Bezpečností plán Rally Bohemia byl schválen bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR. Tento dokument má letos téměř 300 stran, tedy ještě více než v minulých letech. Pojďme se podívat na některé zajímavé údaje z oblasti zajištění bezpečného průběhu Rally Bohemia.
Pro pořadatele Rally Bohemia je zajištění bezpečnosti soutěže každoročně prioritou a stejně je tomu i letos. Představu o rozsahu bezpečnostních opatření nám může dát i řeč čísel. „O bezpečný průběh soutěže se stará téměř 2000 pořadatelů. Bude použito 100 kilometrů výstražné pásky, 5000 cedulí Zakázaný prostor, 2000 ostatních informativních cedulí a upozornění. Trať letošní Rally Bohemia vede přes 35 obcí, což je ještě o 6 šest více než v loňském ročníku, a je tedy velmi náročná na zabezpečení. Proto používáme v každé obci informační letáky na všechna vrata, vrátka a branky přiléhajících k trati rychlostní zkoušky. Na nich je uvedena doba uzavírky komunikace s dalšími informacemi. Přehled uzavírek komunikací je uveden též na www.rallybohemia.cz,“ vypočítává příklady z opatření hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Ing. Jan Šrámek. Důraz na bezpečnost je kladen již při průběhu seznamovacích jízd, kdy jsou seznamovací vozidla soutěžících vybavena GPS ONI sledovací jednotkou. Tato zobrazuje on-line jejich polohu v dispečinku soutěže a zaznamenává případné překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude penalizována a nemusí být vůbec přijata do soutěže.
Nejvýraznější novinou v časovém harmonogramu letošního ročníku soutěže je zcela nová atraktivní rychlostní zkouška nazvaná Městská, která celá povede přímo historickým centrem Mladé Boleslavi. „Tato nová RZ je velmi náročná na organizaci. Navíc je polookruhová, takže automobily zde budou jezdit v nepravidelných intervalech. I proto je zde potřeba důsledně dbát na pokyny pořadatelů a správné používání přechodů pro diváky, které zde budou připraveny. V souvislosti s tím je samozřejmě třeba vyvarovat se jakéhokoliv svévolného přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky. Ale to pochopitelně platí i na všech klasických rychlostních zkouškách. Zejména pak na těch s delší kilometráží, protože auta ke konci RZ často už nejedou v pravidelných intervalech a může se stát, že pojedou dva automobily těsně za sebou a přes hluk toho prvního ani nebude slyšet to druhé. Totéž může nastat například i v případě defektu některé z posádek,“ upozorňuje Jan Šrámek. Novinkou letošní sezony je také vyvěšování červených vlajek, namísto dřívějších žlutých, v radiobodech pro signalizaci o zastavení či zrušení RZ. Důvodem změny je sjednocení používání barev vlajek s ostatními motoristickými disciplínami. Již od loňského roku má pořadatel právo zastavovat automobily diváků a nepouštět je do míst, která pro ně nejsou po dobu konání podniku určena. Pokyny pořadatelů na příjezdových komunikacích je tedy třeba bezpodmínečně respektovat. “Všech našich pořadatelů si velmi vážíme, a to i proto, že na jejich činnost během soutěže máme vysoké nároky. Rádi bychom požádali všechny diváky, aby pořadatelům jejich zodpovědnou práci nijak nekomplikovali a i svojí vlastní ukázněností přispěli ke zdárnému průběhu soutěže,” žádá ředitel soutěže Bc. Tomáš Brzek.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ovšem platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky také nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí, zejména pak za horizonty!
I tradiční generální partner Rally Bohemia – automobilka ŠKODA AUTO, klade na bezpečnost velký důraz, stejně jako pořadatel soutěže.
44. Rallye Bohemia se koná o víkendu 1. – 2. července 2017. Na posádky čeká trať o celkové délce 554 kilometrů, z toho 150 kilometrů tvoří rychlostní zkoušky, známé svoji techničností a náročností. Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.