Nová kapitola ve sportovní kariéře se otevře na sklonku března Karlu Kupcovi. Společně s Ondřejem Krajčou a Peugeotem 208 R2 totiž stanou na startu Azorské rally. Juniorské mistrovství Evropy bude totiž hlavním cílem mladé posádky.
To, co si Karel Kupec dal za cíl na začátku rallyové kariéry, se začíná pomalu ale jistě naplňovat. Jeho plány směřovaly k závodům mistrovství Evropy. V loňském roce si vyzkoušel atmosféru lotyšské šotolinové Liepaja rally, kde obsadil ve třídě RC4 devátou příčku. Pro letošek už je kalendář podniků, kde se objeví dvojice Karel Kupec s Ondřejem Krajčou, zcela jasný a juniorské mistrovství Evropy zaujímá stěžejní roli. „Když došlo na lámání chleba na sklonku loňského roku, kde bychom mohli startovat v sezóně 2017, měl jsem jasno. Bylo jen potřeba dořešit několik věcí okolo našich startů v ERCJ. Evropské soutěže se mi velice líbí hlavně svou rozmanitostí. Ne, že by v Česku byla slabá konkurence, ta je tady úžasná, ale jezdíme stále stejné rychlostní zkoušky a to jezdce v jeho posunu ubíjí. Proto jsme se rozhodli pro Evropu. Navíc právě na některých soutěžích započítávaných do ERCJ mohu využít mé zkušenosti s šotolinou z rallyekrosu“, odtajnil svůj letošní program Karel Kupec. V Česku se Karel s Ondrou určitě objeví také. Jistá je účast na Barum rally, která i letos zapadá do kalendáře ERCJ a dle potřeby bude možná účast na vybraných sprintech. Na konci března ovšem startuje úvodní podnik ERCJ Azores Airlines Rally a Karel s Ondrou nebudou na portugalských ostrovech chybět. Od pořadatelů „nafasovala“ česká posádka startovní číslo 49. Na Azory se chystá celkem deset posádek usilující o první evropské juniorské body a ve třídě RC4 budou mít kluci 15 soupeřů. „Během zimní přestávky jsme pracovali na Peugeotu 208 R2, jenž nás dovezl k vítězství ve Vsetíně, ale v Rakousku a na Mikuláš rally ve Slušovicích trošku zazlobil. „Pegy“ dostal nový kabát, kdy bílou barvu vystřídala krásná červená. Samozřejmě jsme vůz podrobili testu a mohu říci - jsme připraveni“, uvedl šumperský jezdec a doplňuje: „Nových tratí se nebojím, neboť každá nová rychlostní zkouška je pro mne velkou výzvou. Jistým plusem je pro nás to, že na ostrovy nejedeme sami. Dominik Brož má zkušenosti z loňska a já ho podrobil pořádnému výslechu. Třetím do party bude Filip Mareš, takže bude sranda. Cíle do soutěže máme jasné, chceme rally dokončit a závod si užít“.
Azorská rally startuje ve čtvrtek 30. března a končí na apríla, tedy 1. dubna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.