Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu měla nadosah kvalitní výsledek z úvodní soutěže ME v rally.
První soutěž mistrovství Evropy v rally – ERC se o tomto víkendu uskutečnila na Azorských ostrovech. Šotolinová soutěž s nesmírně nabytou startovní listinou, kde nechybělo téměř 30 špičkových vozů R5, se stala také první soutěží, kde se letos chtěla o body do šampionátu U28 ucházet posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Reprezentační posádka Autoklubu České republiky si na místě soutěže pronajala Škodu Fabia R5 od španělského týmu a vydala se bojovat na šotolinové rychlostní zkoušky, s nimiž má stále ještě málo zkušeností. To se projevilo na opatrném vstupu do soutěže, kde Jan Černý s Petrem Černohorským poznávali nové auto a zjišťovali, že jejich rozpis není na zrádnou šotolinu Azorské rally úplně ideální. V první etapě se přesto dařilo držet kontakt se špičkou a pravidelně zajíždět časy v první desítce.
Po první etapě bylo celému MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu jasné, že soutěž, kde se dramaticky měnilo počasí, bude potřeba hlavně dokončit v klidu. Mnoho z favoritů této rally v průběhu první, či druhé etapy havarovalo, a čeští reprezentanti Jan Černý s Petrem Černohorským se začali posunovat pořadím vzhůru. Vliv na to také měl upravený rozpis, který lépe reflektoval podmínky na trati, a také změna nastavení, kterou tým udělal po první etapě. Posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu se podařilo v průběhu dne vystoupat až na průběžné třetí místo absolutně a druhé v šampionátu jezdců do 28 let s názvem U28. Bohužel na předposlední rychlostní zkoušce Jan Černý s Petrem Černohorským havarovali. O třetí příčku bylo třeba ještě bojovat a Jan Černý se nechtěl spokojit jen s pouhým dojetím do cíle. Chyba v jedné z pomalých zatáček však české reprezentační posádce vzala veškeré šance na dobrý výsledek v této soutěži. Poničená Škoda Fabia R5 již nemohla v soutěži pokračovat a Jan Černý s Petrem Černohorským tak na úvodní soutěži vyšli bodově naprázdno, i když měli nadosah velký výsledek a velkou porci bodů.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „V tuto chvíli se nedá říct nic jiného, než že jsem zklamaný. Do soutěže jsme se pomalu rozjížděli a bylo znát, že na šotolině toho se čtyřkolkou mám odjeto ještě málo. Na trati panovaly dost šílené podmínky a neseděl nám rozpis. Po první etapě jsme si ale s Petrem řekli, co změníme, a dařilo se nám postupovat pořadím vzhůru, přesně podle naše plánu. Bylo snadné udělat chybu a to se stalo i mnoha našim soupeřům. Nám se ale dařilo. Jeli jsme dobré tempo a drželi jsme se na erzetě. Postupně jsme se probojovali až na třetí místo, ale museli jsme stále jet rychle a nemohli jsme si jen hlídat náskok, který byl velmi malý. V jedné pomalé zatáčce na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem měl zařazenou dvojku, mi lehce uklouzl zadek auta a trefil jsem strom. To nás otočilo přes střechu a při tom se poškodilo zavěšení předního kola. Byla to malá chyba, ale přišla na nevhodném místě a měla katastrofální následky. Celý závod jsme se chtěli vyhnout chybám a to se nám až do této předposlední zkoušky dařilo. Jsem z toho zklamaný. Bylo blízko k pěknému umístění a velkým bodům. Musíme se z toho vzpamatovat a jít dál, ale teď je to hodně nepříjemné.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.