Navázat na úspěšné vystoupení z předešlých dvou soutěží TrueCam mistrovství ČR v rally, to bude o nadcházejícím víkendu hlavním cílem posádky ve složení Filip Mareš – Jan Hloušek. Těm se v barvách Autoklub Peugeot Rally Talent podařilo zvítězit mezi „dvoukolkami“ jak v Českém Krumlově, tak v jihomoravských Hustopečích a především díky těmto výsledkům se propracovali do čela průběžného hodnocení kategorie 2WD.
A na domácích tratích Rally Bohemia by Filip, i podle svých slov, na tato vítězství rád navázal: „Bohemka je pro mě domácím závodem, už jako dítě jsem pravidelně postával u jejích tratí, takže se na start opravdu hodně těším, ikdyž většina rychlostních zkoušek je domácích spíše pro Honzu, který je z Jablonce nad Nisou. Závod vždy zdobí také neopakovatelná atmosféra. Čekají nás opět krásné, ale náročné tratě a nepochybně také další těžký souboj s našimi soupeři. Naše ambice jsou přesto ty nejvyšší - podat vyrovnaný výkon a pokusit se vybojovat další vítězství. Uděláme pro to maximum!“ říká odhodlaně semčický jezdec. Ten do 44. ročníku Rally Bohemia odstartuje s číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2 a jeho tradičním spolujezdcem bude Jan Hloušek.
Ještě před startem je ale od páteční 18. hodiny čeká autogramiáda v mladoboleslavském Bondy Centru, kde budou dělat společnost předním českým posádkám v čele s Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem či Romanem Krestou s Petrem Starým. „Pozvání na autogramiádu ze strany pořadatele si opravdu velmi vážíme. Mít možnost se v prostředí domácí soutěže prezentovat po boku takových hvězd a před tolika fanoušky, je pro nás opravdu něčím speciálním. Proto bychom i naše fanoušky na tuto akci rádi pozvali. To hlavní a nejdůležitější se ale bude konat v sobotu a v neděli na rychlostních zkouškách a my pevně věříme, že i tam se budeme moci těšit z jejich velké podpory,“ nabádá Filip své příznivce k víkendovým plánům.
Samotný závod „vypukne“ na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi úderem sobotní 14. hodiny a nedlouho poté také novou rychlostní zkouškou, situovanou doslova pár metrů od startovní rampy. V harmonogramu závodu je krom Městské RZ připraveno ještě dalších 10 náročných úseků o celkové délce 150 km. Cíl soutěže je pak naplánován na nedělní 16. hodinu.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.