Na třetí sprint letošní sezony The Most Rally přivezl Otrokovice K.I.T. racing tým dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připraven pro Lumíra Firlu se Zdeňkem Jůrkou, a s Peugeotem 208 R2 zažil křest v automobilových soutěžích teprve šestnáctiletý Petr Semerád, kterého navigoval Petr Těšínský.
Sprint obsahoval devět rychlostních zkoušek v délce 70,4 km a na start se postavilo 45 posádek. Z dvojice využívající služeb otrokovického týmu se v konečných výsledcích výše dostal Lumír Firla. Jedenačtyřicetiletý jezdec z Orlové v minulosti v Mostu několikrát startoval, ale jako soutěžák zavítal na severozápad Čech podruhé. Oproti prvnímu startu v roce 2015, kdy se jela exhibiční soutěž, byl letos Lumír příjemně překvapen novými rychlostními zkouškami. V kategorii P2+ měli Firla s Jůrkou devět soupeřů, z toho byly čtyři R5, dva produkční vozy, dvě „porscheátka“ a WRC Karla Trněného. Posádka K.I.T. racing týmu si závod užívala a v cíli byla klasifikována na 5. místě absolutně a tato příčka jí patřila i v kategorii P2+. „Pro nás to byla krásná a pohodová soutěž. Velmi mne potěšilo, že pořadatelé zařadili do sprintu zcela nové a neokoukané erzety. Když jsem zde byl naposledy, což bylo v roce 2015, tak rychlostní zkoušky se jely vesměs na polygonu a přilehlých spojovacích cestách. Letos byly v harmonogramu krásné testy, jenž nás zavedly do Krušných hor. Rychlostky byly na úzkých a lehce rozbitých cestách a přirovnal bych je ke zkouškám na Kopné. Tady se mi velmi líbilo, že všechny posádky měly stejné podmínky, nejezdily po známých zkouškách a tudíž rozhodoval dobře napsaný rozpis. Výsledky byly v podstatě za normálních okolností předem dané. Jen jsme se chtěli víc poměřit s Petrem Trnovcem, který byl před námi pro 4. RZ o 2,3 vteřiny, ale nešlo to … Petr byl lepší. Nahoru jsme víc nemohli a spíše jsme mohli spadnout níže. Závod vyhovoval rychlým dvoukolkářům, kteří se tlačili dopředu. Technika fungovala během závodu perfektně, perfektní byla i kuchařka, která nám dělala výborné steaky a nesmím zapomenout ani na všechny kluky z týmu, protože opět odvedli skvělou práci. Prostě pohodový závod s grilováním a večerním posezení u piva. Chtěl bych pochválit pořadatele za výborně uspořádanou soutěž,“ zhodnotil třetí sprint sezony Lumír Firla.
Do R2 usedli zástupci R5+ s.r.o. Petrové Semerád a Těšínský. Mladší z této dvojice, šestnáctiletý „Semiš“ úspěšně sbírá poháry v okruhovém formulovém závodění a rally v Mostě byla jeho první oficiální soutěží. Do Peugeotu přizval ostříleného Těšínského a společně pěkně proháněli posádky startující na závodech delší dobu. „Soutěž z mého pohledu probíhala skvěle. Ráno jsem se nemohl dočkat, až se do auta konečně posadíme a vyrazíme na rychlostní zkoušky. Mé starty v rally jsou dlouhodobým projektem, který začal právě tady a to hlavně díky týmu Cassovia Pro Race. Celá soutěž probíhala v poklidném tempu a příjemné atmosféře. Měl jsem výslovný zákaz koukat na výsledky, proto jsem měl celý den vypnutý telefon, takže jak jsme na tom s Petrem, jsme se dozvěděli, až když jsme přijeli do servisu po deváté rychlostní zkoušce. Je to naprosto neuvěřitelný výsledek, se kterým jsme vůbec nepočítali. Jeli jsme si své tempo a nikam jsme se nehnali. Auto fungovalo perfektně a já jsem se také snažil, takže je pěkné vidět, že to všechno hezky zapadalo do sebe. Velké díky patří všem, kteří se na tomto startu podíleli,“ popsal dojmy z první rally Petr Semerád. Posádka Petr Semerád – Petr Těšínský dokončila The Most Rally na 13. místě v absolutní klasifikaci, 6. místo v RSS a 4. místo ve třídě 6, když na „bednu ztráceli kluci v cíli 7 vteřin. Klobouk dolů před takovou premiérou, těšíme se na další starty.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.