Přesně 116 posádek figuruje v seznamu přihlášených AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. Soutěž, která se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2017, je zařazena do českého a slovenského šampionátu, favoritem číslo 1 však nepochybně zůstává letos v Česku neporažený tovární tandem Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler.
Počet přihlášených tak aktuálně atakuje loňský historický rekord, lze však očekávat, že nakonec bude počet startujících o pár vozů nižší. Ani přes tento fakt nemusí pořadatelé hustopečské soutěže jakkoli smutnit, spíše naopak. Výrazně bude překonán letošní český rekord v počtu vozů specifikace R5, kterých se na jihu Moravy představí hned 20. Celkově ve třídě 2 je přihlášeno 22 vozů (20x R2, 2x Super 2000). Překvapivě proti odhadům budou mít převahu Fiesty R5, kterých se na startu objeví 11, proti devíti Fabiím R5.
Do výčtu adeptů na první desítku musíme zmínit i dvojici vozů specifikace WRC, naopak Top15 bude zřejmě v Hustopečích ležet hodně vysoko pro dvacítku produkčních vozů třídy 3.
V Hustopečích budou ovšem nejobsazenější třídou „šestky“. Mezi 26 speciály lze najít dvanáct vozů Peugeot 208 R2 (4 v rámci Peugeot Total Rally Cupu) a osm vozů Opel Adam Cup. Třída 10 bude s jedním autem nejméně obsazenou třídou, dvě posádky se přihlásily do Poháru pořadatele.
„Ze startovní listiny máme upřímnou radost. Nabízí jak kvalitu, tak i kvantitu. Zejména jsme potěšeni startem továrního týmu Škoda Motorsport. Každý jejich domácí start je vždy tahákem pro fanoušky, a tak tomu bude i v Hustopečích,“ raduje se ředitel soutěže Rudolf Kouřil. „A určitě se ve startovce najdou konkurenti, kteří si budou chtít na tovární fabie trošku vyšlápnout,“ doplňuje Kouřil.
Taháky startovní listiny ovšem lze hledat nejen na špičce, ale také v jejích nižších patrech. „VIP“ zónu budou v Hustopečích prezentovat známé osobnosti – Dan Landa, David Suchařípa, Tomáš Hauptvogel či Lukáš Langmajer.
A také bychom fanoušky rádi upozornili na zajímavou rodinnou sešlost otců a dcer, která se v Hustopečích chystá. Shodně na sedadlech spolujezdců a spolujezdkyň. Těmi budou otec a dcera Vejačkovi (Peter /st. č. 15/ a Michaela /st. č. 16/), Jugasovi (Jaroslav /st. č. 66/ a Vanda /st. č. 67/) a Lieskovcovi (Vlado /st. č. 110/ a Zuzana /st. č. 107/).
Do počtu národností se kromě Čechů a Slováků objeví na hustopečské startovní rampě i patnáct členů posádek s polskými licencemi, dva Švédové, dva Rakušané, jeden Němec a jeden navigátor s kyperskou licencí.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.