Nově zformovaný ACCR Czech Team má za sebou premiéru v rámci Mistrovství Evropy. A hned na začátku čekal na české juniorské posádky jeden z nejkrásnějších, zároveň však také nejnáročnějších podniků celého seriálu - Azores Airlines Rallye. Portugalský ostrov Sao Miguel ležící uprostřed Atlantského oceánu je totiž sopečného původu. To vše má za důsledek nejen náročné změny povrchů na rychlostních zkouškách, ale také nevyzpytatelné počasí, které se mění doslova každou minutou.
Nejlépe z českých posádek si nakonec vedla dvojice Filip Mareš - Jan Hloušek. Jednalo se o jejich první start v zahraničí v rámci Mistrovství Evropy a teprve třetí na šotolinovém povrchu. S náročnými podmínkami se mladá posádka vypořádala statečně, postupně se zlepšovala a nezbrzdila ji ani čtyřminutová ztráta v páteční etapě, způsobená výměnou poškozeného kola. V cíli pak na posádku čekala odměna za výborné třetí místo v rámci hodnocení ERC Junior U27. "Jsem strašně rád, že se nám podařilo dojet až do cíle. Věděl jsem, že nás čeká hodně náročný závod, ale výsledek překonal moje očekávání. Rychlostní zkoušky jsou na Azorech skutečně náročné, každá zatáčka je plná nástrah a k chybě je mnohokrát hodně blízko. Získali jsme tu ohromné množství zkušeností, ze kterých budeme v budoucnu určitě čerpat," prozradil v cíli viditelně spokojený Filip Mareš.
K velkému výsledku měli nakročeno Jan Černý s Petrem Černohorským. Po pomalejším začátku se dokázali během závěrečné etapy probojovat až na třetí příčku absolutní klasifikace, na předposlední rychlostní zkoušce však byli nuceni odstoupit kvůli havárii. "Jsme hodně zklamaní. Ze začátku se nám příliš nedařilo najít správné tempo, navíc jsme dopláceli na nevýhodnou startovní pozici. Postupně jsme ale zapracovali na rozpisu i nastavení auta, což bylo vidět i na stoupání vzhůru výsledkovou listinou. Až přišla nešťastná RZ 15. Jeli jsme normálním tempem, nijak jsme neriskovali, ale v jedné pravé zatáčce na druhý rychlostní stupeň nám lehce uklouzl zadek a trefili jsme strom, který nás obrátil přes střechu. Celý závod jsme se snažili jet bez zbytečného riskování, chtěli jsme se vyhnout chybám. Nakonec jsme udělali jednu, na první pohled ne tak velkou, ale s katastrofálními následky," okomentoval své vystoupení Jan Černý.
Smolnou soutěž prožil třetí zástupce ACCR Czech Teamu Dominik Brož. Hned od začátku ho zlobilo nově postavené auto - nejdříve převodovka, následně motor. Když už se konečně podařilo dostat vůz do správné kondice, začal chybovat pilot. Několikrát opřel svůj Peugeot 208 R2 o zídku, v páteční etapě dokonce skončil na střeše. Přes všechny tyto peripetie se však posádce Brož - Těšínský podařilo soutěž dokončit, za což byli odměněni body za šesté místo v hodnocení ERC Junior U27. "Azory musím ohodnotit jako hodně nevydařenou soutěž. Kvalifikace se nám podařila, ale to bylo asi tak všechno. Poté začala zlobit technika, takže jsme se propadli na chvost výsledkové listiny. A když jsme auto zprovoznili, začal jsem chybovat já. V závěru už jsem jel hodně opatrně s jasným cílem dojet až na závěrečnou rampu," řekl Dominik Brož.
ACCR Czech Team teď čeká měsíční pauza. Jan Černý a Filip Mareš se představí na dubnové Rallye Šumava Klatovy, dalším plánovaným závodem mistrovství Evropy bude na začátku května Rally Islas Canarias.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.