Slovenský RUFA SPORT Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel si odviezli z XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 body do slovenských majstrovstiev za jedno druhé a jedno tretie miesta absolútneho poradia.
Grzyb s Wróbelom rozbehli hustopečskú súťaž viac ako dobre. Po víťazstve v úvodných dvoch rýchlostných skúškach, ale aj tesnom druhom mieste v treťom meranom úseku, patrilo posádke slovenského RUFA SPORT Teamu po prvej sekcii súťaže výborné prvé miesto v slovenskom hodnotení a treťom mieste absolútneho poradia Rally Hustopeče, pričom pred nimi figurovali iba dve továrenské posádky. Žiaľ, prišla štvrtá rýchlostná skúška a s ňou aj defekt, ktorý stál Grzyba s Wróbelom stratu viac ako minútu, zároveň ich táto strata odsunula na tretiu priečku priebežného slovenského poradia.
„Dostali sme defekt asi v piatej zákrute rýchlostnej skúšky. Žiaľ, pri katovaní jednej zákruty sme niečo chytili, bola tam nejaká jama, ktorá ostala po predchádzajúcom prejazde všetkých súťažných vozidiel. Bojuje sa tu totiž o sekundy a strata, ktorú sme nabrali v štvrtom teste je pri tomto tempe naozaj veľká, určite ju nevieme stiahnuť,“ opísal udalosť Grzegorz Grzyb.
V ostávajúcich dvoch rýchlostných skúškach Grzyb dojazdil najskôr na treťom mieste a aj keď posledný test vyhral, stačilo to v cieli „iba“ na druhé miesto absolútneho slovenského poradia.
Všetko si chceli Grzegorz s Jakubom vynahradiť v druhom súťažnom dni, v rámci ktorého sa v Hustopečiach súťažilo aj o ďalšie majstrovské body, v MSR 2. Tu ich však nie celkom správne poslúchala Škoda Fabia R5, z dielní MM Rally Team, ktorej ako sa zdalo, chýbal dostatočný výkon. Grzyb sa napokon zmieril s myšlienkou na víťazstvo a zameral sa nakoniec na zisk čo možno najviac bodov. To sa mu podarilo tretím miestom absolútneho slovenského poradia.
„Včera všetko fungovalo perfektne, až na ten defekt, ktorý nás odsunul na druhé miesto celkového slovenského poradia. Dnes máme nejaký drobný problém, ktorý nám uberá výkon. Som zvedavý, či sa mechanikom túto poruchu podarí odstrániť v nadchádzajúcom servise,“ oznamoval Grzyb po odjazdení troch rýchlostných skúšok v sobotu.
V rámci poslednej sekcie súťaže, do ktorej boli zaradené tri rýchlostné skúšky, sa podarilo Grzybovi s Wróbelom dojazdiť vždy na treťom mieste, výsledkom bolo aj tretie miesto v slovenskej časti súťaže v cieli.
„Bola to ťažká súťaž a všetky posádky jazdili absolútne na hrane a neskutočne rýchle. Grzegorz dokazoval, že ak technika funguje, dokáže byť veľmi rýchly. Každý, kto tu dostal defekt sa okamžite prepadol v priebežnom celkovom poradí o niekoľko priečok smerom dole, čo v našom prípade znamenalo posun v absolútnom poradí celej súťaže na desiate miesto a tretie miesto na Slovensku. My sme najskôr dostali defekt, na druhý deň začalo štrajkovať auto. Grzegorz s Jakubom došli až do cieľa, čo je podstatné a získali množstvo bodov do priebežného poradia šampionátu. Ten je stále rozbehnutý, ostávajú ešte tri súťaže a štyri bodované dni, čiže ešte nič nie je rozhodnuté, šampionát môže byť ešte veľmi zaujímavý (nevzdávame sa),“ zhodnotil Rally Hustopeče manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?