Jediná spoločná slovensko-česká rally súťaž odštartovala počas uplynulého víkendu na Morave, v Hustopečiach. Na jej štarte sme mali možnosť sledovať aj dve posádky slovenského KL Racing Rally Teamu.
O dvojitú porciu bodov, ktoré sa v rámci XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017, v rámci slovenského absolútneho hodnotenia, ale aj triedy 2 rozdávali, mala záujem posádka Tomáš Kukučka – Peter Vejačka na Forde Fiesta R5. Náročná súťaž, v ktorej Kuko s Vejom bojovali odštartovala v piatok podvečer, najskôr trojicou večerných a neskôr ďalšou trojicou nočných rýchlostných skúšok. V nich sa posádke KL Racing Rally Teamu darilo, pričom im po prvom bodovanom dni patrilo piate miesto absolútneho slovenského poradia.
„Nebolo to jednoduché, aj keď sme sa spolu s Vejom do Hustopečí veľmi tešili. Súťaž bola nesmierne náročná a tempo sa išlo doslova šialené. Napriek tomu sa nám darilo a takmer počas celého prvého dňa súťaže sme okupovali štvrté miesto absolútneho slovenského poradia. Žiaľ, prišla posledná rýchlostná skúška a v nej sme dostali asi po troch kilometroch defekt. Veľmi ma to mrzí, mali sme to výborne rozbehnuté. Ale aj body za piate miesto beriem,“ povedal Kuko po dojazde do polnočného cieľa.
Druhá posádka, v ktorej bol stabilný jazdec KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň, bola premiérovo doplnená o Marcela Hranku. V prvom rade tak nastúpilo spoločné zžívanie sa, čo chalani bez problémov a hlavne veľmi rýchle zvládli. Potom už odštartovalo naozajstné súťaženie.
„Zžitie s Marcelom trvalo naozaj iba chvíľku. Žiaľ, hneď v prvom meranom úseku sme chytili defekt a následná strata takmer sedem minút rozhodla. V druhom sme mali obutú jednu mokrú pneumatiku, ktorá ale vôbec na suchu nefungovala a tretí test bol nariadený voľný prejazd. Po návšteve servisnej zóny bolo všetko super, najskôr sme urobili druhý čas v triede a následne sme meraný úsek vyhrali. V poslednom teste prvého dňa sa mi podarilo zavadiť o jeden z betónových míľnikov, ktoré tu boli proti rezaniu zákrut a do cieľa sme došli s poškodenou prednou nápravou. Jediné čo ma potešilo, sú body za štvrté miesto v triede 5,“ opísal hustopečskú story Ciro.
Po veľmi krátkej noci nasledovala v sobotu dopoludnia druhá etapa Rally Hustopeče. V nej sa Kukovi s Vejom podarilo opäť dojazdiť na piatej priečke absolútneho slovenského poradia.
„Sobota bola fajn, až do posledného testu bolo na tratiach absolútne sucho. Počas celej súťaže som si neustále posúval brzdné body, až sme nakoniec skončili na lúčke, našťastie tam nič nebolo a tak som to iba otočil a pokračovali sme ďalej. Na poslednom teste, pár minút pred našim štartom však začalo neskutočne liať. Samozrejme mali sme obuté slicky, čiže bola zábava. Keby mi niekto pred súťažou povedal, že budeme brať dve piate miesta, bral by som to všetkými desiatimi. Teraz viem, že sme mali asi aj naviac,“ doplnil Kuko po dojazde do cieľa v sobotu popoludní.
Sobotnú prehánku, ale ani cieľovú rampu však nezažila druhá posádka KL Racing Teamu. Paľo s Marcelom totiž odštartovali dobre a v triede 5 zajazdili v prvom sobotnom teste tretí čas. V druhom im patrila rovnaká priečka, avšak po prelete medzi cieľovými fotobunkami dostali šmyk, ktorý Ciro nezvládol. Odnieslo si to koleso na Renaulte Clio, ktoré sa nemilosrdne vylomilo.
„Po prejdení medzi cieľovými fotobunkami na druhom sobotnom teste sme vleteli do zákruty a v nej bol štrk. Ja som asi neskoro zareagoval a už sme boli mimo cesty. Našťastie sa mi to podarilo poslať von tak, že sme sa neprevrátili. Mrzí ma to,“ ukončil rozprávanie Ciro.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.