Na třetí sprint letošní sezony The Most Rally přivezl Otrokovice K.I.T. racing tým dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připraven pro Lumíra Firlu se Zdeňkem Jůrkou, a s Peugeotem 208 R2 zažil křest v automobilových soutěžích teprve šestnáctiletý Petr Semerád, kterého navigoval Petr Těšínský.
Sprint obsahoval devět rychlostních zkoušek v délce 70,4 km a na start se postavilo 45 posádek. Z dvojice využívající služeb otrokovického týmu se v konečných výsledcích výše dostal Lumír Firla. Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové v minulosti v Mostu několikrát startoval, ale jako soutěžák zavítal na severozápad Čech podruhé. Oproti prvnímu startu v roce 2015, kdy se jela exhibiční soutěž, byl letos Lumír příjemně překvapen novými rychlostními zkouškami. V kategorii P2+ měli Firla s Jůrkou devět soupeřů, z toho byly čtyři R5, dva produkční vozy, dvě „porscheátka“ a WRC Karla Trněného. Posádka K.I.T. racing týmu si závod užívala a v cíli byla klasifikována na 5. místě absolutně a tato příčka jí patřila i v kategorii P2+. „Pro nás to byla krásná a pohodová soutěž. Velmi mne potěšilo, že pořadatelé zařadili do sprintu zcela nové a neokoukané erzety. Když jsem zde byl naposledy, což bylo v roce 2015, tak rychlostní zkoušky se jely vesměs na polygonu a přilehlých spojovacích cestách. Letos byly v harmonogramu krásné testy, jenž nás zavedly do Krušných hor. Rychlostky byly na úzkých a lehce rozbitých cestách a přirovnal bych je ke zkouškám na Kopné. Tady se mi velmi líbilo, že všechny posádky měly stejné podmínky, nejezdily po známých zkouškách a tudíž rozhodoval dobře napsaný rozpis. Výsledky byly v podstatě za normálních okolností předem dané. Jen jsme se chtěli víc poměřit s Petrem Trnovcem, který byl před námi pro 4. RZ o 2,3 vteřiny, ale nešlo to … Petr byl lepší. Nahoru jsme víc nemohli a spíše jsme mohli spadnout níže. Závod vyhovoval rychlým dvoukolkářům, kteří se tlačili dopředu. Technika fungovala během závodu perfektně, perfektní byla i kuchařka, která nám dělala výborné steaky a nesmím zapomenout ani na všechny kluky z týmu, protože opět odvedli skvělou práci. Prostě pohodový závod s grilováním a večerním posezení u piva. Chtěl bych pochválit pořadatele za výborně uspořádanou soutěž,“ zhodnotil třetí sprint sezony Lumír Firla.
Do R2 usedli zástupci R5+ s.r.o. Petrové Semerád a Těšínský. Mladší z této dvojice, šestnáctiletý „Semiš“ úspěšně sbírá poháry v okruhovém formulovém závodění a rally v Mostě byla jeho první oficiální soutěží. Do Peugeotu přizval ostříleného Těšínského a společně pěkně proháněli posádky startující na závodech delší dobu. „Soutěž z mého pohledu probíhala skvěle. Ráno jsem se nemohl dočkat, až se do auta konečně posadíme a vyrazíme na rychlostní zkoušky. Mé starty v rally jsou dlouhodobým projektem, který začal právě tady a to hlavně díky týmu Cassovia Pro Race. Celá soutěž probíhala v poklidném tempu a příjemné atmosféře. Měl jsem výslovný zákaz koukat na výsledky, proto jsem měl celý den vypnutý telefon, takže jak jsme na tom s Petrem, jsme se dozvěděli, až když jsme přijeli do servisu po deváté rychlostní zkoušce. Je to naprosto neuvěřitelný výsledek, se kterým jsme vůbec nepočítali. Jeli jsme si své tempo a nikam jsme se nehnali. Auto fungovalo perfektně a já jsem se také snažil, takže je pěkné vidět, že to všechno hezky zapadalo do sebe. Velké díky patří všem, kteří se na tomto startu podíleli,“ popsal dojmy z první rally Petr Semerád. Posádka Petr Semerád – Petr Těšínský dokončila The Most Rally na 13. místě v absolutní klasifikaci, 6. místo v RSS a 4. místo ve třídě 6, když na „bednu ztráceli kluci v cíli 7 vteřin. Klobouk dolů před takovou premiérou, těšíme se na další starty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?