Nedávna rely v Hustopečiach na Morave bola skutočnou zaťažkávajúcou skúškou nielen odvahy, ale aj vlastnej sebadôvery. Ak sa stratíte, je to väčšinou chyba spolujazdca. Keď sa však stratíte sám v sebe, je to ešte horšie. Aj takéto dni postretli uplynulý víkend Igora Drotára.
Motoristický žargón pozná výraz "medzičlánok": medzičlánok medzi autom a volantom je jazdec. Ak ten nefunguje, ani najlepšie auto na svete nenájde svoje opodstatnenie. Každý pretekár pozná takéto dni. Obzvlášť nedávna rely v Hustopečiach vytrápila takmer každého, kto poriadne nepozná miestne trate, náročné na rozpis, koncentráciu aj jemnocit. Vtedy nepomôže ani špičková Škoda Fabia R5, ani šikovný spolujazdec Tomáš Plachý. Igor Drotár len týždeň predtým žal úspechy na moravskom kopci pri Šternberku počas Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Teraz odchádzal z Moravy ako ruský cár Alexander I. v roku 1805 po bitke pri neďalekom Slavkove.
Igor Drotár: "Vôbec mi ten víkend nesadol, bol som nejaký nesvoj a vyľakaný od začiatku do konca. Na úvodnom "shakedowne" som ťukol do podstavca tyčky, ktorý mal veľký betónový podstavec. Zlomil som disk a mal som pocit, že som zničil celé auto. Práve asi táto situácia ma trochu pribrzdila, stratil som chuť i istotu. Podvedome som potom obchádzal stovky takýchto tyčiek... Bál som sa nechcených šmykov, jednoducho mi to nešlo. Nakoniec jedno siedme a jedno ôsme miesto v rámci MSR prinieslo nejaké body, o tie mi však veľmi nejde. Horšie prežívam naše zlé časové výsledky. Nechcel som to ani síliť - vtedy to zväčša nedopadne dobre. Keď som sa vracal domov, predstavoval som si, že len pred necelým týždňom som šiel tadiaľto z pretekov Ecce Homo a cítil som sa ako veľký víťaz. Teraz som šiel po tej istej ceste a cítil som sa ako malý zbitý pes. Napriek všetkému treba skonštatovať, že súťaž bola skvele zorganizovaná a zišla sa tu skutočná domáca i medzinárodná jazdecká špička. Len som sa bohužiaľ toho nemohol "zúčastniť", lebo som sa trochu... stratil sám v sebe," konštatuje Igor s humorom a ešte dodáva: "Musím pochváliť MM Rally Team, ktorý mi pripravuje vozidlo. Keby v tom aute sedel majster Jan Kopecký, určite by s ním vyhral, pretože naši chlapci odvádzajú majstrovskú prácu, za čo im ďakujem."
Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu mali pokračovať už tento víkend na "Homôlke", tú však usporiadateľ napokon zrušil. Najbližšie tak uvidíme Igora opäť v kopcovej Škode Fabii DTRi na obľúbenej Pezinskej Babe 7.-9. júla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.