Posádka Břetislav Enge - Lucie Engová na Škodě 130 LR podruhé zvítězila v absolutní klasifikaci Rally Bohemia Historic, a to pouze o dvě desetiny sekundy před Stanislavem Budilem – Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Model Škoda 130 LR si tak připsal na Bohemii již čtvrté vítězství v MČR HA v řadě.
Liberecký Břetislav Enge již poněkolikáté potvrdil, že je specialistou na Rally Bohemia, a s dcerou Lucií na místě spolujezdkyně obhájili své vítězství z loňska. Závod měl velmi dramatický průběh. Těsný souboj mezi bývalým okruhovým mistrem Evropy Břetislavem Engem a Stanislavem Budilem trval celý víkend a nic nebylo jasné doslova až do posledních metrů soutěže. Břetislav Enge měl na poslední rychlostní zkoušce Staroměstská v Mladé Boleslavi krizovou situaci a na chvíli se dokonce ocitl na travnatém břehu vedle tratě. V cíli mu však ještě dvě desetiny sekundy z původního několikasekundového náskoku zbyly k dobru. Díky tomu tak stále platí, že Rally Bohemia Historic v rámci Mistrovství České republiky od svého vzniku v roce 2014 ještě nepoznala jiný vítězný vůz než Škodu 130 LR.
Třetí místo s pouze pětisekundovou ztrátou na vítěze si z Mladé Boleslavi odvezli po velké stíhací jízdě další z favoritů soutěže, Chodové Jan Frei – Petr Šlegl na další Škodě 130 LR. Ti si zároveň připsali zdaleka nevyšší počet vítězství na rychlostních zkouškách, když po celou soutěž stahovali téměř dvouminutovou ztrátu způsobenou ulomenou řadící pákou. Ta se jim ulomila hned na začátku prvního průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Zlatá, kterou tak absolvovali pouze na jeden rychlostní stupeň. O šanci na vítězství je připravilo zejména zrušení druhého průjezdu nejdelší nedělní rychlostní zkoušky Radostín v důsledku předchozí havárie. Dvě vyhrané rychlostní zkoušky si připsali i Petr Hustý – Václav Tesař, ovšem na RZ5 Zlatá havarovali do příkopu, ze kterého ani přes pomoc diváků už svůj mohutný Mercedes 190 E nevyprostili. Čtvrté místo obsadila po technické závadě Lancie Delta loni stříbrného Lubomíra Sychry rodinná posádka Vratislava a Nikoly Hýbnerových na Peugeotu 205 Gti. Elitní pětku uzavřeli s již větším časovým odstupem Michal Pokorný a Ivo Vybíral na BMW 318. O šesté místo a zároveň vítězství ve třídě E1 se přetahovala dvojice posádek na Škodách Favorit Marek Štuksa – Ondřej Novák a Vlastimil Čuřín – Petr Vorel, když se v cíli mohli radovat o sedm sekund prvně jmenovaní. Mezi ně se na sedmé místo ještě vklínili minutovou penalizací zatížení Miroslav Krejsa – Veronika Krejsová na pohledném Opelu Ascona A. Pro ně mělo však určitě největší význam to, že se jim podařilo Rally Bohemia, po loňském odstoupení hned za startem, letos dokončit až do cíle.
Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:
Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Stanislav Budil – Petr Vejvoda, BMW 2002 TI; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): Jaroslav Pelcner – Jaroslav Pelcner jun., Škoda 110 R; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Břetislav Enge – Lucie Engová, Škoda 130 LR; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jaromír Kovanda – Eva Čiháková, Škoda Favorit 136 L.
Kompletní výsledky a veškeré informace z letošního 44. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?