Jak už bylo uvedeno v úvodní tiskové informaci AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017 bude součástí šampionátů ČR a SR soudobých vozidel. V případě slovenského seriálu, se budou moci soutěže zúčastnit i posádky historických automobilů v rámci MSR HA. A to je šance i pro české dvojice, které mají hustopečské tratě v oblibě, jak se na soutěž, která se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2017, přihlásit.
„Rally mezi vinicemi“ už v minulosti několikrát hostila české mistrovství v rally historických automobilů a řada posádek si jedinečné asfaltové úseky s příměsí šotoliny oblíbila. Letos však závod na jihu Moravy v kalendáři MČR HA chybí. Posádky s historickými vozy přesto mají možnost se tohoto závodu zúčastnit v rámci slovenského mistrovství (MSR HA). To je totiž vypsáno jako mezinárodní, v rámci dohod české a slovenské autority zde mohou startovat posádky s českou národní licencí.
„České posádky budou hradit vklad na náš účet v korunách, ale ve výši dané slovenskými řády. Přihlásit se rovněž musí na slovenských stránkách, v následujícím odkaze http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18,“ vysvětluje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Částka startovného pro české posádky historických vozů, včetně pojištění a DPH, tedy bude činit 10 990,- Kč.
Všichni zájemci o start najdou všechny potřebné informace již brzy ve Zvláštních ustanoveních. České posádky se už nyní mohou hlásit ke startu na XIII. AGROTEC PETRONAS Syntium rally v Hustopečích prostřednictvím odkazu: http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.