Všichni asi to hlášení známe. Ukončete prosím výstup a nástup, dveře se zavírají. Přeneseně se tak stane během dnešní půlnoci pro zájemce o start v Hustopečích. V tento moment bude ukončen příjem přihlášek na XIII. ročník AGROTEC PETRONAS Syntium rally, která se uskuteční 16. – 17. června 2017.
S posledními hodinami před uzávěrkou vyvstávají tradiční otázky. Bude na startu více posádek než v minulém ročníku (loni 116 včetně slovenských poháristů, aktuálně je přihlášeno 74 v MČR a 28 v MSR, některá jména se ovšem překrývají…)? Jaká bude nejobsazenější třída? Kdo nakonec bude chybět z nejužší české i slovenské špičky (Jakeš, Sýkora, Melichárek, Bisaha, Černý, Ondrej…)? Můžeme očekávat ještě nějaké překvapení (včera konečně dorazila fanoušky netrpělivě očekávaná přihláška Pavla Valouška…)? Padne letošní český rekord v počtu vozů R5 na startu podniku TrueCam MČR v rally (se současně přihlášenými 16 vozy už padl…)? Budou mít převahu fabie nebo fiesty (zatím 9 fabií v. 7 fiestám…)? Na některé otázky jsem se snažil přímo zodpovědět, na některé se dozvíme odpověď už za pár hodin. Seznam přihlášených na „rally mezi vinicemi“ pak oficiálně spatří světlo světa během pátku 9. června 2017, nejpozději do půlnoci.
Pokud se už žádné „hvězdné“ jméno ve výčtu startujících neobjeví, i tak pořadatelé hustopečské soutěže mohou hovořit o startovce snů. Mezi přihlášenými nechybí lídr průběžné klasifikace WRC2 Pontus Tidemand, úřadující český šampion Jan Kopecký, úřadující slovenský šampion Pavel Valoušek, juniorský vicemistr světa 2016 Martin Koči, bývalí čeští i slovenští absolutní mistři (Václav Pech, Grzegorz Grzyb). V tomto výčtu bychom mohli ještě chvíli pokračovat… Jedno je už nyní jisté. Pro fanoušky rallysportu slibují Hustopeče skvělou podívanou, s nábojem soubojů českých a slovenských dvojic na specifických hustopečských tratích, kde asfaltové pasáže doplňuje nádherné šotolinové úseky.
Takže ještě naposledy všem zájemcům o start připomínáme, dnes o půlnoci je uzávěrka přihlášek na AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. České posádky se ještě mohou přihlásit prostřednictvím odkazu http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor, slovenské pak na internetové stránce http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18. Slovenský web mohou pro přihlášení použít i české posádky, které se chtějí hustopečské soutěže zúčastnit s historickým vozem, v rámci MSR v rally historických vozidel.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.