Začátek tohoto dramatického příběhu už všichni znáte. Odstartovala ho nehoda posádky Honza Černý a Petr Černohorský, po které skončila Fabia R5 v hluboké rokli na boku.
Na tom by nebylo nic tak zvláštního, pokud by tým za necelých 14 dní nečekala další soutěž našeho domácího mistrovství, Rallye Český Krumlov, kde jedním z hlavních partnerů je také značka MOGUL. I když nehoda vypadala hrůzostrašně, po vytažení auto zas tak rozbitě nevypadalo. Tým se dokonce pokusil Fabii R5 opravit, aby se Honza Černý s Petrem Černohorským postavili do druhé etapy. Bohužel chyběl větší počet dílů, které se nepodařilo na místě sehnat. Od soboty začal neskutečný závod s časem a souboj s logistikou, aby se soutěžní speciál dostal co nejdříve do České republiky a mohlo se začít s opravou.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Ihned po nehodě jsem si myslel, že jsme skončili. Pak se ale ukázalo, že by Fabie R5 mohla jít opravit. Ale v pátek po půlnoci jsem začal mít strach o náš start na rally Český Krumlov, která je pro nás hodně důležitá. Nejvíce jsem se obával časového prodlení z dopravy auta z ostrova na pevninu. To se podařilo až v pátek další týden, čímž se výrazně zkrátil čas na celkovou opravu auta. Všichni jsme věděli, že nás čeká minimálně pět dní bez jakéhokoliv spánku.“
Celý tým MOGUL ŠKODA ACA RACING byl připraven na značkách v příbramské dílně. Na začátku se totiž naše Zuzana posadila do letadla, aby ve čtvrtek odletěla do Španělska, kde si v přístavu měla vyzvednout dodávku s naloženou Fabií R5. Stalo se tak v pátek dopoledne a v neděli už v 7:56 stála před dílnou. Za tento maratónský sprint zvládla najet 5600 km. Následně přišla řada na mechaniky. Nejdříve bylo potřeba udělat soupis dílů připravených k výměně a také seznam prací, které na autě musely být provedeny. Kromě běžných mechaniků se tu vystřídali klempíři, lakýrník, motorář i specialista na elektroniku. Ve své podstatě se musel celý vůz odstrojit, rozdělat a vše muselo projít prohlídkou nebo rovnou repasí, včetně převodovky. Z pohledu čísel se na týmové Fabii R5 vyměnilo celkem 600 jednotlivých dílů, odpracovalo se na 400 hodin a na opravě pracovalo 10 lidí. Byl to heriocký výkon a jsme rádi, že se Škoda Fabia R5 týmu MOGUL ŠKODA ACA RACING může postavit v plné síle na start rally Český Krumlov. Tahle extrémní akce je také ukázkou schopností našeho špičkového týmu mechaniků.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „Musím říct, že jsem měl do poslední chvíle určité pochybnosti. Především z časových důvodů a hlavně z pohledu dílů. Neviselo to pouze na členech týmu, ale také na subdodavatelích. Nicméně, když jsem viděl zapálení všech už na Kanárech, tak jsem věřil, že to zvládneme. Auto sice v Krumlově ještě není, ale věřím tomu, že bez problémů v pátek přejedeme startovní rampu a vydáme se do soubojů na krás-ných rychlostních zkouškách. Můj velký dík patří mnoha lidem. Od Zuzky, která absolvovala dlouhou cestu, aby vůz přivezla, mechanikům za čtyři dny beze spánku, ale také všem partnerům a kamarádkům, kteří při nás stojí a podporují nás. Jsem rád, že jsme tuhle extrémní zkoušku zvládli a můžeme pokračovat v soutěži.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.