Martin Březík si úspěšnější premiéru v barvách rally týmu ČERVENÍ MRAVENCI nemohl přát. Hned při prvním startu s novým designem závodního Mitsubishi Lancer EVO IX vybojoval v Hustopečích historicky první vítězství pro košický rally team. Slovenská posádka Richard Pravda – Peter Hojnoš obhájila výborné umístění z květnové Rally Tatry a stejně jako v Popradu, i v Hustopečích si dojela pro poháry za 3. místo.
Výsledky XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče se započítávaly nejenom do TrueCam Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství Slovenska v rally, ale také do Mistrovství FIA Zóny střední Evropy.
Divácky oblíbené a skvěle zorganizované závody opět zavítaly na krásné a prašné cesty do vinic v okolí Hustopečí. 150,6 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích nabídlo posádkám vše, co mohli nejen pořadatelé, ale i počasí připravit - asfalt, beton, šotolinu, sucho, déšť, denní i noční erzety. Rally jezdci si užili opravdu náročný závod. Pro slovenské týmy to znamenalo dva dny, dvě zvlášť hodnocené soutěže, tudíž i možnost zisku dvojích bodů do šampionátu.
Pro českou posádku Martin Březík - Marek Omelka znamenal start v Hustopečích i premiéru v novém týmu. S očekáváním do nich vložených se vypořádali jako opravdoví mistři a ve své třídě suverénně zvítězili.
„V týmu byla výborná atmosféra. Překvapilo mě množství fanoušků v servisu i okolo trati a za krásnou atmosféru bych jim rád poděkoval. Závody měly správný náboj. Počasí bylo proměnlivé, což nám komplikovalo výběr vhodných pneumatik. Soupeři byli silní a jsme rádi, že se nám podařilo dojet do cíle a zvítězit,“ zhodnotil závody Martin Březík.
Slovenská posádka Richard Pravda - Peter Hojnoš na Mitsubishi Lancer EVO IX v pátek skončila těsně pod stupni určeným pro tři nejrychlejší jezdce, když obsadila 4. místo ve třídě. V sobotu si zopakovala souboj o třetí příčku s Tomášem Konečným. Ani jeden z týmů se nevyhnul technickým problémům a opět se rozhodovalo až v poslední rychlostní zkoušce. Byl to krásny souboj se šťastnějším koncem pro Červené mravce.
„Poprvé jsem si vyzkoušel noční rychlostní zkoušky, které se navíc jely za deště. Na každé soutěži se naučíme něco nového a cítíme, že zrychlujeme,“ zhodnotil své dojmy po závodě Peter Hojnoš, spolujezdec a manažer týmu.
„Atmosféra byla výborná. Rally Hustopeče jsou špičkovým závodem. Ať už z pohledu kvality posádek, organizace, nebo počtu fanoušků, kteří přijeli povzbudit své oblíbené jezdce. Pátek byl velmi náročný. Udělali jsme chybu v rozpisu, která znamenala přibližně 20 vteřinovou ztrátu. Na druhé zkoušce jsme chytili defekt a na další se objevily problémy s diferenciálem. V sobotu však začal nový den a my jsme věděli, že máme na dobrý výsledek. Auto bylo ráno výborně připravené a nakonec z toho bylo krásné 3. místo v silně obsazené třídě 3 v rámci Mistrovství Slovenska,“ uvedl pilot ČERVENÉ MRAVCE rally teamu, Rišo Pravda.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?