Juniorské mistrovství Evropy pokračuje po Azorské rally první květnový víkend Rally Islas Canarias. Na zcela nové tratě vyrazí i posádka ACCR Czech team ve složení Dominik Brož – Petr Těšínský s Peugeotem 208 R2.
Pět týdnu, takový je časový úsek mezi úvodním podnikem juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) Rally Azorské ostrovy a nadcházející Rally Kanárské ostrovy. Na portugalském ostrově vybojovali Dominik Brož s Petrem Těšínským body za 6. místo mezi Juniory. Turnovská posádka přispěla i bodovým přídělem do týmového hodnocení, kde spolu s Filipem Marešem drží průběžné 3. místo (ze 17 týmů). Do ACCR Czech teamu patří i Jan Černý, který však na Azorech nebodoval.
Pokud se někomu zdá být pět týdnů na repase a přípravu vozu hodně, pak věřte, že Dominik si závodní vůz dopravuje na soutěže a zpět sám. Proto probíhaly přípravy na druhou evropskou soutěž v poněkud rychlém tempu. Celý tým BP Rally team vše ale zvládl a v tuto chvíli je turnovský mladík na cestě do Las Palmas. „Po náročné cestě z Azorských ostrovů jsem se dával dva dny do pořádku a pak jsem přispěchal pomoci týmu v přípravě na další soutěž. Na vše jsme měli pouhých čtrnáct dní a čekala nás spousta práce. Vedle kosmetických úprav bylo potřeba některé díly vyměnit a hlavně zkontrolovat celé auto. Vše jsme ale stihli a já za to musím poděkovat tátovi a všem klukům, kteří nám pomáhali. Ve středu 26. dubna jsme plně naloženi vyrazili směr Španělsko. Dle našeho harmonogramu bychom měli v sobotu 29. dubna v Cadizu naložit závodní auto včetně doprovodu na trajekt a sami se následně přepravíme letecky na ostrov. V pondělí dopoledne by měla loď připlout a nás hned čeká test,“ popsal dění příprav i samotnou pouť na Kanárské ostrovy Dominik Brož.
Dominik s Petrem a celým týmem jen letmo zkontrolují krásy ostrova, a zatímco se budou mechanici slunit na pláži, posádka vyrazí na seznamovací jízdy. Startovní listina Rally Islas Canarias je velmi pestrá a například vozů specifikace R5 je zde hned 27. Nás ovšem zajímá kategorie Juniorů, kde je přihlášeno 12 posádek a třída RC4, kde je Peugeot 208 R2 zařazený a čítá 33 aut. Trať samotného závodu je rozdělena do dvou soutěžních dnů. Po kvalifikační erzetě, která proběhne v čtvrtek 4. května, nastoupí posádky v pátek k šesti rychlostním zkouškám. O tom, že rally nebude žádnou procházkou růžovým sadem, hovoří hned úvodní zkouška, která je dlouhá 25 km a posádky ji projedou dvakrát. V pátek mají posádky za úkol zdolat ještě tři RZ dlouhé 15 km a den zakončí městskou superspeciálkou. V sobotu je v harmonogramu dalších šest mrzet se skromnými 25 + 14,5 + 15 km, opět ve dvou průjezdech. Celkem má soutěž 12 RZ a 207,2 ostrých kilometrů. „Rally Kanárské ostrovy je nejenom pro mne, ale i pro ostatní juniory zcela novou soutěží, neboť se zde doposud jezdila pouze klasická Evropa. K dobrému výsledku tedy hodně pomůže kvalitní a dobře napsaný rozpis. Všichni máme stejné podmínky, takže výhoda v podobě startů z předchozích let zde není. Pro nás to bude první závod na asfaltu s Peugeotem a letos druhý celkově. Od pořadatelů jsme obdrželi startovní číslo 32 a na trať se vydáme v pátek jako šestí junioři. Celý tým se na soutěž velmi těší a doufáme, že po chladné rally na portugalském ostrově, se tentokráte trochu ohřejeme. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek, tak nám držte palce,“ vzkázal svým fanouškům pozdrav z cesty na kanárskou rally Dominik Brož.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?