Když pořadatelé Barum Czech Rally Zlín v roce 2014 spouštěli pilotní ročník zážitkového programu pro příznivce rally, bylo otázkou, jak se celý projekt ujme a kolik osloví lidí. Dnes už je jasno. Balíček adrenalinových aktivit se stal nedílnou součástí zlínské rally a postupným cizelováním zraje tak, aby se ideálně trefil do přání jeho účastníků. Nejinak je tomu letos, kdy se výrazné změny dočká hlavní a nejpopulárnější atrakce zážitkového programu, tedy ježdění na sedadle spolujezdce po boku profesionálního pilota rally.
Zážitkový program Barum Czech Rally Zlín nepřímo startuje už 25. června, kdy se na trati jedné z rychlostních zkoušek z Napajedel do Halenkovic uskuteční automobilový slalom. Tohoto závodu se mohou zúčastnit jak licencovaní jezdci, tak široká veřejnost, která se na technické trati může porovnat s časomírou za volantem svého vozu. Hlavní část zážitkového programu ale pochopitelně přijde až koncem srpna při samotné barumce. Během posledního prázdninového víkendu si zájemci budou moci užít zlínskou soutěž opravdu naplno. Soutěž budou moci sledovat například z paluby helikoptéry, kdy se jim naskytne neobvyklý výhled na závodní vozy z výšky a v pohybu. Lety nad rychlostními zkouškami se budou konat v sobotu 26. srpna. Už od pátku 25. srpna a až do neděle 27. srpna pak budou k dispozici zážitkové jízdy v závodním voze s profesionálním jezdcem. „Protože právě tato atrakce každoročně patřila k nejoblíbenějším v celém zážitkovém programu, rozhodli jsme se pro letošní rok o její zásadní vylepšení," říká Ing. Jan Regner, člen pořadatelského týmu Barum Czech Rally Zlín. „Zatímco v minulosti se jezdilo hlavně po ploše biskupského letiště a pár přilehlých komunikacích, letos si účastníci užijí trať opravdové rychlostní zkoušky. Zážitkové jízdy jsme totiž přesunuli na známý úsek, který byl v minulosti například součástí RZ Maják. Fanoušci se tak mohou těšit na svižný, ale zároveň technický úsek s několika serpentinami a zajímavým výškovým profilem."
Vedle nové trati je další výraznou změnou také použitá technika a jezdec, který bude účastníky vozit. Pro letošní rok se totiž podařilo angažovat talentovaného německého pilota Seppa Wieganda, který několik sezon reprezentoval značku Škoda v různých mezinárodních seriálech. „Sepp se barumky aktivně účastnil v letech 2012 až 2015, kdy zde startoval se Škodou Fabia Super 2000, a právě s tímto speciálem, který tak dobře zná, se budou moci zájemci svézt i při letošním zážitkovém programu," říká Jan Regner. „Osvědčené Mistubishi sice bude i nadále k dispozici, ovšem jsem přesvědčený, že jízda v ryzím závodním speciálu, kterým je Fabia Super 2000, bude pro mnohé velkým lákadlem a následně i nezapomenutelným zážitkem. Jsme velice rádi, že Sepp tuto nabídku přijal a pevně věřím, že jízda po jeho boku v závodním voze bude stát za to! Rovněž děkujeme týmu Orsák Rallysport, který pro zážitkový program připraví oba závodní vozy," dodává Regner.
Všechny zážitky letošního adrenalinového programu Barum Czech Rally Zlín lze prozkoumat na webu www.rallynaplno.cz, objednání je pak možné na oficiálním e-shopu zlínské soutěže, který se nachází na adrese www.visitrally.cz.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.