Životního výsledku dosáhl při druhém startu v juniorském mistrovství Evropy v letošní sezoně na Rally Kanárské ostrovy Karel Kupec. Se spolujezdcem Ondřejem Krajčou na Peugeotu 208 R2 dokončil španělskou soutěž na 3. místě.
Šumperský Karel Kupec má letos v plánu absolvovat soutěže juniorského mistrovství Evropy. To, že umí čtyřiadvacetiletý jezdec zajíždět dobré časy na neznámých tratích, dokázal na Azorských ostrovech, kde do havárie na 10. RZ držel průběžné 3. místo mezi Juniory. Pět týdnů po úvodním podniku ERC Junior startovala Rally Islas Canarias a pro tým lidí okolo Kupce to bylo hodně rušné období. „Přípravy na rally na Kanárských ostrovech byly pro nás poměrně hektické, neboť jsme měli spoustu práce s opravou Peugeotu po havárii na Azorech. Přípravy nám trochu zkomplikovala i zpožděná dodávka některých náhradních dílů, které nám přišly až těsně před závodem přímo na španělský ostrov. Naštěstí jsme ale vše zvládli, za což bych chtěl poděkovat mým mechanikům,“ vrátil se k přípravám na druhý ostrovní závod Karel Kupec. Soutěž na Kanárských ostrovech obsahovala dvanáct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou soutěžních dnů. V kategorii evropských juniorů se sešlo na španělském ostrově jedenáct jezdců a ve třídě RC4, kde je červený Peugeot 208 R2 zařazen, bylo 24 posádek. Dvojice Kupec – Krajča vstoupila do závodu bez ostychu a na úvodních třech rychlostních zkouškách zajela mezi Juniory shodně čtvrté místo. V druhé sekci pátečních zkoušek už ale Kupec ukázal, že umí a na 14,38 km dlouhé RZ Mirador de Artenara byl mezi Juniory nejrychlejší. Pohodu potvrdil i na následující městské super speciálce v Las Palmas, kde zajel druhý nejrychlejší čas. „Po první etapě jsme byli klasifikováni na třetím místě mezi evropskými Juniory, což byl výsledek doslova z říše snů. Proti továrním jezdcům s Opely se těžko bojuje, proto jsem rád, že se mi je podařilo pokořit a jednu erzetu vyhrát. Kdyby mi toto někdo řekl před závodem, těžko bych jeho slovům uvěřil. Ve třídě RC4 jsme se na konci pátku posunuli na 6. příčku, což proti přesile domácích posádek, které znají tamní rychlostní zkoušky, je velmi pěkné umístění,“ zhodnotil první soutěžní den šumperský jezdec. Výsledky ERC Junior a třídy RC4 již známe, zbývá tedy doplnit průběžné umístění v absolutní klasifikaci a tím je 31. příčka.
Druhou polovinu soutěže načali Karel s Ondrou ve velkém stylu. V sobotu bylo v harmonogramu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích a hned první měřený test 25,2 km dlouhá RZ Moya pořádně rozhýbala všechny posádky. Česká posádka se ukázala v nejlepším světle a připsala si nejrychlejší čas, celkově druhý na Kanárech mezi Juniory. A že dosažený čas při prvním průjezdu RZ Moya nebyl náhodný, potvrdili Kupec s Krajčou i při druhém průjezdu touto rychlostní zkouškou. Nejrychlejšími byli, jak jinak než mladíci v červeném Peugeotu. Vůbec bych se nedivil, kdyby v době, kdy se bude skládat trať závodu pro rok 2018, zaslal Karel doporučení, aby se jela pouze jedna rychlostní zkouška :-))). Do konce závodu už jeli Karel s Ondrou na jistotu a odměnou jim bylo vystoupání na pódium vedle jezdců továrního týmu Opel, Chrise Ingrama a Jari Huttunena. „Soutěž samotná se z naší strany odvíjela podle plánu. Od začátku se nám podařilo zachytit dobré tempo, které jsme udrželi až do cíle soutěže. Ke konci závodu už jsme se nesoustředili na časy, ale na bezpečnou jízdu bez zbytečného rizika, protože s továrními Opely nemělo smysl se nahánět a na čtvrté místo jsme měli dvě minuty náskok. Celá soutěž se mi velice líbila. Rychlostní zkoušky byly velice krásné a na každé z nich byla spousta diváků, rovněž organizace závodu, byla na vysoké úrovni. Zaplať pánbůh, technika fungovala po celý závod skvěle a za to patří obrovské díky celému týmu, který odvedl fantastickou práci Výsledek je pro nás obrovskou náplastí na nepovedené Azory a zároveň to cely tým motivuje k ještě lepší práci. Spokojenost samozřejmě panuje i nad dosaženými časy. Velkou radost nám udělaly i tři vyhrané rychlostní zkoušky mezi evropskými Juniory. Tyto skalpy jsou cenné o to více, že špička Juniorů je velmi silná. Při Barum rally 2016 jsme ztráceli na tyto mladé kluky 0,74 vteřiny na jeden kilometr, tentokráte jsme odstup stáhli přibližně na 0,33 vteřiny, což dokazuje, že jdeme správným směrem. Potěšující je i fakt, že jsme byli nejrychlejší českou posádkou mezi Juniory a zároveň nejrychlejší posádkou startující na Peugeotu. Již nyní se moc těšíme do Českého Krumlova, kde bych si měl poprvé vyzkoušet vůz Opel Adam R2, abychom se poté mohli rozhodnout, s jakým autem dokončíme letošní sezonu,“ shrnul druhý letošní závod a zároveň nastínil další start Karel Kupec. Dvojice Kupec – Krajča obsadila na Rally Islas Canarias 3. místo v ERCJ, 6. místo ve třídě RC4 a 28. místo v absolutní klasifikaci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.