Bezpečností plán Rally Bohemia byl schválen bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR. Tento dokument má letos téměř 300 stran, tedy ještě více než v minulých letech. Pojďme se podívat na některé zajímavé údaje z oblasti zajištění bezpečného průběhu Rally Bohemia.
Pro pořadatele Rally Bohemia je zajištění bezpečnosti soutěže každoročně prioritou a stejně je tomu i letos. Představu o rozsahu bezpečnostních opatření nám může dát i řeč čísel. „O bezpečný průběh soutěže se stará téměř 2000 pořadatelů. Bude použito 100 kilometrů výstražné pásky, 5000 cedulí Zakázaný prostor, 2000 ostatních informativních cedulí a upozornění. Trať letošní Rally Bohemia vede přes 35 obcí, což je ještě o 6 šest více než v loňském ročníku, a je tedy velmi náročná na zabezpečení. Proto používáme v každé obci informační letáky na všechna vrata, vrátka a branky přiléhajících k trati rychlostní zkoušky. Na nich je uvedena doba uzavírky komunikace s dalšími informacemi. Přehled uzavírek komunikací je uveden též na www.rallybohemia.cz,“ vypočítává příklady z opatření hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Ing. Jan Šrámek. Důraz na bezpečnost je kladen již při průběhu seznamovacích jízd, kdy jsou seznamovací vozidla soutěžících vybavena GPS ONI sledovací jednotkou. Tato zobrazuje on-line jejich polohu v dispečinku soutěže a zaznamenává případné překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude penalizována a nemusí být vůbec přijata do soutěže.
Nejvýraznější novinou v časovém harmonogramu letošního ročníku soutěže je zcela nová atraktivní rychlostní zkouška nazvaná Městská, která celá povede přímo historickým centrem Mladé Boleslavi. „Tato nová RZ je velmi náročná na organizaci. Navíc je polookruhová, takže automobily zde budou jezdit v nepravidelných intervalech. I proto je zde potřeba důsledně dbát na pokyny pořadatelů a správné používání přechodů pro diváky, které zde budou připraveny. V souvislosti s tím je samozřejmě třeba vyvarovat se jakéhokoliv svévolného přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky. Ale to pochopitelně platí i na všech klasických rychlostních zkouškách. Zejména pak na těch s delší kilometráží, protože auta ke konci RZ často už nejedou v pravidelných intervalech a může se stát, že pojedou dva automobily těsně za sebou a přes hluk toho prvního ani nebude slyšet to druhé. Totéž může nastat například i v případě defektu některé z posádek,“ upozorňuje Jan Šrámek. Novinkou letošní sezony je také vyvěšování červených vlajek, namísto dřívějších žlutých, v radiobodech pro signalizaci o zastavení či zrušení RZ. Důvodem změny je sjednocení používání barev vlajek s ostatními motoristickými disciplínami. Již od loňského roku má pořadatel právo zastavovat automobily diváků a nepouštět je do míst, která pro ně nejsou po dobu konání podniku určena. Pokyny pořadatelů na příjezdových komunikacích je tedy třeba bezpodmínečně respektovat. “Všech našich pořadatelů si velmi vážíme, a to i proto, že na jejich činnost během soutěže máme vysoké nároky. Rádi bychom požádali všechny diváky, aby pořadatelům jejich zodpovědnou práci nijak nekomplikovali a i svojí vlastní ukázněností přispěli ke zdárnému průběhu soutěže,” žádá ředitel soutěže Bc. Tomáš Brzek.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ovšem platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky také nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí, zejména pak za horizonty!
I tradiční generální partner Rally Bohemia – automobilka ŠKODA AUTO, klade na bezpečnost velký důraz, stejně jako pořadatel soutěže.
44. Rallye Bohemia se koná o víkendu 1. – 2. července 2017. Na posádky čeká trať o celkové délce 554 kilometrů, z toho 150 kilometrů tvoří rychlostní zkoušky, známé svoji techničností a náročností. Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.