Začátek tohoto dramatického příběhu už všichni znáte. Odstartovala ho nehoda posádky Honza Černý a Petr Černohorský, po které skončila Fabia R5 v hluboké rokli na boku.
Na tom by nebylo nic tak zvláštního, pokud by tým za necelých 14 dní nečekala další soutěž našeho domácího mistrovství, Rallye Český Krumlov, kde jedním z hlavních partnerů je také značka MOGUL. I když nehoda vypadala hrůzostrašně, po vytažení auto zas tak rozbitě nevypadalo. Tým se dokonce pokusil Fabii R5 opravit, aby se Honza Černý s Petrem Černohorským postavili do druhé etapy. Bohužel chyběl větší počet dílů, které se nepodařilo na místě sehnat. Od soboty začal neskutečný závod s časem a souboj s logistikou, aby se soutěžní speciál dostal co nejdříve do České republiky a mohlo se začít s opravou.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Ihned po nehodě jsem si myslel, že jsme skončili. Pak se ale ukázalo, že by Fabie R5 mohla jít opravit. Ale v pátek po půlnoci jsem začal mít strach o náš start na rally Český Krumlov, která je pro nás hodně důležitá. Nejvíce jsem se obával časového prodlení z dopravy auta z ostrova na pevninu. To se podařilo až v pátek další týden, čímž se výrazně zkrátil čas na celkovou opravu auta. Všichni jsme věděli, že nás čeká minimálně pět dní bez jakéhokoliv spánku.“
Celý tým MOGUL ŠKODA ACA RACING byl připraven na značkách v příbramské dílně. Na začátku se totiž naše Zuzana posadila do letadla, aby ve čtvrtek odletěla do Španělska, kde si v přístavu měla vyzvednout dodávku s naloženou Fabií R5. Stalo se tak v pátek dopoledne a v neděli už v 7:56 stála před dílnou. Za tento maratónský sprint zvládla najet 5600 km. Následně přišla řada na mechaniky. Nejdříve bylo potřeba udělat soupis dílů připravených k výměně a také seznam prací, které na autě musely být provedeny. Kromě běžných mechaniků se tu vystřídali klempíři, lakýrník, motorář i specialista na elektroniku. Ve své podstatě se musel celý vůz odstrojit, rozdělat a vše muselo projít prohlídkou nebo rovnou repasí, včetně převodovky. Z pohledu čísel se na týmové Fabii R5 vyměnilo celkem 600 jednotlivých dílů, odpracovalo se na 400 hodin a na opravě pracovalo 10 lidí. Byl to heriocký výkon a jsme rádi, že se Škoda Fabia R5 týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING může postavit v plné síle na start rally Český Krumlov. Tahle extrémní akce je také ukázkou schopností našeho špičkového týmu mechaniků.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Musím říct, že jsem měl do poslední chvíle určité pochybnosti. Především z časových důvodů a hlavně z pohledu dílů. Neviselo to pouze na členech týmu, ale také na subdodavatelích. Nicméně, když jsem viděl zapálení všech už na Kanárech, tak jsem věřil, že to zvládneme. Auto sice v Krumlově ještě není, ale věřím tomu, že bez problémů v pátek přejedeme startovní rampu a vydáme se do soubojů na krás-ných rychlostních zkouškách. Můj velký dík patří mnoha lidem. Od Zuzky, která absolvovala dlouhou cestu, aby vůz přivezla, mechanikům za čtyři dny beze spánku, ale také všem partnerům a kamarádkům, kteří při nás stojí a podporují nás. Jsem rád, že jsme tuhle extrémní zkoušku zvládli a můžeme pokračovat v soutěži.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.