Také na Hustopečích využily posádky vozy z dílny Minařík racing. Milan Obadal zvítězil ve třídě, Pavlína Tydlačková si odvezla ocenění za umístění ve třídě a dámském poháru, Michala Debnárová vyhrála páteční třídu, jen Lukáš Langmajer brzy odstoupil.
Rally Hustopeče byla čtvrtým podnikem českého velkého mistráku v letošní sezoně. Tato soutěž se započítávala i do Slovenského mistrovství a slušovický tým Minařík racing přivezl do centra závodu čtyři soutěžní vozy. Milan Obadal s Vladimírem Osičkou měli opět k dispozici Renault Clio R3 a v Hustopečích se jízdou bavili. Na konci první etapy si vybudovali náskok a přenocovali na 1. místě ve třídě. V sobotní části závodu si postavení udrželi. Vedle vítězství ve třídě patřilo posádce i 10. místo v kategorii 2WD a šest nejrychlejších a šest druhých časů ve třídě 5.
Do kraje vinic přijela i Pavlína Tydlačková, která musela hledat záskok za spolujezdce a její nabídku přijal Zdeněk Drmota. Společně pak usedli do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8. „Rally Hustopeče byly pro mě premiérové, neboť doposud jsme tam jezdila s bandou přátel jen fandit. Měla jsem velký respekt, tratě jsou velmi krásné, šotolina mezi vinicemi… No prostě nádhera. Páteční erzety jsme jeli zprvu za šera a pak v úplné tmě. Poslední zkoušku páteční etapy jsme dokončili v čase 01:45, takže jsme byli unaveni jak koťata, ale na druhou stranu nás hřál pocit z dokončené etapy krásné rally. Počasí bylo snad poprvé divoké, když déšť a slunce se střídaly z hodiny na hodinu. V pátečních a bohužel i sobotních erzetách jsme měli nějakého skřeta v elektrice a auto z ničeho nic zhasínalo a my tím nabrali ztráty. Mechanikům se to přes veškeré úsilí nepodařilo vyřešit, ale jelo se dál. Byla jsem moc ráda, že jsme spatřili i cílovou rampu, když jsme viděli spoustu aut rozházených po lese. Domů jsme si vezli poháry v rámci Mistrovství České republiky 3. místo ve třídě 8 a 2. místo v dámském poháru. Byli jsme rovněž přihlášeni do Slovenského mistrovství a zde jsme si vyjeli vítězství ve třídě 8 a vítězství v dámském poháru. Takže misi Hustopeče beru jako úspěšnou. Krásná soutěž, kterou si snad za rok zopakuji,“ podělila se o dojmy po závodě Pavlína Tydlačková. V rámci dvoukolek se posádka hájící barvy Eruanno Rally teamu umístila v Českém mistrovství na 24. pozici a v slovenském to byla příčka čtvrtá.
S obrovským nadšením ale i respektem vstupovala do závodu jediná kompletně dámská posádka Michaela Debnárová – Lucia Laurincová s Renaultem Clio. Počáteční nervozitu děvčata rychle odhodily a první etapu ve třídě 5 v rámci MSR vyhrály. Podobné plány měly Michaela s Luciou i do sobotní části závodu, ale zde se jim plán nepodařilo dotáhnout do vítězného konce. „Byl to nádherný závod. Jeden z nejkrásnějších, jaké jsem kdy jela. Rychlostní zkoušky byly zcela jiné, než jaké se jezdí u nás a možná i proto se mi tato rally velmi líbila. Na zkouškách se mění tempo a povrch, navíc erzety jsou hodně technické a náročné. Do Hustopečí jsme jely s jasným cílem – ukázat, že i holky ze Slovenska to v rally autě umí. První polovinu úvodní zkoušky závodu jsem sice měla problém sama se sebou, přizpůsobit se podmínkám a plně se soustředit na jízdu ale od druhé poloviny erzety se to ve mně zlomilo a jízda mne začala bavit. Tím jsme naším soupeřům ve třídě zbytečně darovali 10 vteřin náskoku, které jsme následně potřebovali stáhnout. Naštěstí vše včetně mne od druhé zkoušky fungovalo tak, jak mělo. Noční zkoušky mi nijak nevadily, neboť já Lucku poslouchám a navíc jsme měli dobře napsaný rozpis. To nám přineslo na konci první etapy vítězství ve třídě 5 v MSR. Druhý den jsme měli v plánu pokračovat v nastaveném tempu a obhájit vítězství ve třídě z pátku. Ale již při odjezdu ze servisu nastal menší technický problém a my málem zmeškaly příjezd do časové kontroly na RZ. Nakonec jsme to ale zvládly bez větších problémů. Po 10. RZ jsme vedly třídu s velkým náskokem a na mobil mi přišla smska, že nemám dělat žádné hlouposti a závod dojet s rozumem. Na třetí sobotní zkoušce jsem lehce projela příkopu bez kosmetické újmy na autě, ale pravděpodobně se něco uvolnilo. Ještě jsem ujela jednu zkoušku a na 11.RZ se závada projevila a my musely zastavit. Velmi mě mrzí, že jsme se na cílové rampě neukázaly, hlavně kvůli celému Minařík racing týmu, který odvedl kus perfektní práce. Ale asi to tak mělo být… Z Hustopečí jsme odjížděli s krásnými zážitky z celého závodu, nálada byla skvělá a hlavně byli okolo nás lidé, kteří jsou pro mne důležití. Vím, že jsem je nezklamala a že jsme s Luckou splnily dohodnutý cíl, i když jsme si domů odvezly jen jedno vítězství. Ale ukázaly jsme, že holky v rally autě to opravdu umí,“ zhodnotila start v Hustopečích Michaela Debnárová. Zástupkyně CS - TRT Rally Sport Michaela Debnárová – Lucia Laurincová byla klasifikována v páteční etapě na 15. místě v absolutní klasifikace, 3. místě v kategorii 2WD a 1. místě ve třídě 5 v rámci MSR.
Ve výčtu posádek zbývá už pouze ta vedená Lukášem Langmajerem, kdy do Renaultu Clio Sport opět usedla Zuzana Lieskovcová. Posádka Eruanno Rally teamu si jistě chtěla závod užít, ale již na úvodní zkoušce přehnala nájezd do zatáčky a o obrubník poškodila kolo včetně nápravy, což znamenalo stopku v soutěži.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.