Druhý úspěšný závod v letošní sezoně má za sebou posádka ACCR Czech teamu Dominik Brož s Petrem Těšínským. Na začátku května se s Peugeotem 208 R2 postavila na start Rally Islas Canarias a v hodnocení ERC Junior obsadila 7. příčku.
Evropské mistrovství Juniorů pokračovalo druhou ostrovní soutěží po sobě. Na přelomu března a dubna to byla Azorská rally a turnovská posádka zde vybojovala první body do tabulky za 6. místo. Po měsíční pauze se mladí jezdci sešli znovu, tentokrát se dějištěm závodu staly Kanárské ostrovy. „Pro nás začala soutěž na Kanárských ostrovech již 26. 4., kdy jsem s tátou vyrazil z domu směr Španělsko, kde jsme naložili soutěžní vůz včetně doprovodného auta na trajekt. O tři dny později už bylo vše naloženo dle plánu a my se mohli v poklidu letecky přepravit na ostrov do Las Palmas. Tady jsme měli jeden den odpočinku, než doplula loď s naší technikou. V pondělí okolo oběda jsme převzali auta z přístavu a vyrazili na oficiální test do 50 km vzdálených hor. Z tohoto testu jsem byl trošku zklamaný, neboť charakter trati byl poněkud odlišný od rychlostních zkoušek, které nás čekaly v závodě. Otestování auta proběhlo bez problémů a my se mohli připravit na seznamovací jízdy,“ přiblížil sled událostí před soutěží Dominik Brož. Úterý a středa byly určené pro posádky k seznamovacím jízdám. Počasí by více vybízelo k povalování se na pláži, ale posádky se ve velkém horku vydaly do hor poznávat místní erzety. Soutěž na Kanárských ostrovech byla pro Juniory zcela novou, neboť mladí jezdci zde startovali zcela poprvé. „Charakter rychlostních zkoušek v horách byl velmi náročný a těžko bych tyto testy přirovnával k některým zkouškám v Česku. Bylo to neustále ze zatáčky do zatáčky a rovinky zde bývaly spíše výjimkou. Kromě najíždění rychlostních testů jsme ještě absolvovali Junior experience, což byla taková mini škola ohledně rozpisu. Role učitele se zhostil Craig Breen, jenž má bohaté zkušenosti ze světových i evropských soutěží a my od něj získali spoustu rad a poznatků. Vedle toho jsme se i my na pár okamžiků vžili do role mediální hvězdy, a před kamerou odpovídali na různé otázky, čili Media trénink,“ podělil se o krásné zážitky mladý jezdec.
Ve čtvrtek již na všechny posádky čekala kvalifikační zkouška a večer slavnostní start, kde španělští diváci vytvořili nádhernou a neopakovatelnou atmosféru. V pátek ráno se šlo již zostra do závodu. V harmonogramu byly tři rychlostní testy, které se jely dvakrát. V kategorii ERC junior měli Dominik s Petrem deset soupeřů a ve třídě RC4 pak 23. „První kolo pátečních erzet bylo z naší strany dobré, ale s časy jsme moc spokojeni nebyli. Do odpolední sekce jsme sehnali tvrdé pružiny včetně stabilizátorů a pocitově byla jízda hned mnohem lepší. Před 5. RZ nám však panel v autě hlásil závadu, ale naše snaha o odstranění vycházela na prázdno. To se podařilo až před šestou zkouškou, kterou jsme zajeli velmi dobře a to v pátém čase mezi Juniory,“ uvedl Dominik Brož. Po první etapě byla posádka Brož - Těšínský na průběžném 8. místě mezi Juniory, ve třídě RC4 to byla příčka 18. Sobotní etapa v sobě obsahovala opět tři rychlostní testy se dvěma průjezdy. „Druhý den jsme chtěli navázat na výsledek ze závěru první etapy. Jízda byla z našeho pohledu super a plynulejší, navíc jsme se vyvarovali zbytečných chyb. Přesto se nám stoupat ve výsledcích vzhůru moc nedařilo. I tak si vezeme ze závodů spoustu zkušeností. Nyní je auto na cestě z Kanárských ostrovů a my se budeme snažit co nejlépe se připravit na další podnik ERC Junior, kterým bude polský Rally Rzesov na začátku srpna. Máme tedy tříměsíční pauzu, kterou bychom rádi vyplnili starty v Česku. Jako ideální se nám jeví závody v Hustopečích a na takřka domácí Bohemii, tak nám přijďte zafandit,“ nastínil nejbližší program týmu Dominik Brož a dodává: „Velké díky patří tátovi a všem mechanikům, stejně jako Petrovi za pohodu během závodu v autě. Dík směřuje i rodinám a přátelům za podporu, opravdu si toho hodně vážíme. A poděkování patří také naším partnerům, bez kterých bychom těžko absolvovali evropské závody, jsou to: TMS Turnov, BRD Kovo, CNC František Beran, Autoservis Havel, Občerstvení u Jezu, Autorent, BP Rally team a Autoklub České republiky.“
Zbývá tedy už pouze doplnit umístění posádky na Rally Islas Canarias 2017, tak tedy v ERC Junior obsadili Dominik s Petrem 7. místo, ve třídě RC4 to bylo místo 15 a v absolutní klasifikaci 39. místo.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?