Již jen několik dní zbývá do uzávěrky přihlášek ke startu na 44. Rally Bohemia, Rally Bohemia Historic a Rally Bohemia Legend. Datem uzávěrky přihlášek je pátek 16. června.
Letos poprvé si budou moci vyzkoušet horské rychlostní zkoušky Rally Bohemia plné prudkých zatáček a serpentin, které nabízejí jedny z nejnižších rychlostních průměrů v ČR, také majitelé automobilů národních tříd 14 - 18. Přihlásit se lze primárně editovatelnou elektronickou přihláškou na webu soutěže. Až do termínu uzávěrky mohou elektronicky přihlášení soutěžící měnit a doplňovat své údaje, zvláště pak doplňovat oskenované dokumenty potřebné k účasti, což urychlí průběh administrativní přejímky. Pořadatel také všem posádkám doporučuje vyplnění údajů do Technické karty a bezpečnostní výbavy posádky. Tyto údaje se následně vytisknou na Technickou kartu a posádky je již nebudou muset vypisovat ručně. Termín uzávěrky pro objednávku zvláštních přání v servisním parkovišti je až do 22. června.
Na Rally Bohemia je tradičně očekáván start rozšířené špičky českého rallyového šampionátu jak v absolutním pořadí, tak v jednotlivých kategoriích. Přihlášeni jsou již všichni medailisté posledních dvou ročníků v čele s již šestinásobným vítězem Rally Bohemia Janem Kopeckým, který bude se svým spolujezdcem Pavlem Dreslerem usilovat o páté vítězství v řadě a zároveň osmé vítězství v řadě za sebou pro tovární tým ŠKODA Motorsport. Loni i předloni druzí Václav Pech s Petrem Uhlem se letos na “Bohemce” představí s Fordem Fiesta R5, čili půjde o třetí značku automobilu ve třech letech. Třetí místo z loňského roku budou mít šanci obhájit Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Zkomplikovat jim to ale budou chtít, kromě řady jiných, například předloni třetí Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem, kteří si ani do třetice nechtějí nechat ujít svůj příležitostný start na Rally Bohemia. Počet stále atraktivních vozů WRC tak aktuálně rozšířili na tři. Přihlášena je už i špička MČR v rally historických automobilů a také účastníci Rally Bohemia Legend. Největší počet přihlášek se dá jako obvykle očekávat v posledních dnech před jejich uzávěrkou.
Průběžný on-line seznam již přihlášených posádek můžete sledovat na oficiálním webu soutěže www.rallybohemia.cz v sekci Dokumenty. Zde naleznete přihlášené posádky do MČR v rally, do MČR v rally historických automobilů i do exhibiční Rally Legend. V pátek 16. června budou na oficiálních internetových stránkách soutěže zveřejněny taktéž mapy rychlostních zkoušek.
První posádky odstartují do 44. Rally Bohemia ze Staroměstského náměstí v Mladé Boleslavi v sobotu 1. července ve 14 hodin. Čeká je 150 „ostrých“ kilometrů rozdělených do jedenácti rychlostních zkoušek na šesti rozmanitých úsecích. Organizátoři Rally Bohemia Vás srdečně zvou k návštěvě soutěže.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.