Do třetice všeho dobrého, vyšlo to … tak by se dalo charakterizovat počínání třiadvacetiletého Radomíra Kupce v rallysprintové sérii. Šumperský jezdec má letos za sebou tři starty a vždy sahal po bedně v RSS. Na Kopné skončil ještě „bramborový“ když na třetího v dvoukolkách Dohnala ztrácel 15,2 vteřiny. Ve Vyškově už to bylo doslova na spadnutí, ale tři zkoušky před cílem přišel dvojitý defekt a 3. místo se rychle rozplynulo. Na The Most Rally to už ale cinklo, a pořádně!
Třetí sprint letošní sezony obsahoval devět měřených zkoušek v délce 70,4 km a na startu se sešlo 45 posádek. Slabší účastí ovšem netrpěla špička startovního pole ve dvoukolkách. Do závodu vyrazilo 35 posádek usilující o body do RSS a třída 6, kam je zařazen Radomír Kupec se svým Opelem Adam R2, byla nejpočetněji zastoupena, a to deseti vozy. Pokud jsme u statistických čísel, tak nutno dodat, že Radka stejně jako na Kopné navigoval Ondřej Krajča a ve Slušovicích i v Mostě dostala posádka startovní číslo 18. Pro doplnění, ve Vyškově to bylo číslo 16. Možná kdyby měli kluci už tam 18., mohlo to už cinknout na Hané :-).
„Seznamovací jízdy proběhly z našeho pohledu v poklidu a svižně. Dali jsme si je totiž po vzoru evropských soutěží vždy jen ve dvou průjezdech, tak jak to ostatně děláme vždy. Díky tomu jsme měli odpoledne spoustu času, který jsme vyplnili mimo jiné i koukáním na motorky z tribuny mosteckého autodromu,“ poodhalil malé tajemství úspěchu šumperský jezdec. Ve sprintech mají posádky možnost projet si rychlostní zkoušku třikrát. Radek s Ondrou spoléhají na preciznost a přesnost napsání při prvním průjezdu a ve druhém zkoušku s rozpisem pouze kontrolují. Posádka se tak spoléhá hlavně na rozpis a nesnaží se naučit zkoušku nazpaměť.
Kupec s Krajčou vstoupili do sprintu čtvrtým časem v RSS na erzetě umístěné na polygonu. Zde ztráceli na vítěze zkoušky 1,6 vteřiny a z celé soutěže to byl jejich jediný čas mimo „bednu“. Ve druhé zkoušce to byl již druhý nejrychlejší čas a s ním i katapultáž na průběžný druhé místo. 3. RZ nesoucí název Kotlinská již byla z pohledu Radka a Ondry vítězná, čímž se dostali do vedení dvoukolek. Před servisem přidala posádka ještě další dva nejrychlejší časy a náskok na druhého v pořadí Smékala vzrostl na 7,9 vteřiny. Po servisní pauze následovaly čtyři erzety a Kupec s Krajčou zde zaznamenali dva nejrychlejší a dva druhé časy v RSS. Na cílovou rampu si kluci dovezli náskok 19 vteřin a po právu si dojeli pro životní výsledek. „Samotný závod probíhal z naší strany naprosto bez problémů. Auto fungovalo na jedničku a my jsme si nastavili dobré tempo. Přitom bylo pro mne velkým překvapením, že jsme se dokázali držet Egona Smékala se silnějším Citroënem DS3 R3T. Čeho mi bylo však velmi líto, bylo brzké odstoupení dvojice Kamenec – Jurka, která v letošní sezóně jezdí velice rychle. Těšil jsem se na souboje s posádkou ze Zubří, ale kluky zradili brzdy a cíl nespatřili. K nádhernému závodu přispělo i pěkné počasí a rychlostní zkoušky, které se mi velmi líbily. Zkrátka jsme si užili parádní sobotu s dobrým výsledkem na konci. Třešničkou na dortu pak je vítězství v rallysprintové sérii a na to nelze říct nic jiného, než že jsme maximálně spokojeni,“ zhodnotil třetí start v letošní sezóně Radomír Kupec. Radek tedy napodobil svého bratra Karla, který rovněž vyhrál závod rallysprint série a to ve Vsetíně 2016. Pro úplnost ještě doplňuji, že posádka Radomír Kupec – Ondřej Krajča dokončila The Most Rally na 6. místě absolutní klasifikace a svou pohárovou sbírku rozšířila o vítězství v RSS a třídě 6.
A co vzkazuje dalším pořadatelům Radomír Kupec? „A pro příště, pořadatelé prosím o startovní číslo 18 :-))).“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).