Čtvrtým, předposledním kláním Peugeot Total Rally Cupu 2017 bude ve dnech 1. – 2. července Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. A pouhý čtyřbodový rozdíl mezi Filipem Marešem a Simonem Wagnerem slibuje další dramatickou zápletku. Na startu se objeví celkem čtyři pohárové posádky, s vozy Peugeot 208 R2 je přihlášeno sedm dvojic.
Peugeot Total Rally Cup se v Hustopečích přehoupl do své druhé poloviny a závodění na jižní Moravě zároveň změnilo aktuální rozložení sil na čele pohárové klasifikace. Před mladoboleslavskou Rally Bohemia se posunul do čela Filip Mareš, druhá příčka patří Simonu Wagnerovi. Z dalších registrovaných účastníků dále dosáhl na body jen Tomáš Pospíšilík. Tuto již stabilní pohárovou trojici opět doplní v Hustopečích absentující Polák Arkadiausz Lechoszest. Naopak čeští fanoušci musí smutnit nad neúčastí obhájce loňského prvenství ve třídě 6 Václava Dunovského, zpět zatím nebude po havárii v Českém Krumlově ani René Dohnal.
Filip Mareš s navigátorem Janem Hlouškem se společně postaví na start Rally Bohemia potřetí. Loni obsadili na Bohemii ve třídě 6 třetí příčku, ale ze sezony 2015 už ví, jak chutná prvenství v této kategorii na mladoboleslavském podniku. „Bohemka je pro mě domácím závodem, už jako dítě jsem pravidelně postával u tratí, takže se na její start opravdu hodně těším. Termín dva týdny po Hustopečích mi nevadí, naopak věřím, že budeme dobře rozjetí. Jen mě trochu mrzí, že se tentokrát nejede žádná zkouška za tmy, Bohemia by si noční sekci určitě zasloužila. Ale jinak nás čekají krásné a náročné tratě a nepochybně další těžký souboj s našimi soupeři. Naše ambice jsou přesto ty nejvyšší - podat vyrovnaný výkon a pokusit se vybojovat další vítězství. Uděláme pro to maximum,“ naznačuje Filip Mareš.
Ve všech čtyřech českých startech udržel rychlost a stabilní výkonnost také Simon Wagner. Na Bohemii se opět objeví se svým tradičním navigátorem Geraldem Winterem, jenž v termínu Hustopečí startoval na evropské Rally Cyprus, kde získal třetí příčku absolutně. „Ač bude Filip na Bohemii doma, dobře vím, jak je častokrát těžké právě na známé soutěži uspět. S tratí Bohemie jsem se seznámil při sledování onboardů a musím říci, že se mi zamlouvá. Všechny delší zkoušky jsou svým charakterem podobné úsekům v Rakousku. Nejsou tak rychlé, jsou ale úzké, a testy jsou techničtější než při předchozích čtyřech startech. Věřím, že opět zvládneme napsat dobrý rozpis a budeme bojovat o prvenství. Jak jsme už mnohokrát dokázali, rychlost nám rozhodně nechybí. A tentokrát věřím, že to bude závod se šťastnějším koncem pro nás,“ říká před startem Simon Wagner.
Tomáše Pospíšilíka čeká na Bohemii teprve druhý start (v roce 2015 4. místo ve tř. 6), naopak zkušeností na rozdávání má jeho navigátor Jiří Stross, jenž sjede ze startovní rampy v Mladé Boleslavi už posedmé. „Tratě Bohemie mám rád, vždy se na ni těším, třeba jen v roli diváka. Svým způsobem je to můj nejoblíbenější závod. Rádi bychom s Tomem opět dosáhli cíle soutěže, samozřejmě bychom se chtěli co nejvíce přiblížit klukům před námi. Budu rád, když navážeme na letošní výkony, kdy jsme bojovali o podium ve třídě 6. I přes určitý vztah k Bohemii, časově i pracovně mě však nyní zaměstnává Silk Way Rally, kam odlétám v úterý po závodě,“ přiznává navigátor Tomáše Pospíšilíka Jiří Stross.
Druhý letošní start v rámci českého Peugeot Total Rally Cupu absolvují na Rally Bohemia Arkadiusz Lechoszest a Lukasz Sitek. „Jsme už natěšeni, že se objevíme na startu Rally Bohemia. Očekávám jezdecky velmi náročnou trať. Naším cílem bude získat nové zkušenosti, sžívat se s novým spolujezdcem. Rallye bereme jako test a přípravu na sezonu 2018,“ popisuje Arkadiusz Lechoszest.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?