Martin Březík si úspěšnější premiéru v barvách rally týmu ČERVENÍ MRAVENCI nemohl přát. Hned při prvním startu s novým designem závodního Mitsubishi Lancer EVO IX vybojoval v Hustopečích historicky první vítězství pro košický rally team. Slovenská posádka Richard Pravda – Peter Hojnoš obhájila výborné umístění z květnové Rally Tatry a stejně jako v Popradu, i v Hustopečích si dojela pro poháry za 3. místo.
Výsledky XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče se započítávaly nejenom do TrueCam Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství Slovenska v rally, ale také do Mistrovství FIA Zóny střední Evropy.
Divácky oblíbené a skvěle zorganizované závody opět zavítaly na krásné a prašné cesty do vinic v okolí Hustopečí. 150,6 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích nabídlo posádkám vše, co mohli nejen pořadatelé, ale i počasí připravit - asfalt, beton, šotolinu, sucho, déšť, denní i noční erzety. Rally jezdci si užili opravdu náročný závod. Pro slovenské týmy to znamenalo dva dny, dvě zvlášť hodnocené soutěže, tudíž i možnost zisku dvojích bodů do šampionátu.
Pro českou posádku Martin Březík - Marek Omelka znamenal start v Hustopečích i premiéru v novém týmu. S očekáváním do nich vložených se vypořádali jako opravdoví mistři a ve své třídě suverénně zvítězili.
„V týmu byla výborná atmosféra. Překvapilo mě množství fanoušků v servisu i okolo trati a za krásnou atmosféru bych jim rád poděkoval. Závody měly správný náboj. Počasí bylo proměnlivé, což nám komplikovalo výběr vhodných pneumatik. Soupeři byli silní a jsme rádi, že se nám podařilo dojet do cíle a zvítězit,“ zhodnotil závody Martin Březík.
Slovenská posádka Richard Pravda - Peter Hojnoš na Mitsubishi Lancer EVO IX v pátek skončila těsně pod stupni určeným pro tři nejrychlejší jezdce, když obsadila 4. místo ve třídě. V sobotu si zopakovala souboj o třetí příčku s Tomášem Konečným. Ani jeden z týmů se nevyhnul technickým problémům a opět se rozhodovalo až v poslední rychlostní zkoušce. Byl to krásny souboj se šťastnějším koncem pro Červené mravce.
„Poprvé jsem si vyzkoušel noční rychlostní zkoušky, které se navíc jely za deště. Na každé soutěži se naučíme něco nového a cítíme, že zrychlujeme,“ zhodnotil své dojmy po závodě Peter Hojnoš, spolujezdec a manažer týmu.
„Atmosféra byla výborná. Rally Hustopeče jsou špičkovým závodem. Ať už z pohledu kvality posádek, organizace, nebo počtu fanoušků, kteří přijeli povzbudit své oblíbené jezdce. Pátek byl velmi náročný. Udělali jsme chybu v rozpisu, která znamenala přibližně 20 vteřinovou ztrátu. Na druhé zkoušce jsme chytili defekt a na další se objevily problémy s diferenciálem. V sobotu však začal nový den a my jsme věděli, že máme na dobrý výsledek. Auto bylo ráno výborně připravené a nakonec z toho bylo krásné 3. místo v silně obsazené třídě 3 v rámci Mistrovství Slovenska,“ uvedl pilot ČERVENÉ MRAVCE rally teamu, Rišo Pravda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.