Jan Kopecký – Pavel Dresler z továrního týmu ŠKODA Motorsport na Škodě Fabia R5 popáté v řadě za sebou zvítězili na Rally Bohemia a zároveň se tímto vítězstvím stali již nyní Mistry České republiky v rally pro letošní rok. Jan Kopecký se stal svým celkově sedmým vítězstvím neúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia.
Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia R5 si tímto pátým vítězstvím v sezoně zajistili další obhajobu českého mistrovského titulu z minulých dvou let, když letos doposud nenašli ani jednou přemožitele. Ve vedení Rally Bohemia byli od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Jan Kopecký se svým celkově sedmým zdejším vítězstvím stal nejúspěšnějším jezdcem historie Rally Bohemia, když překonal šest vítězství Romana Kresty.
Druhé místo obsadili na mladoboleslavské soutěži potřetí v řadě se třemi různými automobily Václav Pech - Petr Uhel, tentokrát na Fordu Fiesta R5. Na vítěznou posádku týmu ŠKODA Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek přes jednu minutu. Plzeňská posádka tak prodloužila svoji sérii druhých míst v letošním šampionátu taktéž na pět. Třetí místo získali Jan Černý - Petr Černohorský s další Škodu Fabia R5, na které zejména v průběhu druhé etapy dotírali polští bratři Jaroslav a Marcin Szejovi z Polska s Fordem Fiesta R5.
Krásné páté místo obsadili při svém návratu na tratě rychlostních zkoušek Roman Kresta – Petr Starý na Škodě Fabia R5. Roman Kresta si vítězstvím v jedné rychlostní zkoušce dokonce ještě o něco vylepšil své historické statistiky výsledků na Rally Bohemia. Šesté místo obsadili Miroslav Jakeš – Marcela Ehlová, kteří museli ještě na poslední chvíli stahovat ztrátu vzniklou zapadnutím do příkopu v poslední sekci soutěže. Dokázali se dostat zpět před Štěpána Vojtěcha - Michala Ernsta, pro které je ovšem při jejich jednorázovém startu s již téměř historickým Peugeotem 206 WRC sedmé místo také hezkým výsledkem. To na cílové rampě věnovali především svým mechanikům, kteří museli řešit technické problémy staršího vozu. O osmé místo probíhal po celou nedělní etapu duel mezi posádkami Jaromír Tarabus – Petr Machů a narychlo nově utvořenou dvojicí Vojtěch Štajf – Markéta Skácelová. Štajf však v neděli na rychlejších úsecích posledních testů naplno využil předností své novější Fabie R5 oproti starší specifikaci S2000 Jaromíra Tarabuse a rozhodl ve svůj prospěch. Elitní desítku uzavřeli Jan Sýkora – Štěpán Palivec, taktéž na Fabii R5.
Třída 3 produkčních automobilů měla v neděli dramatických průběh s nečekaným rozuzlením díky technickým problémům Václava Kopáčka s elektronikou. V jejich důsledku postupně ztrácel svůj téměř minutový náskok ze sobotní etapy na Martina Březíka. Na poslední rychlostní zkoušce se pak jeho Subaru Impreza zastavilo úplně, takže Martin Březík – Marek Omelka obhájili své vítězství z loňska, o kterém se i minulý rok rozhodlo až na poslední rychlostní zkoušce Staroměstská.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhráli na své domácí soutěži Filip Mareš – Jan Hloušek, kterým však po celou dobu soutěže nedali ani na moment vydechnout jejich největší letošní soupeři Simon Wagner – Gerald Winter z Rakouska s dalším Peugeotem 208 R2. Na bronzovou příčku ve „dvoukolkách“ se až na poslední rychlostní zkoušce podařilo dostat Karlu Kupcovi s Opelem Adam R2.
Kompletní výsledky a veškeré informace z letošního 44. ročníku Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.