Na třetí sprint letošní sezony The Most Rally přivezl Otrokovice K.I.T. racing tým dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připraven pro Lumíra Firlu se Zdeňkem Jůrkou, a s Peugeotem 208 R2 zažil křest v automobilových soutěžích teprve šestnáctiletý Petr Semerád, kterého navigoval Petr Těšínský.
Sprint obsahoval devět rychlostních zkoušek v délce 70,4 km a na start se postavilo 45 posádek. Z dvojice využívající služeb otrokovického týmu se v konečných výsledcích výše dostal Lumír Firla. Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové v minulosti v Mostu několikrát startoval, ale jako soutěžák zavítal na severozápad Čech podruhé. Oproti prvnímu startu v roce 2015, kdy se jela exhibiční soutěž, byl letos Lumír příjemně překvapen novými rychlostními zkouškami. V kategorii P2+ měli Firla s Jůrkou devět soupeřů, z toho byly čtyři R5, dva produkční vozy, dvě „porscheátka“ a WRC Karla Trněného. Posádka K.I.T. racing týmu si závod užívala a v cíli byla klasifikována na 5. místě absolutně a tato příčka jí patřila i v kategorii P2+. „Pro nás to byla krásná a pohodová soutěž. Velmi mne potěšilo, že pořadatelé zařadili do sprintu zcela nové a neokoukané erzety. Když jsem zde byl naposledy, což bylo v roce 2015, tak rychlostní zkoušky se jely vesměs na polygonu a přilehlých spojovacích cestách. Letos byly v harmonogramu krásné testy, jenž nás zavedly do Krušných hor. Rychlostky byly na úzkých a lehce rozbitých cestách a přirovnal bych je ke zkouškám na Kopné. Tady se mi velmi líbilo, že všechny posádky měly stejné podmínky, nejezdily po známých zkouškách a tudíž rozhodoval dobře napsaný rozpis. Výsledky byly v podstatě za normálních okolností předem dané. Jen jsme se chtěli víc poměřit s Petrem Trnovcem, který byl před námi pro 4. RZ o 2,3 vteřiny, ale nešlo to … Petr byl lepší. Nahoru jsme víc nemohli a spíše jsme mohli spadnout níže. Závod vyhovoval rychlým dvoukolkářům, kteří se tlačili dopředu. Technika fungovala během závodu perfektně, perfektní byla i kuchařka, která nám dělala výborné steaky a nesmím zapomenout ani na všechny kluky z týmu, protože opět odvedli skvělou práci. Prostě pohodový závod s grilováním a večerním posezení u piva. Chtěl bych pochválit pořadatele za výborně uspořádanou soutěž,“ zhodnotil třetí sprint sezony Lumír Firla.
Do R2 usedli zástupci R5+ s.r.o. Petrové Semerád a Těšínský. Mladší z této dvojice, šestnáctiletý „Semiš“ úspěšně sbírá poháry v okruhovém formulovém závodění a rally v Mostě byla jeho první oficiální soutěží. Do Peugeotu přizval ostříleného Těšínského a společně pěkně proháněli posádky startující na závodech delší dobu. „Soutěž z mého pohledu probíhala skvěle. Ráno jsem se nemohl dočkat, až se do auta konečně posadíme a vyrazíme na rychlostní zkoušky. Mé starty v rally jsou dlouhodobým projektem, který začal právě tady a to hlavně díky týmu Cassovia Pro Race. Celá soutěž probíhala v poklidném tempu a příjemné atmosféře. Měl jsem výslovný zákaz koukat na výsledky, proto jsem měl celý den vypnutý telefon, takže jak jsme na tom s Petrem, jsme se dozvěděli, až když jsme přijeli do servisu po deváté rychlostní zkoušce. Je to naprosto neuvěřitelný výsledek, se kterým jsme vůbec nepočítali. Jeli jsme si své tempo a nikam jsme se nehnali. Auto fungovalo perfektně a já jsem se také snažil, takže je pěkné vidět, že to všechno hezky zapadalo do sebe. Velké díky patří všem, kteří se na tomto startu podíleli,“ popsal dojmy z první rally Petr Semerád. Posádka Petr Semerád – Petr Těšínský dokončila The Most Rally na 13. místě v absolutní klasifikaci, 6. místo v RSS a 4. místo ve třídě 6, když na „bednu ztráceli kluci v cíli 7 vteřin. Klobouk dolů před takovou premiérou, těšíme se na další starty.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.