Rally v kolébce českého automobilového průmyslu. 78 celkových soupeřů, 15 posádek v nejsilnější třídě – to čeká Jarka a Marcina v 5. kole mistrovství České republiky v rally, které se uskuteční 1. a 2. července 2017. 81 bodů v tabulce a 5. místo – takové je postavení posádky v Českém šampionátu před Rally Bohemia. Na posádky čeká 11 rychlostních zkoušek v délce okolo ostrých 150 km v okolí Mladé Boleslavi. Na trati s nimi poměří síly i rekordman tohoto závodu - Roman Kresta, šestinásobný vítěz Rally Bohemia.
Rally Bohemia je událost neoddělitelně spojena s historií českého automobilového průmyslu. Značka Škoda ji podporuje od svého prvního uskutečnění v roce 1974 a v roce 1985 soutěž odstartovala pod názvem Rallye Škoda. Servisní zóna se opět bude nacházet v závodě v Mladé Boleslavi. Do závodu je přihlášeno celkem 134 posádek, které startují v TrueCam mistrovství České republiky v rally, v mistrovství historických automobilů i rally legend. Zajímavé je, že celkem 42 procent aut startujících v této soutěži, je značky Škoda.
Se startovním číslem 1 se představí Jan Kopecky a Pavel Dresler (Fabia R5), průběžní lídři absolutní klasifikace Mistrovství České republiky zde triumfovali již šestkrát a dá se očekávat jejich útok na rekordní sedmé vítězství. Celkově bude ke shlédnutí 13 vozů kategorie R5, tři vozy kategorie WRC a dvě S2000. Ve startovní listině jsou také tři jezdci, kteří mají na svých kontech celkem 13 triumfů a stáli na pódiu třiadvacetkrát. Samotný Marcel Tuček, jezdec skupiny N s Mitsubishi Lancer Evo IX, zde odstartuje již po 33. Romana Kresta, jezdec, který zde vyhrál šestkrát absolutně a třikrát získal nižší pódiové umístění, se na Bohemii vrací po tříleté pauze.
Jarek a Marcin Szejové obdrželi od pořadatelů startovní číslo 12. Pro Poláky to bude čtvrtý start na Rally Bohemia, třetí s autem s pohonem všech 4 kol. Oni zde debutovali již v roce 2010 s Renaultem Clio N3. V roce 2015 Szejové skvěle absolvovali tuto rallye se Subaru Impreza a získali tak druhé místo ve skupině N a skvělé 13. místo v celkové klasifikaci.
Soutěž se bude konat na 150 ostrých kilometrech, ty jsou rozloženy do 11 náročných rychlostních zkoušek, převážně klikatých, ležících v hornatých a silně zalesněných oblastech. V první etapě posádky absolvují 5 rychlostních zkoušek. Nejdelší z nich je dlouhá více než 23,5 km. Hned po slavnostním startu se posádky přesunou na úvodní prolog dlouhý 2,6 km, který se uskuteční v historické části města Mladá Boleslav. Program druhé etapy se skládá ze šesti rychlostních úseků (téměř 86 km). Vítězové pátého kola českého mistrovství budou známi v neděli 2. července v 16 hodin.
Jarek Szeja: „Již podruhé v řadě budeme chybět na Polské Rally, ale tento víkend i tak nebudou chybět závodní emoce, neboť navštívíme soutěž na vysoké úrovni. Našim cílem je Mladá Boleslav a konkrétně erzety 44. Rally Bohemia. Tato akce se koná v hornaté oblasti na asfaltových silnicích, které již něco pamatují. K tomu se přidávají četné zrádné a nepřehledné zatáčky, stejně jako bláto nebo písek a prach vytahaný na silnici. Zde nevyhrává maximální rychlostí, ale technika a preciznost. Rychlá jízda v lese zvyšuje hladinu adrenalinu, a to je to, co se mi v rally líbí nejvíce. Bohemia mi přináší ještě jeden, poněkud nostalgický pocit. Před několika lety jsem cestoval s kamarády na Barumku fandit Romanu Krestovi a tento víkend s ním budu moci soupeřit. „Back rally legend“ ozdobí tento závod a zasoupeřit si s ním je splněním dalšího z mých sportovních snů“.
Marcin Szeja: Mladá Boleslav – tohle město evokuje značku Škoda. Již mnoho let se může chlubit touto nádhernou závodní událostí. Naše dobrodružství na Rally Bohemia začalo s Renaultem Clio v sezoně 2010. Od té doby je to pro nás velká radost vracet se sem, protože místní rychlostní zkoušky se nám ohromně líbí. Existují zde také nejrůznější atrakce pro fanoušky a prolog vždy doprovázejí davy fanoušků. Loni poznamenaly začátek závodu průtrže mračen a bouřky, které neušetřily ani stany v servisní zóně, ale doufejme, že tentokrát počasí žádné podobné překvapení nechystá. Bude to další náročný start, ale zkušenosti z této sezony a počet ujetých kilometrů nás dobře připravily pro události, které nás čekají o víkendu. Doufám, že mnozí z vás se objeví na Rally Bohemia.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?