Škoda Motorsport v Hustopečích v plné síle

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Škarvada
Tomáš Plachý 30. května 2017 14:27
Sdílej:

AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017 poctí startem obě aktuální tovární posádky značky Škoda. V Hustopečích se tak ve dnech 16. – 17. června 2017 mohou fanoušci těšit na aktuálního lídra WRC2 Pontuse Tidemanda a vedoucího muže českého šampionátu TrueCam MČR v rally Jana Kopeckého. V tuto chvíli už pořadatelé evidují přihlášky sedmi vozů Škoda Fabia R5, fiesty jsou zatím přihlášeny tři.

„Rally mezi vinicemi“ se za více než deset let vyprofilovala v extrémně specifický závod, kde na posádky čekají asfaltové úseky s příměsí šotoliny. Letos se této výzvě postaví dokonce dosavadní lídr průběžné klasifikace WRC2 Pontus Tidemand. Šestadvacetiletý Švéd se v Česku objeví potřetí, při předchozích startem na Šumavě a v Českém Krumlově 2016 vždy obsadil druhou příčku za Janem Kopeckým. Tidemanda bude tradičně navigovat Jonas Andersson.

Jeho týmový kolega Jan Kopecký v Českém Krumlově prodloužil svou domácí sérii neporazitelnosti na třináct závodů a bude zajímavé sledovat, jak mu na hustopečských tratích dokáže právě Tidemand sekundovat.

Mezi přihlášenými už nyní nechybí ani další adepti na nejčelnější příčky, zejména letos třikrát druhý Václav Pech, jenž bude proti mladoboleslavskému továrnímu týmu hájit barvy Fordu Fiesta R5. S tím vozem je už přihlášen Martin Vlček a Roman Odložilík (naopak na startu se tak neobjeví Mattias Addielsson, jenž se shodným vozem letos pravidelně startuje na Slovensku).

Jisté je i to, že se s konkurenční Fabií R5 dále na jihu Moravy vystartují Vojtěch Štajf, Dan Landa, Grzegorz Grzyb, Igor Drotár či Zdeněk Pokorný. Zatím jediným přihlášených s vozem specifikace WRC je Jan Dohnal (Ford Focus WRC).

Postupně se seznam přihlášených zaplňuje i v kategorii produkčních aut (Gavlák, Pešl, Čapka, Šikl), ve dvoukolkách (Wagner, Mareš, Pospíšilík) i v atraktivních vozech R-GT (Jirovec, Nešetřil). Aktuálně je přihlášena téměř padesátka soutěžních posádek, řada z nich bude na Hustopečsku bojovat i o body do Peugeot Total rally Cupu a Lenz Adam Cupu.

Uzávěrka přihlášek na AGROTEC PETRONAS Syntium rally je o půlnoci 6. června 2017. České posádky se mohou hlásit prostřednictvím odkazu http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor, slovenské pak na internetové stránce http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18. Slovenský web mohou pro přihlášení použít i české posádky, které se chtějí hustopečské soutěže zúčastnit s historickým vozem, v rámci MSR v rally historických vozidel.

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?