Dva týdny zbývají do uzávěrky AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017, která se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2017. Soutěž bude součástí šampionátů ČR a SR soudobých vozidel a MSR v rally historiků. Podle toho se dá odvodit, že se fanoušci rallysportu mohou na startu dočkat kolem dvaceti vozů specifikace R5.
Kromě startovní listiny, která se uzavře o půlnoci v úterý 6. června 2017, bude fanoušky čtvrtého podniku českého i slovenského šampionátu zajímat hlavně podoba tratí soutěže a pořadatelský přístup k divákům. Podle slov šéfa organizačního týmu Martina Rady bude mnohem vstřícnější než v minulosti.
„Kromě tradičních diváckých míst letos připravujeme ´doporučené divácké úseky´. Budou to místa, kde nebudeme organizovat parkování a značení, ale myslíme si, že jsou to atraktivní úseky, které chceme fanouškům pro sledování rally nabídnout. Samozřejmě nepočítáme s tím, že do těchto míst budou směřovat masy lidí, spíše budou určeny ´skalním fanouškům´, pro které není problémem absolvovat k zajímavému místu i nějakou tu porci metrů pěšky,“ naznačuje Martin Rada.
Tyto informace se postupně objeví na webových stránkách www.agrotecrally.cz, v diváckém manuálu, stejně jako v oficiálním programu soutěže a na facebookové stránce soutěže.
Jednou ze zásadních změn letošního harmonogramu soutěže bude úbytek absolvovaných okruhů na Starovickém testu. „Vzhledem k novému předpisu ve vztahu k počtu okruhových ´erzet´ tak pojedeme v podstatě jen jeden okruh a výjezd, proti dřívějším dvěma okruhům,“ naznačuje ředitel Rudolf Kouřil.
Mnohem zásadnější úlohu v letošním XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally sehraje servisní zóna v areálu Moss logistics, na Bratislavské ulici.
„Do servisu připravujeme umístění velkoplošné obrazovky, kde se budou objevovat závěry z rychlostních zkoušek. Do natáčení zkusíme zapojit i vrtulník, abychom měli co nejatraktivnější pohled na hustopečské závodění.
Změnou bude i umístění uzavřeného parkoviště, mimo centrum, do Herbenovy ulice, abychom nerušili místní obyvatele nočním příjezdem. Bude to i blíže servisu, posádky tam budou moci dojít i pěšky. V centru Hustopečí, v Husově ulici tak zůstane pouze tradiční start a cíl,“ popisuje novinky Martin Rada.
Jak už bylo dříve zmíněno, české posádky se mohou do 6. června 2017 hlásit prostřednictvím odkazu http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor, slovenské pak na internetové stránce http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18. Slovenský web mohou pro přihlášení použít i české posádky, které se chtějí hustopečské soutěže zúčastnit s historickým vozem.
Více informací k soutěži bude dále zveřejňováno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.