Jak už bylo uvedeno v úvodní tiskové informaci AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017 bude součástí šampionátů ČR a SR soudobých vozidel. V případě slovenského seriálu, se budou moci soutěže zúčastnit i posádky historických automobilů v rámci MSR HA. A to je šance i pro české dvojice, které mají hustopečské tratě v oblibě, jak se na soutěž, která se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2017, přihlásit.
„Rally mezi vinicemi“ už v minulosti několikrát hostila české mistrovství v rally historických automobilů a řada posádek si jedinečné asfaltové úseky s příměsí šotoliny oblíbila. Letos však závod na jihu Moravy v kalendáři MČR HA chybí. Posádky s historickými vozy přesto mají možnost se tohoto závodu zúčastnit v rámci slovenského mistrovství (MSR HA). To je totiž vypsáno jako mezinárodní, v rámci dohod české a slovenské autority zde mohou startovat posádky s českou národní licencí.
„České posádky budou hradit vklad na náš účet v korunách, ale ve výši dané slovenskými řády. Přihlásit se rovněž musí na slovenských stránkách, v následujícím odkaze http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=18,“ vysvětluje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Částka startovného pro české posádky historických vozů, včetně pojištění a DPH, tedy bude činit 10 990,- Kč.
Všichni zájemci o start najdou všechny potřebné informace již brzy ve Zvláštních ustanoveních. České posádky se už nyní mohou hlásit ke startu na XIII. AGROTEC PETRONAS Syntium rally v Hustopečích prostřednictvím odkazu: http://entry.agrotecrally.cz/entry-form/competitor.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.