Na přelomu března a dubna odstartovalo také juniorské mistrovství Evropy závodem na Azorských ostrovech. Premiéru ve voze Peugeot 208 R2 si zde odbyla turnovská posádka Dominik Brož – Petr Těšínský, která i přes drobné problémy soutěž dokončila na 6. místě mezi juniory.
Šestnáct rychlostních zkoušek rozdělených do tří soutěžních dní a porce 210,2 ostrých kilometrů, přesně tolik čekalo na desítku mladých jezdců usilujících o body do ERCJ. Na portugalský ostrov se vypravila i posádka ACCR Czech teamu - Dominik Brož s Petrem Těšínským. „Na první juniorský závod jsem vyrazil společně s tátou již 19. března v noci a do portugalského přístavu Setúbalu jsme dorazili 22. března v brzkých ranních hodinách. Okolo poledne už byl soutěžní „pegy“ včetně dodávky naložený na lodi a my se letecky přesunuli na ostrov. V neděli jsme si vyzvedli naše motorové mazlíky a o den později nás čekal první test na šotolině, neboť v Česku jsme jízdu na nezpevněném povrchu nestihli. Po prvních kilometrech na šotolině jsem moc nadšený s nastavením nebyl, ale během dne jsme udělali na autě spoustu práce,“ zavzpomínal na cestu na Azorské ostrovy i na průběh prvních testů na šotolině turnovský mladík. V pondělí večer si posádka převzala itineráře a druhý den se pustila do najíždění rychlostních zkoušek. Ve středu čekala na všechny posádky divácká speciálka, kterou si Dominik s Petrem náramně užili. Pak už přišla na řadu kvalifikační zkouška. „Po prvním průjezdu kvalifikační zkouškou jsme ještě udělali drobné úpravy na autě a druhý průjezd touto erzetou jsme si už užívali. Dlouho nám však spokojenost nevydržela, neboť po zkoušce, která se nám povedla, se z převodovky začal ozývat nezvyklý hluk. Za přísné kontroly techniků kvůli porušení plomby na převodovce, jsme se rozhodli skříň vyndat a zjistit problém. Ukázalo se, že chyba byla na třetím kole, kde z ničeho nic upadl zub, jenž navíc poškodil i stálý záběr. Převodovku se nám podařilo i přes pokutu 240 Eur za pozdní příjezd do předstartovního prostoru dát dohromady a tím mohli odstartovat do hlavního závodu,“ popsal první problémy na Azorských ostrovech Dominik Brož. Úvodní rychlostní zkoušku soutěže, kterou byla erzeta mezi obrubníky, Dominik s Petrem „prodali“ a připravovali se na hlavní porci zkoušek v rally. Na 2 RZ zajel Brož sedmý čas a stejná příčka patřila mladému jezdci i mezi juniory. „Do poloviny druhé zkoušky auto šlapalo perfektně, ale od druhé poloviny začalo ztrácet výkon a do cíle erzety jsme dojeli pouze na tři válce. K tomu nám dvakrát zhasl motor. Mechanikům se podařilo „pegyho“ vyléčit a my mohli, i přes velkou časovou ztrátu, pokračovat v soutěži,“ vysvětlil propad ve výsledcích Dominik. První závodní den zakončila česká posádka na 10. místě mezi mladíky. I když zajeli v druhé etapě dva šesté časy v juniorské kategorii, výsledky vzhůru se propracovávali jen díky odstoupeným posádkám. Po 7 RZ jim patřila osmá příčka v ERCJ. „Druhý den jsme nijak netlačili a jeli na pohodu. S větším časovým odstupem ani nešlo nic víc dělat a nám nezbývalo než čekat, co se bude dít na předních místech. Bohužel na první zkoušce v druhé sekci jsme šli přes boudu, a to ve stejném místě, jako v prvním kole britská závodnice Catie Munnigs. Byli jsme příliš rychlí při vjezdu do zatáčky a pozatažení ruční brzdy nám auto zakoplo v koleji a šlo přes střechu. Tuto zkoušku jsme dokončili a s mírně pomuchlaným „pegym“ jsme odjeli i devátou erzetu. Do závěrečné zkoušky druhého dne jsme ale už neodstartovali. Jelikož přední okno bylo značně poškozené, tak jsme jej vykopli, abychom lépe viděli. Pro jízdu v průvanu jsme si pořídili i brýle, ale sportovní komisař nám z bezpečnostních důvodů nepovolil start, byť to pravidla umožňují. Druhá etapa tím pro nás předčasně skončila, ale pro mechaniky začalo další opravování,“ přiblížil kolostřešní situaci Dominik Brož. Mechanici opět zvládli opravy na výbornou, a tak mohl Dominik s Petrem nastoupit do závěrečné etapy. Tu zajela posádka bez problémů, avšak k potřebné jistotě chyběl chycený rytmus. V závěrečné etapě se turnovská posádka blýskla jedním pátým a jedním třetím časem mezi juniory. Náročnou rally nakonec Brož s Těšínským dokončili na 6. místě v rámci ERCJ. V rámci třídy to byla osmá příčka, v absolutní klasifikaci pak 29. příčka. „Se samotným průběhem závodu z naší strany nemohu být vůbec spokojen. Bohužel i taková je ale rally. Na nás teď čeká doma spousta práce, abychom dali „pegyho“ do kupy a na počátku května mohli startovat na Kanárských ostrovech. Azorská rally je nádherná soutěž, kde vytvořili diváci perfektní atmosféru podél tratí. Já věřím, že jsme si porci smůly již vybrali a na další soutěži se nám bude víc dařit.
Chtěl bych poděkovat Autoklubu České republiky za možnost být součástí ACCR Czech teamu. Dále bych chtěl poděkovat mechanikům „Bugymu“, „Poznoji“ a tátovi, za tvrdou práci, kterou odváděli, abychom mohli s Peugeotem startovat na Azorských ostrovech a i za to, jak dali ostrého mazlíka vždy dohromady. Mé díky patří také partnerům B.R.D. KOVO, Autoservis Havel, CNC František Beran, Občerstvení U jezu, TMS a BP rally teamu“.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?