Motocyklový závodník Lukáš Pešek v Žiželicích usedne jako spolujezdec po boku Václava Dunovského v soutěžním Peugeotu 208 R2.
Testovací RZ Žiželice bude v sobotu 18. března první oficiální příležitostí k testování soutěžních vozů před nadcházející sezonou Mistrovství České republiky v rally. Na jedné rychlostní zkoušce, která vede kolem středočeské obce Žiželice nedaleko Chlumce nad Cidlinou, budou během soboty testovat přihlášení závodníci se soutěžními vozy, s nimiž vyrazí do jednoho ze dvou domácích seriálů v rally.
Jednou z posádek, která se zde předvede divákům, bude dvojice Dunovský Peugeot Rallye Teamu s vozem Peugeot 208 R2, kdy za volantem soutěžního speciálu najdeme tradičně týmového jezdce Václava Dunovského, kterého ale na místě spolujezdce tentokrát doprovodí úspěšný motocyklový závodník Lukáš Pešek. Ten si tak poprvé vyzkouší ostrou jízdu se soutěžním Peugeotem jako spolujezdec na rychlostní zkoušce před zraky diváků a objektivy kamer novinářů. Lukáš Pešek je v letošním roce ambasadorem značky Peugeot v České republice, a proto se Testovací RZ Žiželice zúčastní jako spolujezdec právě vedle Václava Dunovského, jenž v letošním roce znovu startuje v rally s podporou značky Peugeot. Lukáš Pešek si v Žiželicích tentokrát vyzkouší roli spolujezdce, který na rychlostních zkouškách čte rozpis, ale už teď můžeme prozradit, že si spolu s Václavem Dunovským na jedné vybrané motoristické akci na závěr sezony role prohodí a za volant usedne Lukáš. Václav Dunovský bude tedy na závěr roku Lukáši Peškovi dělat spolujezdce a zasvětí jej do tajů automobilových soutěží.
Václav Dunovský startující s Lukášem Peškem na Testovací RZ Žiželice s Peugeotem 208 R2 využije tuto příležitost k testování před blížící se první soutěží mistrovství České republiky v rally, kterou je Valašská rally startující již 24. března. Na Valašsku Václav Dunovský odstartuje již se svým tradičním spolujezdcem, kterým je Petr Glössl. Testovací RZ Žiželice je rovněž příležitostí pro Lukáše Peška představit návštěvníkům svoji motorku, se kterou se letos chystá obhájit prvenství v mistrovství ČR v kategorii Superbike. A ani značka Peugeot v ČR si nenechá tuto příležitost ujít a vystaví zde svůj aktuálně nejžádanější model Peugeot 3008, který si z právě probíhajícího ženevského autosalonu přivezl nejprestižnější automobilové ocenění – Auto roku 2017.
Václav Dunovský: „Testovací RZ Žiželice je pro mě domácí akcí a já jsem rád, že tady v domácím prostředí mohu svézt na místě spolujezdce Lukáše Peška a ukázat mu kouzlo rally. Lukáš je stejně jako já spjat se značkou Peugeot a Testovací RZ Žiželice je ideálním místem, kde si můžeme užít zábavu na trati a současně najet potřebné kilometry v rámci testování před nadcházející Valašskou rally. Spojím tedy příjemné s užitečným a testovací kilometry z Žiželic se nám na Valašce budou určitě hodit. Chtěl bych všechny kamarády a fanoušky motorsportu do Žiželic na Testovací RZ pozvat, protože je to akce s příjemnou atmosférou, na vše je zde dostatek času a určitě bude i příležitost se za námi zastavit v servisu a popovídat si se mnou nebo Lukášem.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.