Čtvrtým, předposledním kláním Peugeot Total Rally Cupu 2017 bude ve dnech 1. – 2. července Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. A pouhý čtyřbodový rozdíl mezi Filipem Marešem a Simonem Wagnerem slibuje další dramatickou zápletku. Na startu se objeví celkem čtyři pohárové posádky, s vozy Peugeot 208 R2 je přihlášeno sedm dvojic.
Peugeot Total Rally Cup se v Hustopečích přehoupl do své druhé poloviny a závodění na jižní Moravě zároveň změnilo aktuální rozložení sil na čele pohárové klasifikace. Před mladoboleslavskou Rally Bohemia se posunul do čela Filip Mareš, druhá příčka patří Simonu Wagnerovi. Z dalších registrovaných účastníků dále dosáhl na body jen Tomáš Pospíšilík. Tuto již stabilní pohárovou trojici opět doplní v Hustopečích absentující Polák Arkadiausz Lechoszest. Naopak čeští fanoušci musí smutnit nad neúčastí obhájce loňského prvenství ve třídě 6 Václava Dunovského, zpět zatím nebude po havárii v Českém Krumlově ani René Dohnal.
Filip Mareš s navigátorem Janem Hlouškem se společně postaví na start Rally Bohemia potřetí. Loni obsadili na Bohemii ve třídě 6 třetí příčku, ale ze sezony 2015 už ví, jak chutná prvenství v této kategorii na mladoboleslavském podniku. „Bohemka je pro mě domácím závodem, už jako dítě jsem pravidelně postával u tratí, takže se na její start opravdu hodně těším. Termín dva týdny po Hustopečích mi nevadí, naopak věřím, že budeme dobře rozjetí. Jen mě trochu mrzí, že se tentokrát nejede žádná zkouška za tmy, Bohemia by si noční sekci určitě zasloužila. Ale jinak nás čekají krásné a náročné tratě a nepochybně další těžký souboj s našimi soupeři. Naše ambice jsou přesto ty nejvyšší - podat vyrovnaný výkon a pokusit se vybojovat další vítězství. Uděláme pro to maximum,“ naznačuje Filip Mareš.
Ve všech čtyřech českých startech udržel rychlost a stabilní výkonnost také Simon Wagner. Na Bohemii se opět objeví se svým tradičním navigátorem Geraldem Winterem, jenž v termínu Hustopečí startoval na evropské Rally Cyprus, kde získal třetí příčku absolutně. „Ač bude Filip na Bohemii doma, dobře vím, jak je častokrát těžké právě na známé soutěži uspět. S tratí Bohemie jsem se seznámil při sledování onboardů a musím říci, že se mi zamlouvá. Všechny delší zkoušky jsou svým charakterem podobné úsekům v Rakousku. Nejsou tak rychlé, jsou ale úzké, a testy jsou techničtější než při předchozích čtyřech startech. Věřím, že opět zvládneme napsat dobrý rozpis a budeme bojovat o prvenství. Jak jsme už mnohokrát dokázali, rychlost nám rozhodně nechybí. A tentokrát věřím, že to bude závod se šťastnějším koncem pro nás,“ říká před startem Simon Wagner.
Tomáše Pospíšilíka čeká na Bohemii teprve druhý start (v roce 2015 4. místo ve tř. 6), naopak zkušeností na rozdávání má jeho navigátor Jiří Stross, jenž sjede ze startovní rampy v Mladé Boleslavi už posedmé. „Tratě Bohemie mám rád, vždy se na ni těším, třeba jen v roli diváka. Svým způsobem je to můj nejoblíbenější závod. Rádi bychom s Tomem opět dosáhli cíle soutěže, samozřejmě bychom se chtěli co nejvíce přiblížit klukům před námi. Budu rád, když navážeme na letošní výkony, kdy jsme bojovali o podium ve třídě 6. I přes určitý vztah k Bohemii, časově i pracovně mě však nyní zaměstnává Silk Way Rally, kam odlétám v úterý po závodě,“ přiznává navigátor Tomáše Pospíšilíka Jiří Stross.
Druhý letošní start v rámci českého Peugeot Total Rally Cupu absolvují na Rally Bohemia Arkadiusz Lechoszest a Lukasz Sitek. „Jsme už natěšeni, že se objevíme na startu Rally Bohemia. Očekávám jezdecky velmi náročnou trať. Naším cílem bude získat nové zkušenosti, sžívat se s novým spolujezdcem. Rallye bereme jako test a přípravu na sezonu 2018,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.