Nová kapitola ve sportovní kariéře se otevře na sklonku března Karlu Kupcovi. Společně s Ondřejem Krajčou a Peugeotem 208 R2 totiž stanou na startu Azorské rally. Juniorské mistrovství Evropy bude totiž hlavním cílem mladé posádky.
To, co si Karel Kupec dal za cíl na začátku rallyové kariéry, se začíná pomalu ale jistě naplňovat. Jeho plány směřovaly k závodům mistrovství Evropy. V loňském roce si vyzkoušel atmosféru lotyšské šotolinové Liepaja rally, kde obsadil ve třídě RC4 devátou příčku. Pro letošek už je kalendář podniků, kde se objeví dvojice Karel Kupec s Ondřejem Krajčou, zcela jasný a juniorské mistrovství Evropy zaujímá stěžejní roli. „Když došlo na lámání chleba na sklonku loňského roku, kde bychom mohli startovat v sezóně 2017, měl jsem jasno. Bylo jen potřeba dořešit několik věcí okolo našich startů v ERCJ. Evropské soutěže se mi velice líbí hlavně svou rozmanitostí. Ne, že by v Česku byla slabá konkurence, ta je tady úžasná, ale jezdíme stále stejné rychlostní zkoušky a to jezdce v jeho posunu ubíjí. Proto jsme se rozhodli pro Evropu. Navíc právě na některých soutěžích započítávaných do ERCJ mohu využít mé zkušenosti s šotolinou z rallyekrosu“, odtajnil svůj letošní program Karel Kupec. V Česku se Karel s Ondrou určitě objeví také. Jistá je účast na Barum rally, která i letos zapadá do kalendáře ERCJ a dle potřeby bude možná účast na vybraných sprintech. Na konci března ovšem startuje úvodní podnik ERCJ Azores Airlines Rally a Karel s Ondrou nebudou na portugalských ostrovech chybět. Od pořadatelů „nafasovala“ česká posádka startovní číslo 49. Na Azory se chystá celkem deset posádek usilující o první evropské juniorské body a ve třídě RC4 budou mít kluci 15 soupeřů. „Během zimní přestávky jsme pracovali na Peugeotu 208 R2, jenž nás dovezl k vítězství ve Vsetíně, ale v Rakousku a na Mikuláš rally ve Slušovicích trošku zazlobil. „Pegy“ dostal nový kabát, kdy bílou barvu vystřídala krásná červená. Samozřejmě jsme vůz podrobili testu a mohu říci - jsme připraveni“, uvedl šumperský jezdec a doplňuje: „Nových tratí se nebojím, neboť každá nová rychlostní zkouška je pro mne velkou výzvou. Jistým plusem je pro nás to, že na ostrovy nejedeme sami. Dominik Brož má zkušenosti z loňska a já ho podrobil pořádnému výslechu. Třetím do party bude Filip Mareš, takže bude sranda. Cíle do soutěže máme jasné, chceme rally dokončit a závod si užít“.
Azorská rally startuje ve čtvrtek 30. března a končí na apríla, tedy 1. dubna.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.