Také na Hustopečích využily posádky vozy z dílny Minařík racing. Milan Obadal zvítězil ve třídě, Pavlína Tydlačková si odvezla ocenění za umístění ve třídě a dámském poháru, Michala Debnárová vyhrála páteční třídu, jen Lukáš Langmajer brzy odstoupil.
Rally Hustopeče byla čtvrtým podnikem českého velkého mistráku v letošní sezoně. Tato soutěž se započítávala i do Slovenského mistrovství a slušovický tým Minařík racing přivezl do centra závodu čtyři soutěžní vozy. Milan Obadal s Vladimírem Osičkou měli opět k dispozici Renault Clio R3 a v Hustopečích se jízdou bavili. Na konci první etapy si vybudovali náskok a přenocovali na 1. místě ve třídě. V sobotní části závodu si postavení udrželi. Vedle vítězství ve třídě patřilo posádce i 10. místo v kategorii 2WD a šest nejrychlejších a šest druhých časů ve třídě 5.
Do kraje vinic přijela i Pavlína Tydlačková, která musela hledat záskok za spolujezdce a její nabídku přijal Zdeněk Drmota. Společně pak usedli do Renaultu Clio Sport zařazeného do třídy 8. „Rally Hustopeče byly pro mě premiérové, neboť doposud jsme tam jezdila s bandou přátel jen fandit. Měla jsem velký respekt, tratě jsou velmi krásné, šotolina mezi vinicemi… No prostě nádhera. Páteční erzety jsme jeli zprvu za šera a pak v úplné tmě. Poslední zkoušku páteční etapy jsme dokončili v čase 01:45, takže jsme byli unaveni jak koťata, ale na druhou stranu nás hřál pocit z dokončené etapy krásné rally. Počasí bylo snad poprvé divoké, když déšť a slunce se střídaly z hodiny na hodinu. V pátečních a bohužel i sobotních erzetách jsme měli nějakého skřeta v elektrice a auto z ničeho nic zhasínalo a my tím nabrali ztráty. Mechanikům se to přes veškeré úsilí nepodařilo vyřešit, ale jelo se dál. Byla jsem moc ráda, že jsme spatřili i cílovou rampu, když jsme viděli spoustu aut rozházených po lese. Domů jsme si vezli poháry v rámci Mistrovství České republiky 3. místo ve třídě 8 a 2. místo v dámském poháru. Byli jsme rovněž přihlášeni do Slovenského mistrovství a zde jsme si vyjeli vítězství ve třídě 8 a vítězství v dámském poháru. Takže misi Hustopeče beru jako úspěšnou. Krásná soutěž, kterou si snad za rok zopakuji,“ podělila se o dojmy po závodě Pavlína Tydlačková. V rámci dvoukolek se posádka hájící barvy Eruanno Rally teamu umístila v Českém mistrovství na 24. pozici a v slovenském to byla příčka čtvrtá.
S obrovským nadšením ale i respektem vstupovala do závodu jediná kompletně dámská posádka Michaela Debnárová – Lucia Laurincová s Renaultem Clio. Počáteční nervozitu děvčata rychle odhodily a první etapu ve třídě 5 v rámci MSR vyhrály. Podobné plány měly Michaela s Luciou i do sobotní části závodu, ale zde se jim plán nepodařilo dotáhnout do vítězného konce. „Byl to nádherný závod. Jeden z nejkrásnějších, jaké jsem kdy jela. Rychlostní zkoušky byly zcela jiné, než jaké se jezdí u nás a možná i proto se mi tato rally velmi líbila. Na zkouškách se mění tempo a povrch, navíc erzety jsou hodně technické a náročné. Do Hustopečí jsme jely s jasným cílem – ukázat, že i holky ze Slovenska to v rally autě umí. První polovinu úvodní zkoušky závodu jsem sice měla problém sama se sebou, přizpůsobit se podmínkám a plně se soustředit na jízdu ale od druhé poloviny erzety se to ve mně zlomilo a jízda mne začala bavit. Tím jsme naším soupeřům ve třídě zbytečně darovali 10 vteřin náskoku, které jsme následně potřebovali stáhnout. Naštěstí vše včetně mne od druhé zkoušky fungovalo tak, jak mělo. Noční zkoušky mi nijak nevadily, neboť já Lucku poslouchám a navíc jsme měli dobře napsaný rozpis. To nám přineslo na konci první etapy vítězství ve třídě 5 v MSR. Druhý den jsme měli v plánu pokračovat v nastaveném tempu a obhájit vítězství ve třídě z pátku. Ale již při odjezdu ze servisu nastal menší technický problém a my málem zmeškaly příjezd do časové kontroly na RZ. Nakonec jsme to ale zvládly bez větších problémů. Po 10. RZ jsme vedly třídu s velkým náskokem a na mobil mi přišla smska, že nemám dělat žádné hlouposti a závod dojet s rozumem. Na třetí sobotní zkoušce jsem lehce projela příkopu bez kosmetické újmy na autě, ale pravděpodobně se něco uvolnilo. Ještě jsem ujela jednu zkoušku a na 11.RZ se závada projevila a my musely zastavit. Velmi mě mrzí, že jsme se na cílové rampě neukázaly, hlavně kvůli celému Minařík racing týmu, který odvedl kus perfektní práce. Ale asi to tak mělo být… Z Hustopečí jsme odjížděli s krásnými zážitky z celého závodu, nálada byla skvělá a hlavně byli okolo nás lidé, kteří jsou pro mne důležití. Vím, že jsem je nezklamala a že jsme s Luckou splnily dohodnutý cíl, i když jsme si domů odvezly jen jedno vítězství. Ale ukázaly jsme, že holky v rally autě to opravdu umí,“ zhodnotila start v Hustopečích Michaela Debnárová. Zástupkyně CS - TRT Rally Sport Michaela Debnárová – Lucia Laurincová byla klasifikována v páteční etapě na 15. místě v absolutní klasifikace, 3. místě v kategorii 2WD a 1. místě ve třídě 5 v rámci MSR.
Ve výčtu posádek zbývá už pouze ta vedená Lukášem Langmajerem, kdy do Renaultu Clio Sport opět usedla Zuzana Lieskovcová. Posádka Eruanno Rally teamu si jistě chtěla závod užít, ale již na úvodní zkoušce přehnala nájezd do zatáčky a o obrubník poškodila kolo včetně nápravy, což znamenalo stopku v soutěži.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?