Na přelomu března a dubna odstartovalo také juniorské mistrovství Evropy závodem na Azorských ostrovech. Premiéru ve voze Peugeot 208 R2 si zde odbyla turnovská posádka Dominik Brož – Petr Těšínský, která i přes drobné problémy soutěž dokončila na 6. místě mezi juniory.
Šestnáct rychlostních zkoušek rozdělených do tří soutěžních dní a porce 210,2 ostrých kilometrů, přesně tolik čekalo na desítku mladých jezdců usilujících o body do ERCJ. Na portugalský ostrov se vypravila i posádka ACCR Czech teamu - Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Na první juniorský závod jsem vyrazil společně s tátou již 19. března v noci a do portugalského přístavu Setúbalu jsme dorazili 22. března v brzkých ranních hodinách. Okolo poledne už byl soutěžní „pegy“ včetně dodávky naložený na lodi a my se letecky přesunuli na ostrov. V neděli jsme si vyzvedli naše motorové mazlíky a o den později nás čekal první test na šotolině, neboť v Česku jsme jízdu na nezpevněném povrchu nestihli. Po prvních kilometrech na šotolině jsem moc nadšený s nastavením nebyl, ale během dne jsme udělali na autě spoustu práce,“ zavzpomínal na cestu na Azorské ostrovy i na průběh prvních testů na šotolině turnovský mladík. V pondělí večer si posádka převzala itineráře a druhý den se pustila do najíždění rychlostních zkoušek. Ve středu čekala na všechny posádky divácká speciálka, kterou si Dominik s Petrem náramně užili. Pak už přišla na řadu kvalifikační zkouška. „Po prvním průjezdu kvalifikační zkouškou jsme ještě udělali drobné úpravy na autě a druhý průjezd touto erzetou jsme si už užívali. Dlouho nám však spokojenost nevydržela, neboť po zkoušce, která se nám povedla, se z převodovky začal ozývat nezvyklý hluk. Za přísné kontroly techniků kvůli porušení plomby na převodovce, jsme se rozhodli skříň vyndat a zjistit problém. Ukázalo se, že chyba byla na třetím kole, kde z ničeho nic upadl zub, jenž navíc poškodil i stálý záběr. Převodovku se nám podařilo i přes pokutu 240 Eur za pozdní příjezd do předstartovního prostoru dát dohromady a tím mohli odstartovat do hlavního závodu,“ popsal první problémy na Azorských ostrovech Dominik Brož. Úvodní rychlostní zkoušku soutěže, kterou byla erzeta mezi obrubníky, Dominik s Petrem „prodali“ a připravovali se na hlavní porci zkoušek v rally. Na 2 RZ zajel Brož sedmý čas a stejná příčka patřila mladému jezdci i mezi juniory. „Do poloviny druhé zkoušky auto šlapalo perfektně, ale od druhé poloviny začalo ztrácet výkon a do cíle erzety jsme dojeli pouze na tři válce. K tomu nám dvakrát zhasl motor. Mechanikům se podařilo „pegyho“ vyléčit a my mohli, i přes velkou časovou ztrátu, pokračovat v soutěži,“ vysvětlil propad ve výsledcích Dominik. První závodní den zakončila česká posádka na 10. místě mezi mladíky. I když zajeli v druhé etapě dva šesté časy v juniorské kategorii, výsledky vzhůru se propracovávali jen díky odstoupeným posádkám. Po 7 RZ jim patřila osmá příčka v ERCJ. „Druhý den jsme nijak netlačili a jeli na pohodu. S větším časovým odstupem ani nešlo nic víc dělat a nám nezbývalo než čekat, co se bude dít na předních místech. Bohužel na první zkoušce v druhé sekci jsme šli přes boudu, a to ve stejném místě, jako v prvním kole britská závodnice Catie Munnigs. Byli jsme příliš rychlí při vjezdu do zatáčky a pozatažení ruční brzdy nám auto zakoplo v koleji a šlo přes střechu. Tuto zkoušku jsme dokončili a s mírně pomuchlaným „pegym“ jsme odjeli i devátou erzetu. Do závěrečné zkoušky druhého dne jsme ale už neodstartovali. Jelikož přední okno bylo značně poškozené, tak jsme jej vykopli, abychom lépe viděli. Pro jízdu v průvanu jsme si pořídili i brýle, ale sportovní komisař nám z bezpečnostních důvodů nepovolil start, byť to pravidla umožňují. Druhá etapa tím pro nás předčasně skončila, ale pro mechaniky začalo další opravování,“ přiblížil kolostřešní situaci Dominik Brož. Mechanici opět zvládli opravy na výbornou, a tak mohl Dominik s Petrem nastoupit do závěrečné etapy. Tu zajela posádka bez problémů, avšak k potřebné jistotě chyběl chycený rytmus. V závěrečné etapě se turnovská posádka blýskla jedním pátým a jedním třetím časem mezi juniory. Náročnou rally nakonec Brož s Těšínským dokončili na 6. místě v rámci ERCJ. V rámci třídy to byla osmá příčka, v absolutní klasifikaci pak 29. příčka. „Se samotným průběhem závodu z naší strany nemohu být vůbec spokojen. Bohužel i taková je ale rally. Na nás teď čeká doma spousta práce, abychom dali „pegyho“ do kupy a na počátku května mohli startovat na Kanárských ostrovech. Azorská rally je nádherná soutěž, kde vytvořili diváci perfektní atmosféru podél tratí. Já věřím, že jsme si porci smůly již vybrali a na další soutěži se nám bude víc dařit.
Chtěl bych poděkovat Autoklubu České republiky za možnost být součástí ACCR Czech teamu. Dále bych chtěl poděkovat mechanikům „Bugymu“, „Poznoji“ a tátovi, za tvrdou práci, kterou odváděli, abychom mohli s Peugeotem startovat na Azorských ostrovech a i za to, jak dali ostrého mazlíka vždy dohromady. Mé díky patří také partnerům B.R.D. KOVO, Autoservis Havel, CNC František Beran, Občerstvení U jezu, TMS a BP rally teamu“.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.