O víkendu odjíždí Dominik Brož s Petrem Těšínským otevřít svou druhou sezonu v juniorském mistrovství Evropy. Seriál ERCJ startuje na Azorských ostrovech. Při prvním startu v loňském roce zde turnovská posádka obsadila 6. místo mezi juniory.
Dvacetiletý Dominik Brož otevřel v loňském roce novou kapitolu ve své jezdecké kariéře, když po boku Petra Těšínského absolvoval kompletní seriál závodů juniorského mistrovství Evropy. Na jejím konci byli kluci klasifikováni na 6. místě. Během zimní přestávky se toho okolo Dominika dost změnilo. Tým dostal nový název BP Rally team a největší změna se týká vozu, kdy fiestu vystřídal Peugeot 208 R2. „V žádném případě to není zkratka, kterou používal Petr při závodech „Broži Přidej“, ani pomoc od světové petrolejářské společnosti, i když finanční injekce odsud by se hodila :-). Pravda je, v moudrých hlavách, které se daly dohromady – Brož + Prokorát. Pod tímto týmem, který vlastní „pegyho“, budeme startovat v letošním roce v ERCJ a vybraných českých závodech. Fiesta R2 bude připravena na případný pronájem“, upřesnil s nutnou dávkou humoru druhou změnu Dominik Brož krátce poté, co skládačka vozu dorazila do Turnova. Na zimní přestávku v podobě kafíčka a nohou na stole mohli mechanici zapomenout. V dílně se pracovalo vždy dlouho do noci. Nyní je 208 poskládaná a Dominik má za sebou první testy. „Auto je zatím ještě syrové a nás čekají ještě drobné práce. Peugeota jsem měl možnost otestovat po loňské Barumce a z našeho testu jsem byl mile překvapen, neboť naše auto lépe brzdí. Největší změnu oproti fiestě vidím v převodovce. Na podvozku nás čeká ještě dost práce. Je třeba jej perfektně vyladit, ale věřím, že si i tady poradíme. Na autě jsme provedli i drobné úpravy, které budou jen k užitku“, podělil se o první dojmy ze svezení v novém voze mladý jezdec. A šampionát ERCJ už klepe na dveře. První závod se odstartuje na konci března na Azorských ostrovech. Dominik s Petrem již mají sbalené kufry a zanedlouho za nimi vyrazí i doprovodný tým s vozem. Letošní Azores Airlines Rally je opět rozdělena do tří soutěžních dní. Ve čtvrtek jsou připraveny pro posádky čtyři erzety, v pátek šest a celou soutěž zakončí sobota, kdy je v harmonogramu dalších šest erzet. „Na úvodní závod se velmi těšíme. Prostředí již známe, takže po této stránce by nás nemělo nic překvapit. Těším se na dlouhé zkoušky, které se pojedou a letos jsou připravené tři úseky, delší než 20 km. Na co se ale nejvíce těším, je jízda v „pegym“. Věřím, že náš přestup byl dobrým krokem a já s Petrem se budeme snažit potvrdit tento krok i dobrým výsledkem. Držte nám palce“, uvedl krátce před odjezdem na první evropskou soutěž Dominik Brož. Juniorů bude startovat na portugalských ostrovech hned deset a mezi nimi i trojice z Česka. Kromě Dominka to bude Filip Mareš a Karel Kupec.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?