Po Azorských ostrovech se seriál mistrovství Evropy v automobilových soutěžích přesouvá do jiné exotické destinace. Závodníky tentokrát čekají náročné rychlostní zkoušky na Rally Islas Canarias. Na startu samozřejmě nebude chybět ani ACCR Czech Team.
Premiéra nového týmu na Azores Airlines Rallye nedopadla vůbec špatně, třešničkou na dortu bylo třetí místo Filipa Mareše v rámci kategorie ERC Junior U27. A mohlo to být ještě lepší, Jan Černý až do své havárie krátce před cílem soutěže bojoval o bronzovou příčku v absolutní klasifikaci.
Azory jsou však již minulostí a všechny tři posádky ACCR Czech Teamu se již plně soustředí na Rally Islas Canarias. I tento španělský ostrov v Atlantském oceánu je sopečného původu, tentokráte však soutěžícím nenabídne šotolinové tratě, ale asfaltové rychlostní zkoušky vedoucí nádhernou horskou krajinou.
"Tratě na Kanárských ostrovech jsou zrádné a technické, zároveň ale i rychlé. Hodně se střídají různé druhy asfaltu a v horách se navíc často mění počasí, takže to bude náročné na volbu pneumatik," zhodnotil tratě po první části seznamovacích jízd Jan Černý. Ten usedne společně s Petrem Černohorským do Škody Fabie R5, se kterou vybojovali na nedávné Rallye Šumava Klatovy třetí příčku.
Zatím nejúspěšnějším zástupcem ACCR Czech Teamu je dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která na Azorech vybojovala bronz v kategorii ERC Junior U27. "Navázat na tento úspěch nebude nic jednoduchého. Opět se na startu představí řada kvalitních pilotů. Přestože máme s asfaltem z předchozích startů více zkušeností než se šotolinou, i tak to bude náročné. Tratě jsou hodně specifické se spoustou zatáček a nepřehledných úseků. V pondělí jsme měli celodenní test, při kterém jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta, takže věřím, že jsme dostatečně připraveni," prozradil Filip Mareš.
Třetí dvojici ACCR Czech Teamu tvoří Dominik Brož s Petrem Těšínským. Ti patřili na prvním závodě ME k největším smolařům a na španělských tratích se pokusí o reparát. "Rally Islas Canarias je do juniorského šampionátu zařazena poprvé, takže jsem tu v loňské sezóně nestartoval. Po prvním dni seznamovacích jízd musím říct, že zdejší asfalty jsou hodně rovné, skoro žádné hrboly či nerovnosti, jaké známe z tratí v ČR. Místy mi to připomíná závody do vrchu, jen mnohem techničtější a delší," řekl Dominik Brož.
Rally Islas Canarias patří k nejvýznamnějším akcím na španělském souostroví a každoročně to dokládají početné davy diváků podél tratí. Celý program závodu začne ve čtvrtek tradičními volnými jízdami a kvalifikací v okolí prehistorického archeologického naleziště Cenobio de Valerón, večer pak na posádky čeká slavnostní start přímo v Las Palmas. Samotná soutěž odstartuje v pátek ráno a až do sobotního večera na posádky čeká 12 náročných rychlostních zkoušek vedoucích většinou přes horské masívy ve středu ostrova Gran Canaria.
Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?