Čtvrtým, předposledním kláním Peugeot Total Rally Cupu 2017 bude ve dnech 1. – 2. července Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. A pouhý čtyřbodový rozdíl mezi Filipem Marešem a Simonem Wagnerem slibuje další dramatickou zápletku. Na startu se objeví celkem čtyři pohárové posádky, s vozy Peugeot 208 R2 je přihlášeno sedm dvojic.
Peugeot Total Rally Cup se v Hustopečích přehoupl do své druhé poloviny a závodění na jižní Moravě zároveň změnilo aktuální rozložení sil na čele pohárové klasifikace. Před mladoboleslavskou Rally Bohemia se posunul do čela Filip Mareš, druhá příčka patří Simonu Wagnerovi. Z dalších registrovaných účastníků dále dosáhl na body jen Tomáš Pospíšilík. Tuto již stabilní pohárovou trojici opět doplní v Hustopečích absentující Polák Arkadiausz Lechoszest. Naopak čeští fanoušci musí smutnit nad neúčastí obhájce loňského prvenství ve třídě 6 Václava Dunovského, zpět zatím nebude po havárii v Českém Krumlově ani René Dohnal.
Filip Mareš s navigátorem Janem Hlouškem se společně postaví na start Rally Bohemia potřetí. Loni obsadili na Bohemii ve třídě 6 třetí příčku, ale ze sezony 2015 už ví, jak chutná prvenství v této kategorii na mladoboleslavském podniku. „Bohemka je pro mě domácím závodem, už jako dítě jsem pravidelně postával u tratí, takže se na její start opravdu hodně těším. Termín dva týdny po Hustopečích mi nevadí, naopak věřím, že budeme dobře rozjetí. Jen mě trochu mrzí, že se tentokrát nejede žádná zkouška za tmy, Bohemia by si noční sekci určitě zasloužila. Ale jinak nás čekají krásné a náročné tratě a nepochybně další těžký souboj s našimi soupeři. Naše ambice jsou přesto ty nejvyšší - podat vyrovnaný výkon a pokusit se vybojovat další vítězství. Uděláme pro to maximum,“ naznačuje Filip Mareš.
Ve všech čtyřech českých startech udržel rychlost a stabilní výkonnost také Simon Wagner. Na Bohemii se opět objeví se svým tradičním navigátorem Geraldem Winterem, jenž v termínu Hustopečí startoval na evropské Rally Cyprus, kde získal třetí příčku absolutně. „Ač bude Filip na Bohemii doma, dobře vím, jak je častokrát těžké právě na známé soutěži uspět. S tratí Bohemie jsem se seznámil při sledování onboardů a musím říci, že se mi zamlouvá. Všechny delší zkoušky jsou svým charakterem podobné úsekům v Rakousku. Nejsou tak rychlé, jsou ale úzké, a testy jsou techničtější než při předchozích čtyřech startech. Věřím, že opět zvládneme napsat dobrý rozpis a budeme bojovat o prvenství. Jak jsme už mnohokrát dokázali, rychlost nám rozhodně nechybí. A tentokrát věřím, že to bude závod se šťastnějším koncem pro nás,“ říká před startem Simon Wagner.
Tomáše Pospíšilíka čeká na Bohemii teprve druhý start (v roce 2015 4. místo ve tř. 6), naopak zkušeností na rozdávání má jeho navigátor Jiří Stross, jenž sjede ze startovní rampy v Mladé Boleslavi už posedmé. „Tratě Bohemie mám rád, vždy se na ni těším, třeba jen v roli diváka. Svým způsobem je to můj nejoblíbenější závod. Rádi bychom s Tomem opět dosáhli cíle soutěže, samozřejmě bychom se chtěli co nejvíce přiblížit klukům před námi. Budu rád, když navážeme na letošní výkony, kdy jsme bojovali o podium ve třídě 6. I přes určitý vztah k Bohemii, časově i pracovně mě však nyní zaměstnává Silk Way Rally, kam odlétám v úterý po závodě,“ přiznává navigátor Tomáše Pospíšilíka Jiří Stross.
Druhý letošní start v rámci českého Peugeot Total Rally Cupu absolvují na Rally Bohemia Arkadiusz Lechoszest a Lukasz Sitek. „Jsme už natěšeni, že se objevíme na startu Rally Bohemia. Očekávám jezdecky velmi náročnou trať. Naším cílem bude získat nové zkušenosti, sžívat se s novým spolujezdcem. Rallye bereme jako test a přípravu na sezonu 2018,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.