Juniorské mistrovství Evropy pokračuje po Azorské rally první květnový víkend Rally Islas Canarias. Na zcela nové tratě vyrazí i posádka ACCR Czech team ve složení Dominik Brož – Petr Těšínský s Peugeotem 208 R2.
Pět týdnu, takový je časový úsek mezi úvodním podnikem juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) Rally Azorské ostrovy a nadcházející Rally Kanárské ostrovy. Na portugalském ostrově vybojovali Dominik Brož s Petrem Těšínským body za 6. místo mezi Juniory. Turnovská posádka přispěla i bodovým přídělem do týmového hodnocení, kde spolu s Filipem Marešem drží průběžné 3. místo (ze 17 týmů). Do ACCR Czech teamu patří i Jan Černý, který však na Azorech nebodoval.
Pokud se někomu zdá být pět týdnů na repase a přípravu vozu hodně, pak věřte, že Dominik si závodní vůz dopravuje na soutěže a zpět sám. Proto probíhaly přípravy na druhou evropskou soutěž v poněkud rychlém tempu. Celý tým BP Rally team vše ale zvládl a v tuto chvíli je turnovský mladík na cestě do Las Palmas. „Po náročné cestě z Azorských ostrovů jsem se dával dva dny do pořádku a pak jsem přispěchal pomoci týmu v přípravě na další soutěž. Na vše jsme měli pouhých čtrnáct dní a čekala nás spousta práce. Vedle kosmetických úprav bylo potřeba některé díly vyměnit a hlavně zkontrolovat celé auto. Vše jsme ale stihli a já za to musím poděkovat tátovi a všem klukům, kteří nám pomáhali. Ve středu 26. dubna jsme plně naloženi vyrazili směr Španělsko. Dle našeho harmonogramu bychom měli v sobotu 29. dubna v Cadizu naložit závodní auto včetně doprovodu na trajekt a sami se následně přepravíme letecky na ostrov. V pondělí dopoledne by měla loď připlout a nás hned čeká test,“ popsal dění příprav i samotnou pouť na Kanárské ostrovy Dominik Brož.
Dominik s Petrem a celým týmem jen letmo zkontrolují krásy ostrova, a zatímco se budou mechanici slunit na pláži, posádka vyrazí na seznamovací jízdy. Startovní listina Rally Islas Canarias je velmi pestrá a například vozů specifikace R5 je zde hned 27. Nás ovšem zajímá kategorie Juniorů, kde je přihlášeno 12 posádek a třída RC4, kde je Peugeot 208 R2 zařazený a čítá 33 aut. Trať samotného závodu je rozdělena do dvou soutěžních dnů. Po kvalifikační erzetě, která proběhne v čtvrtek 4. května, nastoupí posádky v pátek k šesti rychlostním zkouškám. O tom, že rally nebude žádnou procházkou růžovým sadem, hovoří hned úvodní zkouška, která je dlouhá 25 km a posádky ji projedou dvakrát. V pátek mají posádky za úkol zdolat ještě tři RZ dlouhé 15 km a den zakončí městskou superspeciálkou. V sobotu je v harmonogramu dalších šest mrzet se skromnými 25 + 14,5 + 15 km, opět ve dvou průjezdech. Celkem má soutěž 12 RZ a 207,2 ostrých kilometrů. „Rally Kanárské ostrovy je nejenom pro mne, ale i pro ostatní juniory zcela novou soutěží, neboť se zde doposud jezdila pouze klasická Evropa. K dobrému výsledku tedy hodně pomůže kvalitní a dobře napsaný rozpis. Všichni máme stejné podmínky, takže výhoda v podobě startů z předchozích let zde není. Pro nás to bude první závod na asfaltu s Peugeotem a letos druhý celkově. Od pořadatelů jsme obdrželi startovní číslo 32 a na trať se vydáme v pátek jako šestí junioři. Celý tým se na soutěž velmi těší a doufáme, že po chladné rally na portugalském ostrově, se tentokráte trochu ohřejeme. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek, tak nám držte palce,“ vzkázal svým fanouškům pozdrav z cesty na kanárskou rally Dominik Brož.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?