Všichni asi to hlášení známe. Ukončete prosím výstup a nástup, dveře se zavírají. Přeneseně se tak stane během dnešní půlnoci pro zájemce o start v Hustopečích. V tento moment bude ukončen příjem přihlášek na XIII. ročník AGROTEC PETRONAS Syntium rally, která se uskuteční 16. – 17. června 2017.
S posledními hodinami před uzávěrkou vyvstávají tradiční otázky. Bude na startu více posádek než v minulém ročníku (loni 116 včetně slovenských poháristů, aktuálně je přihlášeno 74 v MČR a 28 v MSR, některá jména se ovšem překrývají…)? Jaká bude nejobsazenější třída? Kdo nakonec bude chybět z nejužší české i slovenské špičky (Jakeš, Sýkora, Melichárek, Bisaha, Černý, Ondrej…)? Můžeme očekávat ještě nějaké překvapení (včera konečně dorazila fanoušky netrpělivě očekávaná přihláška Pavla Valouška…)? Padne letošní český rekord v počtu vozů R5 na startu podniku TrueCam MČR v rally (se současně přihlášenými 16 vozy už padl…)? Budou mít převahu fabie nebo fiesty (zatím 9 fabií v. 7 fiestám…)? Na některé otázky jsem se snažil přímo zodpovědět, na některé se dozvíme odpověď už za pár hodin. Seznam přihlášených na „rally mezi vinicemi“ pak oficiálně spatří světlo světa během pátku 9. června 2017, nejpozději do půlnoci.
Pokud se už žádné „hvězdné“ jméno ve výčtu startujících neobjeví, i tak pořadatelé hustopečské soutěže mohou hovořit o startovce snů. Mezi přihlášenými nechybí lídr průběžné klasifikace WRC2 Pontus Tidemand, úřadující český šampion Jan Kopecký, úřadující slovenský šampion Pavel Valoušek, juniorský vicemistr světa 2016 Martin Koči, bývalí čeští i slovenští absolutní mistři (Václav Pech, Grzegorz Grzyb). V tomto výčtu bychom mohli ještě chvíli pokračovat… Jedno je už nyní jisté. Pro fanoušky rallysportu slibují Hustopeče skvělou podívanou, s nábojem soubojů českých a slovenských dvojic na specifických hustopečských tratích, kde asfaltové pasáže doplňuje nádherné šotolinové úseky.
Takže ještě naposledy všem zájemcům o start připomínáme, dnes o půlnoci je uzávěrka přihlášek na AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. České posádky se ještě mohou přihlásit prostřednictvím odkazu http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor, slovenské pak na internetové stránce http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18. Slovenský web mohou pro přihlášení použít i české posádky, které se chtějí hustopečské soutěže zúčastnit s historickým vozem, v rámci MSR v rally historických vozidel.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.