Životního výsledku dosáhl při druhém startu v juniorském mistrovství Evropy v letošní sezoně na Rally Kanárské ostrovy Karel Kupec. Se spolujezdcem Ondřejem Krajčou na Peugeotu 208 R2 dokončil španělskou soutěž na 3. místě.
Šumperský Karel Kupec má letos v plánu absolvovat soutěže juniorského mistrovství Evropy. To, že umí čtyřiadvacetiletý jezdec zajíždět dobré časy na neznámých tratích, dokázal na Azorských ostrovech, kde do havárie na 10. RZ držel průběžné 3. místo mezi Juniory. Pět týdnů po úvodním podniku ERC Junior startovala Rally Islas Canarias a pro tým lidí okolo Kupce to bylo hodně rušné období. „Přípravy na rally na Kanárských ostrovech byly pro nás poměrně hektické, neboť jsme měli spoustu práce s opravou Peugeotu po havárii na Azorech. Přípravy nám trochu zkomplikovala i zpožděná dodávka některých náhradních dílů, které nám přišly až těsně před závodem přímo na španělský ostrov. Naštěstí jsme ale vše zvládli, za což bych chtěl poděkovat mým mechanikům,“ vrátil se k přípravám na druhý ostrovní závod Karel Kupec. Soutěž na Kanárských ostrovech obsahovala dvanáct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou soutěžních dnů. V kategorii evropských juniorů se sešlo na španělském ostrově jedenáct jezdců a ve třídě RC4, kde je červený Peugeot 208 R2 zařazen, bylo 24 posádek. Dvojice Kupec – Krajča vstoupila do závodu bez ostychu a na úvodních třech rychlostních zkouškách zajela mezi Juniory shodně čtvrté místo. V druhé sekci pátečních zkoušek už ale Kupec ukázal, že umí a na 14,38 km dlouhé RZ Mirador de Artenara byl mezi Juniory nejrychlejší. Pohodu potvrdil i na následující městské super speciálce v Las Palmas, kde zajel druhý nejrychlejší čas. „Po první etapě jsme byli klasifikováni na třetím místě mezi evropskými Juniory, což byl výsledek doslova z říše snů. Proti továrním jezdcům s Opely se těžko bojuje, proto jsem rád, že se mi je podařilo pokořit a jednu erzetu vyhrát. Kdyby mi toto někdo řekl před závodem, těžko bych jeho slovům uvěřil. Ve třídě RC4 jsme se na konci pátku posunuli na 6. příčku, což proti přesile domácích posádek, které znají tamní rychlostní zkoušky, je velmi pěkné umístění,“ zhodnotil první soutěžní den šumperský jezdec. Výsledky ERC Junior a třídy RC4 již známe, zbývá tedy doplnit průběžné umístění v absolutní klasifikaci a tím je 31. příčka.
Druhou polovinu soutěže načali Karel s Ondrou ve velkém stylu. V sobotu bylo v harmonogramu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích a hned první měřený test 25,2 km dlouhá RZ Moya pořádně rozhýbala všechny posádky. Česká posádka se ukázala v nejlepším světle a připsala si nejrychlejší čas, celkově druhý na Kanárech mezi Juniory. A že dosažený čas při prvním průjezdu RZ Moya nebyl náhodný, potvrdili Kupec s Krajčou i při druhém průjezdu touto rychlostní zkouškou. Nejrychlejšími byli, jak jinak než mladíci v červeném Peugeotu. Vůbec bych se nedivil, kdyby v době, kdy se bude skládat trať závodu pro rok 2018, zaslal Karel doporučení, aby se jela pouze jedna rychlostní zkouška :-))). Do konce závodu už jeli Karel s Ondrou na jistotu a odměnou jim bylo vystoupání na pódium vedle jezdců továrního týmu Opel, Chrise Ingrama a Jari Huttunena. „Soutěž samotná se z naší strany odvíjela podle plánu. Od začátku se nám podařilo zachytit dobré tempo, které jsme udrželi až do cíle soutěže. Ke konci závodu už jsme se nesoustředili na časy, ale na bezpečnou jízdu bez zbytečného rizika, protože s továrními Opely nemělo smysl se nahánět a na čtvrté místo jsme měli dvě minuty náskok. Celá soutěž se mi velice líbila. Rychlostní zkoušky byly velice krásné a na každé z nich byla spousta diváků, rovněž organizace závodu, byla na vysoké úrovni. Zaplať pánbůh, technika fungovala po celý závod skvěle a za to patří obrovské díky celému týmu, který odvedl fantastickou práci Výsledek je pro nás obrovskou náplastí na nepovedené Azory a zároveň to cely tým motivuje k ještě lepší práci. Spokojenost samozřejmě panuje i nad dosaženými časy. Velkou radost nám udělaly i tři vyhrané rychlostní zkoušky mezi evropskými Juniory. Tyto skalpy jsou cenné o to více, že špička Juniorů je velmi silná. Při Barum rally 2016 jsme ztráceli na tyto mladé kluky 0,74 vteřiny na jeden kilometr, tentokráte jsme odstup stáhli přibližně na 0,33 vteřiny, což dokazuje, že jdeme správným směrem. Potěšující je i fakt, že jsme byli nejrychlejší českou posádkou mezi Juniory a zároveň nejrychlejší posádkou startující na Peugeotu. Již nyní se moc těšíme do Českého Krumlova, kde bych si měl poprvé vyzkoušet vůz Opel Adam R2, abychom se poté mohli rozhodnout, s jakým autem dokončíme letošní sezonu,“ shrnul druhý letošní závod a zároveň nastínil další start Karel Kupec. Dvojice Kupec – Krajča obsadila na Rally Islas Canarias 3. místo v ERCJ, 6. místo ve třídě RC4 a 28. místo v absolutní klasifikaci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?