Lumír Firla i Petr Semerád v Mostě těsně pod bednou

Rallye Most (CZE)
Rallye Most (CZE), foto: Dušek, František
Miroslav Vebr 5. června 2017 13:46
Sdílej:

Na třetí sprint letošní sezony The Most Rally přivezl Otrokovice K.I.T. racing tým dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připraven pro Lumíra Firlu se Zdeňkem Jůrkou, a s Peugeotem 208 R2 zažil křest v automobilových soutěžích teprve šestnáctiletý Petr Semerád, kterého navigoval Petr Těšínský.

Sprint obsahoval devět rychlostních zkoušek v délce 70,4 km a na start se postavilo 45 posádek. Z dvojice využívající služeb otrokovického týmu se v konečných výsledcích výše dostal Lumír Firla. Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové v minulosti v Mostu několikrát startoval, ale jako soutěžák zavítal na severozápad Čech podruhé. Oproti prvnímu startu v roce 2015, kdy se jela exhibiční soutěž, byl letos Lumír příjemně překvapen novými rychlostními zkouškami. V kategorii P2+ měli Firla s Jůrkou devět soupeřů, z toho byly čtyři R5, dva produkční vozy, dvě „porscheátka“ a WRC Karla Trněného. Posádka K.I.T. racing týmu si závod užívala a v cíli byla klasifikována na 5. místě absolutně a tato příčka jí patřila i v kategorii P2+. „Pro nás to byla krásná a pohodová soutěž. Velmi mne potěšilo, že pořadatelé zařadili do sprintu zcela nové a neokoukané erzety. Když jsem zde byl naposledy, což bylo v roce 2015, tak rychlostní zkoušky se jely vesměs na polygonu a přilehlých spojovacích cestách. Letos byly v harmonogramu krásné testy, jenž nás zavedly do Krušných hor. Rychlostky byly na úzkých a lehce rozbitých cestách a přirovnal bych je ke zkouškám na Kopné. Tady se mi velmi líbilo, že všechny posádky měly stejné podmínky, nejezdily po známých zkouškách a tudíž rozhodoval dobře napsaný rozpis. Výsledky byly v podstatě za normálních okolností předem dané. Jen jsme se chtěli víc poměřit s Petrem Trnovcem, který byl před námi pro 4. RZ o 2,3 vteřiny, ale nešlo to … Petr byl lepší. Nahoru jsme víc nemohli a spíše jsme mohli spadnout níže. Závod vyhovoval rychlým dvoukolkářům, kteří se tlačili dopředu. Technika fungovala během závodu perfektně, perfektní byla i kuchařka, která nám dělala výborné steaky a nesmím zapomenout ani na všechny kluky z týmu, protože opět odvedli skvělou práci. Prostě pohodový závod s grilováním a večerním posezení u piva. Chtěl bych pochválit pořadatele za výborně uspořádanou soutěž,“ zhodnotil třetí sprint sezony Lumír Firla.

Do R2 usedli zástupci R5+ s.r.o. Petrové Semerád a Těšínský. Mladší z této dvojice, šestnáctiletý „Semiš“ úspěšně sbírá poháry v okruhovém formulovém závodění a rally v Mostě byla jeho první oficiální soutěží. Do Peugeotu přizval ostříleného Těšínského a společně pěkně proháněli posádky startující na závodech delší dobu. „Soutěž z mého pohledu probíhala skvěle. Ráno jsem se nemohl dočkat, až se do auta konečně posadíme a vyrazíme na rychlostní zkoušky. Mé starty v rally jsou dlouhodobým projektem, který začal právě tady a to hlavně díky týmu Cassovia Pro Race. Celá soutěž probíhala v poklidném tempu a příjemné atmosféře. Měl jsem výslovný zákaz koukat na výsledky, proto jsem měl celý den vypnutý telefon, takže jak jsme na tom s Petrem, jsme se dozvěděli, až když jsme přijeli do servisu po deváté rychlostní zkoušce. Je to naprosto neuvěřitelný výsledek, se kterým jsme vůbec nepočítali. Jeli jsme si své tempo a nikam jsme se nehnali. Auto fungovalo perfektně a já jsem se také snažil, takže je pěkné vidět, že to všechno hezky zapadalo do sebe. Velké díky patří všem, kteří se na tomto startu podíleli,“ popsal dojmy z první rally Petr Semerád. Posádka Petr Semerád – Petr Těšínský dokončila The Most Rally na 13. místě v absolutní klasifikaci, 6. místo v RSS a 4. místo ve třídě 6, když na „bednu ztráceli kluci v cíli 7 vteřin. Klobouk dolů před takovou premiérou, těšíme se na další starty.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?