Domácí Rally Bohemia si nenechá ujít liberecký soutěžní jezdec Štěpán Vojtěch, který se v současné době rallysportu nevěnuje pravidelně.
Krásný Peugeot 206 WRC, který má ve svém rodokmenu mimo jiné i několik startů mistra světa v rally Marcuse Grönholma, znovu divákům na Rally Bohemia představí liberecký závodník Štěpán Vojtěch. V době zlatých časů vozů WRC zhruba před deseti lety patřil Štěpán Vojtěch k absolutní české rallyové špičce a měl za sebou několik skvělých výsledků při domácích, ale i při zahraničních startech. Nezapomenutelné jsou jeho souboje například s Václavem Pechem jun. či Janem Kopeckým právě na Rally Bohemia. Štěpán Vojtěch svoji kariéru nerozlučně spojil se značkou Peugeot, jak v podnikatelském, tak sportovním životě. Když se tedy před lety objevila možnost zakoupit starší Peugeot 206 WRC, Štěpán Vojtěch ji využil, a se svým týmem postupně auto přivedl do kondice, kdy je možné s dnes již letitým soutěžním vozem stále aktivně závodit na vysoké úrovni. Přesvědčit jsme se o tom mohli při několika startech na soutěži Rallylegend v San Marinu, kde Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem pravidelně bojovali mezi nejrychlejšími jezdci legendárních „wéercéček“, ale také právě na Rally Bohemia, kde předloni dokázala dvojice Štěpán Vojtěch – Michal Ernst s Peugeotem 206 WRC dojet pro krásné třetí místo absolutně a na stupních vítězů znovu vytvořit legendární trojici Kopecký – Pech – Vojtěch, která před lety udávala tón českému rallysportu.
Na start Rally Bohemia se Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem a s Peugeotem 206 WRC chystá i letos a diváci tak budou mít znovu možnost spatřit tento krásný a atraktivně jedoucí závodní automobil se vzácným rodokmenem. Udržet takovou techniku v chodu ale není nic jednoduchého a přesvědčil se o tom i Štěpán Vojtěch. V tuto chvíli a po všech problémech je Peugeot 206 WRC již plně připravený na start slavné rallye, která odstartuje v sobotu 1. července odpoledne v Mladé Boleslavi. Na soutěžní jezdce pak čeká celkem 11 rychlostních zkoušek ve dvou etapách na Mladoboleslavsku a v podhůří Jizerských hor, kde je Štěpán Vojtěch doma. Držme palce této sympatické a z dnešního pohledu i vzácné a sporadicky startující posádce palce.
Štěpán Vojtěch: „Stále platí, že pokud to půjde, tak si start na domácí Bohemce nenechám ujít a se startem na téhle soutěži jsem dlouhodobě počítal. Na jaře jsme natěšeni vytáhli z garáže naší dvěstěšestku, kterou jsme tam odstavili po Rallylegendách v San Marinu. Tam nás zradila hydraulika a my začali pracovat na nápravě problému. O velkých peripetiích se nám nakonec podařilo problém s hydraulikou vyřešit zakoupením originálního ventilu. Auto jsme zprovoznili, ale na krátkém testu v Hoškovicích na letišti, kdy jsem chtěl na autě jen zajet destičky a trochu zkusit jeho funkčnost, nám asi po 10 odjetých kilometrech vyletěla ojnice z motoru, a to byl velký problém. Naštěstí jsme měli k dispozici náhradní motor, který jsme kdysi zakoupili k autu, ale moc netušíme, kolik toho má tento motor přesně za sebou a už vůbec nevíme, kolik toho má před sebou. Naši mechanici se ale neskutečně kousli, motor vyměnili a auto je teď po jejich skvělé práci připravené ke startu na Bohemce, kterou si vzhledem k okolnostem chceme hlavně užít. Neděláme si iluze, že můžeme v těchto podmínkách bojovat se špičkou, ale jsme závodníci a závodit budeme. Chci mít z jízdy dobrý pocit, a ten se třeba dostaví, i když budeme až desátí. Nechci vůbec odhadovat, jak na tom můžeme být. Jsem už spíš rallyový turista, tak nečekám, že se hned budu měřit s těmi nejrychlejšími. Naší hlavní ambicí je, aby auto celou soutěž jelo. Vypadá to jako jednoduchá věc, ale vzhledem k jeho věku to není jednoduché. Těším se hodně na start Bohemky a mám i radost, že se sejdeme znovu na startu v sestavě, kterou doplní i Roman Kresta. Startujeme hned za ním, tak věřím, že si Roman pořádně seřídí zpětná zrcátka, protože z okruhů jsem zvyklý, že jednou bliknu a pak už jen používám nárazník :-).“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.