Nedávna rely v Hustopečiach na Morave bola skutočnou zaťažkávajúcou skúškou nielen odvahy, ale aj vlastnej sebadôvery. Ak sa stratíte, je to väčšinou chyba spolujazdca. Keď sa však stratíte sám v sebe, je to ešte horšie. Aj takéto dni postretli uplynulý víkend Igora Drotára.
Motoristický žargón pozná výraz "medzičlánok": medzičlánok medzi autom a volantom je jazdec. Ak ten nefunguje, ani najlepšie auto na svete nenájde svoje opodstatnenie. Každý pretekár pozná takéto dni. Obzvlášť nedávna rely v Hustopečiach vytrápila takmer každého, kto poriadne nepozná miestne trate, náročné na rozpis, koncentráciu aj jemnocit. Vtedy nepomôže ani špičková Škoda Fabia R5, ani šikovný spolujazdec Tomáš Plachý. Igor Drotár len týždeň predtým žal úspechy na moravskom kopci pri Šternberku počas Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Teraz odchádzal z Moravy ako ruský cár Alexander I. v roku 1805 po bitke pri neďalekom Slavkove.
Igor Drotár: "Vôbec mi ten víkend nesadol, bol som nejaký nesvoj a vyľakaný od začiatku do konca. Na úvodnom "shakedowne" som ťukol do podstavca tyčky, ktorý mal veľký betónový podstavec. Zlomil som disk a mal som pocit, že som zničil celé auto. Práve asi táto situácia ma trochu pribrzdila, stratil som chuť i istotu. Podvedome som potom obchádzal stovky takýchto tyčiek... Bál som sa nechcených šmykov, jednoducho mi to nešlo. Nakoniec jedno siedme a jedno ôsme miesto v rámci MSR prinieslo nejaké body, o tie mi však veľmi nejde. Horšie prežívam naše zlé časové výsledky. Nechcel som to ani síliť - vtedy to zväčša nedopadne dobre. Keď som sa vracal domov, predstavoval som si, že len pred necelým týždňom som šiel tadiaľto z pretekov Ecce Homo a cítil som sa ako veľký víťaz. Teraz som šiel po tej istej ceste a cítil som sa ako malý zbitý pes. Napriek všetkému treba skonštatovať, že súťaž bola skvele zorganizovaná a zišla sa tu skutočná domáca i medzinárodná jazdecká špička. Len som sa bohužiaľ toho nemohol "zúčastniť", lebo som sa trochu... stratil sám v sebe," konštatuje Igor s humorom a ešte dodáva: "Musím pochváliť MM Rally Team, ktorý mi pripravuje vozidlo. Keby v tom aute sedel majster Jan Kopecký, určite by s ním vyhral, pretože naši chlapci odvádzajú majstrovskú prácu, za čo im ďakujem."
Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu mali pokračovať už tento víkend na "Homôlke", tú však usporiadateľ napokon zrušil. Najbližšie tak uvidíme Igora opäť v kopcovej Škode Fabii DTRi na obľúbenej Pezinskej Babe 7.-9. júla.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?