AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017 poctí startem obě aktuální tovární posádky značky Škoda. V Hustopečích se tak ve dnech 16. – 17. června 2017 mohou fanoušci těšit na aktuálního lídra WRC2 Pontuse Tidemanda a vedoucího muže českého šampionátu TrueCam MČR v rally Jana Kopeckého. V tuto chvíli už pořadatelé evidují přihlášky sedmi vozů Škoda Fabia R5, fiesty jsou zatím přihlášeny tři.
„Rally mezi vinicemi“ se za více než deset let vyprofilovala v extrémně specifický závod, kde na posádky čekají asfaltové úseky s příměsí šotoliny. Letos se této výzvě postaví dokonce dosavadní lídr průběžné klasifikace WRC2 Pontus Tidemand. Šestadvacetiletý Švéd se v Česku objeví potřetí, při předchozích startem na Šumavě a v Českém Krumlově 2016 vždy obsadil druhou příčku za Janem Kopeckým. Tidemanda bude tradičně navigovat Jonas Andersson.
Jeho týmový kolega Jan Kopecký v Českém Krumlově prodloužil svou domácí sérii neporazitelnosti na třináct závodů a bude zajímavé sledovat, jak mu na hustopečských tratích dokáže právě Tidemand sekundovat.
Mezi přihlášenými už nyní nechybí ani další adepti na nejčelnější příčky, zejména letos třikrát druhý Václav Pech, jenž bude proti mladoboleslavskému továrnímu týmu hájit barvy Fordu Fiesta R5. S tím vozem je už přihlášen Martin Vlček a Roman Odložilík (naopak na startu se tak neobjeví Mattias Addielsson, jenž se shodným vozem letos pravidelně startuje na Slovensku).
Jisté je i to, že se s konkurenční Fabií R5 dále na jihu Moravy vystartují Vojtěch Štajf, Dan Landa, Grzegorz Grzyb, Igor Drotár či Zdeněk Pokorný. Zatím jediným přihlášených s vozem specifikace WRC je Jan Dohnal (Ford Focus WRC).
Postupně se seznam přihlášených zaplňuje i v kategorii produkčních aut (Gavlák, Pešl, Čapka, Šikl), ve dvoukolkách (Wagner, Mareš, Pospíšilík) i v atraktivních vozech R-GT (Jirovec, Nešetřil). Aktuálně je přihlášena téměř padesátka soutěžních posádek, řada z nich bude na Hustopečsku bojovat i o body do Peugeot Total rally Cupu a Lenz Adam Cupu.
Uzávěrka přihlášek na AGROTEC PETRONAS Syntium rally je o půlnoci 6. června 2017. České posádky se mohou hlásit prostřednictvím odkazu http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor, slovenské pak na internetové stránce http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18. Slovenský web mohou pro přihlášení použít i české posádky, které se chtějí hustopečské soutěže zúčastnit s historickým vozem, v rámci MSR v rally historických vozidel.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.