů soutěže, Chodové Jan Frei – Petr Šlegl na další Škodě 130 LR. Ti si zároveň připsali zdaleka nevyšší počet vítězství na rychlostních zkouškách, když po celou soutěž stahovali téměř dvouminutovou ztrátu způsobenou ulomenou řadící pákou. Ta se jim ulomila hned na začátku prvního průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Zlatá, kterou tak absolvovali pouze na jeden rychlostní stupeň. O šanci na vítězství je připravilo zejména zrušení druhého průjezdu nejdelší nedělní rychlostní zkoušky Radostín v důsledku předchozí havárie. Dvě vyhrané rychlostní zkoušky si připsali i Petr Hustý – Václav Tesař, ovšem na RZ5 Zlatá havarovali do příkopu, ze kterého ani přes pomoc diváků už svůj mohutný Mercedes 190 E nevyprostili. Čtvrté místo obsadila po technické závadě Lancie Delta loni stříbrného Lubomíra Sychry rodinná posádka Vratislava a Nikoly Hýbnerových na Peugeotu 205 Gti. Elitní pětku uzavřeli s již větším časovým odstupem Michal Pokorný a Ivo Vybíral na BMW 318. O šesté místo a zároveň vítězství ve třídě E1 se přetahovala dvojice posádek na Škodách Favorit Marek Štuksa – Ondřej Novák a Vlastimil Čuřín – Petr Vorel, když se v cíli mohli radovat o sedm sekund prvně jmenovaní. Mezi ně se na sedmé místo ještě vklínili minutovou penalizací zatížení Miroslav Krejsa – Veronika Krejsová na pohledném Opelu Ascona A. Pro ně mělo však určitě největší význam to, že se jim podařilo Rally Bohemia, po loňském odstoupení hned za startem, letos dokončit až do cíle.
Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:
Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Stanislav Budil – Petr Vejvoda, BMW 2002 TI; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): Jaroslav Pelcner – Jaroslav Pelcner jun., Škoda 110 R; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Břetislav Enge – Lucie Engová, Škoda 130 LR; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jaromír Kovanda – Eva Čiháková, Škoda Favorit 136 L.
Kompletní výsledky a veškeré informace z letošního 44. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.