Na třetí sprint letošní sezony The Most Rally přivezl Otrokovice K.I.T. racing tým dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připraven pro Lumíra Firlu se Zdeňkem Jůrkou, a s Peugeotem 208 R2 zažil křest v automobilových soutěžích teprve šestnáctiletý Petr Semerád, kterého navigoval Petr Těšínský.
Sprint obsahoval devět rychlostních zkoušek v délce 70,4 km a na start se postavilo 45 posádek. Z dvojice využívající služeb otrokovického týmu se v konečných výsledcích výše dostal Lumír Firla. Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové v minulosti v Mostu několikrát startoval, ale jako soutěžák zavítal na severozápad Čech podruhé. Oproti prvnímu startu v roce 2015, kdy se jela exhibiční soutěž, byl letos Lumír příjemně překvapen novými rychlostními zkouškami. V kategorii P2+ měli Firla s Jůrkou devět soupeřů, z toho byly čtyři R5, dva produkční vozy, dvě „porscheátka“ a WRC Karla Trněného. Posádka K.I.T. racing týmu si závod užívala a v cíli byla klasifikována na 5. místě absolutně a tato příčka jí patřila i v kategorii P2+. „Pro nás to byla krásná a pohodová soutěž. Velmi mne potěšilo, že pořadatelé zařadili do sprintu zcela nové a neokoukané erzety. Když jsem zde byl naposledy, což bylo v roce 2015, tak rychlostní zkoušky se jely vesměs na polygonu a přilehlých spojovacích cestách. Letos byly v harmonogramu krásné testy, jenž nás zavedly do Krušných hor. Rychlostky byly na úzkých a lehce rozbitých cestách a přirovnal bych je ke zkouškám na Kopné. Tady se mi velmi líbilo, že všechny posádky měly stejné podmínky, nejezdily po známých zkouškách a tudíž rozhodoval dobře napsaný rozpis. Výsledky byly v podstatě za normálních okolností předem dané. Jen jsme se chtěli víc poměřit s Petrem Trnovcem, který byl před námi pro 4. RZ o 2,3 vteřiny, ale nešlo to … Petr byl lepší. Nahoru jsme víc nemohli a spíše jsme mohli spadnout níže. Závod vyhovoval rychlým dvoukolkářům, kteří se tlačili dopředu. Technika fungovala během závodu perfektně, perfektní byla i kuchařka, která nám dělala výborné steaky a nesmím zapomenout ani na všechny kluky z týmu, protože opět odvedli skvělou práci. Prostě pohodový závod s grilováním a večerním posezení u piva. Chtěl bych pochválit pořadatele za výborně uspořádanou soutěž,“ zhodnotil třetí sprint sezony Lumír Firla.
Do R2 usedli zástupci R5+ s.r.o. Petrové Semerád a Těšínský. Mladší z této dvojice, šestnáctiletý „Semiš“ úspěšně sbírá poháry v okruhovém formulovém závodění a rally v Mostě byla jeho první oficiální soutěží. Do Peugeotu přizval ostříleného Těšínského a společně pěkně proháněli posádky startující na závodech delší dobu. „Soutěž z mého pohledu probíhala skvěle. Ráno jsem se nemohl dočkat, až se do auta konečně posadíme a vyrazíme na rychlostní zkoušky. Mé starty v rally jsou dlouhodobým projektem, který začal právě tady a to hlavně díky týmu Cassovia Pro Race. Celá soutěž probíhala v poklidném tempu a příjemné atmosféře. Měl jsem výslovný zákaz koukat na výsledky, proto jsem měl celý den vypnutý telefon, takže jak jsme na tom s Petrem, jsme se dozvěděli, až když jsme přijeli do servisu po deváté rychlostní zkoušce. Je to naprosto neuvěřitelný výsledek, se kterým jsme vůbec nepočítali. Jeli jsme si své tempo a nikam jsme se nehnali. Auto fungovalo perfektně a já jsem se také snažil, takže je pěkné vidět, že to všechno hezky zapadalo do sebe. Velké díky patří všem, kteří se na tomto startu podíleli,“ popsal dojmy z první rally Petr Semerád. Posádka Petr Semerád – Petr Těšínský dokončila The Most Rally na 13. místě v absolutní klasifikaci, 6. místo v RSS a 4. místo ve třídě 6, když na „bednu ztráceli kluci v cíli 7 vteřin. Klobouk dolů před takovou premiérou, těšíme se na další starty.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).