Po Azorských ostrovech se seriál mistrovství Evropy v automobilových soutěžích přesouvá do jiné exotické destinace. Závodníky tentokrát čekají náročné rychlostní zkoušky na Rally Islas Canarias. Na startu samozřejmě nebude chybět ani ACCR Czech Team.
Premiéra nového týmu na Azores Airlines Rallye nedopadla vůbec špatně, třešničkou na dortu bylo třetí místo Filipa Mareše v rámci kategorie ERC Junior U27. A mohlo to být ještě lepší, Jan Černý až do své havárie krátce před cílem soutěže bojoval o bronzovou příčku v absolutní klasifikaci.
Azory jsou však již minulostí a všechny tři posádky ACCR Czech Teamu se již plně soustředí na Rally Islas Canarias. I tento španělský ostrov v Atlantském oceánu je sopečného původu, tentokráte však soutěžícím nenabídne šotolinové tratě, ale asfaltové rychlostní zkoušky vedoucí nádhernou horskou krajinou.
"Tratě na Kanárských ostrovech jsou zrádné a technické, zároveň ale i rychlé. Hodně se střídají různé druhy asfaltu a v horách se navíc často mění počasí, takže to bude náročné na volbu pneumatik," zhodnotil tratě po první části seznamovacích jízd Jan Černý. Ten usedne společně s Petrem Černohorským do Škody Fabie R5, se kterou vybojovali na nedávné Rallye Šumava Klatovy třetí příčku.
Zatím nejúspěšnějším zástupcem ACCR Czech Teamu je dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která na Azorech vybojovala bronz v kategorii ERC Junior U27. "Navázat na tento úspěch nebude nic jednoduchého. Opět se na startu představí řada kvalitních pilotů. Přestože máme s asfaltem z předchozích startů více zkušeností než se šotolinou, i tak to bude náročné. Tratě jsou hodně specifické se spoustou zatáček a nepřehledných úseků. V pondělí jsme měli celodenní test, při kterém jsme si vyzkoušeli různá nastavení auta, takže věřím, že jsme dostatečně připraveni," prozradil Filip Mareš.
Třetí dvojici ACCR Czech Teamu tvoří Dominik Brož s Petrem Těšínským. Ti patřili na prvním závodě ME k největším smolařům a na španělských tratích se pokusí o reparát. "Rally Islas Canarias je do juniorského šampionátu zařazena poprvé, takže jsem tu v loňské sezóně nestartoval. Po prvním dni seznamovacích jízd musím říct, že zdejší asfalty jsou hodně rovné, skoro žádné hrboly či nerovnosti, jaké známe z tratí v ČR. Místy mi to připomíná závody do vrchu, jen mnohem techničtější a delší," řekl Dominik Brož.
Rally Islas Canarias patří k nejvýznamnějším akcím na španělském souostroví a každoročně to dokládají početné davy diváků podél tratí. Celý program závodu začne ve čtvrtek tradičními volnými jízdami a kvalifikací v okolí prehistorického archeologického naleziště Cenobio de Valerón, večer pak na posádky čeká slavnostní start přímo v Las Palmas. Samotná soutěž odstartuje v pátek ráno a až do sobotního večera na posádky čeká 12 náročných rychlostních zkoušek vedoucích většinou přes horské masívy ve středu ostrova Gran Canaria.
Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.