Jan Kopecký – Pavel Dresler z továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 popáté v řadě za sebou zvítězili na Rally Bohemia a zároveň se tímto vítězstvím stali již nyní Mistry České republiky v rally pro letošní rok. Jan Kopecký se stal svým celkově sedmým vítězstvím neúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia.
Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 si tímto pátým vítězstvím v sezoně zajistili další obhajobu českého mistrovského titulu z minulých dvou let, když letos doposud nenašli ani jednou přemožitele. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Jan Kopecký se svým celkově sedmým zdejším vítězstvím stal nejúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia, když překonal šest vítězství Romana Kresty.
Druhé místo obsadili na mladoboleslavské soutěži potřetí v řadě se třemi různými automobily Václav Pech - Petr Uhel, tentokrát na Fordu Fiesta R5. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek přes jednu minutu. Plzeňská posádka tak prodloužila svoji sérii druhých míst v letošním šampionátu taktéž na pět. Třetí místo získali Jan Černý - Petr Černohorský s další Škodu Fabia R5, na které zejména v průběhu druhé etapy dotírali polští bratři Jaroslav a Marcin Szejovi z Polska s Fordem Fiesta R5.
Krásné páté místo obsadili při svém návratu na tratě rychlostních zkoušek Roman Kresta – Petr Starý na Škodě Fabia R5. Roman Kresta si vítězstvím v jedné rychlostní zkoušce dokonce ještě o něco vylepšil své historické statistiky výsledků na Rally Bohemia. Šesté místo obsadili Miroslav Jakeš – Marcela Ehlová, kteří museli ještě na poslední chvíli stahovat ztrátu vzniklou zapadnutím do příkopu v poslední sekci soutěže. Dokázali se dostat zpět před Štěpána Vojtěcha - Michala Ernsta, pro které je ovšem při jejich jednorázovém startu s již téměř historickým Peugeotem 206 WRC sedmé místo také hezkým výsledkem. To na cílové rampě věnovali především svým mechanikům, kteří museli řešit technické problémy staršího vozu. O osmé místo probíhal po celou nedělní etapu duel mezi posádkami Jaromír Tarabus – Petr Machů a narychlo nově utvořenou dvojicí Vojtěch Štajf – Markéta Skácelová. Štajf však v neděli na rychlejších úsecích posledních testů naplno využil předností své novější Fabie R5 oproti starší specifikaci S2000 Jaromíra Tarabuse a rozhodl ve svůj prospěch. Elitní desítku uzavřeli Jan Sýkora – Štěpán Palivec, taktéž na Fabii R5.
Třída 3 produkčních automobilů měla v neděli dramatických průběh s nečekaným rozuzlením díky technickým problémům Václava Kopáčka s elektronikou. V jejich důsledku postupně ztrácel svůj téměř minutový náskok ze sobotní etapy na Martina Březíka. Na poslední rychlostní zkoušce se pak jeho Subaru Impreza zastavilo úplně, takže Martin Březík – Marek Omelka obhájili své vítězství z loňska, o kterém se i minulý rok rozhodlo až na poslední rychlostní zkoušce Staroměstská.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhráli na své domácí soutěži Filip Mareš – Jan Hloušek, kterým však po celou dobu soutěže nedali ani na moment vydechnout jejich největší letošní soupeři Simon Wagner – Gerald Winter z Rakouska s dalším Peugeotem 208 R2. Na bronzovou příčku ve „dvoukolkách“ se až na poslední rychlostní zkoušce podařilo dostat Karlu Kupcovi s Opelem Adam R2.
Kompletní výsledky a veškeré informace z letošního 44. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.