Martin Vopatřil si v Hustopečích zajistil druhé letošní prvenství v rámci Lenz Adam Cupu 2017.
Společně s navigátorem Michalem Večerkou zvítězili s 1,5 minutovým náskokem před Patrikem Brtníčkem, třetí místo obsadil při letošním prvním pohárovém startu Radek Hůla.
Poprvé v tříleté historii pohárů vozů Opel ADAM Cup sáhl promotér XTG motorsport a společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) k zajímavému kroku. Jeden z pohárových podniků se z větší části odjel za tmy. Pohárové posádky absolvovaly minimálně čtyři ze šesti měřených testů za použití světelných ramp. Celkem na letos rekordních sedm účastníků čekalo více než 65 ostrých kilometrů.
Hned úvodní test kopíroval na prvních třech postech výsledky z Vyškova (Brtníček, Vopatřil, Baďura), novicové Radek Hůla a Marcin Wrona se zařadili na čtvrtou, resp. šestou příčku. Brtníček přidal nejrychlejší čas i v RZ2, naopak na zrádném blátivém místě chyboval Baďura, jenž se propadl na poslední příčku a následně odstoupil. Z páté příčky na třetí poskočil Martin Mottl, Hůla zůstával pod stupni vítězů, ztrátu kolem minuty už nabrali Wrona a Hauptvogel.
Nejdelší test úvodní etapy hustopečské soutěže, RZ 3/6, se ukázal být rozhodujícím. Po prvním průjezdu přišla klasifikace LENZ ADAM Cupu o Baďuru a Wronu, měnilo se i pořadí na čele závodu. Chybujícího Brtníčka vystřídal v čele Vopatřil, jenž měl rázem k dobru více než dvacetivteřinový náskok před svým vyškovským rivalem. Mottl se držel na třetím místě, následován Hůlou a Hauptvogelem.
V druhých průjezdech přidali Vopatřil s Večerkou tři nejrychlejší časy a suverénně ovládli třetí závod LENZ ADAM Cupu. Vítězstvím v Hustopečích si Vopatřil upevnil vedoucí postavení i v průběžném hodnocení.
Dva druhé časy zaznamenal Mottl, díky čemuž se přibližoval Brtníčkovi, ale šestý test opět pořadím zásadně zamíchal. Mottl ztratil čtyři minuty, Hauptvogel dokonce téměř čtvrt hodiny. Brtníček si tak mohl oddechnout, druhá příčka mu zajistila důležitých dvacet bodů do pohárového hodnocení. Třetí místo spadlo do klína Radkovi Hůlovi, kterého navigovala Markéta Skácelová. Mottl s Vorlem skončili čtvrtí, Hauptvogel s Kulštejnem pohárovou klasifikaci s výraznou ztrátou uzavírali.
Agrotec Petronas Syntium rally se zúčastnily i dvě dvojice s vozy Opel ADAM R2, ale na předchozí úspěchy ve třídě 6 nedokázaly navázat. Andrej Barčák s Tomášem Střeskou skončili sedmí, Robert Hordossy se Štěpánem Palivcem osmí.
Ohlasy účastníků LENZ ADAM Cupu v cíli:
Martin Vopatřil: „Celý závod byl určitě hodně náročný. Hlavně se na tom podepsalo počasí a rozhodování, jaké pneumatiky zvolit. Nakonec jsem se po přeháňce těsně před odjezdem ze servisu rozhodl pro pirelky – přední kola 5ky a zadní 7ky. Pro první test to byla dobrá volba, na dvojce ovšem bylo mnohem více vody a věděli jsme, že Patrik má prořezaná přední kola. Měl jsem z jízdy na vodě respekt a v cíli jsem čekal, kolik nám nadělil. Ale byly to pouze dvě sekundy. Před RZ3 jsme ztráceli jen něco přes tři vteřiny a s Michalem jsme se domluvili, že zkusíme zatáhnout. A právě tento test rozhodl o pohárovém umístění. Patrik udělal chybu a dostali jsme se do vedení. Ve druhé sekci už na naše tempo nedokázal nikdo reagovat, vyhráli jsme všechny zkoušky a zaslouženě druhý pohárový závod v sezoně. Velké poděkování patří staronovému spolujezdci Michalu Večerkovi, stejně jako celému týmu MV Cars a KIMI racing, mechanikům a našim rodinám za podporu, bez které to nejde. A Mírovi Drmlovi přeji brzké uzdravení.“
Patrik Brtníček: „V úvodu jsme vyhráli první dva testy před Martinem Vopatřilem a vypadalo to, že se bude opakovat boj o vteřinky jako ve Vyškově. Ale v průběhu třetí zkoušky jsme v ´levé čtyřce´ trefili zádí strom a bylo po boji. Přesto jsme nakonec uhájili 2. místo v rámci ADAM cupu, za což jsem moc rád. Agrotec rally byla velice těžkou soutěží, kde míchalo kartami počasí. Chtěl bych poděkovat spolujezdci Jardovi Novákovi a mechanikům za špičkovou práci. V pátečním servisu naše auto doslova ´vrátili´ do hry!“
