Navázat na úspěšné vystoupení z předešlých dvou soutěží TrueCam mistrovství ČR v rally, to bude o nadcházejícím víkendu hlavním cílem posádky ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek. Těm se v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent podařilo zvítězit mezi „dvoukolkami“ jak v Českém Krumlově, tak v jihomoravských Hustopečích a především díky těmto výsledkům se propracovali do čela průběžného hodnocení kategorie 2WD.
A na domácích tratích Rally Bohemia by Filip, i podle svých slov, na tato vítězství rád navázal: „Bohemka je pro mě domácím závodem, už jako dítě jsem pravidelně postával u jejích tratí, takže se na start opravdu hodně těším, ikdyž většina rychlostních zkoušek je domácích spíše pro Honzu, který je z Jablonce nad Nisou. Závod vždy zdobí také neopakovatelná atmosféra. Čekají nás opět krásné, ale náročné tratě a nepochybně také další těžký souboj s našimi soupeři. Naše ambice jsou přesto ty nejvyšší - podat vyrovnaný výkon a pokusit se vybojovat další vítězství. Uděláme pro to maximum!“ říká odhodlaně semčický jezdec. Ten do 44. ročníku Rally Bohemia odstartuje s číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2 a jeho tradičním spolujezdcem bude Jan Hloušek.
Ještě před startem je ale od páteční 18. hodiny čeká autogramiáda v mladoboleslavském Bondy Centru, kde budou dělat společnost předním českým posádkám v čele s Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem či Romanem Krestou s Petrem Starým. „Pozvání na autogramiádu ze strany pořadatele si opravdu velmi vážíme. Mít možnost se v prostředí domácí soutěže prezentovat po boku takových hvězd a před tolika fanoušky, je pro nás opravdu něčím speciálním. Proto bychom i naše fanoušky na tuto akci rádi pozvali. To hlavní a nejdůležitější se ale bude konat v sobotu a v neděli na rychlostních zkouškách a my pevně věříme, že i tam se budeme moci těšit z jejich velké podpory,“ nabádá Filip své příznivce k víkendovým plánům.
Samotný závod „vypukne“ na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi úderem sobotní 14. hodiny a nedlouho poté také novou rychlostní zkouškou, situovanou doslova pár metrů od startovní rampy. V harmonogramu závodu je krom Městské RZ připraveno ještě dalších 10 náročných úseků o celkové délce 150 km. Cíl soutěže je pak naplánován na nedělní 16. hodinu.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.