Nově zformovaný ACCR Czech Team má za sebou premiéru v rámci Mistrovství Evropy. A hned na začátku čekal na české juniorské posádky jeden z nejkrásnějších, zároveň však také nejnáročnějších podniků celého seriálu - Azores Airlines Rallye. Portugalský ostrov Sao Miguel ležící uprostřed Atlantského oceánu je totiž sopečného původu. To vše má za důsledek nejen náročné změny povrchů na rychlostních zkouškách, ale také nevyzpytatelné počasí, které se mění doslova každou minutou.
Nejlépe z českých posádek si nakonec vedla dvojice Filip Mareš - Jan Hloušek. Jednalo se o jejich první start v zahraničí v rámci Mistrovství Evropy a teprve třetí na šotolinovém povrchu. S náročnými podmínkami se mladá posádka vypořádala statečně, postupně se zlepšovala a nezbrzdila ji ani čtyřminutová ztráta v páteční etapě, způsobená výměnou poškozeného kola. V cíli pak na posádku čekala odměna za výborné třetí místo v rámci hodnocení ERC Junior U27. "Jsem strašně rád, že se nám podařilo dojet až do cíle. Věděl jsem, že nás čeká hodně náročný závod, ale výsledek překonal moje očekávání. Rychlostní zkoušky jsou na Azorech skutečně náročné, každá zatáčka je plná nástrah a k chybě je mnohokrát hodně blízko. Získali jsme tu ohromné množství zkušeností, ze kterých budeme v budoucnu určitě čerpat," prozradil v cíli viditelně spokojený Filip Mareš.
K velkému výsledku měli nakročeno Jan Černý s Petrem Černohorským. Po pomalejším začátku se dokázali během závěrečné etapy probojovat až na třetí příčku absolutní klasifikace, na předposlední rychlostní zkoušce však byli nuceni odstoupit kvůli havárii. "Jsme hodně zklamaní. Ze začátku se nám příliš nedařilo najít správné tempo, navíc jsme dopláceli na nevýhodnou startovní pozici. Postupně jsme ale zapracovali na rozpisu i nastavení auta, což bylo vidět i na stoupání vzhůru výsledkovou listinou. Až přišla nešťastná RZ 15. Jeli jsme normálním tempem, nijak jsme neriskovali, ale v jedné pravé zatáčce na druhý rychlostní stupeň nám lehce uklouzl zadek a trefili jsme strom, který nás obrátil přes střechu. Celý závod jsme se snažili jet bez zbytečného riskování, chtěli jsme se vyhnout chybám. Nakonec jsme udělali jednu, na první pohled ne tak velkou, ale s katastrofálními následky," okomentoval své vystoupení Jan Černý.
Smolnou soutěž prožil třetí zástupce ACCR Czech Teamu Dominik Brož. Hned od začátku ho zlobilo nově postavené auto - nejdříve převodovka, následně motor. Když už se konečně podařilo dostat vůz do správné kondice, začal chybovat pilot. Několikrát opřel svůj Peugeot 208 R2 o zídku, v páteční etapě dokonce skončil na střeše. Přes všechny tyto peripetie se však posádce Brož - Těšínský podařilo soutěž dokončit, za což byli odměněni body za šesté místo v hodnocení ERC Junior U27. "Azory musím ohodnotit jako hodně nevydařenou soutěž. Kvalifikace se nám podařila, ale to bylo asi tak všechno. Poté začala zlobit technika, takže jsme se propadli na chvost výsledkové listiny. A když jsme auto zprovoznili, začal jsem chybovat já. V závěru už jsem jel hodně opatrně s jasným cílem dojet až na závěrečnou rampu," řekl Dominik Brož.
ACCR Czech Team teď čeká měsíční pauza. Jan Černý a Filip Mareš se představí na dubnové Rallye Šumava Klatovy, dalším plánovaným závodem mistrovství Evropy bude na začátku května Rally Islas Canarias.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.