ACCR CZECH TEAMu na Kanárských ostrovech štěstěna nepřála

Azores Airlines Rallye
Azores Airlines Rallye, foto: AUTOKLUB České republiky
RallyZone.cz 10. května 2017 10:12
Sdílej:

Druhým podnikem letošního mistrovství Evropy v automobilových soutěžích byla o prvním květnovém víkendu Rally Islas Canarias a na startu nechyběl ani kompletní ACCR CZECH TEAM, který chtěl navázat na úspěšnou premiéru na Azorských ostrovech.

Po sopečné šotolině tentokráte na posádky čekal asfaltový povrch, který se však výrazně liší od toho, který známe z České republiky. Cesty na španělském ostrově Gran Canaria nejsou skoro vůbec hrbolaté, často se mění přilnavost asfaltu a jedna zatáčka střídá druhou. Najít optimální nastavení i způsob jízdy není nic jednoduchého.

Největší naděje ACCR CZECH TEAMu na úspěch v absolutní klasifikaci se dávaly Janu Černému, který se svým spolujezdcem Petrem Černohorským usedl do Škody Fabie R5. Začal rozvážně a držel se s nevelkým odstupem na konci první desítky. Pak však přišla čtvrtá rychlostní zkouška a jezdecká chyba, po které vůz prorazil svodidla a skončil několik metrů pod cestou. Posádka byla nezraněna, vozidlo však bylo značně poničené, což znamenalo konec nadějí. „Tyhle závody pro nás nedopadly nejlíp, havarovali jsme na čtvrté rychlostní zkoušce ve stejném místě, jako Robert Kubica v roce 2013. V servisu před zkouškou jsme udělali nějaké úpravy v nastavení a všechno šlo bez problémů. Ve druhé půlce testu jsme ale začali dojíždět Suáreze, který měl technické problémy. Na chvíli jsem ztratil koncentraci a šel na brzdy o 5-10 metrů později a havárie byla na světě. Hodně mě to mrzí, dosavadní výkon nebyl vůbec špatný a věřím tomu, že bychom se ve výsledcích posunovali nahoru. Není to dobrý začátek šampionátu, ale budeme bojovat dál.“

Štěstěna tentokrát nepřála ani Filipu Marešovi, který se společně s Honzou Hlouškem snažil navázat na bronzové umístění z Azorů. I on si zvykal na specifické podmínky Kanárských ostrovů, s pokračujícími kilometry získával na jistotě a s každým odjetým testem zrychloval. Postupně se probojoval až na čtvrtou příčku v hodnocení ERC Junior U27, na předposlední rychlostní zkoušce však musel odstoupit kvůli technickým problémům. „Byla to pro nás další nová zkušenost. Po šotolině jsme se vrátili zpátky na asfalt, na kterém máme přeci jen více odjeto. Je ale nutné přiznat, že asfalt na Kanárech je hodně specifický. Má obrovskou přilnavost, která ale není konstantní a v různých místech se mění. Začali jsme proto opatrněji a snažili jsme se najít nejlepší způsob, jak na tomto typu asfaltu jet. V průběhu závodu jsme získali větší jistotu a postupně jsme se zrychlovali. Bohužel, na předposlední rychlostní zkoušce přestalo naše auto jet. Bylo to naše první odstoupení po sedmnácti soutěžích v řadě, bohužel to přišlo zrovna na Kanárských ostrovech,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš.

Třetím zástupcem ACCR CZECH TEAMu byl Dominik Brož. Společně s Petrem Těšínským se stále učí s novým Peugeotem 208 R2, se kterým se premiérově představil na asfaltu. Navíc mu v tomto ohledu nejsou nic platné loňské starty v mistrovství Evropy, protože traťově jsou závody na Kanárských ostrovech hodně odlišné. Začal tedy pomaleji a postupně nacházel vhodné nastavení vozu. V cíli to nakonec stačilo na sedmou příčku v hodnocení ERC Junior U27. A po výpadku kolegů byli Brož s Těšínským jediní, kteří připsali body do týmového hodnocení. „Rychlostní zkoušky na Kanárech byly hodně náročné. Bohužel jsme neměli k dispozici tvrdé tlumiče, takže auto na trati hodně klouzalo. Bylo to ale hlavně o učení, během celého víkendu jsme získali spoustu poznatků a zkušeností. Navíc jsme měli problémy s motorem, auto se občas chovalo nevyzpytatelně. Ale jsme rádi, že jsme jej dovezli kompletní až do cíle,“ prozradil Dominik Brož.

I přesto, že se ACCR CZECH TEAMu příliš nedařilo, zanechala i na Kanárských ostrovech Česká republika pódiovou stopu. V hodnocení ERC Junior U27 zajela životní výsledek posádka Karel Kupec-Ondřej Krajča, která se svým Peugeotem 208 R2 skončila na bronzovém stupínku za dvojicí továrních Opelů.

Mistrovství Evropy pokračuje červnovými závody v Řecku a na Kypru, oba juniorské šampionáty však tyto rozbité šotolinové závody vynechávají. ACCR CZECH TEAM se tak představí až začátkem srpna na Rally Rzeszow v Polsku.

Klára Sobotková, Autoklub ČR Media a komunikace

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?