Také na Hustopečích využily posádky vozy z dílny Minařík racing. Milan Obadal zvítězil ve třídě, Pavlína Tydlačková si odvezla ocenění za umístění ve třídě a dámském poháru, Michala Debnárová vyhrála páteční třídu, jen Lukáš Langmajer brzy odstoupil.
Rally Hustopeče byla čtvrtým podnikem českého velkého mistráku v letošní sezoně. Tato soutěž se započítávala i do Slovenského mistrovství a slušovický tým Minařík racing přivezl do centra závodu čtyři soutěžní vozy. Milan Obadal s Vladimírem Osičkou měli opět k dispozici Renault Clio R3 a v Hustopečích se jízdou bavili. Na konci první etapy si vybudovali náskok a přenocovali na 1. místě ve třídě. V sobotní části závodu si postavení udrželi. Vedle vítězství ve třídě patřilo posádce i 10. místo v kategorii 2WD a šest nejrychlejších a šest druhých časů ve třídě 5.
Do kraje vinic přijela i Pavlína Tydlačková, která musela hledat záskok za spolujezdce a její nabídku přijal Zdeněk Drmota. Společně pak usedli do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8. „Rally Hustopeče byly pro mě premiérové, neboť doposud jsme tam jezdila s bandou přátel jen fandit. Měla jsem velký respekt, tratě jsou velmi krásné, šotolina mezi vinicemi… No prostě nádhera. Páteční erzety jsme jeli zprvu za šera a pak v úplné tmě. Poslední zkoušku páteční etapy jsme dokončili v čase 01:45, takže jsme byli unaveni jak koťata, ale na druhou stranu nás hřál pocit z dokončené etapy krásné rally. Počasí bylo snad poprvé divoké, když déšť a slunce se střídaly z hodiny na hodinu. V pátečních a bohužel i sobotních erzetách jsme měli nějakého skřeta v elektrice a auto z ničeho nic zhasínalo a my tím nabrali ztráty. Mechanikům se to přes veškeré úsilí nepodařilo vyřešit, ale jelo se dál. Byla jsem moc ráda, že jsme spatřili i cílovou rampu, když jsme viděli spoustu aut rozházených po lese. Domů jsme si vezli poháry v rámci Mistrovství České republiky 3. místo ve třídě 8 a 2. místo v dámském poháru. Byli jsme rovněž přihlášeni do Slovenského mistrovství a zde jsme si vyjeli vítězství ve třídě 8 a vítězství v dámském poháru. Takže misi Hustopeče beru jako úspěšnou. Krásná soutěž, kterou si snad za rok zopakuji,“ podělila se o dojmy po závodě Pavlína Tydlačková. V rámci dvoukolek se posádka hájící barvy Eruanno Rally teamu umístila v Českém mistrovství na 24. pozici a v slovenském to byla příčka čtvrtá.
S obrovským nadšením ale i respektem vstupovala do závodu jediná kompletně dámská posádka Michaela Debnárová – Lucia Laurincová s Renaultem Clio. Počáteční nervozitu děvčata rychle odhodily a první etapu ve třídě 5 v rámci MSR vyhrály. Podobné plány měly Michaela s Luciou i do sobotní části závodu, ale zde se jim plán nepodařilo dotáhnout do vítězného konce. „Byl to nádherný závod. Jeden z nejkrásnějších, jaké jsem kdy jela. Rychlostní zkoušky byly zcela jiné, než jaké se jezdí u nás a možná i proto se mi tato rally velmi líbila. Na zkouškách se mění tempo a povrch, navíc erzety jsou hodně technické a náročné. Do Hustopečí jsme jely s jasným cílem – ukázat, že i holky ze Slovenska to v rally autě umí. První polovinu úvodní zkoušky závodu jsem sice měla problém sama se sebou, přizpůsobit se podmínkám a plně se soustředit na jízdu ale od druhé poloviny erzety se to ve mně zlomilo a jízda mne začala bavit. Tím jsme naším soupeřům ve třídě zbytečně darovali 10 vteřin náskoku, které jsme následně potřebovali stáhnout. Naštěstí vše včetně mne od druhé zkoušky fungovalo tak, jak mělo. Noční zkoušky mi nijak nevadily, neboť já Lucku poslouchám a navíc jsme měli dobře napsaný rozpis. To nám přineslo na konci první etapy vítězství ve třídě 5 v MSR. Druhý den jsme měli v plánu pokračovat v nastaveném tempu a obhájit vítězství ve třídě z pátku. Ale již při odjezdu ze servisu nastal menší technický problém a my málem zmeškaly příjezd do časové kontroly na RZ. Nakonec jsme to ale zvládly bez větších problémů. Po 10. RZ jsme vedly třídu s velkým náskokem a na mobil mi přišla smska, že nemám dělat žádné hlouposti a závod dojet s rozumem. Na třetí sobotní zkoušce jsem lehce projela příkopu bez kosmetické újmy na autě, ale pravděpodobně se něco uvolnilo. Ještě jsem ujela jednu zkoušku a na 11.RZ se závada projevila a my musely zastavit. Velmi mě mrzí, že jsme se na cílové rampě neukázaly, hlavně kvůli celému Minařík racing týmu, který odvedl kus perfektní práce. Ale asi to tak mělo být… Z Hustopečí jsme odjížděli s krásnými zážitky z celého závodu, nálada byla skvělá a hlavně byli okolo nás lidé, kteří jsou pro mne důležití. Vím, že jsem je nezklamala a že jsme s Luckou splnily dohodnutý cíl, i když jsme si domů odvezly jen jedno vítězství. Ale ukázaly jsme, že holky v rally autě to opravdu umí,“ zhodnotila start v Hustopečích Michaela Debnárová. Zástupkyně CS - TRT Rally Sport Michaela Debnárová – Lucia Laurincová byla klasifikována v páteční etapě na 15. místě v absolutní klasifikace, 3. místě v kategorii 2WD a 1. místě ve třídě 5 v rámci MSR.
Ve výčtu posádek zbývá už pouze ta vedená Lukášem Langmajerem, kdy do Renaultu Clio Sport opět usedla Zuzana Lieskovcová. Posádka Eruanno Rally teamu si jistě chtěla závod užít, ale již na úvodní zkoušce přehnala nájezd do zatáčky a o obrubník poškodila kolo včetně nápravy, což znamenalo stopku v soutěži.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.