Po Azorských ostrovech se seriál mistrovství Evropy v automobilových soutěžích přesouvá do jiné exotické destinace. Závodníky tentokrát čekají náročné rychlostní zkoušky na Rally Islas Canarias. Na startu samozřejmě nebude chybět ani ACCR Czech Team.
Premiéra nového týmu na Azores Airlines Rallye nedopadla vůbec špatně, třešničkou na dortu bylo třetí místo Filipa Mareše v rámci kategorie ERC Junior U27. A mohlo to být ještě lepší, Jan Černý až do své havárie krátce před cílem soutěže bojoval o bronzovou příčku v absolutní klasifikaci.
Azory jsou však již minulostí a všechny tři posádky ACCR Czech Teamu se již plně soustředí na Rally Islas Canarias. I tento španělský ostrov v Atlantském oceánu je sopečného původu, tentokráte však soutěžícím nenabídne šotolinové tratě, ale asfaltové rychlostní zkoušky vedoucí nádhernou horskou krajinou.
"Tratě na Kanárských ostrovech jsou zrádné a technické, zároveň ale i rychlé. Hodně se střídají různé druhy asfaltu a v horách se navíc často mění počasí, takže to bude náročné na volbu pneumatik," zhodnotil tratě po první části seznamovacích jízd Jan Černý. Ten usedne společně s Petrem Černohorským do Škody Fabie R5, se kterou vybojovali na nedávné Rallye Šumava Klatovy třetí příčku.
Zatím nejúspěšnějším zástupcem ACCR Czech Teamu je dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která na Azorech vybojovala bronz v kategorii ERC Junior U27. "Navázat na tento úspěch nebude nic jednoduchého. Opět se na startu představí řada kvalitních pilotů. Přestože máme s asfaltem z předchozích startů více zkušeností než se šotolinou, i tak to bude náročné. Tratě jsou hodně specifické se spoustou zatáček a nepřehledných úseků. V pondělí jsme měli celodenní test, při kterém jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta, takže věřím, že jsme dostatečně připraveni," prozradil Filip Mareš.
Třetí dvojici ACCR Czech Teamu tvoří Dominik Brož s Petrem Těšínským. Ti patřili na prvním závodě ME k největším smolařům a na španělských tratích se pokusí o reparát. "Rally Islas Canarias je do juniorského šampionátu zařazena poprvé, takže jsem tu v loňské sezóně nestartoval. Po prvním dni seznamovacích jízd musím říct, že zdejší asfalty jsou hodně rovné, skoro žádné hrboly či nerovnosti, jaké známe z tratí v ČR. Místy mi to připomíná závody do vrchu, jen mnohem techničtější a delší," řekl Dominik Brož.
Rally Islas Canarias patří k nejvýznamnějším akcím na španělském souostroví a každoročně to dokládají početné davy diváků podél tratí. Celý program závodu začne ve čtvrtek tradičními volnými jízdami a kvalifikací v okolí prehistorického archeologického naleziště Cenobio de Valerón, večer pak na posádky čeká slavnostní start přímo v Las Palmas. Samotná soutěž odstartuje v pátek ráno a až do sobotního večera na posádky čeká 12 náročných rychlostních zkoušek vedoucích většinou přes horské masívy ve středu ostrova Gran Canaria.
Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.