Radomír Kupec s Ondrou Krajčou vítězi RSS v Mostě

Rallye Most (CZE)
Rallye Most (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 5. června 2017 14:57
Sdílej:

Do třetice všeho dobrého, vyšlo to … tak by se dalo charakterizovat počínání třiadvacetiletého Radomíra Kupce v rallysprintové sérii. Šumperský jezdec má letos za sebou tři starty a vždy sahal po bedně v RSS. Na Kopné skončil ještě „bramborový“ když na třetího v dvoukolkách Dohnala ztrácel 15,2 vteřiny. Ve Vyškově už to bylo doslova na spadnutí, ale tři zkoušky před cílem přišel dvojitý defekt a 3. místo se rychle rozplynulo. Na The Most Rally to už ale cinklo, a pořádně!

Třetí sprint letošní sezony obsahoval devět měřených zkoušek v délce 70,4 km a na startu se sešlo 45 posádek. Slabší účastí ovšem netrpěla špička startovního pole ve dvoukolkách. Do závodu vyrazilo 35 posádek usilující o body do RSS a třída 6, kam je zařazen Radomír Kupec se svým Opelem Adam R2, byla nejpočetněji zastoupena, a to deseti vozy. Pokud jsme u statistických čísel, tak nutno dodat, že Radka stejně jako na Kopné navigoval Ondřej Krajča a ve Slušovicích i v Mostě dostala posádka startovní číslo 18. Pro doplnění, ve Vyškově to bylo číslo 16. Možná kdyby měli kluci už tam 18., mohlo to už cinknout na Hané :-).

„Seznamovací jízdy proběhly z našeho pohledu v poklidu a svižně. Dali jsme si je totiž po vzoru evropských soutěží vždy jen ve dvou průjezdech, tak jak to ostatně děláme vždy. Díky tomu jsme měli odpoledne spoustu času, který jsme vyplnili mimo jiné i koukáním na motorky z tribuny mosteckého autodromu,“ poodhalil malé tajemství úspěchu šumperský jezdec. Ve sprintech mají posádky možnost projet si rychlostní zkoušku třikrát. Radek s Ondrou spoléhají na preciznost a přesnost napsání při prvním průjezdu a ve druhém zkoušku s rozpisem pouze kontrolují. Posádka se tak spoléhá hlavně na rozpis a nesnaží se naučit zkoušku nazpaměť.

Kupec s Krajčou vstoupili do sprintu čtvrtým časem v RSS na erzetě umístěné na polygonu. Zde ztráceli na vítěze zkoušky 1,6 vteřiny a z celé soutěže to byl jejich jediný čas mimo „bednu“. Ve druhé zkoušce to byl již druhý nejrychlejší čas a s ním i katapultáž na průběžný druhé místo. 3. RZ nesoucí název Kotlinská již byla z pohledu Radka a Ondry vítězná, čímž se dostali do vedení dvoukolek. Před servisem přidala posádka ještě další dva nejrychlejší časy a náskok na druhého v pořadí Smékala vzrostl na 7,9 vteřiny. Po servisní pauze následovaly čtyři erzety a Kupec s Krajčou zde zaznamenali dva nejrychlejší a dva druhé časy v RSS. Na cílovou rampu si kluci dovezli náskok 19 vteřin a po právu si dojeli pro životní výsledek. „Samotný závod probíhal z naší strany naprosto bez problémů. Auto fungovalo na jedničku a my jsme si nastavili dobré tempo. Přitom bylo pro mne velkým překvapením, že jsme se dokázali držet Egona Smékala se silnějším Citroënem DS3 R3T. Čeho mi bylo však velmi líto, bylo brzké odstoupení dvojice Kamenec – Jurka, která v letošní sezóně jezdí velice rychle. Těšil jsem se na souboje s posádkou ze Zubří, ale kluky zradili brzdy a cíl nespatřili. K nádhernému závodu přispělo i pěkné počasí a rychlostní zkoušky, které se mi velmi líbily. Zkrátka jsme si užili parádní sobotu s dobrým výsledkem na konci. Třešničkou na dortu pak je vítězství v rallysprintové sérii a na to nelze říct nic jiného, než že jsme maximálně spokojeni,“ zhodnotil třetí start v letošní sezóně Radomír Kupec. Radek tedy napodobil svého bratra Karla, který rovněž vyhrál závod rallysprint série a to ve Vsetíně 2016. Pro úplnost ještě doplňuji, že posádka Radomír Kupec – Ondřej Krajča dokončila The Most Rally na 6. místě absolutní klasifikace a svou pohárovou sbírku rozšířila o vítězství v RSS a třídě 6.

A co vzkazuje dalším pořadatelům Radomír Kupec? „A pro příště, pořadatelé prosím o startovní číslo 18 :-))).“

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.