Radek Hůla: „Závod pro nás dopadl velmi úspěšně. i když byl poměrně náročný. Jel jsem asi po roční pauze, s novou spolujezdkyní, která měla ještě delší závodní pauzu. Nicméně jí patří můj obdiv, jak k závodu přistoupila a profesionálně ho zvládla. Navíc jsme jeli za tmy, kterou jsme ani jeden nikdy před tím neabsolvovali. V první sekci jsme se nevyvarovali chyb, které znamenaly i nějaké to couvání a menší výlet mimo trať. Před druhou sekcí jsme se rozhodovali, jestli nepřezujeme na mokré gumy. Tento krok jsme bohužel neudělali, a tak jsme jeli v dešti, na slicku, což se promítalo do časů a pořadí. Před závodem jsme si však dali závazek, že si závod především užijeme a dovezeme ADAMa v pořádku do cíle. A to se nám povedlo. Třetí místo v cupu na Rally Hustopeče bylo jen příjemným zakončení celého závodu. Chtěl bych poděkovat klukům, kteří nám perfektně připravili auto a zajišťovali nám po celou dobu závodu skvělý servis, stejně jako všem, kteří nám pomáhali a drželi palce.“
Martin Mottl: „Hustopeče, i přes problémy, které nás provázely, hodnotíme velice kladně. Byl to pro mě závod se vším všudy, který nám dal spoustu nových zkušeností a další jistotu v autě. Jediné, co mu chybělo k dokonalosti, byla pomyslná třešinka na dortu v podobě pódia, ke kterému jsme byli hodně blízko. Téměř jsme si ho vydřeli, mimo jiné i dobrou volbou pneumatik (celkem jsme čtyřikrát přezouvali). Avšak obnažený roh panelu v RZ6, v jednom z katů, byl proti, ale to jsou závody.“
Tomáš Hauptvogel: „Hustopeče jsem si užil po všech stránkách – nádherné a těžké tratě, noc i šotoliny! Prostě radost závodit. Navíc jsem dostal další obrovskou lekci rally. Museli jsme do poslední chvíle před odjezdem ze servisu řešit volbu pneumatik a pak doufat, věřit… Ale mechanici z Brynda racingu odvedli naprosto dokonalou práci a z jejich profesionality jsem si doslova sedl na zadek. Během závodu se objevilo příhod, krizovek a průšvihů na malou knížku. Samozřejmě nejzásadnější byl výlet z trati na poslední RZ. Ztráta koncentrace po drobných technických problémech vedla k tomu, že jsem dělal hloupé chyby. Tou poslední byl rychlejší nájezd do jedné zatáčky v lese a výrazně hlubší kat, než měl být. Ten byl příčinou defektu pravého předního kolo. Jenže v úzkém nebylo kde zastavit. Žádná odbočka, plácek se dřevem, nic. Adama jsem tak odstavil v měkkém lese mezi stromy, hned vedle cesty. Nešel pod něj strčit hever, když se to podařilo, začal se bořit a auto nám sjelo. Takže znova… To byla sakra tvrdá škola. Ale jak říká Štěpán Palivec, „das ist rally“. Ale jinak jsem moc rád, že hustopečský závod byl tak těžký. Hodně jsem se opět naučil a už teď se těším na Barumku do Zlína!“
Martin Baďura: „Do soutěže jsme vyrazili na tvrdých pneumatikách, a jelikož první test se odjel za sucha, podařilo se nám zajet pěkný čas. Ale před startem RZ2 začalo pršet, zdržení bylo i na startu, což se podepsalo hned v první zatáčce na brzdách, kdy mě auto vůbec neposlouchalo. Zhruba v polovině zkoušky se mi podruhé nepodařilo odhadnout brzdný bod a tentokrát to už skončilo výletem z trati. Naštěstí nám po třech minutách pomohli diváci zpět na trať. Avšak po pár metrech nám upadla světelná rampa, která se poškodila nárazem. Proto jsme museli znovu zastavit a zbytek rampy sundat. To nás stálo zhruba další dvě minuty. Do RZ3 jsme vyrazili už jen s dálkovými světly, ale nedokázali jsme se dostat do správného tempa. Navíc spolujezdci Ivo Studenému se udělalo nějak zle, proto jsem se rozhodl auto odstavit a tím pro nás závod skončil.“
Marcin Wrona: „Rally Hustopeče byly naším prvním závodem v Česku, bohužel příliš krátkým. Ve třetím testu jsme měli v jedné levé zatáčce havárii. Začátek zatáčky byl suchý, avšak výjezd hodně blátivý a už se mi nepodařilo udržet ADAMa na cestě. Sklouzli jsme mezi stromy, odkud nebylo návratu. Přesto jsem byl s naší jízdou a se spoluprací s novým spolujezdcem spokojen, proto věřím, že dáme auto brzy do pořádku a objevíme se na Barum rally.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?