Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem dokončili náročnou Rally Bohemia na sedmé příčce absolutně.
Hlavně se dobře svézt, pobavit sebe i diváky a dokončit soutěž bez vážnějších technických problémů, to bylo před startem Rally Bohemia přání Štěpána Vojtěcha, který se na českých soutěžích v dnešní době již objevuje jen sporadicky. Dříve velmi aktivní a úspěšný soutěžní jezdec si dnes už bez tlaku na výsledek rallye užívá a vzpomíná na slavnou dobu vozů WRC. V záplavě nejmodernějších speciálů R5 Štěpán Vojtěch startuje s již letitým, ale stále krásným a nesmírně atraktivním Peugeotem 206 WRC.
Domácí Rally Bohemia, kterou si Štěpán Vojtěch v posledních letech ani jednou nenechal ujít, letos přinesla hodně kvalitně obsazenou startovní listinu. Comeback Štěpána Vojtěcha doplnil návrat dalšího slavného soutěžáka Romana Kresty, s nímž liberecký Štěpán Vojtěch svého času sváděl souboje na rychlostních zkouškách. Romanu Krestovi se v minulosti podařilo na Rally Bohemia zvítězit hned šestkrát, a jedno z těchto rekordních vítězství získal právě za volantem Peugeotu 206 WRC, tedy stejného vozu, se kterým letos startovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.
Při letošní Rally Bohemia soutěžní jezdce i diváky hodně potrápilo měnící se počasí. Na trať rychlostních zkoušek se chvíli snášely dešťové kapky a chvíli na ně svítilo slunce. Tisíce diváků si tak užily rallysport doslova a do písmene na vlastní kůži. Jedním z lákadel pro ně jistě byly hodně atraktivní průjezdy klasického vozu kategorie WRC, který předváděla posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst. Jim se během soutěže podařilo stabilně zajíždět časy v TOP 10 a některými zajetými časy nakoukli i mezi nejrychlejší pětku. Bohužel, věk nelze zastavit ani u lidí a tím spíše u techniky, což se projevilo v sérii drobných technických problémů, jež posádku během soutěže provázely. Modrobílý Peugeot 206 WRC byl v cíli Rally Bohemia nakonec klasifikován na sedmé příčce absolutně, a první ve třídě 13.
Štěpán Vojtěch: „Bylo znát, že doba, kdy jsem naposledy závodil, už je docela vzdálená, a trochu mi trvalo, než jsem se dostal do správné pohody. Už během první etapy nás začalo trochu zlobit čidlo na řazení a nefungovalo nám odpojování motoru při změně rychlostních stupňů. I tak jsme si ale jízdu užívali, pokud jsme zrovna správně zvolili pneumatiky a pokud ne, tak jsme se zase pořádně sklouzli, což jsme si nakonec také užili. Bylo příjemné sedět po takové době v tomhle krásném autě na pěkných rychlostních zkouškách Rally Bohemia a zase si to všechno užít. To bylo naším cílem a ten jsme si Michalem rozhodně splnili. Potkali jsme spoustu dobrých známých a přišlo nás pozdravit velké množství fanoušků. Před soutěží jsem říkal, že chci mít hlavně dobrý pocit z našeho výkonu a vypadá to, že do důchodu se ještě chystat nemusíme. Moderní speciály R5 jsou ale dnes jinde hlavně podvozkově a nemá smysl se s nimi s naším WRC honit. Uvidíme, co bude příští rok, určitě bych na Bohemku opět rád vyjel, ale asi už necháme naší WRC babičku doma odpočívat a užijeme si jí jen na nějakých ‚sranda podnicích‘. Závodit s tímhle autem už je trochu škoda. Rozhodně bych chtěl za náš výsledek poděkovat hlavně mechanikům, kteří si neskutečně mákli už před startem soutěže, a dařilo se jim nás držet ve hře celou rallye, a to fakt s tímhle autem není jednoduché.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.