Juniorské mistrovství Evropy pokračuje po Azorské rally první květnový víkend Rally Islas Canarias. Na zcela nové tratě vyrazí i posádka ACCR Czech team ve složení Dominik Brož – Petr Těšínský s Peugeotem 208 R2.
Pět týdnu, takový je časový úsek mezi úvodním podnikem juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) Rally Azorské ostrovy a nadcházející Rally Kanárské ostrovy. Na portugalském ostrově vybojovali Dominik Brož s Petrem Těšínským body za 6. místo mezi Juniory. Turnovská posádka přispěla i bodovým přídělem do týmového hodnocení, kde spolu s Filipem Marešem drží průběžné 3. místo (ze 17 týmů). Do ACCR Czech teamu patří i Jan Černý, který však na Azorech nebodoval.
Pokud se někomu zdá být pět týdnů na repase a přípravu vozu hodně, pak věřte, že Dominik si závodní vůz dopravuje na soutěže a zpět sám. Proto probíhaly přípravy na druhou evropskou soutěž v poněkud rychlém tempu. Celý tým BP Rally team vše ale zvládl a v tuto chvíli je turnovský mladík na cestě do Las Palmas. „Po náročné cestě z Azorských ostrovů jsem se dával dva dny do pořádku a pak jsem přispěchal pomoci týmu v přípravě na další soutěž. Na vše jsme měli pouhých čtrnáct dní a čekala nás spousta práce. Vedle kosmetických úprav bylo potřeba některé díly vyměnit a hlavně zkontrolovat celé auto. Vše jsme ale stihli a já za to musím poděkovat tátovi a všem klukům, kteří nám pomáhali. Ve středu 26. dubna jsme plně naloženi vyrazili směr Španělsko. Dle našeho harmonogramu bychom měli v sobotu 29. dubna v Cadizu naložit závodní auto včetně doprovodu na trajekt a sami se následně přepravíme letecky na ostrov. V pondělí dopoledne by měla loď připlout a nás hned čeká test,“ popsal dění příprav i samotnou pouť na Kanárské ostrovy Dominik Brož.
Dominik s Petrem a celým týmem jen letmo zkontrolují krásy ostrova, a zatímco se budou mechanici slunit na pláži, posádka vyrazí na seznamovací jízdy. Startovní listina Rally Islas Canarias je velmi pestrá a například vozů specifikace R5 je zde hned 27. Nás ovšem zajímá kategorie Juniorů, kde je přihlášeno 12 posádek a třída RC4, kde je Peugeot 208 R2 zařazený a čítá 33 aut. Trať samotného závodu je rozdělena do dvou soutěžních dnů. Po kvalifikační erzetě, která proběhne v čtvrtek 4. května, nastoupí posádky v pátek k šesti rychlostním zkouškám. O tom, že rally nebude žádnou procházkou růžovým sadem, hovoří hned úvodní zkouška, která je dlouhá 25 km a posádky ji projedou dvakrát. V pátek mají posádky za úkol zdolat ještě tři RZ dlouhé 15 km a den zakončí městskou superspeciálkou. V sobotu je v harmonogramu dalších šest mrzet se skromnými 25 + 14,5 + 15 km, opět ve dvou průjezdech. Celkem má soutěž 12 RZ a 207,2 ostrých kilometrů. „Rally Kanárské ostrovy je nejenom pro mne, ale i pro ostatní juniory zcela novou soutěží, neboť se zde doposud jezdila pouze klasická Evropa. K dobrému výsledku tedy hodně pomůže kvalitní a dobře napsaný rozpis. Všichni máme stejné podmínky, takže výhoda v podobě startů z předchozích let zde není. Pro nás to bude první závod na asfaltu s Peugeotem a letos druhý celkově. Od pořadatelů jsme obdrželi startovní číslo 32 a na trať se vydáme v pátek jako šestí junioři. Celý tým se na soutěž velmi těší a doufáme, že po chladné rally na portugalském ostrově, se tentokráte trochu ohřejeme. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek, tak nám držte palce,“ vzkázal svým fanouškům pozdrav z cesty na kanárskou rally Dominik Brož.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?