Nedávna rely v Hustopečiach na Morave bola skutočnou zaťažkávajúcou skúškou nielen odvahy, ale aj vlastnej sebadôvery. Ak sa stratíte, je to väčšinou chyba spolujazdca. Keď sa však stratíte sám v sebe, je to ešte horšie. Aj takéto dni postretli uplynulý víkend Igora Drotára.
Motoristický žargón pozná výraz "medzičlánok": medzičlánok medzi autom a volantom je jazdec. Ak ten nefunguje, ani najlepšie auto na svete nenájde svoje opodstatnenie. Každý pretekár pozná takéto dni. Obzvlášť nedávna rely v Hustopečiach vytrápila takmer každého, kto poriadne nepozná miestne trate, náročné na rozpis, koncentráciu aj jemnocit. Vtedy nepomôže ani špičková Škoda Fabia R5, ani šikovný spolujazdec Tomáš Plachý. Igor Drotár len týždeň predtým žal úspechy na moravskom kopci pri Šternberku počas Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Teraz odchádzal z Moravy ako ruský cár Alexander I. v roku 1805 po bitke pri neďalekom Slavkove.
Igor Drotár: "Vôbec mi ten víkend nesadol, bol som nejaký nesvoj a vyľakaný od začiatku do konca. Na úvodnom "shakedowne" som ťukol do podstavca tyčky, ktorý mal veľký betónový podstavec. Zlomil som disk a mal som pocit, že som zničil celé auto. Práve asi táto situácia ma trochu pribrzdila, stratil som chuť i istotu. Podvedome som potom obchádzal stovky takýchto tyčiek... Bál som sa nechcených šmykov, jednoducho mi to nešlo. Nakoniec jedno siedme a jedno ôsme miesto v rámci MSR prinieslo nejaké body, o tie mi však veľmi nejde. Horšie prežívam naše zlé časové výsledky. Nechcel som to ani síliť - vtedy to zväčša nedopadne dobre. Keď som sa vracal domov, predstavoval som si, že len pred necelým týždňom som šiel tadiaľto z pretekov Ecce Homo a cítil som sa ako veľký víťaz. Teraz som šiel po tej istej ceste a cítil som sa ako malý zbitý pes. Napriek všetkému treba skonštatovať, že súťaž bola skvele zorganizovaná a zišla sa tu skutočná domáca i medzinárodná jazdecká špička. Len som sa bohužiaľ toho nemohol "zúčastniť", lebo som sa trochu... stratil sám v sebe," konštatuje Igor s humorom a ešte dodáva: "Musím pochváliť MM Rally Team, ktorý mi pripravuje vozidlo. Keby v tom aute sedel majster Jan Kopecký, určite by s ním vyhral, pretože naši chlapci odvádzajú majstrovskú prácu, za čo im ďakujem."
Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu mali pokračovať už tento víkend na "Homôlke", tú však usporiadateľ napokon zrušil. Najbližšie tak uvidíme Igora opäť v kopcovej Škode Fabii DTRi na obľúbenej Pezinskej Babe 7.-9. júla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.