Na největším ostrově Azorského souostroví Sao Miguel se o nadcházejícím víkendu uskuteční zahajovací závod letošního ročníku mistrovství Evropy. Tato soutěž bude zároveň premiérou nově vzniklého ACCR Czech Teamu.
Na startu Azores Airlines se představí trojice reprezentantů ACCR Czech Team - Jan Černý s Petrem Černohorským osedlají v rámci kategorie ERC Junior U28 vůz Škoda Fabia R5. Příbramský pilot zamířil na exotický ostrov v Atlantském oceánu ihned po vydařené Valašské Rally, kde až na závěrečném testu prohrál souboj o stříbro Václavem Pechem. Kvůli termínům obou soutěží se Jan Černý tentokráte představí za volantem pronajatého vozu ze stáje ARVidal. "Kvůli termínu Valašky musíme startovat s pronajatým vozem, přesun do Ponta Delgady je navíc hodně časově náročný, takže jsme nebyli ani na oficiálním testu. Ale ještě před Valaškou jsme byli na testu ve Španělsku a mám z něj velice dobrý pocit," řekl Jan Černý, který nebude na portugalské soutěži startovat poprvé.
Premiérový start naopak čeká Filipa Mareše, který společně s Janem Hlouškem usedne do Peugeotu 208 R2. "Pro mě je to na takto velkém závodě premiéra. Už první den seznamovacích jízd ukázal náročnost závodu, který máme před sebou. Můžu říct, že jsem z toho zatím nadšený, charakter tratí se mi hodně líbí," okomentoval poznatky po prvním dni seznamovacích jízd Filip Mareš.
Pro druhého zástupce ACCR Czech Team v rámci ERC Junior U27 Dominika Brože to premiéra nebude, na Azorech startoval již v loňském roce. "Naše zkušenosti z minulého ročníku jsou znát. Již víme, do čeho jdeme a co můžeme očekávat. Seznamovací jízdy zatím probíhají bez problémů a užíváme si to. Jen je škoda, že se podařilo naše závodní auto dokončit až na poslední chvíli, takže první pořádné svezení se nám podařilo uskutečnit až na pondělním oficiálním testu," zhodnotil situaci Dominik Brož.
Azores Airlines Rallye odstartovala dnes večer diváckou rychlostní zkouškou přímo v ulicích hlavního města ostrova Ponta Delgada, která se však nezapočítává do celkových výsledků. Ve čtvrtek dopoledne čekají na posádky volné jízdy a kvalifikace, odpoledne pak úvodní rychlostní zkoušky celé soutěže, přičemž hned první divácká rychlostní zkouška bude přenášena přímým přenosem na oficiálním Youtube kanále pořadatele.
Jak se bude zástupcům ACCR Czech Team dařit můžete průběžně sledovat na sociálních sítích i výsledcích.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?