Jan Kopecký – Pavel Dresler z továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 popáté v řadě za sebou zvítězili na Rally Bohemia a zároveň se tímto vítězstvím stali již nyní Mistry České republiky v rally pro letošní rok. Jan Kopecký se stal svým celkově sedmým vítězstvím neúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia.
Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 si tímto pátým vítězstvím v sezoně zajistili další obhajobu českého mistrovského titulu z minulých dvou let, když letos doposud nenašli ani jednou přemožitele. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Jan Kopecký se svým celkově sedmým zdejším vítězstvím stal nejúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia, když překonal šest vítězství Romana Kresty.
Druhé místo obsadili na mladoboleslavské soutěži potřetí v řadě se třemi různými automobily Václav Pech - Petr Uhel, tentokrát na Fordu Fiesta R5. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek přes jednu minutu. Plzeňská posádka tak prodloužila svoji sérii druhých míst v letošním šampionátu taktéž na pět. Třetí místo získali Jan Černý - Petr Černohorský s další Škodu Fabia R5, na které zejména v průběhu druhé etapy dotírali polští bratři Jaroslav a Marcin Szejovi z Polska s Fordem Fiesta R5.
Krásné páté místo obsadili při svém návratu na tratě rychlostních zkoušek Roman Kresta – Petr Starý na Škodě Fabia R5. Roman Kresta si vítězstvím v jedné rychlostní zkoušce dokonce ještě o něco vylepšil své historické statistiky výsledků na Rally Bohemia. Šesté místo obsadili Miroslav Jakeš – Marcela Ehlová, kteří museli ještě na poslední chvíli stahovat ztrátu vzniklou zapadnutím do příkopu v poslední sekci soutěže. Dokázali se dostat zpět před Štěpána Vojtěcha - Michala Ernsta, pro které je ovšem při jejich jednorázovém startu s již téměř historickým Peugeotem 206 WRC sedmé místo také hezkým výsledkem. To na cílové rampě věnovali především svým mechanikům, kteří museli řešit technické problémy staršího vozu. O osmé místo probíhal po celou nedělní etapu duel mezi posádkami Jaromír Tarabus – Petr Machů a narychlo nově utvořenou dvojicí Vojtěch Štajf – Markéta Skácelová. Štajf však v neděli na rychlejších úsecích posledních testů naplno využil předností své novější Fabie R5 oproti starší specifikaci S2000 Jaromíra Tarabuse a rozhodl ve svůj prospěch. Elitní desítku uzavřeli Jan Sýkora – Štěpán Palivec, taktéž na Fabii R5.
Třída 3 produkčních automobilů měla v neděli dramatických průběh s nečekaným rozuzlením díky technickým problémům Václava Kopáčka s elektronikou. V jejich důsledku postupně ztrácel svůj téměř minutový náskok ze sobotní etapy na Martina Březíka. Na poslední rychlostní zkoušce se pak jeho Subaru Impreza zastavilo úplně, takže Martin Březík – Marek Omelka obhájili své vítězství z loňska, o kterém se i minulý rok rozhodlo až na poslední rychlostní zkoušce Staroměstská.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhráli na své domácí soutěži Filip Mareš – Jan Hloušek, kterým však po celou dobu soutěže nedali ani na moment vydechnout jejich největší letošní soupeři Simon Wagner – Gerald Winter z Rakouska s dalším Peugeotem 208 R2. Na bronzovou příčku ve „dvoukolkách“ se až na poslední rychlostní zkoušce podařilo dostat Karlu Kupcovi s Opelem Adam R2.
Kompletní výsledky a veškeré informace z letošního 44. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.