Přesně 116 posádek figuruje v seznamu přihlášených AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. Soutěž, která se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2017, je zařazena do českého a slovenského šampionátu, favoritem číslo 1 však nepochybně zůstává letos v Česku neporažený tovární tandem Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler.
Počet přihlášených tak aktuálně atakuje loňský historický rekord, lze však očekávat, že nakonec bude počet startujících o pár vozů nižší. Ani přes tento fakt nemusí pořadatelé hustopečské soutěže jakkoli smutnit, spíše naopak. Výrazně bude překonán letošní český rekord v počtu vozů specifikace R5, kterých se na jihu Moravy představí hned 20. Celkově ve třídě 2 je přihlášeno 22 vozů (20x R2, 2x Super 2000). Překvapivě proti odhadům budou mít převahu Fiesty R5, kterých se na startu objeví 11, proti devíti Fabiím R5.
Do výčtu adeptů na první desítku musíme zmínit i dvojici vozů specifikace WRC, naopak Top15 bude zřejmě v Hustopečích ležet hodně vysoko pro dvacítku produkčních vozů třídy 3.
V Hustopečích budou ovšem nejobsazenější třídou „šestky“. Mezi 26 speciály lze najít dvanáct vozů Peugeot 208 R2 (4 v rámci Peugeot Total Rally Cupu) a osm vozů Opel Adam Cup. Třída 10 bude s jedním autem nejméně obsazenou třídou, dvě posádky se přihlásily do Poháru pořadatele.
„Ze startovní listiny máme upřímnou radost. Nabízí jak kvalitu, tak i kvantitu. Zejména jsme potěšeni startem továrního týmu Škoda Motorsport. Každý jejich domácí start je vždy tahákem pro fanoušky, a tak tomu bude i v Hustopečích,“ raduje se ředitel soutěže Rudolf Kouřil. „A určitě se ve startovce najdou konkurenti, kteří si budou chtít na tovární fabie trošku vyšlápnout,“ doplňuje Kouřil.
Taháky startovní listiny ovšem lze hledat nejen na špičce, ale také v jejích nižších patrech. „VIP“ zónu budou v Hustopečích prezentovat známé osobnosti – Dan Landa, David Suchařípa, Tomáš Hauptvogel či Lukáš Langmajer.
A také bychom fanoušky rádi upozornili na zajímavou rodinnou sešlost otců a dcer, která se v Hustopečích chystá. Shodně na sedadlech spolujezdců a spolujezdkyň. Těmi budou otec a dcera Vejačkovi (Peter /st. č. 15/ a Michaela /st. č. 16/), Jugasovi (Jaroslav /st. č. 66/ a Vanda /st. č. 67/) a Lieskovcovi (Vlado /st. č. 110/ a Zuzana /st. č. 107/).
Do počtu národností se kromě Čechů a Slováků objeví na hustopečské startovní rampě i patnáct členů posádek s polskými licencemi, dva Švédové, dva Rakušané, jeden Němec a jeden navigátor s kyperskou licencí.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.