Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem dokončili náročnou Rally Bohemia na sedmé příčce absolutně.
Hlavně se dobře svézt, pobavit sebe i diváky a dokončit soutěž bez vážnějších technických problémů, to bylo před startem Rally Bohemia přání Štěpána Vojtěcha, který se na českých soutěžích v dnešní době již objevuje jen sporadicky. Dříve velmi aktivní a úspěšný soutěžní jezdec si dnes už bez tlaku na výsledek rallye užívá a vzpomíná na slavnou dobu vozů WRC. V záplavě nejmodernějších speciálů R5 Štěpán Vojtěch startuje s již letitým, ale stále krásným a nesmírně atraktivním Peugeotem 206 WRC.
Domácí Rally Bohemia, kterou si Štěpán Vojtěch v posledních letech ani jednou nenechal ujít, letos přinesla hodně kvalitně obsazenou startovní listinu. Comeback Štěpána Vojtěcha doplnil návrat dalšího slavného soutěžáka Romana Kresty, s nímž liberecký Štěpán Vojtěch svého času sváděl souboje na rychlostních zkouškách. Romanu Krestovi se v minulosti podařilo na Rally Bohemia zvítězit hned šestkrát, a jedno z těchto rekordních vítězství získal právě za volantem Peugeotu 206 WRC, tedy stejného vozu, se kterým letos startovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.
Při letošní Rally Bohemia soutěžní jezdce i diváky hodně potrápilo měnící se počasí. Na trať rychlostních zkoušek se chvíli snášely dešťové kapky a chvíli na ně svítilo slunce. Tisíce diváků si tak užily rallysport doslova a do písmene na vlastní kůži. Jedním z lákadel pro ně jistě byly hodně atraktivní průjezdy klasického vozu kategorie WRC, který předváděla posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst. Jim se během soutěže podařilo stabilně zajíždět časy v TOP 10 a některými zajetými časy nakoukli i mezi nejrychlejší pětku. Bohužel, věk nelze zastavit ani u lidí a tím spíše u techniky, což se projevilo v sérii drobných technických problémů, jež posádku během soutěže provázely. Modrobílý Peugeot 206 WRC byl v cíli Rally Bohemia nakonec klasifikován na sedmé příčce absolutně, a první ve třídě 13.
Štěpán Vojtěch: „Bylo znát, že doba, kdy jsem naposledy závodil, už je docela vzdálená, a trochu mi trvalo, než jsem se dostal do správné pohody. Už během první etapy nás začalo trochu zlobit čidlo na řazení a nefungovalo nám odpojování motoru při změně rychlostních stupňů. I tak jsme si ale jízdu užívali, pokud jsme zrovna správně zvolili pneumatiky a pokud ne, tak jsme se zase pořádně sklouzli, což jsme si nakonec také užili. Bylo příjemné sedět po takové době v tomhle krásném autě na pěkných rychlostních zkouškách Rally Bohemia a zase si to všechno užít. To bylo naším cílem a ten jsme si Michalem rozhodně splnili. Potkali jsme spoustu dobrých známých a přišlo nás pozdravit velké množství fanoušků. Před soutěží jsem říkal, že chci mít hlavně dobrý pocit z našeho výkonu a vypadá to, že do důchodu se ještě chystat nemusíme. Moderní speciály R5 jsou ale dnes jinde hlavně podvozkově a nemá smysl se s nimi s naším WRC honit. Uvidíme, co bude příští rok, určitě bych na Bohemku opět rád vyjel, ale asi už necháme naší WRC babičku doma odpočívat a užijeme si jí jen na nějakých ‚sranda podnicích‘. Závodit s tímhle autem už je trochu škoda. Rozhodně bych chtěl za náš výsledek poděkovat hlavně mechanikům, kteří si neskutečně mákli už před startem soutěže, a dařilo se jim nás držet ve hře celou rallye, a to fakt s tímhle autem není jednoduché.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.