Začátek tohoto dramatického příběhu už všichni znáte. Odstartovala ho nehoda posádky Honza Černý a Petr Černohorský, po které skončila Fabia R5 v hluboké rokli na boku.
Na tom by nebylo nic tak zvláštního, pokud by tým za necelých 14 dní nečekala další soutěž našeho domácího mistrovství, Rallye Český Krumlov, kde jedním z hlavních partnerů je také značka MOGUL. I když nehoda vypadala hrůzostrašně, po vytažení auto zas tak rozbitě nevypadalo. Tým se dokonce pokusil Fabii R5 opravit, aby se Honza Černý s Petrem Černohorským postavili do druhé etapy. Bohužel chyběl větší počet dílů, které se nepodařilo na místě sehnat. Od soboty začal neskutečný závod s časem a souboj s logistikou, aby se soutěžní speciál dostal co nejdříve do České republiky a mohlo se začít s opravou.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Ihned po nehodě jsem si myslel, že jsme skončili. Pak se ale ukázalo, že by Fabie R5 mohla jít opravit. Ale v pátek po půlnoci jsem začal mít strach o náš start na rally Český Krumlov, která je pro nás hodně důležitá. Nejvíce jsem se obával časového prodlení z dopravy auta z ostrova na pevninu. To se podařilo až v pátek další týden, čímž se výrazně zkrátil čas na celkovou opravu auta. Všichni jsme věděli, že nás čeká minimálně pět dní bez jakéhokoliv spánku.“
Celý tým MOGUL ŠKODA ACA RACING byl připraven na značkách v příbramské dílně. Na začátku se totiž naše Zuzana posadila do letadla, aby ve čtvrtek odletěla do Španělska, kde si v přístavu měla vyzvednout dodávku s naloženou Fabií R5. Stalo se tak v pátek dopoledne a v neděli už v 7:56 stála před dílnou. Za tento maratónský sprint zvládla najet 5600 km. Následně přišla řada na mechaniky. Nejdříve bylo potřeba udělat soupis dílů připravených k výměně a také seznam prací, které na autě musely být provedeny. Kromě běžných mechaniků se tu vystřídali klempíři, lakýrník, motorář i specialista na elektroniku. Ve své podstatě se musel celý vůz odstrojit, rozdělat a vše muselo projít prohlídkou nebo rovnou repasí, včetně převodovky. Z pohledu čísel se na týmové Fabii R5 vyměnilo celkem 600 jednotlivých dílů, odpracovalo se na 400 hodin a na opravě pracovalo 10 lidí. Byl to heriocký výkon a jsme rádi, že se Škoda Fabia R5 týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING může postavit v plné síle na start rally Český Krumlov. Tahle extrémní akce je také ukázkou schopností našeho špičkového týmu mechaniků.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Musím říct, že jsem měl do poslední chvíle určité pochybnosti. Především z časových důvodů a hlavně z pohledu dílů. Neviselo to pouze na členech týmu, ale také na subdodavatelích. Nicméně, když jsem viděl zapálení všech už na Kanárech, tak jsem věřil, že to zvládneme. Auto sice v Krumlově ještě není, ale věřím tomu, že bez problémů v pátek přejedeme startovní rampu a vydáme se do soubojů na krás-ných rychlostních zkouškách. Můj velký dík patří mnoha lidem. Od Zuzky, která absolvovala dlouhou cestu, aby vůz přivezla, mechanikům za čtyři dny beze spánku, ale také všem partnerům a kamarádkům, kteří při nás stojí a podporují nás. Jsem rád, že jsme tuhle extrémní zkoušku zvládli a můžeme pokračovat v soutěži.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?