Martin Březík si úspěšnější premiéru v barvách rally týmu ČERVENÍ MRAVENCI nemohl přát. Hned při prvním startu s novým designem závodního Mitsubishi Lancer EVO IX vybojoval v Hustopečích historicky první vítězství pro košický rally team. Slovenská posádka Richard Pravda – Peter Hojnoš obhájila výborné umístění z květnové Rally Tatry a stejně jako v Popradu, i v Hustopečích si dojela pro poháry za 3. místo.
Výsledky XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče se započítávaly nejenom do TrueCam Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství Slovenska v rally, ale také do Mistrovství FIA Zóny střední Evropy.
Divácky oblíbené a skvěle zorganizované závody opět zavítaly na krásné a prašné cesty do vinic v okolí Hustopečí. 150,6 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích nabídlo posádkám vše, co mohli nejen pořadatelé, ale i počasí připravit - asfalt, beton, šotolinu, sucho, déšť, denní i noční erzety. Rally jezdci si užili opravdu náročný závod. Pro slovenské týmy to znamenalo dva dny, dvě zvlášť hodnocené soutěže, tudíž i možnost zisku dvojích bodů do šampionátu.
Pro českou posádku Martin Březík - Marek Omelka znamenal start v Hustopečích i premiéru v novém týmu. S očekáváním do nich vložených se vypořádali jako opravdoví mistři a ve své třídě suverénně zvítězili.
„V týmu byla výborná atmosféra. Překvapilo mě množství fanoušků v servisu i okolo trati a za krásnou atmosféru bych jim rád poděkoval. Závody měly správný náboj. Počasí bylo proměnlivé, což nám komplikovalo výběr vhodných pneumatik. Soupeři byli silní a jsme rádi, že se nám podařilo dojet do cíle a zvítězit,“ zhodnotil závody Martin Březík.
Slovenská posádka Richard Pravda - Peter Hojnoš na Mitsubishi Lancer EVO IX v pátek skončila těsně pod stupni určeným pro tři nejrychlejší jezdce, když obsadila 4. místo ve třídě. V sobotu si zopakovala souboj o třetí příčku s Tomášem Konečným. Ani jeden z týmů se nevyhnul technickým problémům a opět se rozhodovalo až v poslední rychlostní zkoušce. Byl to krásny souboj se šťastnějším koncem pro Červené mravce.
„Poprvé jsem si vyzkoušel noční rychlostní zkoušky, které se navíc jely za deště. Na každé soutěži se naučíme něco nového a cítíme, že zrychlujeme,“ zhodnotil své dojmy po závodě Peter Hojnoš, spolujezdec a manažer týmu.
„Atmosféra byla výborná. Rally Hustopeče jsou špičkovým závodem. Ať už z pohledu kvality posádek, organizace, nebo počtu fanoušků, kteří přijeli povzbudit své oblíbené jezdce. Pátek byl velmi náročný. Udělali jsme chybu v rozpisu, která znamenala přibližně 20 vteřinovou ztrátu. Na druhé zkoušce jsme chytili defekt a na další se objevily problémy s diferenciálem. V sobotu však začal nový den a my jsme věděli, že máme na dobrý výsledek. Auto bylo ráno výborně připravené a nakonec z toho bylo krásné 3. místo v silně obsazené třídě 3 v rámci Mistrovství Slovenska,“ uvedl pilot ČERVENÉ MRAVCE rally teamu, Rišo Pravda.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.