Do třetice všeho dobrého, vyšlo to … tak by se dalo charakterizovat počínání třiadvacetiletého Radomíra Kupce v rallysprintové sérii. Šumperský jezdec má letos za sebou tři starty a vždy sahal po bedně v RSS. Na Kopné skončil ještě „bramborový“ když na třetího v dvoukolkách Dohnala ztrácel 15,2 vteřiny. Ve Vyškově už to bylo doslova na spadnutí, ale tři zkoušky před cílem přišel dvojitý defekt a 3. místo se rychle rozplynulo. Na The Most Rally to už ale cinklo, a pořádně!
Třetí sprint letošní sezony obsahoval devět měřených zkoušek v délce 70,4 km a na startu se sešlo 45 posádek. Slabší účastí ovšem netrpěla špička startovního pole ve dvoukolkách. Do závodu vyrazilo 35 posádek usilující o body do RSS a třída 6, kam je zařazen Radomír Kupec se svým Opelem Adam R2, byla nejpočetněji zastoupena, a to deseti vozy. Pokud jsme u statistických čísel, tak nutno dodat, že Radka stejně jako na Kopné navigoval Ondřej Krajča a ve Slušovicích i v Mostě dostala posádka startovní číslo 18. Pro doplnění, ve Vyškově to bylo číslo 16. Možná kdyby měli kluci už tam 18., mohlo to už cinknout na Hané :-).
„Seznamovací jízdy proběhly z našeho pohledu v poklidu a svižně. Dali jsme si je totiž po vzoru evropských soutěží vždy jen ve dvou průjezdech, tak jak to ostatně děláme vždy. Díky tomu jsme měli odpoledne spoustu času, který jsme vyplnili mimo jiné i koukáním na motorky z tribuny mosteckého autodromu,“ poodhalil malé tajemství úspěchu šumperský jezdec. Ve sprintech mají posádky možnost projet si rychlostní zkoušku třikrát. Radek s Ondrou spoléhají na preciznost a přesnost napsání při prvním průjezdu a ve druhém zkoušku s rozpisem pouze kontrolují. Posádka se tak spoléhá hlavně na rozpis a nesnaží se naučit zkoušku nazpaměť.
Kupec s Krajčou vstoupili do sprintu čtvrtým časem v RSS na erzetě umístěné na polygonu. Zde ztráceli na vítěze zkoušky 1,6 vteřiny a z celé soutěže to byl jejich jediný čas mimo „bednu“. Ve druhé zkoušce to byl již druhý nejrychlejší čas a s ním i katapultáž na průběžný druhé místo. 3. RZ nesoucí název Kotlinská již byla z pohledu Radka a Ondry vítězná, čímž se dostali do vedení dvoukolek. Před servisem přidala posádka ještě další dva nejrychlejší časy a náskok na druhého v pořadí Smékala vzrostl na 7,9 vteřiny. Po servisní pauze následovaly čtyři erzety a Kupec s Krajčou zde zaznamenali dva nejrychlejší a dva druhé časy v RSS. Na cílovou rampu si kluci dovezli náskok 19 vteřin a po právu si dojeli pro životní výsledek. „Samotný závod probíhal z naší strany naprosto bez problémů. Auto fungovalo na jedničku a my jsme si nastavili dobré tempo. Přitom bylo pro mne velkým překvapením, že jsme se dokázali držet Egona Smékala se silnějším Citroënem DS3 R3T. Čeho mi bylo však velmi líto, bylo brzké odstoupení dvojice Kamenec – Jurka, která v letošní sezóně jezdí velice rychle. Těšil jsem se na souboje s posádkou ze Zubří, ale kluky zradili brzdy a cíl nespatřili. K nádhernému závodu přispělo i pěkné počasí a rychlostní zkoušky, které se mi velmi líbily. Zkrátka jsme si užili parádní sobotu s dobrým výsledkem na konci. Třešničkou na dortu pak je vítězství v rallysprintové sérii a na to nelze říct nic jiného, než že jsme maximálně spokojeni,“ zhodnotil třetí start v letošní sezóně Radomír Kupec. Radek tedy napodobil svého bratra Karla, který rovněž vyhrál závod rallysprint série a to ve Vsetíně 2016. Pro úplnost ještě doplňuji, že posádka Radomír Kupec – Ondřej Krajča dokončila The Most Rally na 6. místě absolutní klasifikace a svou pohárovou sbírku rozšířila o vítězství v RSS a třídě 6.
A co vzkazuje dalším pořadatelům Radomír Kupec? „A pro příště, pořadatelé prosím o startovní číslo 18 :-))).“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.