Posádka MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu měla nadosah kvalitní výsledek z úvodní soutěže ME v rally.
První soutěž mistrovství Evropy v rally – ERC se o tomto víkendu uskutečnila na Azorských ostrovech. Šotolinová soutěž s nesmírně nabytou startovní listinou, kde nechybělo téměř 30 špičkových vozů R5, se stala také první soutěží, kde se letos chtěla o body do šampionátu U28 ucházet posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Reprezentační posádka Autoklubu České republiky si na místě soutěže pronajala Škodu Fabia R5 od španělského týmu a vydala se bojovat na šotolinové rychlostní zkoušky, s nimiž má stále ještě málo zkušeností. To se projevilo na opatrném vstupu do soutěže, kde Jan Černý s Petrem Černohorským poznávali nové auto a zjišťovali, že jejich rozpis není na zrádnou šotolinu Azorské rally úplně ideální. V první etapě se přesto dařilo držet kontakt se špičkou a pravidelně zajíždět časy v první desítce.
Po první etapě bylo celému MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu jasné, že soutěž, kde se dramaticky měnilo počasí, bude potřeba hlavně dokončit v klidu. Mnoho z favoritů této rally v průběhu první, či druhé etapy havarovalo, a čeští reprezentanti Jan Černý s Petrem Černohorským se začali posunovat pořadím vzhůru. Vliv na to také měl upravený rozpis, který lépe reflektoval podmínky na trati, a také změna nastavení, kterou tým udělal po první etapě. Posádce MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu se podařilo v průběhu dne vystoupat až na průběžné třetí místo absolutně a druhé v šampionátu jezdců do 28 let s názvem U28. Bohužel na předposlední rychlostní zkoušce Jan Černý s Petrem Černohorským havarovali. O třetí příčku bylo třeba ještě bojovat a Jan Černý se nechtěl spokojit jen s pouhým dojetím do cíle. Chyba v jedné z pomalých zatáček však české reprezentační posádce vzala veškeré šance na dobrý výsledek v této soutěži. Poničená Škoda Fabia R5 již nemohla v soutěži pokračovat a Jan Černý s Petrem Černohorským tak na úvodní soutěži vyšli bodově naprázdno, i když měli nadosah velký výsledek a velkou porci bodů.
Jan Černý, jezdec MOGUL ŠKODA ACA RACING týmu: „V tuto chvíli se nedá říct nic jiného, než že jsem zklamaný. Do soutěže jsme se pomalu rozjížděli a bylo znát, že na šotolině toho se čtyřkolkou mám odjeto ještě málo. Na trati panovaly dost šílené podmínky a neseděl nám rozpis. Po první etapě jsme si ale s Petrem řekli, co změníme, a dařilo se nám postupovat pořadím vzhůru, přesně podle naše plánu. Bylo snadné udělat chybu a to se stalo i mnoha našim soupeřům. Nám se ale dařilo. Jeli jsme dobré tempo a drželi jsme se na erzetě. Postupně jsme se probojovali až na třetí místo, ale museli jsme stále jet rychle a nemohli jsme si jen hlídat náskok, který byl velmi malý. V jedné pomalé zatáčce na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem měl zařazenou dvojku, mi lehce uklouzl zadek auta a trefil jsem strom. To nás otočilo přes střechu a při tom se poškodilo zavěšení předního kola. Byla to malá chyba, ale přišla na nevhodném místě a měla katastrofální následky. Celý závod jsme se chtěli vyhnout chybám a to se nám až do této předposlední zkoušky dařilo. Jsem z toho zklamaný. Bylo blízko k pěknému umístění a velkým bodům. Musíme se z toho vzpamatovat a jít dál, ale teď je to hodně nepříjemné.“
Autor: MOGUL ŠKODA ACA RACING – PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.