Posádka tímu Styllex motorsport Martin Koči – Filip Schovánek má za sebou štvrté a piate podujatie MSR
To sa konalo v rámci 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017. S vozidlom Škoda Fabia R5 skončila po krásnych časoch a rýchlych prejazdoch a obrovskou smolou na posledných RS v piatok na treťom a v sobotu na druhom mieste v seriáli MSR.
Vývoj podujatia bol pre Styllex motorsport v znamení vzostupov a pádov. Do piatočnej úvodnej sekcie zvolila posádka nie ideálnu zmes pneumatík no naštastie to nespôsobilo výraznejšiu stratu. Po obutí správnych pneumatík v druhej sekcii posádka zahviezdila vyhranou rýchlostnou skúškou v absolútnom poradí a po predposlednej skúške sa dostala do vedenia v rámci MSR a na tretie miesto v súťaži absolútne so stratou iba 3,4 sekundy na lídra, hneď za dvoma továrenskými posádkami. Na poslednej skúške však prišiel trpký moment, keď posádka dostala smolný defekt a tak sa musela rozlúčiť s 30 majstrovskými bodmi. Prvý deň tak dojazdila na treťom mieste v rámci MSR a ôsmom v absolútnom poradí.
Do druhého dňa súťaže tak posádka štartovala až z ôsmej priečky, ale v rámci MSR sa začínala opäť nová súťaž. Martin s Filipom sa tak zamerali hlavne na slovenský majstrák a hneď po prvej skúške išli do vedenia, ktoré si upevňovali celý deň. No história sa zopakovala a štastie pri nich na poslednej skúške opäť nestálo. Pred ich štartom sa počasie razantne zmenilo – začalo prudko pršať, pričom konkurencia štartujúca pár minút pred nimi to stihla ešte na suchej trati. To bohužial znamenalo časovú stratu, ktorá pripravila tím Styllex motorsport o víťazstvo v MSR.
Martin svoje sklamanie netajil: „Musím uznať že ma to zamrzelo, sústredil som sa hlavne na slovenský majstrák, kvôli ktorému sme do Hustopeč prišli a v ktorom sa nám darilo byť konštantne najrýchlejší, no defekt a počasie značne zamiešali kartami. Každopádne táto rally pre nás mala aj svetlé momenty. Napríklad vyhraná rýchlostná skúška v absolútnom poradí a vyrovnané súboje s aktuálnym lídrom majstrovstiev sveta v kategórii WRC 2, Pontusom Tidemandom.“
Ďalším podujatím pre posádku Styllex motorsport bude šieste podujatie MSR, Rally Lubeník v dňoch 14. – 15. 7. 2017.
Autor: Styllex Media Team
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.