Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu měla nadosah kvalitní výsledek z úvodní soutěže ME v rally.
První soutěž mistrovství Evropy v rally – ERC se o tomto víkendu uskutečnila na Azorských ostrovech. Šotolinová soutěž s nesmírně nabytou startovní listinou, kde nechybělo téměř 30 špičkových vozů R5, se stala také první soutěží, kde se letos chtěla o body do šampionátu U28 ucházet posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Reprezentační posádka Autoklubu České republiky si na místě soutěže pronajala Škodu Fabia R5 od španělského týmu a vydala se bojovat na šotolinové rychlostní zkoušky, s nimiž má stále ještě málo zkušeností. To se projevilo na opatrném vstupu do soutěže, kde Jan Černý s Petrem Černohorským poznávali nové auto a zjišťovali, že jejich rozpis není na zrádnou šotolinu Azorské rally úplně ideální. V první etapě se přesto dařilo držet kontakt se špičkou a pravidelně zajíždět časy v první desítce.
Po první etapě bylo celému MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu jasné, že soutěž, kde se dramaticky měnilo počasí, bude potřeba hlavně dokončit v klidu. Mnoho z favoritů této rally v průběhu první, či druhé etapy havarovalo, a čeští reprezentanti Jan Černý s Petrem Černohorským se začali posunovat pořadím vzhůru. Vliv na to také měl upravený rozpis, který lépe reflektoval podmínky na trati, a také změna nastavení, kterou tým udělal po první etapě. Posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu se podařilo v průběhu dne vystoupat až na průběžné třetí místo absolutně a druhé v šampionátu jezdců do 28 let s názvem U28. Bohužel na předposlední rychlostní zkoušce Jan Černý s Petrem Černohorským havarovali. O třetí příčku bylo třeba ještě bojovat a Jan Černý se nechtěl spokojit jen s pouhým dojetím do cíle. Chyba v jedné z pomalých zatáček však české reprezentační posádce vzala veškeré šance na dobrý výsledek v této soutěži. Poničená Škoda Fabia R5 již nemohla v soutěži pokračovat a Jan Černý s Petrem Černohorským tak na úvodní soutěži vyšli bodově naprázdno, i když měli nadosah velký výsledek a velkou porci bodů.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „V tuto chvíli se nedá říct nic jiného, než že jsem zklamaný. Do soutěže jsme se pomalu rozjížděli a bylo znát, že na šotolině toho se čtyřkolkou mám odjeto ještě málo. Na trati panovaly dost šílené podmínky a neseděl nám rozpis. Po první etapě jsme si ale s Petrem řekli, co změníme, a dařilo se nám postupovat pořadím vzhůru, přesně podle naše plánu. Bylo snadné udělat chybu a to se stalo i mnoha našim soupeřům. Nám se ale dařilo. Jeli jsme dobré tempo a drželi jsme se na erzetě. Postupně jsme se probojovali až na třetí místo, ale museli jsme stále jet rychle a nemohli jsme si jen hlídat náskok, který byl velmi malý. V jedné pomalé zatáčce na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem měl zařazenou dvojku, mi lehce uklouzl zadek auta a trefil jsem strom. To nás otočilo přes střechu a při tom se poškodilo zavěšení předního kola. Byla to malá chyba, ale přišla na nevhodném místě a měla katastrofální následky. Celý závod jsme se chtěli vyhnout chybám a to se nám až do této předposlední zkoušky dařilo. Jsem z toho zklamaný. Bylo blízko k pěknému umístění a velkým bodům. Musíme se z toho vzpamatovat a jít dál, ale teď je to hodně nepříjemné.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?