Domácí Rally Bohemia si nenechá ujít liberecký soutěžní jezdec Štěpán Vojtěch, který se v současné době rallysportu nevěnuje pravidelně.
Krásný Peugeot 206 WRC, který má ve svém rodokmenu mimo jiné i několik startů mistra světa v rally Marcuse Grönholma, znovu divákům na Rally Bohemia představí liberecký závodník Štěpán Vojtěch. V době zlatých časů vozů WRC zhruba před deseti lety patřil Štěpán Vojtěch k absolutní české rallyové špičce a měl za sebou několik skvělých výsledků při domácích, ale i při zahraničních startech. Nezapomenutelné jsou jeho souboje například s Václavem Pechem jun. či Janem Kopeckým právě na Rally Bohemia. Štěpán Vojtěch svoji kariéru nerozlučně spojil se značkou Peugeot, jak v podnikatelském, tak sportovním životě. Když se tedy před lety objevila možnost zakoupit starší Peugeot 206 WRC, Štěpán Vojtěch ji využil, a se svým týmem postupně auto přivedl do kondice, kdy je možné s dnes již letitým soutěžním vozem stále aktivně závodit na vysoké úrovni. Přesvědčit jsme se o tom mohli při několika startech na soutěži Rallylegend v San Marinu, kde Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem pravidelně bojovali mezi nejrychlejšími jezdci legendárních „wéercéček“, ale také právě na Rally Bohemia, kde předloni dokázala dvojice Štěpán Vojtěch – Michal Ernst s Peugeotem 206 WRC dojet pro krásné třetí místo absolutně a na stupních vítězů znovu vytvořit legendární trojici Kopecký – Pech – Vojtěch, která před lety udávala tón českému rallysportu.
Na start Rally Bohemia se Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem a s Peugeotem 206 WRC chystá i letos a diváci tak budou mít znovu možnost spatřit tento krásný a atraktivně jedoucí závodní automobil se vzácným rodokmenem. Udržet takovou techniku v chodu ale není nic jednoduchého a přesvědčil se o tom i Štěpán Vojtěch. V tuto chvíli a po všech problémech je Peugeot 206 WRC již plně připravený na start slavné rallye, která odstartuje v sobotu 1. července odpoledne v Mladé Boleslavi. Na soutěžní jezdce pak čeká celkem 11 rychlostních zkoušek ve dvou etapách na Mladoboleslavsku a v podhůří Jizerských hor, kde je Štěpán Vojtěch doma. Držme palce této sympatické a z dnešního pohledu i vzácné a sporadicky startující posádce palce.
Štěpán Vojtěch: „Stále platí, že pokud to půjde, tak si start na domácí Bohemce nenechám ujít a se startem na téhle soutěži jsem dlouhodobě počítal. Na jaře jsme natěšeni vytáhli z garáže naší dvěstěšestku, kterou jsme tam odstavili po Rallylegendách v San Marinu. Tam nás zradila hydraulika a my začali pracovat na nápravě problému. O velkých peripetiích se nám nakonec podařilo problém s hydraulikou vyřešit zakoupením originálního ventilu. Auto jsme zprovoznili, ale na krátkém testu v Hoškovicích na letišti, kdy jsem chtěl na autě jen zajet destičky a trochu zkusit jeho funkčnost, nám asi po 10 odjetých kilometrech vyletěla ojnice z motoru, a to byl velký problém. Naštěstí jsme měli k dispozici náhradní motor, který jsme kdysi zakoupili k autu, ale moc netušíme, kolik toho má tento motor přesně za sebou a už vůbec nevíme, kolik toho má před sebou. Naši mechanici se ale neskutečně kousli, motor vyměnili a auto je teď po jejich skvělé práci připravené ke startu na Bohemce, kterou si vzhledem k okolnostem chceme hlavně užít. Neděláme si iluze, že můžeme v těchto podmínkách bojovat se špičkou, ale jsme závodníci a závodit budeme. Chci mít z jízdy dobrý pocit, a ten se třeba dostaví, i když budeme až desátí. Nechci vůbec odhadovat, jak na tom můžeme být. Jsem už spíš rallyový turista, tak nečekám, že se hned budu měřit s těmi nejrychlejšími. Naší hlavní ambicí je, aby auto celou soutěž jelo. Vypadá to jako jednoduchá věc, ale vzhledem k jeho věku to není jednoduché. Těším se hodně na start Bohemky a mám i radost, že se sejdeme znovu na startu v sestavě, kterou doplní i Roman Kresta. Startujeme hned za ním, tak věřím, že si Roman pořádně seřídí zpětná zrcátka, protože z okruhů jsem zvyklý, že jednou bliknu a pak už jen používám nárazník :-).“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.